27.11.2015 Єдиний унікальний № 371/1651/15-а
Миронівський районний суд Київської області
ЄУН 371/ 1651 /15-а
Провадження № 2а/371/ 27 /15
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
27 листопада 2015 року м. Миронівка
Миронівський районний суд Київської області у складі:
головуючого судді Поліщука А.С.,
при секретарі Харченко І.С.,
за участі
представника позивача ОСОБА_1,
представника відповідача ОСОБА_2,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом ОСОБА_3 до Миронівської міської ради Київської області про визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання вчинити дії,
В С Т А Н О В И В:
До Миронівського районного суду Київської області із вищевказаним позовом звернувся позивач та просив:
визнати протиправною бездіяльність Миронівської міської ради Миронівського району Київської області щодо розгляду заяви позивача про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність по вулиці Комсомольська в місті Миронівка Миронівського району Київської області загальною площею 0,0100 га для індивідуального гаражного будівництва;
зобов'язати Миронівську міську раду Миронівського району Київської області затвердити проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність позивачу по вулиці Комсомольська в місті Миронівка Миронівського району Київської області загальною площею 0,0100 га для індивідуального гаражного будівництва за рахунок земель Миронівської міської ради Миронівського району Київської області;
зобов'язати Миронівську міську раду Миронівського району Київської області передати позивачу безоплатно у власність земельну ділянку загальною площею 0,0100 га по вулиці Комсомольська в місті Миронівка Миронівського району Київської області для індивідуального гаражного будівництва за кадастровим №3222910102:01:031:0003.
Свої вимоги обґрунтовував порушенням відповідачем вимог ст. ст. 118, 186-1 Земельного кодексу України, що проявились у неодноразовому безпідставному поверненні заяви позивача про затвердження проекту із землеустрою та передачу йому у власність земельної ділянки.
В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримала, та просила їх задовольнити з підстав наведених у позові.
Представник відповідача у судовому засіданні просила суд відмовити в задоволенні позову з підстав наведених у письмових запереченнях (а.с.82-84).
Заслухавши пояснення учасників судового процесу, дослідивши матеріали справи, всебічно та повно з'ясувавши обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги і заперечення, об'єктивно оцінивши в сукупності докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд прийшов до висновку, що позов підлягає задоволенню частково, виходячи з наступного.
Громадяни України, використовуючи надане їм ст. 14 Конституції України право, можуть одержати безоплатно у приватну власність земельну ділянку. Реалізація громадянами свого права на отримання земельної ділянки у власність здійснюється відповідно до Земельного кодексу України.
Частиною 1 ст. 116 Земельного кодексу України передбачено, що громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом.
Передача земельних ділянок безоплатно у власність громадян, проводиться один раз із кожного виду використання.
Безоплатна передача земельних ділянок у власність громадян провадиться у разі одержання земельних ділянок із земель державної і комунальної власності в межах норм безоплатної приватизації (ч. 3 ст. 116 Земельного кодексу України).
Порядок безоплатної приватизації земельної ділянки громадянами визначений ст. 118 Земельного Кодексу України, відповідно до ч.1 якої громадянин, зацікавлений у приватизації земельної ділянки, яка перебуває у його користуванні, подає заяву до відповідної районної, Київської чи Севастопольської міської державної адміністрації або сільської, селищної, міської ради за місцезнаходженням земельної ділянки.
Рішенням тридцять першої сесії шостого скликання Миронiвської мicької ради Миронівського району Київської області від 24.01.2013 року № 1047-31-VI позивачу надано дозвіл на виготовлення проекту iз землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність в місті Миронiвка по вулиці Комсомольська (біля магазину РайССТ) на території Миронiвської міської ради загальною площею 0,0100 га, для індивідуального гаражного будівництва iз забудованих земель житлової забудови міста Миронiвка.
Пунктом 2 резолютивної частини вказаного рішення, позивачу рекомендовано заключити договір із ліцензованою землевпорядною організацією на виготовлення проекту із землеустрою щодо відведення земельної ділянки.
На виконання вказаного рішення Миронiвської міської ради Миронівського району Київської області, фізичною особою-підприємцем ОСОБА_4 виготовлено проект із землеустрою щодо відведення у власність позивачу земельної ділянки, кадастровий № 3222910102:01:031:0003, яка розташована по вулиці Комсомольська міста Миронівка.
Міський голова міста Миронівка, листом від 20.02.2013 року №2665, повідомив позивача, що його заява про затвердження проекту із землеустрою щодо складання документів, які посвідчують право власності на земельну ділянку для індивідуального гаражного будівництва було розглянуто на сесії міської ради, але у зв'язку із не набранням більшості голосів не прийнято.
За результатами розгляду повторної заяви позивача міський голова міста Миронівка, листом від 24.12.2014 року № 2669 повідомив позивача, що Миронiвською міською радою 23.12.2014 року прийнято рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для індивідуального гаражного будівництва, але міським головою призупинено дію цього рішення, зв'язку із ненаданням позивачем довідки Миронівского районного підрозділу ПАТ «Київобленерго» про винос «ПЛ-10Кв» (трансформатора), за межі цієї ділянки. Цим же листом, Міський голова міста Миронівка повідомив позивача, що зазначене питання буде розглянуто на сесії міської ради повторно після надання зазначеної довідки.
Позивач 23.01.2015 року в черговий раз звернувся до Миронiвської мiської ради з заявою про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для індивідуального гаражного будівництва.
Листом № 491 вiд 05.03.2015 року Миронiвська міська рада повідомила позивача, що питання про затвердження проекту iз землеустрою щодо складання документів, які посвідчують право власності на земельну ділянку для індивідуального гаражного будівництва було розглянуто. Рішення по даному питанню не прийнято на пiдставi п.2 ст. 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» в зв'язку з не набранням бiльшостi голосів.
10 квітня 2015 року позивачем було подано ще одну заяву до Миронiвської міської ради про затвердження проекту iз землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для індивідуального гаражного будівництва та подано гарантійний лист від 10.04.2015 року в якому зазначено, що у разі затвердження сесією міської ради вищевказаного проекту він гарантує, що проведення вино су -10кВ буде проводитися за його рахунок.
Листом № 965 від 28.04.2015 року Миронівський міський голова повідомив позивача, що питання про затвердження проекту iз землеустрою щодо складання документів, які посвідчують право власності на земельну ділянку для індивідуального гаражного будівництва було розглянуто на сесії міської ради 27.04.2015 року. Рішення по даному питанню не прийнято на пiдставi п. 2 ст. 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» у зв'язку з не набранням бiльшостi голосів.
16.07.2015 року позивач в п'яте звернувся до Миронiвської міської ради з заявою про затвердження проекту iз землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для індивідуального гаражного будівництва, відповідно до витягу з протоколу засідання п'ятдесят сьомої сесії шостого скликання Миронівської міської ради Київської області від 31 липня 2015 року, рішення по даному питанню не прийнято.
Таким чином, позивач з метою реалізації свого права на отримання земельної ділянки для індивідуального гаражного будівництва неодноразово звертався до відповідача із заявою, але в супереч вимогам ст. 118 Земельного кодексу України, відповідачем не прийнято рішення ні про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність, ні про відмову в затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність. Не прийнято також і рішення про залишення заяви позивача без розгляду.
Представником відповідача в судовому засіданні, визнано той факт, що документи про відведення у власність позивача земельної ділянки для індивідуального гаражного будівництва, щодо яких судом розглядається спір відповідають всім вимогам законодавства України, та у відповідача відсутні підстави для відмови у прийнятті рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення цієї земельної ділянки для надання її у власність позивачу.
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи місцевого самоврядування зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією України та законами України.
Згідно з ст. 10 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» міські ради є місцевими органами самоврядування.
Відповідно до ч. 3 ст. 24 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» органи місцевого самоврядування та їх посадові особи діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією і законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, а в Автономній Республіці Крим - також нормативно-правовими актами Верховної Ради і Ради міністрів Автономної Республіки Крим, прийнятими у межах їхньої компетенції.
Статтею 118 Земельного кодексу України передбачено, що за результатами розгляду заяви про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність, орган місцевого самоврядування зобов'язаний прийняти одне з таких рішень: про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність; про відмову в затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність; про залишення заяви про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність без розгляду.
Тобто, за результатами розгляду заяви позивача про затвердження проекту із землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для індивідуального гаражного будівництва, Миронівська міська рада повинна була прийняти рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність або про відмову в затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність, чи про залишення заяви про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність без розгляду.
Відповідно до ст. 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень. Рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради.
Як встановлено у судовому засіданні, Миронівська міська рада у зв'язку із не набранням більшості голосів депутатів від загального складу ради не прийняла 31 липня 2015 року рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність. В той же час, Миронівська міська рада не прийняла рішення про відмову в затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність чи про залишення заяви про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність без розгляду.
За таких обставин, зважаючи на норми ст. ст. 116, 118 Земельного кодексу України та ст. ст. 24, 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в України», суд приходить до висновку, що Миронівська міська рада повинна розглядати на своїх пленарних засіданнях питання про відведення позивачу земельної ділянки у власність для індивідуального гаражного будівництва до моменту прийняття одного із рішень передбачених ст. 118 Земельного кодексу України.
Суд не бере до уваги доводи представника відповідача про те, що Миронівська міська рада є колегіальним органом а тому її депутати мають право вільного прийняття рішення чи брати їм участь у голосуванні за питання порядку денного чи ні, виходячи з наступного.
Частиною 2 ст. 2 Закону України, «Про статус депутатів місцевих рад», встановлено обов'язок кожного депутата місцевої ради брати активну участь у здійсненні місцевого самоврядування.
Статтею 18 Закону України, «Про статус депутатів місцевих рад» встановлено обов'язок кожного депутата місцевої ради додержуватися Конституції та законів України.
Таким чином, кожний депутат місцевої ради зобов'язаний брати активну участь у здійсненні місцевого самоврядування, при цьому приймаючи участь в пленарному засіданні ради реалізовувати надані їм представницькі повноваження шляхом прийняття рішень, передбачених законами України.
В даному випадку, за наслідками розгляду питання про відведення земельної ділянки та надання її у власність передбачено можливість прийняття лише трьох вищезазначених рішень, а тому бездіяльність Миронівської міської ради щодо прийняття таких рішень не відповідає вимогам ст. 118 Земельного кодексу України, та з огляду на ч. 3 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України визнається судом незаконною.
Оскільки Миронівською міською радою 31 липня 2015 року не прийнято рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність, про те і не прийнято інших рішень передбачених ст. 118 Земельного кодексу України, то це питання повинно розглядатися на пленарних засіданнях Миронівської міської ради до моменту прийняття одного із рішень передбачених ст. 118 Земельного кодексу України.
За таких обставин, з огляду на норми ст. 162 Кодексу адміністративного судочинства України, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позову в частині зобов'язання Миронівської міської ради розглянути проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність ОСОБА_3 по вулиці Комсомольська в місті Миронівка Миронівського району Київської області загальною площею 0,0100 га для індивідуального гаражного будівництва за рахунок земель Миронівської міської ради Миронівського району Київської області.
Зважаючи на те, що відповідно до ст. 12 Земельного кодексу України, право на передачу земельних ділянок комунальної власності у власність громадян належить виключно до повноважень органів місцевого самоврядування, суд не може втручатися в дискреційні повноваження Миронівської міської ради, та зобов'язувати її прийняти рішення про затвердити проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність позивачу для індивідуального гаражного будівництва та передачі йому цієї земельної ділянки у власність, оскільки Миронівська міська рада за наявності для цього підстав відповідно до ст. 118 Земельного кодексу України має право прийняти рішення про відмову в затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність чи про залишення заяви про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність без розгляду.
Враховуючи вищевикладене, керуючись ст. ст. 2, 7, 8, 112, 69, 70, 71, 158 - 163, 167,185, 186, 254,267, Кодексу адміністративного судочинства України, суд
П О С Т А Н О В И В:
1.Позов задовольнити частково.
2.Визнати протиправною бездіяльність Миронівської міської ради Миронівського району Київської області щодо розгляду заяви ОСОБА_3 про затвердження проекту землеустрою про виділення земельної ділянки у власність по вулиці Комсомольська в місті Миронівка Миронівського району Київської області загальною площею 0,0100 га для індивідуального гаражного будівництва.
3.Зобов'язати Миронівську міську раду Миронівського району Київської області:
1)розглянути проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність ОСОБА_3 по вулиці Комсомольська в місті Миронівка Миронівського району Київської області загальною площею 0,0100 га для індивідуального гаражного будівництва за рахунок земель Миронівської міської ради Миронівського району Київської області та прийняти обґрунтоване рішення, передбачене ч. 9 ст. 118 Земельного кодексу України;
2)розглянути питання щодо передачі ОСОБА_3 у власність земельної ділянки загальною площею 0,0100 га, що знаходиться по вулиці Комсомольська в місті Миронівка Миронівського району Київської області для індивідуального гаражного будівництва за кадастровим номером 3222910102:01:031:0003 та прийняти обґрунтоване рішення про передачу або відмову у передачі у власність цієї земельної ділянки.
4.Встановити Миронівській міській раді Миронівського району Київської області місячний строк з дня набрання постановою законної сили для подання звіту про виконання постанови.
5.Попередити Миронівську міську раду Миронівського району Київської області про можливість застосування заходів, передбачених частиною другою статті 267 Кодексу адміністративного судочинства України.
6.Апеляційна скарга на постанову суду подається протягом десяти днів з дня її проголошення до Київського апеляційного адміністративного суду через Миронівський районний суд Київської області. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
7.Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано в установлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Суддя підпис ОСОБА_5
Згідно з оригіналом
Суддя А.С. Поліщук
Суд | Миронівський районний суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 27.11.2015 |
Оприлюднено | 11.12.2015 |
Номер документу | 54099631 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Миронівський районний суд Київської області
Поліщук А. С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні