ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"18" листопада 2011 р. Справа № 2a-3446/11/0970
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:
Судді Тимощука О.Л.
при секретарі Маковійчук С.М.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу
за позовом: Прокуратури Коломийського району в інтересах управління Пенсійного фонду України в м.Коломиї та Коломийському районі
до відповідача: Виробничо-торгового підприємства "КЛМ" у формі товариства з обмеженою відповідальністю
про стягнення недоїмки по єдиному внеску в сумі 2263,95 грн,-
ВСТАНОВИВ:
Прокуратура Коломийського району в інтересах держави в особі управління Пенсійного фонду України в м. Коломиї та Коломийському районі (надалі - позивач) звернулась в суд з адміністративним позовом до Виробничо-торгового підприємства "КЛМ" у формі товариства з обмеженою відповідальністю (надалі - відповідач) про стягнення недоїмки по єдиному внеску в сумі 2263,95 грн.
Позовні вимоги мотивовані тим, що у відповідності до п.1 ч.1 ст.4 Закону України В«Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхуванняВ» від 08.07.2010 р. №2464-VI (надалі також - Закон), відповідач є платником єдиного соціального внеску до Пенсійного фонду України, таким чином, згідно із Законом зобов'язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок. Статтею 9 Закону передбачено, що обчислення єдиного внеску здійснюється на підставі бухгалтерських та інших документів, відповідно до яких провадиться нарахування (обчислення) або які підтверджують нарахування (обчислення) виплат (доходу), на які відповідно до Закону нараховується єдиний внесок. Платник зобов'язаний сплачувати єдиний внесок, нарахований за відповідний базовий звітний період, не пізніше 20 числа місяця, що настає за базовим звітним періодом. Однак, відповідач, в порушення вимог вищенаведеного Закону, задекларував єдиний внесок, що підлягає сплаті за травень, червень та липень 2011 року в загальній сумі 2263,95 грн., яка ним не сплачена, а отже є заборгованістю. Оскільки відповідач добровільно заборгованість не сплатив, позивач просить стягнути її в судовому порядку.
Прокурор в судове засідання не з'явився, хоча про дату, час та місце судового розгляду справи повідомлявся завчасно та належним чином, що підтверджується рекомендованими повідомленнями про вручення поштових відправлень (а. с. 24, 27). Причини неявки суду невідомі, заяв або клопотань про розгляд справи без його участі чи про відкладення розгляду справи до суду не надходило.
В судове засідання представник позивача не з'явився, надав суду заяву щодо розгляду справи за його відсутності.
Представник відповідача в судове засідання повторно не з'явився, про дату, час та місце проведення судового розгляду справи судом повідомлявся належним чином, про що свідчать рекомендовані повідомлення про вручення поштових відправлень (а. с. 26, 29). Причини неявки суду невідомі, заяв чи клопотань про розгляд справи за його відсутності чи про відкладення розгляду справи на адресу суду не надходило. Правом подання заперечення проти позову відповідач не скористався.
Згідно із ч. 4 ст.128 Кодексу адміністративного судочинства України у разі повторного неприбуття відповідача - не суб'єкта владних повноважень, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин або без повідомлення ним про причини неприбуття, розгляд справи не відкладається і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.
Розглянувши позовну заяву, дослідивши та оцінивши надані суду письмові докази та інші матеріали справи, суд дійшов висновку про те, що позов підлягає до задоволення з наступних підстав.
Судом встановлено, що Виробничо-торгове підприємство "КЛМ" у формі товариства з обмеженою відповідальністю відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (а. с. 13) зареєстроване 01.11.2002 року Коломийською районною державною адміністрацією та є юридичною особою, якій присвоєно ідентифікаційний номер суб'єкта підприємницької діяльності - 32198431.
Відповідно до п.1 В«Прикінцевих та перехідних положеньВ» Закону України В«Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхуванняВ» цей Закон набирає чинності з 01.01.2011 року, крім пунктів, що набирають чинності 01.01.2014 року.
Пунктом 3 В«Прикінцевих та перехідних положеньВ» Закону визначено, що з дня набрання чинності цього Закону, платники страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття, загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, вважаються платниками єдиного внеску.
Судом встановлено, що відповідач станом на 31.12.2010 року був страхувальником в розумінні ст. 1 Закону України В«Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхуванняВ» та сплачував страхові внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, а тому з 01.01.2011 року вважається платником єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.
Частиною 1 статті 67 Конституції України передбачено, що кожен зобов'язаний сплачувати податки та збори в порядку та розмірах, встановлених законом.
Відповідно до п. 1 ч. 2 ст. 6 Закону, платник єдиного внеску зобов'язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок.
Розмір єдиного внеску та пропорції його розподілу за видами загальнообов'язкового державного соціального страхування визначені статтею 8 Закону.
Відповідно до ч.5 ст.8 Закону єдиний внесок для платників, зазначених у пункті 1 (крім абзацу сьомого) частини першої статті 4 цього Закону, встановлюється у відсотках до визначеної абзацом першим пункту 1 частини першої статті 7 цього Закону бази нарахування єдиного внеску (за винятком винагороди за цивільно-правовими договорами) відповідно до класів професійного ризику виробництва, до яких віднесено платників єдиного внеску, з урахуванням видів їх економічної діяльності.
Базою нарахування єдиного внеску є суми нарахованої заробітної плати за видами виплат, які включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі, що визначаються відповідно до Закону України В«Про оплату праціВ» , та суму винагороди фізичним особам за виконання робіт (надання послуг) за цивільно-правовими договорами.
Згідно із поданими звітами за травень, червень та липень 2011 року, відповідачем визначено клас професійного ризику виробництва - 52, а тому розмір єдиного внеску становить 38,52 % від бази нарахування єдиного внеску.
Відповідно до частини 7 ст. 8 Закону єдиний внесок для платників, зазначених у пунктах 2, 6 - 8 частини першої ст.4 Закону, встановлюється у розмірі 3,6 відсотка визначеної п.1 ч. 1 ст. 7 цього Закону бази нарахування єдиного внеску.
Як вбачається з матеріалів справи, відповідач є платником єдиного внеску за ставками 38,52%, 3,6 % (а.с.6-11). Відповідно до звітів поданих відповідачем до управління Пенсійного фонду в Коломийському районі, суми недоїмки становлять, за травень - 1125,03 грн., за червень - 606,53 грн., за липень - 532,39 грн.
Відповідно до ч. 2 ст. 9 Закону, обчислення єдиного внеску здійснюється на підставі бухгалтерських та інших документів, відповідно до яких провадиться нарахування (обчислення) або які підтверджують нарахування (обчислення) виплат (доходу), на які відповідно до цього Закону нараховується єдиний внесок.
Приписами ч. 8 ст. 9 Закону встановлено, що платники єдиного внеску зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за відповідний базовий звітний період, не пізніше 20 числа місяця, що настає за базовим звітним періодом. Базовим звітним періодом для відповідача відповідно до Закону є календарний місяць.
Частиною 12 статті 9 вказаного Закону зазначено, що єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника.
За наявності у платника єдиного внеску одночасно із зобов'язаннями із сплати єдиного внеску зобов'язань із сплати податків, інших обов'язкових платежів, передбачених законом, або зобов'язань перед іншими кредиторами зобов'язання із сплати єдиного внеску виконуються в першу чергу і мають пріоритет перед усіма іншими зобов'язаннями, крім зобов'язань з виплати заробітної плати (доходу).
Відповідно до змісту статті 25 Закону органи Пенсійного фонду України мають право звертатися до суду з позовом про стягнення недоїмки.
Згідно ч. 6 статті 1 Закону, недоїмка - сума єдиного внеску, своєчасно не нарахована та/або не сплачена у строки, встановлені цим Законом, обчислена територіальними органами Пенсійного фонду України у випадках, передбачених цим Законом.
Відповідно до вимог ст. 121 Конституції України, ст.ст. 20, 36-1 Закону України «Про прокуратуру», ст. 60 КАС України на органи прокуратури покладено обов'язки щодо здійснення представництва інтересів держави в суді, в тому числі представництво держави, в особі Пенсійного фонду України та його управлінь.
Таким чином, суд дійшов до висновку, що відповідачем порушено норми Закону щодо виплат єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, а позивач правомірно звернувся до суду з метою стягнення даної недоїмки.
Судом встановлено та підтверджується матеріалами справи, що відповідачем самостійно нарахований єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за травень, червень та липень 2011 року в загальній сумі 2263,95 грн.
Згідно із розрахунком недоїмки по єдиному внеску виробничо-торгового підприємства «КЛМ» у формі товариства з обмеженою відповідальністю сума визначеного та узгодженого єдиного внеску в розмірі 2263,95 грн. відповідачем не сплачена (а.с.12).
Враховуючи те, що на момент судового розгляду справи відповідачем не надано доказів добровільної сплати заборгованості зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за травень, червень та липень 2011 року в сумі 2263,95 грн., суд вважає, що позовні вимоги є обґрунтованими, а позов таким, що підлягає до задоволення.
На підставі ст. 124 Конституції України, керуючись ст. ст. 158 -163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити повністю.
Стягнути з виробничо-торгового підприємства "КЛМ" у формі товариства з обмеженою відповідальністю (ідентифікаційний код 32198431) на користь управління Пенсійного фонду України в м.Коломиї та Коломийському районі недоїмку по єдиному внеску за період травень-липень 2011 року в сумі 2263 (Дві тисячі двісті шістдесят три гривні) 95 копійок.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано.
Суддя: /підпис/ ОСОБА_1
Постанова складена в повному обсязі 23.11.2011 року.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.11.2011 |
Оприлюднено | 11.12.2015 |
Номер документу | 54084778 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Тимощук О.Л.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні