4/187-06-4454А
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
"11" липня 2006 р.Справа № 4/187-06-4454А
Господарський суд Одеської області у складі :
Суддя: Літвінов С.В.
При секретарі: Бочкова М.О.
За участю представників сторін:
Від прокуратури: Дондов В.К.(за дорученням);
Від позивача: Одинцова Л.М. (за довіреністю);
Від відповідача: Максименко Т.А. /гол. Бухгалтер/-по довіреності
Розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали справи за позовом Прокурора м. Одеси в інтересах держави в особі Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до ПП „Дід Василь” про стягнення 1914,25 грн., -
ВСТАНОВИВ: Одеське обласне відділення Фонду України соціального захисту інвалідів звернувся до суду з позовом до ПП „Дід Василь”, в якому просить стягнути з відповідача суму штрафних санкцій за недотримання нормативу робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів у 2005 році у розмірі 1900 грн. та пеню в розмірі 14,25грн..
Відповідач відзив на позов не надав але проти позовних вимог заперечує .
Розглянувши матеріали справи суд встановив:
Відповідно до ст. 19 Закону України „Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” (далі –Закон) для підприємств(об'єднань), установ і організацій незалежно від форми власності і господарювання встановлюється норматив робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів у розмірі 4% від загальної чисельності працюючих, а якщо працює від 8 до 25 чоловік –у кількості 1 робочого місця, якщо інше не передбачено законом.
Згідно ст. 20 Закону підприємства (об'єднання), установи і організації незалежно від форми власності і господарювання, де кількість працюючих інвалідів менша, ніж установлена нормативом, передбаченим ч. 1 ст. 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів штрафні санкції, сума яких визначається у розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві за кожне робоче місце, не зайняте інвалідом.
Згідно звіту „Про зайнятість та працевлаштування інвалідів на 2005 рік”, середньооблікова чисельність штатних працівників за 2005 рік у ПП „Дід Василь” склала 12 осіб. У відповідності з нормативом місць, призначених для працевлаштування інвалідів, відповідач повинен був створити 1 місце, але створив 0 робочих місць.
Відповідно до розрахунку суми відрахувань, що складається з поділення фонду заробітної плати на середньооблікову чисельність штатних працівників, та помноження її на кількість нестворених робочих місць для інвалідів, сума відрахувань за 1 не зайняте робоче місце склала 1900 грн.
Відповідно до п. 3 „Положення про робоче місце інваліда і про порядок працевлаштування інвалідів”, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.05.1995 за № 314 (Далі –Положення), робоче місце інваліда вважається створеним, якщо воно відповідає встановленим вимогам робочого місця для інвалідів відповідної нозології, атестоване спеціальною комісією підприємства за участю представників МСЕК, органів Держнаглядохоронпраці, громадських організацій інвалідів, і введено в дію шляхом працевлаштування на ньому інваліда.
Проте, всупереч п. 3 Положення ПП „Дід Василь” не створило спеціальну комісію за участю представників МСЕК, органів Держнаглядохоронпраці і не атестував робочі місця для інвалідів відповідно до чинного законодавства, що підтверджується листом Управління економіки та розвітку промислового і море господарського комплексу Одеської міської ради від 12.05.2006р. № 1304.
Відповідно до п. 5 Положення підприємства розробляють заходи щодо створення робочих місць для інвалідів, включають їх до колективного договору, інформують центри зайнятості, місцеві органи соціального захисту населення та відділення Фонду соціального захисту інвалідів про створення (пристосування) робочих місць для працевлаштування інвалідів.
Проте, всупереч п. 5 Положення відповідач не інформував Одеське відділення Фонду соціального захисту інвалідів про створення (пристосування) робочих місць для працевлаштування інвалідів.
Відповідно до п. 14 Положення, підприємства у межах доведеного нормативу створюють за власні кошти робочі місця для працевлаштування інвалідів.
Проте, всупереч п. 14 Положення відповідач не створив за власні кошти 1 робоче місце для працевлаштування інвалідів.
Відповідно до п. 14 Положення, підприємства інформують державну службу зайнятості, управління праці та соціального захисту населення про вільні робочі місця та вакантні посади, на яких може використовуватися праця інвалідів.
Результатом працевлаштування є укладення трудового договору між працівником, в даному випадку інвалідом, та власником або уповноваженим ним органом (ст. 21 Кодексу законів про працю України). Тому безпосереднє працевлаштування здійснює власник або уповноважений ним орган підприємства (об'єднання), установи, організації незалежно від форм власності та господарювання.
Таким чином сума штрафних санкцій за недотримання нормативу робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів у 2005 році складає 1900 грн.
Відповідно до п. 4 Порядку сплати підприємствами, установами і організаціями штрафних санкцій до відділень Фонду соціального захисту інвалідів, акумуляції обліку та використання цих коштів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.12.2001р. за № 1767, суми штрафних санкцій перераховуються підприємствами в дохід державного бюджету на рахунки органів Державного казначейства.
Відповідно до п. 2 ст.20 Закону порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки НБУ, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.
На підставі вищевикладеного позивач просить суд стягнути з відповідача пеню в розмірі 14,25 грн..
З огляду на викладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими, підтверджені матеріалами справи, а тому підлягають задоволенню в повному обсязі суму за недотримання нормативу робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів у 2005 році у розмірі 1900 грн. та пеню в розмірі 14,25грн.
Керуючись п. 6 Перехідних положень, ст. ст. 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд –
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задовольнити.
2. Стягнути з ПП „Дід Василь” (65017, м. Одеса, вул.. Косовська, 2/1, код 30587006, р/р 260058104 в Одеській обласній філії „Аваль” МФО 328351 ) на користь Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів (65107, м. Одеса, вул. Канатна, 83 Банк УДК у Одеській області р/р 31217230500313, МФО 828011 код 23215039, код 50070000 ) штрафних санкцій в розмірі. 1900 грн. та пеню в розмірі 14,25грн.
3. Стягнути з ПП „Дід Василь” (65017, м. Одеса, вул.. Косовська, 2/1, код 30587006, р/р 260058104 в Одеській обласній філії „Аваль” МФО 328351 ) до Державного бюджету України судовий збір в сумі 19,14грн. на р/р 31117095600008 одержувач УДК в Одеській області, код ЄДРПОУ 23213460, банк одержувача УДК в Одеській області, МФО 828011, код бюджетної класифікації 22090200 ;
Постанова може бути оскаржена в порядку ст.186 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова набирає законної сили у порядку ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Літвінов С.В.
Суд | Господарський суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 11.07.2006 |
Оприлюднено | 28.08.2007 |
Номер документу | 54064 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Одеської області
Літвінов С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні