УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
24 листопада 2015 року Справа № 876/5055/15
Львівський апеляційний адміністративний суд в складі:
Головуючогосудді ОСОБА_1,
суддів Хобор Р.Б., Попка Я.С.
розглянувши у порядку письмового провадження у м. Львові апеляційну скаргу ОСОБА_2 районної державної адміністрації Волинської області на постанову Волинського окружного адміністративного суду від 08.04.2015 року у справі № 803/417/15-а за позовом Прокурора Іваничівського району Волинської області до ОСОБА_2 районної державної адміністрації Волинської області третя особа ОСОБА_3 освіти ОСОБА_2 районної державної адміністрації Волинської області про визнання протиправним та скасування пункту розпорядження, -
В С Т А Н О В И В :
06 березня 2015 року Прокурор Іваничівського району Волинської області звернувся в суд з адміністративним позовом до ОСОБА_2 районної державної адміністрації Волинської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача ОСОБА_3 освіти ОСОБА_2 районної державної адміністрації Волинської області про визнання нечинним пункту 1 розпорядження від 15 вересня 2014 року №286 «Про затвердження мережі загальноосвітніх навчальних закладів, класокомплексів і контингенту учнів на 2014-2015 навчальний рік, продовження оплати годин для проведення науково-дослідницької, експериментальної роботи», яким передбачено створення класів - комплектів у загальноосвітніх навчальних закладах Іваничівського району.
Позовні вимоги мотивує тим, що пунктом 1 розпорядження від 15 вересня 2014 року №286 «Про затвердження мережі загальноосвітніх навчальних закладів, класокомплексів і контингенту учнів на 2014-2015 навчальний рік, продовження оплати годин для проведення науково-дослідницької, експериментальної роботи» передбачено створення 16 класів-комплектів. Прокурор вважає, що створення зазначених класів суперечить положенням частини другої статті 14 Закону України «Про загальну середню освіту», якою передбачено, що у загальноосвітніх навчальних закладах, розташованих у селах, селищах, кількість учнів у класах визначається демографічною ситуацією, але повинна становити не менше п'яти осіб. При меншій кількості учнів у класі заняття проводяться за індивідуальною формою навчання. З наведених підстав просить суд визнати нечинним пункт 1 оскаржуваного розпорядження (а.с.6).
18 березня 2015 року №116-379вих15 прокурор уточнив позовні вимоги та просить суд визнати протиправним та скасувати пункт 1 розпорядження від 15 вересня 2014 року №286 «Про затвердження мережі загальноосвітніх навчальних закладів, класокомплексів і контингенту учнів на 2014-2015 навчальний рік, продовження оплати годин для проведення науково-дослідницької, експериментальної роботи», яким передбачено створення класів - комплектів у загальноосвітніх навчальних закладах Іваничівського району (а.с.31).
Постановою Волинського окружного адміністративного суду від 08.04.2015 року позов задоволено.
Визнано протиправним та скасувано пункт 1 розпорядження ОСОБА_2 районної державної адміністрації Волинської області від 15 вересня 2014 року №286 "Про затвердження мережі загальноосвітніх навчальних закладів, класокомплексів і контингенту учнів на 2014-2015 навчальний рік, продовження оплати годин для проведення науково-дослідницької, експериментальної роботи" в частині створення класів - комплектів у загальноосвітніх навчальних закладах Іваничівського району.
Постанову суду першої інстанції оскаржив відповідач, подавши на неї апеляційну скаргу.
В апеляційній скарзі апеллянт зазначає, що не погоджується з рішенням суду першої інстанції, оскільки дане рішення винесене з порушенням норм матеріального та процесуального права, та таке, що неповно відображає обставини, які мають істотне значення для даної справи.
Просить скасувати постанову Волинського окружного адміністративного суду від 08.04.2015 року та прийняти нове рішення, яким відмовити у задоволенні позову.
Особи, що беруть участь у справі, в судове засідання для розгляду апеляційної скарги не прибули, про дату, час та місце розгляду справи були повідомлені належним чином, клопотань від осіб, які беруть участь у справі, про розгляд справи за їх участю не поступало, а тому колегія суддів, у відповідності до ч. 1 ст. 197 КАС України, вважає за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами, оскільки таку може бути вирішено на основі наявних у ній доказів.
Заслухавши доповідь судді - доповідача, дослідивши обставини справи, доводи апеляційної скарги та заперечення на неї, приходить до переконання, що апеляційну скаргу слід залишити без задоволення, а оскаржувану постанову без змін з таких підстав.
Як встановлено судом першої інстанції та вбачається з матеріалів справи, що пунктом 1 розпорядження ОСОБА_2 районної державної адміністрації Волинської області від 15 вересня 2014 року №286 затверджено мережу загальноосвітніх навчальних закладів, класів, класокомплектів і контингент учнів на 2014 - 2015 навчальні роки згідно з додатком (а.с.9-10).
ОСОБА_2 РДА від 17 лютого 2015 року №209/25/2-15, вищенаведеним розпорядженням введено 16 класів-комплектів (а.с.7).
Приймаючи рішення у справі суд першої інстанції зазначав про невірне техніко-юридичне формулювання прокурором позовних вимог. Зокрема, з врахуванням уточнення від 18 березня 2015 року, прокурор просить суд визнати протиправним та скасувати пункт 1 спірного розпорядження яким передбачено створення класів - комплектів у загальноосвітніх навчальних закладах Іваничівського району. Однак суд зазначає, що вказаним пунктом розпорядження передбачено не тільки створення класів-комплектів, але й звичайних класів. Зі змісту позову та пояснень прокурора слідує, що він оскаржує розпорядження сааме в частині створення класів-комплектів. Тому, з врахуванням повноважень суду першої інстанції, які встановленні у статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України, суд вважав за необхідним задовольнити позовні вимоги повністю шляхом прийняття постанови якою визнати протиправним та скасувати пункт 1 розпорядження ОСОБА_2 районної державної адміністрації Волинської області від 15 вересня 2014 року №286 "Про затвердження мережі загальноосвітніх навчальних закладів, класокомплексів і контингенту учнів на 2014-2015 навчальний рік, продовження оплати годин для проведення науково-дослідницької, експериментальної роботи" в частині створення класів - комплектів у загальноосвітніх навчальних закладах Іваничівського району.
Колегія суддів погоджується з таким висновком суду першої інстанції з наступних підстав.
Згідно частини другої статті 14 Закону України «Про загальну середню освіту» (далі - Закон), у загальноосвітніх навчальних закладах, розташованих у селах, селищах, кількість учнів у класах визначається демографічною ситуацією, але повинна становити не менше п'яти осіб. При меншій кількості учнів у класі заняття проводяться за індивідуальною формою навчання.
З вищезазначеної норми матеріального права слідує, що навчання у загальноосвітніх навчальних закладах може організовуватися лише у класах, або за індивідуальною формою навчання. При цьому, Законом не передбачено організацію навчання у формі класів-комплектів, а місцеві органи виконавчої влади не наділені повноваженнями впроваджувати інші форми навчання на власний розсуд.
Отже існування класів-комплектів чинним законодавством не передбачено, а навчання учнів загальноосвітніх навчальних закладах у такій формі є протиправним.
Вказана позиція також викладена в листі Міністерства освіти і науки України від 10 червня 2003 року N 1/9-299, в якому рекомендовано місцевим органам управління освітою здійснити ряд заходів щодо поетапного зменшення кількості класів-комплектів у загальноосвітніх навчальних закладах, а на подальше - і відмови від їх формування, що відповідатиме вимогам статті 14 Закону України «Про загальну середню освіту».
Відповідно до частини другої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Відповідач, ОСОБА_2 районна державна адміністрація Волинської області, не довели суду обґрунтованість та правомірність пункту 1 розпорядження від 15 вересня 2014 року №286 «Про затвердження мережі загальноосвітніх навчальних закладів, класокомплексів і контингенту учнів на 2014-2015 навчальний рік, продовження оплати годин для проведення науково-дослідницької, експериментальної роботи» в частині створення класів - комплектів у загальноосвітніх навчальних закладах Іваничівського району.
Колегія апеляційного суду оцінивши пункт 1 розпорядження ОСОБА_2 районної державної адміністрації Волинської області від 15 вересня 2014 року №286 «Про затвердження мережі загальноосвітніх навчальних закладів, класокомплексів і контингенту учнів на 2014-2015 навчальний рік, продовження оплати годин для проведення науково-дослідницької, експериментальної роботи» на предмет відповідності частині третій статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, суд дійшов висновку, що в частині створення класів - комплектів у загальноосвітніх навчальних закладах Іваничівського району розпорядження винесено не на підставі, що передбачена Конституцією та Законом України «Про загальну середню освіту».
Оскільки пункт 1 розпорядження ОСОБА_2 районної державної адміністрації Волинської області від 15 вересня 2014 року №286 "Про затвердження мережі загальноосвітніх навчальних закладів, класокомплексів і контингенту учнів на 2014-2015 навчальний рік, продовження оплати годин для проведення науково-дослідницької, експериментальної роботи" в частині створення класів - комплектів у загальноосвітніх навчальних закладах Іваничівського району не відповідає вимогам статті 14 Закону України «Про загальну середню освіту», якою не передбачено створення класів-комплектів, тому колегія апеляційного суду погоджується із рішенням суду першої інстанції, що позовні вимоги прокурора підлягають до задоволення у повному обсязі.
Відповідно до ст. 200 КАСУкраїни суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову без змін, якщо визнає,що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення здодержанням норм матеріального і процесуального права.
На підставі наведеного, судова колегія вважає, що доводи апеляційної скарги не дають підстав для висновку про неправильне застосування судом першої інстанції норм матеріального чи процесуального права, які призвели до неправильного вирішення справи, а також відсутня невідповідність висновків суду обставинам справи.
Керуючись ст.ст.195, 196, 197, 198, 200, 205, 206, 254 КАС України, апеляційний суд,
У Х В А Л И В :
Апеляційну скаргу ОСОБА_2 районної державної адміністрації Волинської області - залишити без задоволення.
Постанову Волинського окружного адміністративного суду від 08.04.2015 року у справі № 803/417/15-а - залишити без змін.
Ухвала апеляційного суду набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, що беруть участь у справі та може бути оскаржена у касаційному порядку шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до адміністративного суду касаційної інстанції протягом двадцяти днів з дня набрання ухвалою законної сили.
Головуючий: Р.П. Сеник
Судді : Р.Б. Хобор
ОСОБА_4
Суд | Львівський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.11.2015 |
Оприлюднено | 11.12.2015 |
Номер документу | 54091736 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Сеник Роман Петрович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Смокович Віра Іванівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні