Номер провадження 1-кс/754/2348/14
Справа № 754/17916/14-к
У Х В А Л А
Іменем України
03.11.2014
Місто Київ
Слідчий суддя Деснянського районного суду м.Києва ОСОБА_1 за участю слідчого ОСОБА_2 , при секретарі ОСОБА_3 , розглянувши клопотання про надання дозволу на проведення позапланової виїзної документальної ревізії по матеріалах досудового розслідування № 42013110000000348 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ст.ст.367 ч.2, 239 ч.1, 191 ч.3-15 ч.2 КК України,
ВСТАНОВИВ :
03.11.2014 року до суду надійшло клопотання слідчого Деснянського РУ ГУ МВС України в м.Києві ОСОБА_2 , узгоджене з прокурором ОСОБА_4 , від 03.11.2014 року про надання дозволу на проведення позапланової виїзної ревізії перевірки додержання законодавства з окремих питань фінансово-господарської діяльності ТОВ Українська гідромеханіка (код ЄДРПОУ 33212252) в м.Бровари Київської області по бул.Незалежності, 53.
Клопотання зареєстровано в суді за індексом 1кс, в зв`язку з чим воно розглянуто слідчим суддею і повертається автору за відсутності правових підстав для прийняття рішення по суті (про задоволення або відхилення) з огляду на наступне.
Згідно ч.1 ст.19 Конституції України правовий порядок в Україні грунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.
Згідно ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно ст.2 КПК України завданням кримінального провадження є захист особи, суспільства та держави від кримінальних правопорушень, охорона прав, свобод та законних інтересів учасників кримінального провадження, а також забезпечення швидкого, повного та неупередженого розслідування і судового розгляду з тим, щоб кожний, хто вчинив кримінальне правопорушення, був притягнутий до відповідальності в міру своєї вини, жоден невинуватий не був обвинувачений або засуджений, жодна особа не була піддана необгрунтованому процесуальному примусу і щоб до кожного учасника кримінального провадження була застосована належна правова процедура.
Згідно п.5 ч.2 ст.40 КПК України слідчий під час досудового розслідування кримінальних правопорушень уповноважений звертатися до слідчого судді з клопотаннями про застосування заходів забезпечення кримінального провадження, проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій.
Заходи забезпечення кримінального провадження перелічені в ч.2 ст.131 КПК України, цей перелік є вичерпним, розширеному тлумаченню не підлягає і цим переліком не передбачена позапланова виїзна ревізія фінансово-господарської діяльності підприємств, установ, організацій.
Згідно п.18 ч.1 ст.3 КПК України до повноважень слідчого судді належить здійснення у порядку, передбаченому КПК України, судового контролю за дотриманням прав, свобод та інтересів осіб у кримінальному провадженні.
Стаття 40 КПК України, на яку послався слідчий у клопотанні, та інші норми КПК України не передбачають процедури звернення слідчого до слідчого судді або суду з клопотанням про надання дозволу на проведення позапланової виїзної ревізії.
Порядок та строки розгляду такого клопотання слідчим суддею або судом, коло учасників провадження, порядок їх виклику чи повідомлення, наслідки їх неявки, можливість оскарження ухвали слідчого судді або суду за результатами розгляду такого клопотання також не передбачені КПК України.
Згідно ч.6 ст.11 згаданого Закону позапланова виїзна ревізія може здійснюватися на підставі рішення суду.
Згідно п.22 ч.1 ст.3 КПК України суд першої інстанції суд, який має право ухвалити вирок або постановити ухвалу про закриття кримінального провадження.
Згідно п.18 ч.1 ст.3 КПК України слідчий суддя суддя суду першої інстанції, до повноважень якого належить здійснення у порядку, передбаченому КПК України, судового контролю за дотриманням прав, свобод та інтересів осіб у кримінальному провадженні.
Таким чином, слідчий суддя не має повноважень дозволяти позапланову виїзну ревізію, оскільки такі повноваження має лише суд згідно ч.6 ст.11 Закону України Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні.
В свою чергу повноваження суду першої інстанції обмежені правом ухвалити вирок або постановити ухвалу про закриття кримінального провадження згідно п.22 ч.1 ст.3 КПК України.
Крім того, згідно ч.7 ст.11 Закону України Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні, за рішенням суду, ухваленим на підставі клопотання слідчого, прокурора, позапланові виїзні ревізії проводяться у суб`єктів господарської діяльності, які не віднесені цим Законом до підконтрольних установ.
В клопотанні слідчого не наведені мотиви, з яких ТОВ Українська гідромеханіка не віднесено до підконтрольної установи і тому в ній може бути проведена позапланова виїзна ревізія за рішенням суду, ухваленим на підставі клопотання слідчого.
В разі, якщо ТОВ Українська гідромеханіка віднесено до підконтрольної установи, то слідчий повинен послатись в клопотанні і довести, що в цій підконтрольній установі позапланова виїзна ревізія на підставі рішення суду буде проводитись не частіше одного разу на квартал, як це дозволено ч.6 ст.11 Закону України Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні.
Згідно ч.13 ст.11 цього Закону визначені цим Законом обмеження у підставах проведення ревізії не поширюються на ревізії, що проводяться після повідомлення посадовим особам підконтрольних установ, що ревізуються, про підозру у вчиненні ними кримінального правопорушення відповідно до КПК України.
З клопотання і доданих матеріалів, зокрема з витягів з ЄРДР, не вбачається, що в цьому досудовому розслідуванні було повідомлено про підозру посадовим особам ТОВ Українська гідромеханіка.
Не відповідає вимогам закону і правозастосовчій практиці використана слідчим в клопотанні конструкція правової кваліфікації кримінального правопорушення 191 ч.3-15 ч.2.
Таким чином, дане звернення слідчого до суду не узгоджено з вимогами ч.2 ст.19 Конституції України, виходить за межі наданих повноважень, спрямоване всупереч вимогам ч.1 ст.19 Конституції України на примус слідчого судді (суду) робити те, що не передбачено законодавством, не сприяє виконаннаю завдань кримінального провадження щодо уникнення необгрунтованого процесуального примусу і щодо застосування належної правової процедури до кожного учасника кримінального провадження.
На підставі викладеного, керуючись ч.1 і ч.2 ст.19 Конституції України, ст.ст.2, 3, 40, 131, 309 КПК України, ст.11 Закону України Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні,
УХВАЛИВ :
Клопотання слідчого Деснянського РУ ГУ МВС України в м.Києві ОСОБА_2 від 03.11.2014 року про надання дозволу на проведення позапланової виїзної ревізії перевірки додержання законодавства з окремих питань фінансово-господарської діяльності ТОВ Українська гідромеханіка (код ЄДРПОУ 33212252) в м.Бровари Київської області по бул.Незалежності, 53 повернути слідчому разом з додатками.
Виготовити і залишити в матеріалах судового провадження копію клопотання.
Копію ухвали направити слідчому.
Ухвала набирає законної сили негайно, оскарженню не підлягає, заперечення проти неї може бути подано під час підготовчого провадження в суді.
Ухвала, яка набрала законної сили, обов`язкова для осіб, які беруть участь у кримінальному провадженні, а також для усіх фізичних та юридичних осіб, органів державної влади та органів місцевого самоврядування, їх службових осіб, і підлягає виконанню на всій території України.
Слідчий суддя :
Суд | Деснянський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 03.11.2014 |
Оприлюднено | 06.01.2023 |
Номер документу | 54088342 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Деснянський районний суд міста Києва
Котович О. Л.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні