Справа № 204/2655/15-а
Провадження № 2-а/204/63/15
ПОСТАНОВА
Іменем України
06 жовтня 2015 року м.Дніпропетровськ
Красногвардійський районний суд м.Дніпропетровська у складі:
головуючої судді Тітової І.В.
за участю секретаря Духневича В.С.
представника позивача ОСОБА_1
відповідача ОСОБА_2
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні Красногвардійського районного суду м.Дніпропетровська адміністративну справу за позовом управління праці та соціального захисту населення Красногвардійської районної у м.Дніпропетровську ради до ОСОБА_2 про стягнення коштів,
в с т а н о в и в:
24 квітня 2015 року до суду надійшов вищевказаний адміністративний позов, у якому позивач просить визнати одержання коштів ОСОБА_2 виплачених у вигляді субсидії неправомірним, стягнути з ОСОБА_2 грошові кошти у сумі 12726грн.07коп.
Позовні вимоги обґрунтовано тим, що ОСОБА_2, яка прописана на житловій площі за адресою: АДРЕСА_1, було призначено житлову субсидію для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива відповідно до заяв протягом періодів: з 01.01.2007р. по 30.04.2007р. у сумі 761грн.04коп., з 01.10.2007р. по 31.01.2008р. у сумі 587грн.66коп., з 01.10.2009р. по 30.04.2010р. у сумі 1681грн.70коп., з 01.10.2010р. по 30.04.2011р. у сумі 2074грн.25коп., з 01.11.2011р. по 30.04.2012р. у сумі 1667грн.61коп., з 01.05.2012 року по 30.09.2012 року у сумі 925,50 грн., з 01.10.2012р. по 30.04.2013р. у сумі 2314грн.58коп., з 01.10.2013р. по 30.04.2014р. у сумі 2713грн.73коп. Всі належні до виплати кошти з урахуванням обсягу фактично спожитих послуг відповідач отримала. В результаті проведеної державним соціальним інспектором перевірки даних, наданих відповідачем, встановлено, що остання надала неповну інформацію про свій майновий стан, згідно з даними, отриманими управлінням в ході перевірки декларації про доходи та майновий стан осіб, які звернулися із призначенням житлової субсидії, ОСОБА_2, і/н НОМЕР_1, має ще одне житлове приміщення - квартиру. Згідно з договором дарування від 26.08.2005p., посвідченим приватним нотаріусом ОСОБА_3 за реєстром 2545, ОСОБА_2 належить будинок площею 31,5м? адресою: АДРЕСА_2 Крим. Відповідач не повідомила позивача про наявність у своєму володінні (користуванні) більше ніж одного житлового приміщення, що призвело до незаконного одержання бюджетних коштів у вигляді житлової субсидії на суму 12726грн.07 коп. 18.12.2014р. управління отримало відповідь на запит з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, тобто з цього моменту було виявлено невідповідність даних поданих відповідачем у деклараціях. 05.02.2015р. управління направило повідомлення відповідачу про зобов'язання сплатити переплату до 20.03.2015р. На даний момент сума переплати субсидії становить 12726грн.07коп.
Представник позивача підтримала позовні вимоги у повному обсязі та просила задовольнити позов.
Відповідач заперечувала проти задоволення позову та просила відмовити у повному обсязі, оскільки, їй не було роз’яснено позивачем, що відомості про інше наявне у власності майно необхідно повідомити органу, до якого було подано заяву для нарахування житлової субсидії.
Дослідивши матеріали справи, заслухавши сторін, суд встановив такі обставини.
Відповідно до повідомленням УПСЗН Красногвардійської районної у м.Дніпропетровську ради про припинення надання житлової субсидії № 360 від 05.02.2015р., ОСОБА_2 повідомлено про повернення виплаченої субсидії у сумі 12726грн.07коп. (а.с.5).
Згідно з актом проведення перевірки правильності та повноти інформації, що надається заявниками для призначення житлових субсидій та соціальної допомоги відділом управління Красногвардійського району, реєстраційна служба Дніпропетровського міського управління Дніпропетровської області від 05.02.2015р., ОСОБА_2, що прописана за адресою: АДРЕСА_3, внаслідок надання неповної інформації про майновий стан, надмірно виплачені кошти у сумі 12726грн.07коп. (а.с.6).
Відповідно до розрахунку субсидії від 28.01.2015 року, ОСОБА_2, необхідно повернути нараховану субсидію за період з 01.01.2007р. по 30.04.2014р. у сумі 12726грн.07коп. (а.с.7).
Згідно з інформацією з державного реєстру речових прав на нерухоме майно, реєстру прав на нерухоме майно, державного реєстру іпотек, єдиного реєстру заборон відчуження об’єктів нерухомого майна ОСОБА_2 на праві приватної власності належать квартира АДРЕСА_4, загальною площею 61,1м?, квартира 153 будинку 4 на житловому масиві Тополя-2 у м.Дніпропетровську, загальною площею 31м?, квартира АДРЕСА_5 Крим, загальною площею 31,5м? (а.с.8-9).
Витягами з протоколу № 18 від 11.12.2013р., № 16 від 23.11.2011р., №9 від 26.12.2007р., № 2 від 28.02.2007р., комісії по призначенню житлових субсидій, державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям та надання пільг Красногвардійської районної у м.Дніпропетровську ради, підтверджується, що розглянувши заяву, ОСОБА_2 АДРЕСА_6 комісія вирішила: призначити субсидію ОСОБА_2, (а.с.10, 21, 32, 38).
Відповідно до заяв від 11.11.2013р., 01.10.2013р., 30.10.2012р., 24.05.2012р., 04.11.2011р., 02.11.2010р., 16.10.2009р., 05.12.2007р., 27.01.2007р. ОСОБА_2, просила комісію про призначення субсидії за адресою: АДРЕСА_3, розглянути справу на предмет призначення останній субсидії у зв’язку з відсутністю доходів (а.с.11, 12-13, 17, 19, 22, 23, 26, 28-29, 33, 34-35, 39, 41-42).
Довідками про склад сім’ї виданою КП «ЖГ Красногвардійського району» ДМР від 27.11.2013р., 13.10.2011р., підтверджується, що за адресою: АДРЕСА_3, зареєстровані ОСОБА_2, 02.06.1971р.н. та ОСОБА_4, 10.01.1995р.н. (а.с.14, 24).
Відповідно до декларацій про доходи та майновий статус осіб, які звернулись за призначенням житлової субсидії від 11.11.2013р., 30.10.2012р., 24.05.2012р., 04.11.2011р., 02.11.2010р., 16.10.2009р., 12.11.2007р., 27.01.2007р., ОСОБА_2 зазначила, що іншого житла окрім квартири АДРЕСА_7 не має (а.с.15, 18, 20, 25, 27, 30-31, 36-37, 40).
Згідно з п.п.3,4,5 Постанови Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 1995р. № 848 «Про спрощення порядку надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива» призначення субсидій та контроль за їх цільовим використанням здійснюється структурними підрозділами з питань соціального захисту населення районних, районних у містах Києві і Севастополі держадміністрацій, виконавчих органів міських, районних у містах (у разі їх створення) рад (далі - структурні підрозділи з питань соціального захисту населення). У сільській місцевості приймання заяв з необхідними документами для призначення субсидій та передачу їх відповідним структурним підрозділам з питань соціального захисту населення здійснюють уповноважені особи, які визначаються виконавчими органами сільських і селищних рад. Субсидії призначаються за наявності різниці між розміром плати за житлово-комунальні послуги, скраплений газ, тверде та рідке пічне побутове паливо у межах соціальної норми житла та соціальних нормативів користування житлово-комунальними послугами з урахуванням пільг, які надаються відповідно до законодавства, і обсягом визначеного Кабінетом Міністрів України обов’язкового відсотка платежу. Соціальні норми житла та соціальні нормативи користування житлово-комунальними послугами встановлюються Кабінетом Міністрів України. В окремих випадках за рахунок коштів, передбачених для надання субсидій, виходячи з конкретних обставин субсидії можуть призначатися структурними підрозділами з питань соціального захисту населення непрацездатним особам, які проживають самі, на понаднормову площу житла за рішеннями районних, районних у містах Києві і Севастополі держадміністрацій, виконавчих органів міських, районних у містах (у разі їх створення) рад або комісій, які ними утворюються. Рішення про призначення (непризначення) субсидій у таких випадках приймається на підставі акта обстеження матеріально-побутових умов сім'ї і переглядається у разі зміни складу осіб, зареєстрованих у такому приміщенні, працевлаштування таких осіб або виникнення в них інших джерел доходів. Положення про комісії затверджують органи, які їх утворили. Норми забезпечення населення скрапленим газом, твердим та рідким пічним побутовим паливом, згідно з якими призначаються субсидії, визначаються Радою міністрів Автономної Республіки Крим, обласними, Київською та Севастопольською міськими державними адміністраціями. Субсидія не призначається, якщо: 5) будь-хто із зареєстрованих у житловому приміщенні (будинку) осіб (осіб, які фактично проживають), яким нараховується плата за житлово-комунальні послуги, протягом 12 місяців перед зверненням за призначенням субсидії (призначенням субсидії без звернення) здійснив купівлю земельної ділянки, квартири (будинку), автомобіля, транспортного засобу (механізму), будівельних матеріалів, інших товарів довгострокового вжитку або оплатив послуги з будівництва, ремонту квартири (будинку) або автомобіля, транспортного засобу (механізму), телефонного (в тому числі мобільного) зв'язку, крім житлово-комунальних послуг у межах соціальної норми житла та соціальних нормативів користування житлово-комунальними послугами та медичних послуг, пов'язаних із забезпеченням життєдіяльності, на суму, яка на дату купівлі (оплати) перевищує 50 тис. гривень; 5-1. Виходячи з конкретних обставин, що склалися, на підставі рішень районних, районних у містах Києві і Севастополі державних адміністрацій, виконавчих органів міських, районних у містах (у разі їх створення) рад або утворених ними комісій структурні підрозділи з питань соціального захисту населення можуть призначати субсидії, як виняток, у разі наявності умов, зазначених у пункті 5 цього Положення. Рішення про призначення (непризначення) субсидії в таких випадках приймається на підставі акта обстеження матеріально-побутових умов домогосподарства. Форма акта обстеження матеріально-побутових умов домогосподарства затверджується Мінсоцполітики.
Таким чином, оскільки позивачем було зазначено неповні відомості щодо належної їй нерухомості при подачі заяв про призначення житлових субсидій, адміністративний позов у частині стягнення з відповідача грошових коштів у сумі 12726грн.07коп. підлягає задоволенню.
Щодо вимоги позивача про визнання одержання коштів ОСОБА_2, виплачених у вигляді субсидії, неправомірними, то вона не підлягає задоволенню, оскільки, у відповідності до ч.4 ст.105 КАС України, яка включає в себе перелік вимог, які може містити адміністративний позов, вищезазначена вимога не передбачена.
Таким чином, позов підлягає частковому задоволенню.
Керуючись ст.ст.158-163 Кодексу адміністративного судочинства України,
у х в а л и в:
Задовольнити адміністративний позов управління праці та соціального захисту населення Красногвардійської районної у м.Дніпропетровську ради до ОСОБА_2 про стягнення коштів частково.
Стягнути із ОСОБА_2 (і/н НОМЕР_1) на розрахунковий рахунок управління праці та соціального захисту населення Красногвардійської районної у м.Дніпропетровську ради (р/р 35413020046491, МФО 805012, ОКПО 03192484) грошові кошти у сумі 12726грн.07коп.
Решту вимог залишити без задоволення.
Постанова суду набирає законної сили відповідно до ст.254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена в порядку та у строки, встановлені ст.186 Кодексу адміністративного судочинства України.
Повний текст постанови складено 12 жовтня 2015 року.
Суддя І.В. Тітова
Суд | Красногвардійський районний суд м.Дніпропетровська |
Дата ухвалення рішення | 06.10.2015 |
Оприлюднено | 10.12.2015 |
Номер документу | 54063705 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Красногвардійський районний суд м.Дніпропетровська
Тітова І. В.
Адміністративне
Красногвардійський районний суд м.Дніпропетровська
Тітова І. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні