ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 819/3363/15
01 грудня 2015 р. м.Тернопіль
Тернопільський окружний адміністративний суд, в складі:
головуючої судді Ходачкевич Н.І.
при секретарі судового засідання Цимбал А.В.
за участю:
представника позивача ОСОБА_1
представника відповідача ОСОБА_2
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в місті Тернополі адміністративну справу за позовом Дружбівської філії Товариства з обмеженою відповідальністю "Філантроп" до Гусятинської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Тернопільській області про скасування рішення, -
ВСТАНОВИВ:
Дружбівська філія Товариства з обмеженою відповідальністю «Філантроп» (надалі - позивач, Філія) звернулася до суду з адміністративним позовом до Гусятинської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Тернопільській області (надалі - відповідач, Гусятинська ОДПІ) про скасування рішення про застосування фінансових санкцій №0000722101 від 19 жовтня 2015 року.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що 19.10.2015 року Гусятинськоїю об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління ДФС у Тернопільській області прийнято рішення № НОМЕР_1 про застосування фінансових санкцій до Дружбівської філії Товариства з обмеженою відповідальністю «Філантроп» у розмірі 47436 грн. 40 коп. Дане рішення прийняте на підставі акту № 121/21-02/НОМЕР_2 від 02.10.2015 року, оформленого за результатами фактичної перевірки позивача (Дружбківської філії Товариства з обмеженою відповідальністю «Філантроп» за адресою: вул. Лесі Українки, буд.11,смт. Дружба, Теребовлянський р-н., Тернопільська обл.) з питань додержання суб"єктами господарювання вимог, встановлених законодавством України, які є обов"язковими до виконання при здійснення оптової і роздрібної торгівлі алкогольними напоями та/або тютюновими виробами.
Позивач не погоджується з оскаржуваним рішенням про застосування фінансових санкцій від 19.10.2015 року №0000722101, вважає дії працівників Гусятинської ОДПІ щодо організації та проведення перевірки протиправними, оскільки перевірка була проведена з порушенням вимог підпункту 80.2.5 пункту 80.2 статті 80 Податкового кодексу України. Крім того, вважає, що відповідачем не доведено факт зберігання позивачем алкогольних напоїв у місцях зберігання не внесених до Єдиного реєстру за адресою Теребовлянський р-н, смт. Дружба, вул. Лесі Українки, буд.11. В судовому засіданні представник позивача адміністративний позов підтримав з підстав викладених у позовній заяві, просив позов задоволити в повному обсязі.
У судовому засіданні представник відповідача проти позову заперечила в повному обсязі з підстав, наведених у письмових запереченнях та додатково пояснила, що відповідач при прийнятті спірного рішення діяв на підставі, у межах повноважень та у спосіб що передбачені законами України.
Заслухавши пояснення представників сторін, розглянувши і дослідивши подані документи та матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає, що позов підлягає до задоволення з наступних підстав.
Судом встановлено, що 22 вересня 2015 року на підставі наказу № 467 від 22.09.2015 року Головним управлінням ДФС у Тернопільській області (надалі - ГУ ДФС) було проведено фактичну перевірку Дружбівської філії Товариства з обмеженою відповідальністю «Філантроп» за адресою: Тернопільська область, Теребовлянський район, смт. Дружба, вулиця Лесі Українки, будинок 11 з питань наявності ліцензій на право здійснення оптової/роздрібної торгівлі алкогольними напоями, маркування підакцизних товарів, інших питань, що регулюються вимогами Закону України від 19 грудня 1995 року №481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» та іншими нормативно-правовими актами, що регулюють виробництво та обіг алкогольних напоїв.
За результатами проведеної перевірки ГУ ДФС було складено Акт про результати фактичної перевірки з питань додержання суб'єктами господарювання вимог, встановлених законодавством України, які є обов'язковими до виконання при здійсненні оптової і роздрібної торгівлі алкогольними напоями та/або тютюновими виробами №121/21-02/НОМЕР_2 від 02.10.2015року (надалі - Акт).
Перевіркою встановлено факт зберігання алкогольних напоїв у місцях зберігання не внесених до Єдиного реєстру за адресою Теребовлянський р-н, смт. Дружба, вул. Лесі Українки, буд.11, а саме пиво в асортименті, що підтверджується товарно-транспортною накладною №3772 від 06.08.2015 року на суму 34956,40грн, №3841 від 10.08.2015 року на суму 12480,00грн. Загальна вартість алкогольних напоїв складає 47436,40грн. Довідка про внесення місця зберігання до Єдиного державного реєстру видана 11 серпня 2015 року.
Не погодившись з висновками акту перевірки позивачем було подано заперечення на акт про результати фактичної перевірки Дружбівської філії ТОВ «Філантроп» (вих.№1 від 07.10.2015 року).
Згідно листа відповідача №4922/19-04-10/04 від 15.10.2015 року дане заперечення залишено без задоволення, а висновки акту від 02.10.2015 року про результати фактичної перевірки без змін.
В подальшому, 19.10.2015 року Гусятинська ОДПІ винесла рішення про застосування фінансових санкцій №0000722101 у вигляді штрафу за зберігання спирту, або алкогольних напоїв, або тютюнових виробів у місці зберігання, не внесених до Єдиного державного реєстру - фінансова санкція в розмірі 47436 грн. 40 коп.
Згідно із пунктом 1 частини другої статті 17 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) юрисдикція адміністративних судів поширюються на спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності.
Відповідно до частин першої, другої статті 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
На думку суду, відповідач не довів правомірності рішення від 19.10.2015 року № НОМЕР_1 про застосування до позивача фінансових санкцій сумі 47436 грн. 40 коп. за порушення вимог статті 15 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», з огляду на таке.
Основні засади державної політики щодо регулювання оптової і роздрібної торгівлі алкогольними напоями визначені в Законі України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» від 19.12.1995 року № 481/95-ВР, з наступними змінами та доповненнями (далі - Закон №481/95-ВР).
Відповідно до частини тридцять четвертої статті 15 Закону №481/95-ВР, зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів здійснюється в місцях зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів, внесених до Єдиного реєстру, незалежно від того, кому належить таке місце зберігання, або того, за заявою якого суб'єкта господарювання таке місце зберігання було внесено до Єдиного реєстру.
Відповідно до абзацу одинадцятого частини другої статті 17 зазначеного Закону до суб'єктів господарювання застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафу в разі зберігання спирту, або алкогольних напоїв, або тютюнових виробів у місцях зберігання, не внесених до Єдиного реєстру, - 100 відсотків вартості товару, який знаходиться в такому місці зберігання, але не менше 17000 гривень;
Частиною першою статті 16, частиною четвертою статті 17 Закону №481/95-ВР визначено, що контроль за дотриманням норм цього Закону здійснюють органи, які видають ліцензії, а також інші органи в межах компетенції, визначеної законами України, а рішення про стягнення штрафів, передбачених частиною другою цієї статті, приймаються органами державної податкової служби та/або органом, який видав ліцензію на право виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями і тютюновими виробами, та іншими органами виконавчої влади у межах їх компетенції, визначеної законами України.
Державну політику у сфері контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів реалізує Державна фіскальна служба України відповідно до Положення про Державну фіскальну службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 травня 2014 р. № 236.
Компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб, у тому числі щодо проведення фактичних перевірок дотримання суб'єктами господарювання вимог Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» визначено у Податковому кодексі України від 02.12.2010 року № 2755-VІ (надалі - ПК України).
Відповідно до пункту 75.1 статті 75 ПК України Контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки. Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.
Посадові особи контролюючого органу мають право приступити до проведення документальної виїзної перевірки, фактичної перевірки за наявності підстав для їх проведення, визначених цим Кодексом, та за умови пред'явлення або надіслання у випадках, визначених цим Кодексом, таких документів:
направлення на проведення такої перевірки, в якому зазначаються дата видачі, найменування контролюючого органу, реквізити наказу про проведення відповідної перевірки, найменування та реквізити суб'єкта (прізвище, ім'я, по батькові фізичної особи - платника податку, який перевіряється) або об'єкта, перевірка якого проводиться, мета, вид (документальна планова/позапланова або фактична), підстави, дата початку та тривалість перевірки, посада та прізвище посадової (службової) особи, яка проводитиме перевірку. Направлення на перевірку у такому випадку є дійсним за наявності підпису керівника контролюючого органу або його заступника, що скріплений печаткою контролюючого органу;
копії наказу про проведення перевірки, в якому зазначаються дата видачі, найменування контролюючого органу, найменування та реквізити суб'єкта (прізвище, ім'я, по батькові фізичної особи - платника податку, який перевіряється) та у разі проведення перевірки в іншому місці - адреса об'єкта, перевірка якого проводиться, мета, вид (документальна планова/позапланова або фактична перевірка), підстави для проведення перевірки, визначені цим Кодексом, дата початку і тривалість перевірки, період діяльності, який буде перевірятися. Наказ про проведення перевірки є дійсним за наявності підпису керівника контролюючого органу або його заступника та скріплення печаткою контролюючого органу;
службового посвідчення осіб, які зазначені в направленні на проведення перевірки.
Непред'явлення або ненадіслання у випадках, визначених цим Кодексом, платнику податків (його посадовим (службовим) особам або його уповноваженому представнику, або особам, які фактично проводять розрахункові операції) цих документів або пред'явлення зазначених документів, що оформлені з порушенням вимог, встановлених цим пунктом, є підставою для недопущення посадових (службових) осіб контролюючого органу до проведення документальної виїзної або фактичної перевірки (пункт 80.1 статті 80 ПК України).
Згідно пп.80.2.5 п.80.2 ст. 80 Податкового кодексу України, фактична перевірка може проводитися на підставі рішення керівника контролюючого органу, оформленого наказом, копія якого вручається платнику податків або його уповноваженому представнику, або особам, які фактично проводять розрахункові операції, під розписку до початку проведення такої перевірки, та за наявності хоча б однієї з таких обставин: у разі отримання в установленому законодавством порядку інформації про порушення вимог законодавства в частині виробництва, обліку, зберігання та транспортування спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів та цільового використання спирту платниками податків, а також здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, нафтопродуктів, палива моторного альтернативного, скрапленого газу.
Як встановлено судом, в Акті перевірки ГУ ДФС робить висновки про порушення Дружбівською філією ТОВ «Філантроп»» ст. 15 Закону України від 19 грудня 1995 року №481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», так зазначено, що перевіркою встановлено факт зберігання алкогольних напоїв у місцях зберігання не внесених до Єдиного реєстру за адресою Теребовлянський р-н, смт. Дружба, вул. Лесі Українки, буд.11, а саме пиво в асортименті, що підтверджується товарно-транспортною накладною №3772 від 06.08.2015 року на суму 34956,40грн, №3841 від 10.08.2015 року на суму 12480,00грн. Загальна вартість алкогольних напоїв складає 47436,40грн. Довідка про внесення місця зберігання до Єдиного державного реєстру видана 11 серпня 2015 року. Єдиною підставою, на яку посилається відповідач в якості обґрунтування викладених в зазначеному акті є товарно-транспортні накладні №3772 від 06.08.2015 року та №3841 від 10.08.2015 року.
Однак, як вбачається із матеріалів справи, згідно договору на поставку продукції №066/152 від 01.07.2015 року укладеному між Товариством з обмеженою відповідальністю «Микулинецький Бровар» (Постачальник) та Дружбівською філією Товариства з обмеженою відповідальністю «Філантроп» (Покупець) позивачем було придбано 06 серпня 2015 року партію алкогольних напоїв на загальну суму 34956,40 грн. та 10 серпня 2015 року на суму 12480,00 грн. На поставку даної продукції продавцем були видані товарно-транспортні накладні №3772 від 06.08.2015 року та №3841 від 10.08.2015 року.
Вподальшому, позивачем було укладено договір зберігання товару №1 від 06.08.2015 року з ТОВ «Микулинецький Бровар» (Зберігач). Згідно умов договору Філією було передано придбану партію алкогольної продукції на відповідальне зберігання на склад Зберігача за адресою смт. Микулинці, вул.Набережна,33, що підтверджується, наявними в матеріалах справи, актами приймання-передачі товару від 06.08.2015 року на суму 34956,40грн та 10.08.2015 року на суму 12480,00грн. Підтвердженням отримання Позивачем послуг зберігання від ТОВ «Микулинецький Бровар» є акт здачі-приймання робіт (надання послуг), від 30.09.2015 року на суму 333,36грн.
11.08.2015 року вказаний товар, після внесення місця зберігання до Єдиного державного реєстру, було оприбутковано на складі позивача за адресою: смт. Дружба, вул. Лесі Українки, 11, що підтверджується належним чином оформленими первинними документами : актами приймання-передачі товару на відповідальне зберігання до договору зберігання №1 від 06.08.2015 року, товарно-транспортними накладними Форма 1-ТН №3841 та №3772 від 11.08. 2015 року, що засвідчують факт перевезення вантажу (пива) на склад позивача саме 11 серпня 2015 року.
Згідно глави 1 Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні, затверджених наказом Міністерства транспорту України № 363 від 14.10.97 року (із змінами та доповненнями), товарно-транспортна документація - комплект юридичних документів, на підставі яких здійснюють облік, приймання, передавання, перевезення, здавання вантажу та взаємні розрахунки між учасниками транспортного процесу. Товарно-транспортна накладна - єдиний для всіх учасників транспортного процесу юридичний документ, що призначений для списання товарно-матеріальних цінностей, обліку на шляху їх переміщення, оприбуткування, складського, оперативного та бухгалтерського обліку, а також для розрахунків за перевезення вантажу та обліку виконаної роботи.
Відповідно до п.11.1 глави 11 зазначених правил, основним документом на перевезення вантажів є товарно-транспортна накладна, форму якої наведено в додатку 7 до цих Правил.
За таких обставин суд погоджується з позицією позивача про те, що товарно-транспортні накладні №3772 від 06.08.2015 року та №3841 від 10.08.2015 року, оригінали яких оглянуто в судовому засіданні, по формі та змісту не можуть бути єдиним підтвердженням того, що алкогольні напої знаходились 6 та 10 серпня 2015 року на складах Дружбівської філії ТОВ «Філантроп» за адресою смт. Дружба, вул. Лесі Українки, буд.11, адже вищевказані товарно-транспортні накладні складені не на затвердженому «Правилами перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні» бланку Форми№1-ТН, а у довільній формі, в них відсутня печатка одержувача продукції (Дружбівської філії ТОВ «Філантроп») та прізвище відповідальної особи, яка приймала товар, вказано адресу поставки: Тернопільська область, Теребовлянський р-н, смт. Микулинці, вул. Грушевського, буд. 8.
Згідно ч.2 ст.19 Конституції України, органи державної влади, місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.
Відповідно до ст.104 КАС України до адміністративного суду має право звернутися з адміністративним позовом особа, яка вважає, що порушено її права, свободи чи інтереси у сфері публічно-правових відносин.
Згідно ст.69 КАС доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, які мають значення для правильного вирішення справи. При цьому належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування.
Виходячи з вищенаведеного, суд приходить до висновку, що вимоги позивача є обґрунтованими, відповідають дійсним обставинам та матеріалам справи, ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, не спростовані відповідачем, а отже підлягають до задоволення.
Керуючись ст.ст. 94, 158-167 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задоволити повністю.
2. Визнати протиправним та скасувати рішення про застосування фінансових санкцій від 19.10.2015 р. №0000722101.
3. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Гусятинської об"єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Тернопільській області (Тернопільська область, смт. Гусятин, вул. Суходільська, 2а) на користь Дружбівської філії Товариства з обмеженою відповідальністю "Філантроп" (Тернопільська обл, Теребовлянський р-н., смт. Дружба, вул. Л. Українки, 11, код ЄДРПОУ 39905568) судовий збір у розмірі 1 218,00 грн.
Постанова суду може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд в порядку і строки, передбачені ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України та набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Повний текст постанови виготовлено 03.12.2015р.
Головуючий суддя Ходачкевич Н.І.
копія вірна
Суддя Ходачкевич Н.І.
Суд | Тернопільський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.12.2015 |
Оприлюднено | 10.12.2015 |
Номер документу | 54051319 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Ходачкевич Н.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні