ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
23 листопада 2015 року о/об 10 год. 25 хв.Справа № 808/7347/15 м.Запоріжжя
Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Горобцової Я.В., розглянувши у місті Запоріжжі у порядку письмового провадження адміністративну справу
за позовом Державної податкової інспекції у Хортицькому районі м.Запоріжжя Головного управління ДФС у Запорізькій області
до Товариства з обмеженою відповідальністю «Золотий Меркурій»
про стягнення коштів за податковим боргом, -
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
15 вересня 2015 року до Запорізького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Державної податкової інспекції у Хортицькому районі м.Запоріжжя Головного управління ДФС у Запорізькій області до Товариства з обмеженою відповідальністю В«Золотий МеркурійВ» про стягнення коштів за податковим боргом у розмірі з податку на додану вартість у розмірі 4 461,85грн. та з податку на прибуток приватних підприємств у розмірі 4 733,00грн.
Позовні вимоги обґрунтовано тим, що відповідач має податковий борг, який виник внаслідок несплати до бюджету узгоджених сум грошових зобов'язань.
Ухвалою Запорізького окружного адміністративного суду від 18 вересня 2015 року відкрито провадження у справі та призначено справу до розгляду.
Представник позивача в судове засідання не прибув. 23 листопада 2015 року через службу діловодства суду подав клопотання, в якому просив розглянути справу за відсутності представника позивача. На позовних вимогах наполягає.
Представник відповідач у судове засідання не прибув, хоча про дату, час та місце судового розгляду повідомлений належним чином.
Судова повістка надсилалась відповідачу на адресу, наявну в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, проте повернулась до суду без вручення адресату з поштовою відміткою «за закінченням терміну зберігання».
Згідно із ч. 11 ст. 35 КАС України у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.
Відтак, відповідач є таким, який належним чином повідомлений про дату, час та місце судового засідання. За таких обставин суд приходить до висновку про можливість розгляду адміністративної справи без участі представників сторін на підставі матеріалів, які містяться в матеріалах адміністративної справи.
Відповідно до ч. 1 ст. 41 КАС України у разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Згідно з ч. 4 ст. 128 КАС України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд -
ВСТАНОВИВ:
З матеріалів справи вбачається, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Золотий Меркурій» зареєстроване як юридична особа, за адресою: 69124, АДРЕСА_1, ідентифікаційний код 36649104 (а.с. 14-16).
Податковий борг по податку на додану вартість ТОВ «Золотий Меркурій» виник внаслідок несплати узгоджених сум податкових зобов'язань, а саме:
- за податковою декларацією з податку на додану вартість від 20.02.2015 р, в якій платником податку нараховано до сплати в бюджет 1326,00 грн.;
- за податковою декларацією з податку на додану вартість від 20.03.2015 р, в якій платником податку нараховано до сплати в бюджет 5036,00 грн.;
- зарахування відємного значення у зменшення боргу по податку на додану вартість - 3333,00 грн.
- за податковою декларацією з податку на додану вартість від 27.04.2015 р, в якій платником податку нараховано до сплати в бюджет 62,00 грн. та платником самостійно нараховано штрафну санкцію в розмірі 2,00 грн.;
- за податковою декларацією з податку на додану вартість від 27.04.2015, в якій відповідачем самостійно нараховано до сплати в бюджет - 141,00грн.;
- за податковою декларацією з податку на додану вартість від 27.04.2015 р, в якій платником податку нараховано до сплати в бюджет 397,00 грн.;
- за податковою декларацією з податку на додану вартість від 13.05.2015 р, в якій платником податку нараховано до сплати в бюджет 3333,00 грн. та штрафні санкції у розмірі 2.00грн.;
- за податковою декларацією з податку на додану вартість від 01.07.2015 р, в якій платником податку нараховано до сплати в бюджет 701,00 грн.;
- за податковою декларацією з податку на додану вартість від 01.07.2015 р, в якій платником податку нараховано до сплати в бюджет 757,00 грн.;
- за податковою декларацією з податку на додану вартість від 01.07.2015 р, в якій платником податку нараховано до сплати в бюджет 701,00 грн. та штрафні санкції у розмірі 2,00грн.;
- за податковою декларацією з податку на додану вартість від 01.07.2015 р, в якій платником податку нараховано до сплати в бюджет 757,00 грн. та штрафні санкції у розмірі 2,00грн.;
- за податковою декларацією з податку на додану вартість від 24.07.2015 р, в якій платником податку нараховано до сплати в бюджет 5,00грн.;
- за податковою декларацією з податку на додану вартість від 31.07.2015 р, в якій платником податку нараховано до сплати в бюджет 7778,00грн. та штрафні санкції у розмірі 2,00грн.;
- за податковою декларацією з податку на прибуток приватних підприємств від 02.03.2015 р, в якій платником податку нараховано до сплати в бюджет 4733,00грн.
У зв'язку з частковою сплатою, сума боргу з податку на додану вартість зменшилась та складає 4461,85 грн.
Пунктом 46.1 ст. 46 Податкового кодексу України визначено, що податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку. Митні декларації прирівнюються до податкових декларацій для цілей нарахування та/або сплати податкових зобов'язань. Додатки до податкової декларації є її невід'ємною частиною.
Підпунктом 16.1.4 п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу України передбачено обов'язок платників податків сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Як зазначено у пп. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
За приписами п. 131.1 статті 131 Податкового кодексу України нараховані контролюючим органом суми пені самостійно сплачуються платником податків.
Пунктом 5.3 ст. 5 Інструкції про порядок нарахування та погашення пені за платежами, що контролюються органами державної податкової служби, затвердженої наказом ДПА України від 17.12.2010 № 953 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 27.12.2010 за № 1350\18645, за бажанням платника податків органами державної податкової служби проводиться звірення нарахованих та погашених сум.
Таким чином, нарахування пені проводиться в автоматичному режимі органами державної податкової служби, при цьому таке нарахування розпочинаються від дня граничного строку сплати зобов'язання та закінчується днем погашення зобов'язання.
Відповідно до п.п. 95.1 - 95.3 ст. 95 Податкового кодексу контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі. Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги. Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Відповідно до п.п. 14.1.39 п.14.1 ст.14 ПК грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
Згідно до п. 57.1 ст. 57 Податкового кодексу України, платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Відповідно до п.57.3 ст.57 ПК України у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
Відповідно до п. 41.2 ст. 41 Податкового кодексу України, платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Відповідно до пункту 3.1 Розділу 3 Інструкції про порядку ведення органами державної податкової служби оперативного обліку платежів до бюджету, контролю за справлянням яких здійснюється органами державної податкової служби України, затвердженої Наказом ДПА України від 18.07.2005 №276 (далі - Інструкція №276), з метою обліку нарахованих і сплачених сум платежів до бюджету органами державної податкової служби на кожний поточний рік відкриваються особові рахунки за кожним платником та кожним видом платежу, які повинні сплачуватися такими платниками.
У п. 3.6 Інструкції №276 зазначено, що форми карток особових рахунків мають лицьовий та зворотний боки. На лицьовому боці картки відображаються умови справляння платежу та дані про платника податків. Зворотний бік картки відображає стан розрахунків платників з бюджетом (суми нарахованого та сплаченого платежу, пені, штрафних (фінансових) санкцій, плати за кредит щодо розстрочених (відстрочених) податкових зобов'язань, суми податкового боргу, надміру та/або помилково сплачені, та суми, заявлені до відшкодування, й інше).
Згідно п. 4.1 Розділу 4 Інструкції №276 нарахуванню в особових рахунках платників підлягають, зокрема, податкові зобов'язання, штрафні санкції та пеня, самостійно визначені платником; податкові зобов'язання, штрафні санкції та пеня, нараховані органом державної податкової служби та узгоджені платником відповідно до чинного законодавства.
Податкові зобов'язання, штрафні санкції, пеня, самостійно визначені платником у податковій звітності, уносяться до електронної бази даних підрозділами обробки та ведення податкових документів і формуються в електронні та паперові реєстри. Нарахування податкових зобов'язань та штрафних санкцій, що самостійно визначені та узгоджені платником, обліковується у розділі «Нараховано платежів - зменшено платежів» за відповідними кодами операцій (п. 4.2.1 Розділу 4 Інструкції №276).
Позивачем в обґрунтування позовних вимог надано довідку про податковий борг та облікову картку платника податків з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), згідно яких ТОВ «Золотий Меркурій» має податковий борг з податку на додану вартість в розмірі 4461,85 грн. т аз податку на прибуток у розмірі 4733,00грн.
Відповідачем у зазначені строки податкові зобов'язання не сплачені, а тому відповідно до п. 59.1 ст. 59 Податкового кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Як зазначено у пп. 14.1.153 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України податкова вимога - письмова вимога контролюючого органу до платника податків щодо погашення суми податкового боргу.
Відповідно до приписів п. 58.3 ст. 58 Податкового кодексу України податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) платнику податків, якщо його передано посадовій особі такого платника податків під розписку або надіслано листом з повідомленням про вручення. Податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) фізичній особі, якщо його вручено їй особисто чи її законному представникові або надіслано на адресу за місцем проживання або останнього відомого її місцезнаходження фізичної особи з повідомленням про вручення. У такому самому порядку надсилаються податкові вимоги та рішення про результати розгляду скарг. У разі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення або податкові вимоги, або рішення про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення. У разі якщо вручити податкове повідомлення - рішення неможливо через помилку, допущену контролюючим органом, податкове повідомлення - рішення вважається таким, що не вручено платнику податків.
Виходячи з положень п. 59.5. ст. 50 КАС України у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення. У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).
Відповідно до вимог ст. 59 ПК України, ДПІ у Хортицькому районі м.Запоріжжя ГУ ДФС у Запорізькій області сформовано податкову вимогу від 19.03.2015 №62-25, яка повернулася на адресу податкового органу з відміткою «за закінченням терміну зберігання».
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Станом на час розгляду справи ТОВ «Золотий Меркурій» має податковий борг з податку на додану вартість в сумі 4461,85грн. та з податку на прибуток приватних підприємств у розмірі 4733,00грн., який самостійно відповідачем не погашено, що підтверджується обліковою карткою платника податків з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), наявними в матеріалах справи, а тому суд приходить до висновку, що позов підлягає задоволенню.
Відповідно до приписів ч. 4 ст. 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись ст.ст. 71, 158-163, Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов Державної податкової інспекції у Хортицькому районі м.Запоріжжя Головного управління ДФС у Запорізькій області - задовольнити.
Стягнути кошти з Товариства з обмеженою відповідальністю «Золотий Меркурій» у сумі податкового боргу з податку на додану вартість у розмірі 4 461,00 грн. (чотири тисячі чотириста шістдесят одна гривна 00 копійок) та з податку на прибуток приватних підприємств 4 733,00 грн. (чотири тисячі сімсот тридцять три гривні 00 копійок).
Постанова набирає законної сили відповідно до частини першої статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 КАС України.
Суддя Я.В. Горобцова
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.11.2015 |
Оприлюднено | 11.12.2015 |
Номер документу | 54080993 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Горобцова Ярослава Володимирівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Горобцова Ярослава Володимирівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Горобцова Ярослава Володимирівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Горобцова Ярослава Володимирівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Горобцова Ярослава Володимирівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні