Постанова
від 15.03.2012 по справі 2а/0470/1788/12
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14 березня 2012 р. Справа № 2а/0470/1788/12 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого суддіОСОБА_1 при секретаріОСОБА_2 за участю: розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпропетровську адміністративну справу за адміністративним позовом Управління Пенсійного фонду України в Жовтневому районі м. Кривого Рогу до товариства з обмеженою відповідальністю "Промсистемавтоматика" про стягнення заборгованості у сумі 1 672грн.

ВСТАНОВИВ:

26 січня 2012р. до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Управління Пенсійного фонду України в Жовтневому районі м.Кривого Рогу Дніпропетровської області до товариства з обмеженою відповідальністю «Промсистемавтоматика» (код ЄДРПОУ 32633347) про стягнення заборгованості по фактичним витратам на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах за списком №2 за період з 01.05.2011р. по 01.01.2012р. в розмірі 1 672грн.

Позовні вимоги обґрунтовано наступним. В порушення вимог п.2 Прикінцевих положень Закону України В«Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхуванняВ» , п.1 р.6 Інструкції обчислення та сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, відповідач - товариство з обмеженою відповідальністю «Промсистемавтоматика» не здійснило відшкодування фактичних витрат на виплату тв. доставку пенсій УПФУ в Жовтневому районі м.Кривого Рогу Дніпропетровської за період з 01.05.2011р. по 01.01.2012р., призначених на пільгових умовах за списком №2 в розмірі 1 672грн.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 27.01.2012р. по справі було відкрито провадження та справа призначена до розгляду.

16 лютого 2012 року на адресу Дніпропетровського окружного адміністративного суду від позивача надійшло клопотання про перенесення розгляду справи у зв`язку з невиконанням ухвали суду від 27.01.2012р.

14 березня 2012 року на адресу суду від позивача надійшло клопотання про розгляд справи за його відсутності у зв`язку з перебуванням представника позивача у іншому судовому засіданні.

Представник відповідача також не з`явився у судове засідання, був належним чином повідомлений про дату, час та місце судового засідання.

Будь-яких заперечень щодо заявленого адміністративного позову до суду також не надав.

Суд вважає, що вжив усі залежні від нього заходи для повідомлення відповідача належним чином про розгляд даної адміністративної справи із його участю та реалізації ним права судового захисту своїх прав та інтересів. Таким чином, суд вважає за можливе розглянути справу без участі відповідача відповідно до положень ст.128 КАС України.

Враховуючи термін розгляду адміністративної справи, передбачений ст.122 КАС України, а саме: адміністративна справа має бути розглянута і вирішена протягом розумного строку, але не більше місяця з дня відкриття провадження у справі, суд вважає за можливе розглянути дану адміністративну справу за доказами, наявними в матеріалах справи.

Аналогічної думки дотримується і Вищий адміністративний суд України, виклавши її в листі від 01.02.2012 року за №279/11/13-12, згідно з яким визначається необхідність дотримання строків розгляду адміністративних справ, визначених Кодексом адміністративного судочинства України, та зазначається, що потрібно вживати заходів щодо регулярного призначення судових засідань та, у разі потреби, дисциплінування сторін, інших осіб, які беруть участь у справі.

Судом були досліджені наступні письмові докази, наявні в матеріалах справи: копія розрахунку фактичних витрат на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону України ""Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування в частині пенсій, призначених відповідно до пункту "б" - "з" статті 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення»; копія пенсійної справи ОСОБА_3; копія довідки з ЄДР станом на 30.01.2012р.

Дослідивши в судовому засіданні зазначені розрахунки суд встановив, що вони містять повну інформацію щодо особи, якій призначена пенсія на пільгових умовах та щодо місячного розміру фактичних витрат на виплату та доставку пенсій.

Товариство з обмеженою відповідальністю «Промсистемавтоматика» зобов`язано вносити з коштів, призначених на оплату праці, плату, що покриває фактичні витрати на виплату та доставку пенсій застрахованим особам, які працювали або працюють на роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком №2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, та за результатами атестації робочих місць, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах або за вислугу років.

Відповідно до зазначених вище розрахунків фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до ч.3 Прикінцевих положень Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхуванняВ» в частині пенсій, призначених відповідно до пунктів «б»-«з» статті 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення » за 2011 рік та розрахунку фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до ч.3 Прикінцевих положень Закону України «В«Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхуванняВ» в частині пенсій, призначених відповідно до пунктів «б»-«з» статті 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення » за період з 01.05.2011р. по 01.01.2012р. сума, що підлягає сплаті за період з 01.05.2011р. по 01.01.2012р. складає 1 672грн.

Але ТОВ «Промсистемавтоматика» згідно з ч.1 п.6.8 р. 6 Інструкції підприємства до 25 числа не внесло до Пенсійного фонду України зазначену в повідомленнях місячну суму фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених на пільгових умовах, внаслідок чого виник борг у сумі 1 672грн. період з 01.05.2011р. по 01.01.2012р., що підтверджується розрахунками фактичних витрат, які містяться в матеріалах справи.

Зазначені вище розрахунки фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до ч.2 ст. 2 Прикінцевих положень Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» в частині пенсій, призначених відповідно до пунктів «б»-«з» ст.13 Закону Украни «Про пенсійне забеспечення» на 2011 рік відповідачем оскаржені не були, тому вони вважаються дійсними та такими, що підлягають виконанню з боку ТОВ «Промсистемавтоматика».

Правовідносини сторін щодо відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до ч.2 Прикінцевих положень Закону України В«Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхуванняВ»в частині пенсій, призначених відповідно до п. В«бВ» -В«зВ» ст.13 Закону України В«Про пенсійне забезпеченняВ»регулюються нормами Закону України В«По загальнообов'язкове державне пенсійне страхуванняВ»№1058 від 09.07.2003р., Закону України В«Про пенсійне забезпеченняВ»№1788 від 05.11.1991р. та положеннями Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженої постановою правління ПФУ від 19.12.2003р. №21-1.

Відповідно до ч.2 Прикінцевих положень Закону України від 09.07.2003р. №1058 В«Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхуванняВ» підприємства та організації з коштів, призначених на оплату праці, вносять до Пенсійного фонду плату, що покриває фактичні витрати на виплату і доставку пенсій особам, які були зайняті повний робочий день па підземних роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком №1, №2 виробництві, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, крім тих, що були безпосередньо зайняті повний робочих день на підземних роботах (включаючи особовий склад гірничорятувальних частин) з видобутку вугілля, сланцю, руди та інших корисних копалин, на будівництві шахт та рудників) за списком робіт і професій, затвердженим Кабінетом Міністрів України, починаючи з дня набрання чинності цим Законом, у розмірі 20 % з наступним збільшенням її щороку на 10% до 100% розміру відшкодування фактичних витри і на виплату і доставку цих пенсій до набуття прав на пенсію за віком відповідно до цього Закону.

Стаття 100 Закону України В«Про пенсійне забезпеченняВ»№1788-XII від 05.11.1991р. зазначає, що Особам, які працювали до введення в дію цього Закону на роботах із шкідливими і важкими умовами праці, передбачених раніше діючим законодавством, пенсії за віком призначаються на таких умовах:

а) особам, які мають на день введення в дію цього Закону повний стаж на зазначених роботах, що давав право на пенсію на пільгових умовах, пенсії в розмірах, передбачених цим Законом, призначаються відповідно до вимог за віком і стажем, встановлених раніше діючим законодавством;

б) особам, які не мають повного стажу роботи із шкідливими і важкими умовами праці, вік, необхідний для призначення пенсії відповідно до статті 12, знижується пропорційно наявному стажу в порядку, передбаченому статтями 13-14 цього Закону, виходячи з вимог цього стажу, встановлених раніше діючим законодавством.

Відповідно до п.8 Порядку застосування списків №1 і №2 виробництв, робіт, професій, посад і показників при обчисленні стажу роботи, що дає право на пенсію за віком на пільгових умовах, затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 18.11.2005р. №383 при визначенні права на пенсію за віком на пільгових умовах відповідно до статті 100 Закону України В«Про пенсійне забезпеченняВ»застосовуються В«Список №1 производств, цехов, профессий и должностей на подземных работах, на работах с вредными условиями труда и в горячих цехах, работа в которых дает право на государственную пенсию на льготных условиях и в льготных размерахВ»і В«Список №2 производств, цехов, профессий и должностей, работа в которых дает право на государственную пенсию на льготных условиях и в льготных размерахВ» , затверджені постановою Ради Міністрів СРСР від 22.08.1956р. №1173.

У відповідності до ч.1 п.п.6.1 п.6 Інструкції В«Про порядок обчислення та сплати підприємствами, установами, організаціями та громадянами збору на обов'язкове державне пенсійне страхування, інших платежів, а також обліку їх надходження до Пенсійного фонду УкраїниВ»№21-1 від 31.12.2003р., відшкодуванню підлягають витрати Пенсійного фонду на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах відповідно до частини 2 В«Прикінцевих положеньВ»Закону України В«Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхуванняВ» .

З огляду на всі вищенаведені норми, відшкодуванню підлягають фактичні витрати Пенсійного фонду України на виплату та доставку пенсій, призначені на пільгових умовах особам, які працювали або працюють на роботах зі шкідливими і важкими умовами праці.

Крім того, відповідно до вимог Інструкції В«Про порядок організації оформлення, фінансування та виплати пенсій, грошової допомоги підприємствами поштового зв'язку УкраїниВ» , Управлінням Пенсійного фонду України компенсуються витрати за доставку пенсій згідно тарифів встановлених Укрпоштою. Відповідно до Інструкції зазначена компенсація підлягає відшкодуванню на рахунки Пенсійного фонду.

Згідно з пп.6.4. п.6 Інструкції В«Про порядок обчислення та сплати підприємствами, установами, організаціями та громадянами збору на обов'язкове державне пенсійне страхування, інших платежів, а також обліку їх надходження до Пенсійного фонду УкраїниВ»розмір сум до відшкодування на поточний рік визначається відділами надходження доходів органів Пенсійного фонду України щорічно у розрахунках фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до частини 2 В«Прикінцевих положеньВ»Закону (згідно з додатками 6 та 7), які надсилаються підприємствам до 20-го січня поточного року та протягом 10 днів з новопризначених (перерахованих) пенсій.

Частина 1 статті 71 КАС України встановлює, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а ч.2 ст.71 КАС України визначає, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дій чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Враховуючи викладене вище, позивачем -суб'єктом владних повноважень була доведена правомірність та обґрунтованість підстав стягнення з товариства з обмеженою відповідальністю «Промсистемавтоматика» заборгованості по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пенсій застрахованим особам, які працювали або працюють на роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком №2 в розмірі 1 672грн., натомість відповідачем не було надано жодного доказу щодо спростування позиції позивача, викладеної в заявленому адміністративному позові.

Таким чином, суд доходить висновку, що адміністративний позов Управління Пенсійного фонду України в Жовтневому районі м.Кривого Рогу Дніпропетровської області до товариства з обмеженою відповідальністю «Промсистемавтоматика» про стягнення витрат на виплату і доставку пенсій особам, які були зайняті на роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком №2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затвердженого Кабінетом Міністрів України, за період з 01.05.2011р. по 01.01.2012р. в розмірі 1 672грн підлягає задоволенню в повному обсязі.

Аналогічної правової позиції дотримується і Верховний суд України щодо розрахунків фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до ч.2 Прикінцевих положень Закону України В«Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхуванняВ»в частині пенсій, призначених відповідно до п.п. В«бВ» - В«зВ»ст.13 Закону України В«Про пенсійне забезпеченняВ» у справі за позовом ВП В«РембудмонтажВ»до УПФУ в м.Рубіжному, Львівської області про скасування розрахунку та зобов'язання вчинити певні дії, в якій зазначив наступне.

Підприємство зобов'язано відшкодовувати управлінню Пенсійного фонду України плату, яка покриває витрати на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до пункту В«бВ»ст.13 Закону України В«Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхуванняВ»№1058. Цей висновок є правильним, оскільки порядок компенсації зазначених витрат управлінню Пенсійного фонду України не змінився у зв'язку з набранням Законом України В«Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхуванняВ»№1058 чинності з 1 січня 2004 року.

За змістом п.2 прикінцевих положень Законом України В«Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхуванняВ»пенсійне забезпечення застрахованих осіб, які працювали або працюють на підземних роботах, роботах з особливо шкідливими й важкими умовами праці за списком № 1 та на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком №2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах або за вислугу років, які відповідно до законодавства, що діяло раніше, мали право на пенсію па пільгових умовах або за вислугу років, здійснюється згідно з окремим законодавчим актом через професійні та корпоративні фонди. До запровадження пенсійного забезпечення через професійні та корпоративні фонди особам, зазначеним в абзаці першому цього пункту, пенсії призначаються за нормами Законом України В«Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхуванняВ»в разі досягнення пенсійного віку та наявності трудового стажу, передбаченого Закону України В«Про пенсійне забезпеченняВ» . У цьому випадку розміри пенсій визначаються відповідно до статті 27 та з урахуванням норм статті 28 Законом України В«Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхуванняВ» . При цьому зберігається порядок покриття витрат на виплату і доставку цих пенсій, що діяв до набрання чинності цим Законом.

На момент набрання чинності Законом України В«Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхуванняВ»питання щодо відшкодування витрат на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до пункту В«бВ»ст.13 Закону України В«Про пенсійне забезпеченняВ»було врегульовано Законом України від 26 червня 1997 року №400/97 В«Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхуванняВ» , відповідно до пунктів 1 та 2 статті 1 якого відповідач є платником збору на обов'язкове державне пенсійне забезпечення.

Згідно ж з абзацом четвертим пункту 1 статті 2 Закону України В«Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхуванняВ»для платників збору, визначених пунктами 1 та 2 статті 1 цього Закону, об'єктом оподаткування є також фактичні витрати на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до пунктів В«бВ» - В«зВ»статті 13 Закону України В«Про пенсійне забезпеченняВ»до досягнення працівниками пенсійного віку, передбаченого статтею 12 Закону України В«Про пенсійне забезпеченняВ» .

Абзацом третім пункту 1 статті 4 Закону України В«Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхуванняВ»встановлено ставку на обов'язкове державне пенсійне страхування у розмірі 100 відсотків від об'єктів оподаткування, визначеного абзацом четвертим пункту 1 статті 2 цього Закону.

Враховуючи вищевикладене, суд доходить висновку, що адміністративний позов Управління Пенсійного фонду України в Жовтневому районі м.Кривого Рогу Дніпропетровської області до товариства з обмеженою відповідальністю «Промсистемавтоматика» про стягнення витрат на виплату і доставку пенсій особам, які були зайняті на роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком №2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затвердженого Кабінетом Міністрів України, за період з 01.05.2011р. по 01.01.2012р. в розмірі 1 672грн. підлягає задоволенню в повному обсязі.

Керуючись ст. 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний Управління Пенсійного фонду України в Жовтневому районі м.Кривого Рогу Дніпропетровської області до товариства з обмеженою відповідальністю «Промсистемавтоматика» про стягнення витрат на виплату і доставку пенсій особам, які були зайняті на роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком №2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затвердженого Кабінетом Міністрів України, за період з 01.05.2011р. по 01.01.2012р. в розмірі 1 672грн. - задовольнити повністю.

Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «Промсистемавтоматика» (код ЄДРПОУ 32633347) на користь Управління Пенсійного фонду України в Жовтневому районі м.Кривого Рогу Дніпропетровської області заборгованість по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах за списком №2 за період з 01.05.2011р. по 01.01.2012р. суму в розмірі 1 672 (одна тисяча шістсот сімдесят дві)грн.

Постанова суду набирає законної сили відповідно до ст.254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена в порядку та у строки, встановлені ст.186 Кодексу адміністративного судочинства України

Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги через Дніпропетровський окружний адміністративний суд з одночасним направленням копії апеляційної скарги особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі складення постанови у повному обсязі, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

У разі якщо справа розглядалась судом за місцезнаходженням суб'єкта владних повноважень і він не був присутній у судовому засіданні під час проголошення судового рішення, але його було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо у суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Повний текст постанови складено 14 березня 2012 року

Суддя ОСОБА_1

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.03.2012
Оприлюднено09.12.2015
Номер документу54005192
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0470/1788/12

Ухвала від 10.04.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Єфанова Ольга Володимирівна

Ухвала від 21.04.2016

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Павловський Дмитро Павлович

Постанова від 15.03.2012

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Жукова Євгенія Олексіївна

Ухвала від 27.01.2012

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Жукова Євгенія Олексіївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні