Рішення
від 30.11.2015 по справі 904/8687/15
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

30.11.15р. Справа № 904/8687/15

За позовом публічного акціонерного товариства "Фірма "Полтавпиво", м. Полтава

до приватного підприємства "ОММАРК", м. Дніпродзержинськ

про стягнення 13 836,60 грн. заборгованості за договором поставки, 32 400,00 грн. вартості тари

Суддя Бондарєв Е.М.

Представники:

Від позивача: ОСОБА_1, довіреність № 04/1321 від 26.11.2015 року, представник

Від відповідача: не з'явився

СУТЬ СПОРУ:

Публічне акціонерне товариство "Фірма "Полтавпиво" звернулося до господарського суду Дніпропетровської області з позовом про стягнення з приватного підприємства "ОММАРК" 13 836,60 грн. заборгованості за поставлену продукцію та 32 400,00 грн. вартості тари.

Позовні вимоги обґрунтовані неналежним виконанням відповідачем зобов'язань за договором поставки №358 від 29.03.2013 року в частині своєчасної та повної оплати за поставлену продукцію за видатковими накладними № 00005559 від 20.10.2014 року на суму 57 471,84 грн., № 00005560 від 20.10.2014 року на суму 3 211,20 грн. та повернення тари за видатковими накладними № 00005060 від 18.09.2014 року та № 00005560 від 20.10.2014 року.

У судовому засіданні представник позивача підтримав вимоги позову з наведених у ньому підстав.

Відповідач свого повноважного представника у судове засідання не направив, про час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином відповідно до вимог частини першої статті 64 Господарського процесуального кодексу України за адресою, зазначеною у позові, яка збігається з адресою місцезнаходження відповідно до Спеціального витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців станом на 30.09.2015 року (а.с. 35, 36 том 1).

Направлена господарським судом на адресу відповідача кореспонденція повернулася з відміткою "за закінченням терміну зберігання" (а.с. 59-62, 77, 78, том 1).

Відповідно до підпункту 3.9.1. пункту 3.9. постанови пленуму Вищого господарського суду України від 26.12.2011 року № 18 "Про деякі питання практики застосування Господарського процесуального кодексу України судами першої інстанції" особи, які беруть участь у справі, вважаються повідомленими про час і місце розгляду судом справи у разі виконання останнім вимог частини першої статті 64 та статті 87 Господарського процесуального кодексу України.

У разі якщо ухвалу про порушення провадження у справі було надіслано за належною адресою (тобто повідомленою суду стороною, в разі ненадання суду відповідної інформації - адресою, зазначеною в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), і не повернуто підприємством зв'язку або повернуто з посиланням на відсутність (вибуття) адресата, відмову від одержання, закінчення строку зберігання поштового відправлення тощо, то вважається, що адресат повідомлений про час і місце розгляду справи судом.

Відзиву на позов відповідач суду не надав. За таких обставин, а також беручи до уваги, що відповідно до статті 33 Господарського процесуального України обов'язок доказування і подання доказів покладено на сторони, суд згідно зі статтею 75 Господарського процесуального кодексу України розглядає справу за наявними матеріалами.

Ухвалою господарського суду від 30.09.2015 року порушено провадження у справі з призначення справи до розгляду в засіданні на 22.10.2015 року, після чого розгляд справи відкладався до 05.11.2015 року, до 19.11.2015 року та до 30.11.2015 року.

У судовому засіданні 30.11.2015 року проголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, оцінивши докази у їх сукупності, господарський суд

ВСТАНОВИВ:

29.03.2013 року між публічним акціонерним товариством "Фірма "Полтавпиво" (далі -постачальник, позивач) та приватним підприємством "ОММАРК" (далі - покупець, відповідач) був укладений договір поставки № 358 (далі - договір) відповідно до пункту 1.1. якого постачальник зобов'язується поставити, а покупець прийняти та оплатити пиво та/або безалкогольну продукцію в пляшках, КЕГ-тарі, ПЕТ-пляшках (далі - продукція), на умовах, передбачених даним договором.

Відповідно до п.2.1 договору доставка продукції здійснюється самовивозом (FCA, склад постачальника), транспортом постачальника або перевізника (FCA, склад покупця). Під транспортом постачальника розуміється автотранспорт місткістю 20 тонн. Під перевізником розуміється будь-яка транспортна організація, з якою постачальник уклав діючий договір на перевезення продукції. Замовлені покупцем партії продукції доставляються транспортом постачальника або перевізника безпосередньо до складу покупця, вказаних в таблиці:

1. ПП "ОММАРК", м. Дніпродзержинськ, вул. Спортивна, 36, 9 00 - 17 00 ;

2. ПП "ОММАРК", м. Дніпродзержинськ, вул. Бурхана, 12, 9 00 - 17 00 .

У разі самовивозу право власності на продукцію переходить до покупця в момент передачі зі складу постачальника. При доставці продукції транспортом постачальника або перевізника право власності на продукцію переходить до покупця в момент її передачі на складі покупця, про що свідчить запис в ТТН (п.2.2 договору).

Згідно з п. 2.6 договору підтвердження факту отримання продукції є підпис представника покупця на товарно-транспортній накладній та інших документів, завірена печаткою (штампом), де повинен бути вказаний ідентифікаційний номер покупця. Підпис на товарно-транспортній накладній та інших документа вважається поставленим належною особою, якщо вона завірена печаткою (штампом) покупця (п.2.7 договору).

Відповідно до п.3.1 договору покупець оплачує поставлену продукцію згідно вільних відпускних цін, діючих на момент відвантаження. Підставою для оплати є товарно-транспортна накладна. В період дії договору ціни на продукцію, залогова ціна тари можуть змінюватись. Вартість тари при доставці є залоговою. Залогова ціна КЕГ-тари встановлюється на рівні 1 000,00 грн. без врахування ПДВ, піддони дерев'яні-європалети 1,2мх0,8м - 30,00 грн. без врахування ПДВ (п.3.2 договору).

Покупець оплачує продукцію шляхом перерахування грошових коштів на розрахунковий рахунок постачальника або оплачує готівкою в касу останнього до 14:00 годин. Перші дві поставки продукції здійснюються на умовах 100% попередньої оплати на підставі виставлених рахунків постачальника, надалі продукція підлягає оплаті в такі строки: в період з 01 квітня по 30 вересня (літній сезон) на протязі 15 календарних днів від дати поставки продукції, в період з 01 жовтня по 31 березня (зимовий сезон) на протязі 20 календарних днів від дати поставки продукції (п.3.3 договору).

Вартість транспортних послуг по доставці продукції та по поверненню тари відноситься на постачальника, при умові, якщо покупець забезпечує повернення тари зворотнім рейсом (ретуром). У разі самовивозутари покупцем транспортні витрати несе покупець. Узгодження з постачальником умов повернення тари та фактичне повернення є обов'язковим для покупця. Повернення повинно бути здійснене у терміни, встановлені для літнього та зимового сезону (п.5.4 договору), і проводиться у формі письмового повідомлення на повернення тари, що подається покупцем одночасно із заявкою на наступну партію продукції або окремо без замовлення наступної партії продукції. Повідомлення повинно містити інформацію про вид тари, що повертається, її кількість по кожному виду, спосіб упаковки (п.3.4 договору).

Відповідно до п.5.2 договору тара підлягає обов'язковому поверненню покупцем зворотнім рейсом (ретуром), тобто покупець повинен забезпечити завантаження тари на транспорт постачальника зразу ж після розвантаження поставленої продукції. Перевізник або водій постачальника приймає тару по кількості на складі покупця, по якості тара приймається на складі постачальника. Обмінна КЕГ-тара, піддони дерев'яні підлягають 100% поверненню. У іншому випадку, покупець зобов'язаний у строк, встановлений для повернення тари, оплатити її залогову вартість з урахуванням ПДВ (п.5.3 договору).

Згідно з п.5.4 договору тара підлягає поверненню на підставі письмового повідомлення на повернення тари в такі строки: в період з 01 квітня по 30 вересня (літній сезон) на протязі 20 календарних днів від дати поставки продукції, в період з 01 жовтня по 31 березня (зимовий сезон) на протязі 45 календарних днів від дати поставки продукції.

Договір набирає чинності з моменту підписання та діє до 31.12.2013 року, а по зобов'язанням покупця щодо оплати отриманої продукції та штрафних санкцій - до повного виконання зобов'язань. Договір вважається продовженим на 1 рік і на тих же умовах, якщо сторони за 5 днів до закінчення строку дії договору не заявили про його припинення (п.7.1 договору).

На виконання умов договору позивачем була поставлена відповідачеві продукція на загальну суму 60 683,04 грн., що підтверджується наступними видатковими накладними:

- № 00005559 від 20.10.2014 року на суму 57 471,84 грн.;

- № 00005560 від 20.10.2014 року на суму 3 211,20 грн.

та передано КЕГ-тару у загальній кількості 168 шт. за наступними видатковими накладними:

- № 00005060 від 18.09.2014 року у кількості 156шт.;

- № 00005560 від 20.10.2014 року у кількості 12шт.

Відповідача зобов'язання по оплаті виконав частково у сумі 46 846,44 грн., що підтверджується банківською випискою, прибутковим касовим ордером та накладними на повернення товару (а.с.41-46, том 1) та повернув КЕГ-тару у кількості 141 шт., що підтверджується накладними та актом звірки (а.с.47-51, том 1).

08.01.2015 року позивач звернувся до відповідача з вимогою повернути зворотну тару та сплати заборгованість за продукцію, яка викладена в претензії № 04/05 від 06.01.2015 року (а.с.30-32, том 1).

Причиною виникнення спору є несплата відповідачем грошових коштів у сумі 13 836,60 грн. за поставлену продукцію та 32 400,00 грн. вартості тари з урахуванням ПДВ.

Частиною першою статті 265 Господарського кодексу України передбачено, що за договором поставки одна сторона - постачальник зобов'язується передати (поставити) у зумовлені строки (строк) другій стороні - покупцеві товар (товари), а покупець зобов'язується прийняти вказаний товар (товари) і сплатити за нього певну грошову суму.

Частиною першою статті 712 Цивільного кодексу України встановлено, що за договором поставки продавець (постачальник), який здійснює підприємницьку діяльність, зобов'язується передати у встановлений строк (строки) товар у власність покупця для використання його у підприємницькій діяльності або в інших цілях, не пов'язаних з особистим, сімейним, домашнім або іншим подібним використанням, а покупець зобов'язується прийняти товар і сплатити за нього певну грошову суму.

За частиною першою статті 193 Господарського кодексу України суб'єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов'язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов'язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться. До виконання господарських договорів застосовуються відповідні положення Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом.

Частиною першою статті 509 Цивільного кодексу України передбачено, що зобов'язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов'язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов'язку.

Відповідно до частини першої статті 692 Цивільного кодексу України покупець зобов'язаний оплатити товар після його прийняття або прийняття товаророзпорядчих документів на нього, якщо договором або актами цивільного законодавства не встановлений інший строк оплати товару.

Якщо у зобов'язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін). Зобов'язання, строк (термін) виконання якого визначений вказівкою на подію, яка неминуче має настати, підлягає виконанню з настанням цієї події. (стаття 530 Цивільного кодексу України).

Враховуючи викладене, господарський суд встановив, що строк оплати продукції за вказаними вище видатковими накладними настав, у зв'язку з чим суд вважає позовні вимоги позивача щодо стягнення основного боргу в сумі 13 836,60 грн. та вартості тари обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню з наступних підстав.

Згідно з частиною першою статті 612 Цивільного кодексу України боржник вважається таким, що прострочив, якщо він не приступив до виконання зобов'язання або не виконав його у строк, встановлений договором або законом.

Станом на час вирішення спору жодних доказів щодо сплати відповідачем 13 836,60 грн. залишку грошових коштів за отриману продукцію та повернення тари у кількості 27 шт. або сплати 32 400,00 грн. вартості тари з ПДВ відповідач суду не надав.

За вказаних обставин позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі у сумі 13 836,60 грн. основного боргу та 32 400,00 грн. з ПДВ вартості тари.

Відповідно до статті 49 Господарського процесуального кодексу України судовий збір у сумі 1 218,00 грн. покладається на відповідача.

Керуючись статтями 4, 32-34, 36, 43-44, 49, 82-85, 115-117 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити повністю.

Стягнути з приватного підприємства "ОММАРК" (51931, Дніпропетровська область, м. Дніпродзержинськ, вул. Спортивна, будинок 36, ідентифікаційний код 20194928) на користь публічного акціонерного товариства "Фірма "Полтавпиво" (36008, м. Полтава, вул. Фрунзе, 160, ідентифікаційний код 05518768) основний борг у сумі 13 836,60 грн., вартість тари з урахуванням ПДВ у сумі 32 400,00 грн., судовий збір у сумі 1 218,00 грн.

Наказ видати після набрання рішенням законної сили.

Рішення суду може бути оскаржене протягом десяти днів з дня підписання рішення шляхом подання апеляційної скарги до Дніпропетровського апеляційного господарського суду через господарський суд Дніпропетровської області.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги, рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.

Повне рішення складено 07.12.2015 року.

Суддя ОСОБА_2

СудГосподарський суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення30.11.2015
Оприлюднено11.12.2015
Номер документу54078913
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —904/8687/15

Рішення від 30.11.2015

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Бондарєв Едуард Миколайович

Ухвала від 19.11.2015

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Бондарєв Едуард Миколайович

Ухвала від 05.11.2015

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Бондарєв Едуард Миколайович

Ухвала від 22.10.2015

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Бондарєв Едуард Миколайович

Ухвала від 30.09.2015

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Бондарєв Едуард Миколайович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні