Ухвала
від 30.11.2015 по справі 908/196/15-г
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

номер провадження справи 25/2/15

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

УХВАЛА

30.11.2015 Справа 908/196/15-г

Суддя Дьоміна А.В. розглянувши заяву Державної податкової інспекції у Шевченківському районі м. Запоріжжя Головного управління ДФС у Запорізькій області, м. Запоріжжя, 69068, вул. Брюллова, 4

до банкрута - Товариства з обмеженою відповідальністю В«Науково-виробниче підприємство В«ЗапоріжбудматеріалиВ» , м. Запоріжжя, 69002, вул. Запорізька, 4а/73 - поштова адреса; м. Запоріжжя, 69014, вул. Миколи Красного, 10, код ЄДРПОУ 31269993

банки, здійснюючі розрахунково-касове обслуговування боржника - р/рахунки не відомі

розпорядник майна - ОСОБА_1, 69091, м. Запоріжжя, вул. Нижньодніпровська, 19-А

про визнання грошових вимог в розмірі 4541,33 грн.,

ВСТАНОВИЛА:

Постановою господарського суду Запорізької області від 24.09.2015. Товариство з обмеженою відповідальністю В«Науково-виробниче підприємство В«ЗапоріжбудматеріалиВ» визнано банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру, ліквідатором призначено арбітражного керуючого ОСОБА_1

05.10.2015. на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України оприлюднено відповідне повідомленя.

25.11.2015. до господарського суду Запорізької області звернулася Державна податкова інспекція у Шевченківському районі м. Запоріжжя Головного управління ДФС у Запорізькій області з заявою про визнання поточних кредиторських вимог у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю В«Науково-виробниче підприємство В«ЗапоріжбудматеріалиВ» на суму 4541,33 грн.

п. 29 Інформаційного листа Вищого господарського суду України від 28.03.2013 №01-06/606/2013 про Закон України В«Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутомВ» зокрема встановлено, що після оприлюднення повідомлення про визнання боржника банкрутом поточні вимоги (грошові вимоги, що виникли під час проведення процедур банкрутства), стають конкурсними вимогами та можуть бути заявлені згідно з частиною першою статті 38 Закону.

Заяви з такими грошовими вимогами надсилаються кредиторами безпосередньо до господарського суду, який призначає їх до розгляду в судовому засіданні. Відповідно до Закону України В«Про судовий збірВ» зазначені заяви оплачуються судовим збором.

Розгляд грошових вимог кредиторів у ліквідаційній процедурі здійснюється господарським судом в тому ж порядку, що і грошових вимог, заявлених на підставі статті 23 Закону.

Відповідно до ч. 3 ст. 23 Закону України В«Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутомВ» до заяви в обов'язковому порядку додаються докази сплати судового збору, докази надсилання копії заяви боржнику і розпоряднику майна, а також документи, які підтверджують грошові вимоги до боржника.

Судом встановлено, що заявником - ДПІ у Шевченківському районі м. Запоріжжя Головного управління ДФС у Запорізькій області до заяви з грошовими вимогами до боржника не додано доказів сплати судового збору.

Одночасно податковою подано клопотання, про звільнення або відстрочення від сплати судового збору за подання заяви з грошовими вимогами до боржника.

Розглянувши клопотання про звільнення або відстрочення від сплати судового збору за подання вказаної заяви, суд відмовляє у його задоволенні з огляду на наступне:

Із наданого клопотання вбачається, що станом на 01.01.2015. при формуванні та затвердженні кошторису не передбачено грошові кошти (2800 В«Інші видаткиВ» ), які підлягають сплаті як судовий збір за подання позовів/інших процесуальних документів до суду. Станом на 23.11.2015. кошторис в частині затвердження витрат на сплату судового збору за подання позовів до суду не переглянутий, а тому фінансування відсутнє.

Суд відзначає, що правові засади справляння судового збору, платників, об'єкти та розміри ставок судового збору, порядок сплати, звільнення від сплати та повернення судового збору встановлені Законом України В«Про судовий збірВ» .

Відповідно до ст. 4 Закону України В«Про судовий збірВ» (в редакції, що діє з 01.09.2015 року), судовий збір справляється у відповідному розмірі від мінімальної заробітної плати у місячному розмірі, встановленої законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.

Зокрема, відповідно до п. 10 ч. 2 ст. 4 Закону України В«Про судовий збірВ» ставки судового збору встановлюються у таких розмірах: за подання до господарського суду заяви кредиторів, які звертаються з грошовими вимогами до боржника після оголошення про порушення справи про банкрутство - 2 розміри мінімальної заробітної плати.

Згідно із ст. 8 Закону України В«Про судовий збірВ» , враховуючи майновий стан сторони, суд може своєю ухвалою відстрочити або розстрочити сплату судового збору на певний строк, але не довше ніж до ухвалення судового рішення у справі. Суд може зменшити розмір судового збору або звільнити від його сплати на підставі, зазначеній у частині першій цієї статті.

За приписами наведеної норми, підставою для вчинення судом зазначених у цій нормі дій є врахування ним майнового стану сторони. При цьому обґрунтування пов'язаних з цим обставин, котрі свідчать про неможливість або утруднення в здійсненні оплати судового збору у встановлених законом розмірах і в строки, покладається на заінтересовану сторону. Отже, у розумінні приписів зазначеної норми закону відстрочення сплати судового збору може мати місце за наявності виключних обставин, тобто лише у разі скрутного фінансового становища скаржника, що необхідно довести останньому.

Виходячи з положень вищевказаного Закону, суд може відстрочити, розстрочити або звільнити від сплати судового збору, враховуючи майновий стан заявника, який останній повинен довести суду, надавши відповідні докази, згідно з приписами ст. 36 ГПК України.

Отже, сторона повинна навести доводи і надати докази на підтвердження того, що її майновий стан перешкоджає сплаті нею судового збору у встановленому порядку і розмірі.

Заявником жодних доказів в підтвердження скрутного фінансового становища до клопотання не додано.

При цьому, оскільки статтею 129 Конституції України, як одну із засад судочинства, визначено рівність усіх учасників судового процесу перед законом і судом, в тому числі й органів державної влади, то самі лише обставини, пов'язані з фінансуванням установи чи організації з державного бюджету України та з відсутністю у ньому коштів, призначених саме для сплати судового збору, не можуть вважатися підставою для звільнення від такої сплати (п. 3.1 постанови пленуму Вищого господарського суду України від 21 лютого 2013 року N 7 В«Про деякі питання практики застосування розділу VI Господарського процесуального кодексу УкраїниВ» ).

Наведені заявником обставини, за переконанням суду, не мають характеру виключних, а тому не підпадають під дію статті 8 Закону України В«Про судовий збірВ» .

З огляду на зазначене, клопотання заявника про відстрочення або звільнення від сплати судового збору за подачу заяви з кредиторськими вимогами до банкрута судом відхиляється.

Відповідно до ч. 3 ст. 23 Закону України В«Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутомВ» до заяви в обов'язковому порядку додаються докази сплати судового збору, докази надсилання копії заяви боржнику і розпоряднику майна, а також документи, які підтверджують грошові вимоги до боржника.

В даному випадку заявником - ДПІ у Шевченківському районі м. Запоріжжя ГУ ДФС у Запорізькій області до заяви з грошовими вимогами до боржника не додано доказів сплати судового збору.

Керуючись ст. ст. 23, 24 Закону України В«Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутомВ» , ст. 86 Господарського процесуального кодексу України, суд

УХВАЛИВ:

Клопотання ДПІ у Шевченківському районі м. Запоріжжя ГУ ДФС у Запорізькій області про звільнення або відстрочення сплати судового збору залишити без задоволення.

Повідомити заявника - Державну податкову інспекцію у Шевченківському районі м. Запоріжжя Головного управління ДФС у Запорізькій області, м. Запоріжжя, 69068, вул. Брюллова, 4 про наступні недоліки заяви з вимогами до боржника: не додано доказів сплати судового збору.

Встановити строк усунення недоліків - до 10.12.2015.

Копію ухвали направити заявнику, ліквідатору.

Суддя А.В. Дьоміна

СудГосподарський суд Запорізької області
Дата ухвалення рішення30.11.2015
Оприлюднено07.12.2015
Номер документу53948910
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —908/196/15-г

Ухвала від 21.11.2016

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Кричмаржевський В.А.

Ухвала від 14.11.2016

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Кричмаржевський В.А.

Ухвала від 11.05.2016

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Дьоміна А.В.

Ухвала від 24.12.2015

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Дьоміна А.В.

Ухвала від 14.12.2015

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Дьоміна А.В.

Ухвала від 07.12.2015

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Дьоміна А.В.

Ухвала від 30.11.2015

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Дьоміна А.В.

Ухвала від 25.11.2015

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Дьоміна А.В.

Ухвала від 05.11.2015

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Дьоміна А.В.

Ухвала від 19.10.2015

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Дьоміна А.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні