УХВАЛА
про повернення апеляційної скарги
01 грудня 2015 року№ 876/10599/15
Суддя Львівського апеляційного адміністративного суду Обрізко І.М., перевіривши апеляційну скаргу управління Пенсійного фонду в Теребовлянському районі на постанову Теребовлянського районного суду Тернопільської області від 15.09.2015р. у справі за адміністративним позовом ОСОБА_1 до управління Пенсійного фонду в Теребовлянському районі, Головного управління Пенсійного фонду України в Тернопільській області про зобов'язання щодо призначення пенсії, -
ВСТАНОВИВ :
Постановою Теребовлянського районного суду Тернопільської області від 15.09.2015р. задоволено повністю адміністративний позов. Не погодившись із даною ухвалою, апелянт подав апеляційну скаргу.
Ухвалою судді Львівського апеляційного адміністративного суду від 27.10.2015 року апеляційну скаргу залишено без руху та надано термін для усунення виявлених недоліків.
Апелянту необхідно було усунути виявлені недоліки шляхом направлення на адресу Львівського апеляційного адміністративну суду оригіналу документу про сплату судового збору за подання апеляційної скарги у розмірі 80 грн. 39 коп.
Як вбачається із матеріалів справи, апелянт копію ухвали судді від 27.10.2015 року про залишення апеляційної скарги без руху отримав 16.11.2015 року, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення. Недоліки слід було усунути до 26.11.2015 року.
Однак, станом на 01.12.2015 року апелянт недоліки апеляційної скарги не усунув. Натомість на виконання вказаної ухвали направив до суду клопотання про звільнення від сплати судового збору у зв'язку із відутністю коштів. Жодних доказів в підтвердження відсутності коштів не подано. Відтак, не вбачається підстав для задоволення такого.
Звільнення відповідних органів від сплати судового збору не узгоджується з пунктом 2 частини третьої статті 129 Конституції України, яким передбачено, що однією з основних засад судочинства в Україні є рівність усіх учасників судового процесу перед законом і судом.
Ця норма Конституції України знайшла своє закріплення також і в Законі України «Про судоустрій і статус суддів» та у процесуальних кодексах України.
Рівність учасників судового процесу, зокрема, перед законом є похідною від інших норм Конституції України, які визначають рівність конституційних прав і свобод громадян та рівність їх перед законом (стаття 24), а також компетенцію органів державної влади та органів місцевого самоврядування, які зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України (стаття 19).
Рівність усіх учасників судового процесу перед законом передбачає єдиний правовий режим судочинства, який забезпечує реалізацію їхніх процесуальних прав, тобто є конкретизацією загального принципу рівності громадян перед законом і судом стосовно сфери здійснення судової влади і судочинства.
Тому, звільнення від сплати судового збору відповідних органів як сторін в окремих категоріях справ може розцінюватися як надання їм певних процесуальних переваг перед іншими учасниками судового процесу, зокрема юридичними та фізичними особами, які, безперечно, зобов'язані сплачувати відповідний збір.
Крім того, відповідно до п. 2 Прикінцевих положень Закону України від 22 травня 2015 року «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо сплати судового збору», який набрав чинності з 1 вересня 2015 року зобов'язано Кабінет Міністрів України забезпечити відповідне фінансування державних органів, які позбавляються пільг щодо сплати судового збору.
Вищевикладена правова позиція суду апеляційної інстанції відповідає судовій практиці Верховного Суду України (ухвала від 25.09.2015 року), яка з урахуванням вимог ст.244-2 КАС України є обов'язковою для врахування судами при розгляді справ у подібних правовідносинах.
Згідно норми ч.3 ст.189 КАС України, до апеляційної скарги, яка не оформлена відповідно до вимог, встановлених статтею 187 цього Кодексу, застосовуються правила статті 108 цього Кодексу.
Відповідно до п.1 ч.3 ст.108 КАС України суддя повертає апеляційну скаргу якщо апелянт не усунув недоліки апеляційної скарги яку було залишено без руху.
Враховуючи ту обставину, що виявлені недоліки ухвалою про залишення апеляційної скарги без руху від 27.10.2015 року апелянт не усунув, суддя приходить до висновку, що апеляційну скаргу слід повернути останньому.
Керуючись ст.ст. 160, 165, 108, 187, 189, 212, 254 КАС України, суддя -
УХВАЛИВ :
В задоволенні клопотання управління Пенсійного фонду України в Теребовлянському районі про звільнення від сплати судового збору - відмовити.
Апеляційну скаргу управління Пенсійного фонду в Теребовлянському районі на постанову Теребовлянського районного суду Тернопільської області від 15.09.2015р. у справі № 606/1697/15-а за адміністративним позовом ОСОБА_1 до управління Пенсійного фонду в Теребовлянському районі, Головного управління Пенсійного фонду України в Тернопільській області про зобов'язання щодо призначення пенсії - повернути особі, яка її подала.
Копію ухвали направити особі яка подавала апеляційну скаргу.
На ухвалу протягом двадцяти днів з моменту набрання нею законної сили може бути подана касаційна скарга безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Суддя Обрізко І.М.
Суд | Львівський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.12.2015 |
Оприлюднено | 07.12.2015 |
Номер документу | 53970717 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Клюба Василь Васильович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Обрізко Ігор Михайлович
Адміністративне
Теребовлянський районний суд Тернопільської області
Малярчук В. В.
Адміністративне
Теребовлянський районний суд Тернопільської області
Малярчук В. В.
Адміністративне
Теребовлянський районний суд Тернопільської області
Малярчук В. В.
Адміністративне
Теребовлянський районний суд Тернопільської області
Малярчук В. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні