Справа № 760/16763/15-п
Провадження № 3-4961/15
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
27 листопада 2015 року суддя Солом'янського районного суду м. Києва Демидовська А.І., при секретарі Шевченко О.С. за участю представника митниці ОСОБА_1, представника особи, яка притягується до відповідальності ОСОБА_2, розглянувши матеріали, які надійшли від Київської міської митниці ДФС, про притягнення до адміністративної відповідальності
громадянки України ОСОБА_3, директора ТОВ «Бізнес Бриффінг» (код ЄДРПОУ39699949), зареєстрованої за адресою: ІНФОРМАЦІЯ_1, ідентифікаційний код НОМЕР_1, за ознаками порушення митних правил, передбачених ч.1 ст.483 Митного кодексу України:
В С Т А Н О В И В:
Відносно ОСОБА_3, 28.07.2015 року складено протокол про порушення митних правил № 0576/10000/15 передбачених ч.1 ст. 483 МК України, яке полягає в наступному:
22.07.2015 року в зоні діяльності Львівської митниці ДФС ( п/п Краківець-Корчова) через митний кордон України автомобілем р.н.з. AA4675IE/AA2775XP з території ОСОБА_4 на підставі товаросупровідних документів: інвойсу від 16.07.2015 № 201521519, CMR від 22.06.2015 № 163032 та книжки МДП № GX 75591023 за попередньою митною декларацією від 22.07.2015 № 100000000/2015/836319 переміщено товари «обладнання для устаткування дитячих майданчиків, веломобілі для дітей та частини до веломобілів», загальною вагою брутто 13737,90 кг, вартістю 36392,70 Євро.
Відповідно до товаросупровідних документів, поставка товарів здійснювалась з території ОСОБА_4 на адресу ТОВ «Бізнес Бриффінг» (код ЄДРПОУ 39699949, м.Київ, пров. Бородянський, 3) на виконання умов контракту №1-15ВВ/TDI від 14.06.2015, укладеного між ТОВ «Бізнес Бриффінг» та компанією «TDI GLOBAL LLP» (LAS Suite 707 High Road, London, N12 0BT, ОСОБА_5).
Контракт №1-15ВВ/TDI від 14.06.2015 з боку ТОВ «Бізнес Брифінг» підписано директором ОСОБА_6.
24.07.2015 зазначені вище товари доставлено до митниці призначення, та того ж дня заявлені декларантом ТОВ «Бізнес Бриффінг» ОСОБА_7 до митного оформлення в Київській міській митниці (митний пост «Західний», м. Київ, вул. Малинська, 20) в режимі ІМ-40 ДЕ за МД №100250001/2015/008317.
27.07.2015 року до Київської міської митниці ДФС (вх.№3669/7) надійшов лист -орієнтування СУ ФР ДПІ у Святошинському районі м. Києва з копією протоколу допиту ОСОБА_6
З протоколу допиту свідка ОСОБА_6 встановлено, що вона за отримання грошової винагороди здійснила реєстрацію ТОВ «Бізнес Бриффінг» однак жодних документів щодо діяльності підприємства не підписувала, нікого на посаду директора не призначала, фінансовою діяльністю підприємства не займалась.
Згідно картки обліку особи, яка здійснює операції з товарами № 100/2015/0003396 керівником підприємства значиться ОСОБА_6, особи уповноважені на роботу з митницею: ОСОБА_3 та ОСОБА_7.
З пояснень ОСОБА_7 встановлено, що він з червня 20015 року працює на посаді декларанта ТОВ «Бізнес Бриффінг», однак за час своєї роботи жодного разу не спілкувався з директором ОСОБА_6, всі розпорядження щодо подання до митного органу митної декларації від 22.07.2015 № 100000000/2015/836319 та документи для її складання він отримував у ОСОБА_3.
З пояснень ОСОБА_3 встановлено, що вона з червня 20015 року працює на посаді декларанта ТОВ «Бізнес Бриффінг» та дійсно надавала вказівки та передавала документи ОСОБА_7 для заповнення та подання до митного органу митної декларації від 22.07.2015 № 100000000/2015/836319.
Таким чином, проведеною перевіркою встановлено, що вантаж «обладнання для устаткування дитячих майданчиків, веломобілі для дітей та частини до веломобілів», загальною вагою брутто 13737,90 кг, вартістю 36392,70 Євро (згідно курсу НБУ на дату переміщення 23,930722 грн. - за 1 Євро) становить 870903,58 грн. переміщений через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання органу доходів і зборів як підстави для переміщення документів, що містять неправдиві відомості щодо одержувача вантажу.
При перевірці в ПІК «Боротьба з контрабандою та порушеннями митних правил» ЄАІС Держмитслужби України встановлено, що ОСОБА_3 до адміністративної відповідальності за вчинення порушення митних правил не притягувалась.
Таким чином, в діях ОСОБА_3 наявні ознаки порушення митних правил передбачених ч.1 ст. 483 Митного кодексу України.
Безпосередні предмети правопорушення, 28.07.2015 вилучені під час проведення обшуку слідчом СУ ФР ДПІ у Святошинському районі ГУ ДФС у м. Києві ОСОБА_8 на підставі ухвали Святошинського районного суду м. Києва від 27.07.2015.
Представник Київської міської митниці ДФС, вважає вказані обставини доведеними та просять притягнути ОСОБА_3 до адміністративної відповідальності за порушення митних правил.
У судовому засіданні представник ОСОБА_3 надала суду заперечення на протокол про порушення митних правил, у якому просила закрити провадження у зв'язку з відсутністю в її діях події і складу адміністративного правопорушення.
Суд, заслухавши учасників провадження у справі, дослідивши матеріали справи, вважає, що провадження у справі підлягає закриттю з наступних підстав:
Підставою для складення протоколу митним органом стали лист-орієнтування від 27.07.2015р. від СУ ФР ДПІ у Святошинському районі м. Києва з копією протоколу ОСОБА_6, поясненнями ОСОБА_3 та пояснення декларанта ТОВ «БІЗНЕС БРИФФІНГ» ОСОБА_7
На підставі зазначених документів митним органом було зроблено висновок про те, що ОСОБА_3 як декларант ТОВ «БІЗНЕС БРИФФІНГ» передала іншому декларанту ТОВ «БІЗНЕС БРИФФІНГ» ОСОБА_7, документи, які містять неправдиві дані щодо одержувача вантажу, які в подальшому були використані ним при поданні до митного органу попередньої митної декларації № 100000000/2015/836319 від 22.07.2015 р. та митної декларації №100250001/2015/008317 від 24.07.2015 р.
Вказані дії кваліфіковано митним органом як порушення мною митних правил, передбачене ч.1 ст.483 Митного кодексу України, в зв'язку з чим і було складено протокол про порушення митних правил №0576/10000/15.
Так 14.06.2015р. між ТОВ «БІЗНЕС БРИФФІНГ», як покупцем із компанією В« TDI GLOBAL LLPВ» (ОСОБА_5) як продавцем укладено зовнішньоекономічний контракт № 1-15ВВ/TDI на поставку товарів (далі за текстом - Контракт) (копія Контракту наявна в матеріалах справи).
На виконання умов вказаного Контракту та додатку №2 від 10.07.2015 р. до Контракту на адресу ТОВ «БІЗНЕС БРИФФІНГ» Продавцем поставлено батути з сіткою безпеки з каркасом, а також комплектуючі до них, та інші товари, визначені додатком № 2 до Контракту.
22.07.2015р. ТОВ «БІЗНЕС БРИФФІНГ» подано до митного органу попередню митну декларацію типу ІМ 40 ЕЕ № 100000000/2015/836319.
24.07.2015р. для митного оформлення Товару, який прибув у зону митного оформлення, ТОВ «БІЗНЕС БРИФФІНГ» як Покупець та одержувач Товару за Контрактом подано до Київської митниці ДФС наступні документи: митну декларацію типу ІМ 40 ДЕ №100250001/2015/008317, копію контракту із Продавцем, копію додатку № 2 від 10.07.2015р. до контракту, копію інвойсу № 201521519 від 16.07.2015р., СМR № 163032, пакувальний лист та інші необхідні документи.
Відповідно до ч. 2 ст.5 Закону України «Про зовнішньоекономічну діяльність» юридичні особи мають право здійснювати зовнішньоекономічну діяльність відповідно до їх статутних документів з моменту набуття ними статусу юридичної особи.
ТОВ «БІЗНЕС БРИФФІНГ» (код ЄДРПОУ 39699949) зареєстровано як юридичну особу 18.03.2015р. відповідно до чинного законодавства України, про що у Державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (реєстраційний запис 10721020000032058), що підтверджується витягом з ЄДР від 01.10.2015р. за № НОМЕР_2.
Згідно п.5.1 ст. 5 Статуту ТОВ «БІЗНЕС БРИФФІНГ», у редакції, чинній на момент укладення ТОВ «БІЗНЕС БРИФФІНГ» Контракту та надання до митного оформлення документів на Товар, Товариство здійснює зовнішньоекономічну діяльність відповідно до чинного законодавства та у напрямках передбачених Статутом.
На момент укладення Контракту, надання до митного оформлення документів щодо товарів, поставлених на користь ТОВ «БІЗНЕС БРИФФІНГ» за Контрактом, товариство перебувало і перебуває як юридична особа у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.
Будь-які судові рішення про скасування установчих документів, скасування державної реєстрації, або про встановлення фактів порушень при реєстрації ТОВ «БІЗНЕС БРИФФІНГ» як юридичної особи, а також про факти ведення ТОВ «Бізнес Бриффінг» фіктивного підприємництва відсутні. Місцезнаходження Товариства підтверджено.
Відсутні будь-які судові рішення стосовно визнання недійсним або неукладеним Контракту, укладеного між ТОВ «БІЗНЕС БРИФФІНГ» з компанією В« TDI GLOBAL LLPВ» (ОСОБА_5).
Зазначене вище доводить ту обставину, що ТОВ «БІЗНЕС БРИФФІНГ» відповідно до вимог чинного законодавства має законне право здійснювати господарську діяльність, в тому числі - зовнішньоекономічну, а також мало законне право відповідно до вимог чинного законодавства укладати цей Контракт як покупець, а отже - бути одержувачем Товару даним Контрактом.
У відповідності до п.2 Наказу Міністерства фінансів України від 30.05.2012 № 651 «Про затвердження Порядку заповнення митних декларацій на бланку єдиного адміністративного документа» визначено поняття «Одержувач». Ним є зазначена в транспортному документі особа, якій перевізник згідно з транспортними документами або за дорученням відправника (відправник, що доставляє товари самостійно, не користуючись послугами перевізника) має передати товари.
Згідно міжнародної товарно-транспортної накладної CMR № 163032, копія якої надавалась ТОВ «БІЗНЕС БРИФФІНГ» під час митного оформлення Товару, у графі 2 «Одержувач» англійською мовою зазначено «BUSINESS BRIFFING LTD PROVULOK BORODYANSKIY 3 UA 03680 KIEV UKRAINA».
У графі 8 «Одержувач» попередньої митної декларації типу ЕЕ № 100000000/2015/836319 та митної декларації типу ДЕ №100250001/2015/008317 також зазначено «Товариство з обмеженою відповідальністю «Бізнес Бриффінг» 03680, м. Київ, Святошинський район, провулок Бородянський, будинок 3, код ЄДРПОУ 39699949». Дана інформація повністю відповідає відомостям про ТОВ «БІЗНЕС БРИФФІНГ» як юридичну особу, що містились в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців на момент митного оформлення Товару.
Умовами Контракту інші одержувачі Товару, окрім ТОВ «БІЗНЕС БРИФФІНГ» як Покупця, не передбачені.
Повноваження Директора ТОВ «БІЗНЕС БРИФФІНГ» ОСОБА_6 щодо підписання Контракту, які стали підставою для складання митним органом протоколу про порушення митних правил, підтверджуються протоколом загальних зборів Учасників ТОВ «БІЗНЕС БРИФФІНГ» № 12/06/2015 від 12.06.2015р., згідно якого з 13.06.2015р. вона стала єдиним Учасником та директором ТОВ «БІЗНЕС БРИФФІНГ». Інформація про те, що ОСОБА_6 призначена на посаду директора ТОВ «БІЗНЕС БРИФФІНГ» , підтверджується Витягом з ЄДР за № НОМЕР_3 від 29.09.2015р., сформованим станом на 15.06.2015р
На посаді директора ТОВ «БІЗНЕС БРИФФІНГ» ОСОБА_6 перебувала до 02.09.2015р., що підтверджується Витягом з ЄДР № НОМЕР_4 від 29.09.2015р., сформованим станом на 29.09.2015р., та протоколом Загальних зборів ТОВ «БІЗНЕС БРИФФІНГ» № 02/09/2015 від 02.09.2015р.
Повноваження ОСОБА_6 як директора Товариства на укладання будь-яких угод без довіреності, також передбачені п.14.3.3 Статуту Товаристват
Тобто, ОСОБА_6 мала право як директор ТОВ «БІЗНЕС БРИФФІНГ» підписувати Контракт від імені Товариства відповідно до наданих їй повноважень.
Крім того, ОСОБА_6 також в зазначений період була єдиним Учасником ТОВ «БІЗНЕС БРИФФІНГ», що підтверджується Статутом ТОВ «БІЗНЕС БРИФФІНГ», державну реєстрацію нової редакції якого було проведено 16.06.2015р. ( номер запису в ЄДР 10721050002032058). Підпис ОСОБА_6 як Учасника ТОВ «БІЗНЕС БРИФФІНГ» у Статуті посвідчений приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу ОСОБА_9 Таким чином ОСОБА_6 як директор та засновник мала безпосереднє відношення до господарської діяльності ТОВ «БІЗНЕС БРИФФІНГ».
Лист-орієнтування СУ ФР ДПІ у Святошинському районі м. Києва не є належним та доказом вини ОСОБА_3 у скоєнні правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 483 Митного кодексу, з огляду на те, що: по-перше, він стосується ВМД № 100000000/2015/836319 від 06.06.2015р., якої ТОВ «БІЗНЕС БРИФФІНГ» взагалі до митного органу не надавало, та яка не є предметом розгляду даної справи про порушення митних правил; по-друге, жодної інформації про те, що ТОВ «Бізнес Бриффінг» надає неправдиві відомості про одержувача Товару, цей лист не містить.
Разом з тим, жодних порушень в частині інформації про Товар, його ідентифікації, ваги, кількості, та митної вартості, заявлених ТОВ «БІЗНЕС БРИФФІНГ» у попередній митній декларації № 100000000/2015/836319 від 22.07.2015р. та митній декларації № 10025001/2015/008317 від 24.07.2015р., а також у поданих ТОВ «БІЗНЕС БРИФФІНГ» документах ні митним, ні податковим органом не встановлено.
Вище наведене у своїй сукупності доводить ту обставину, що ніяких документів або інформації, які містили неправдиві відомості щодо одержувача Товару, декларанту ОСОБА_7 для оформлення митних декларацій ОСОБА_3 не надавала.
За змістом ст.458 Митного кодексу України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред'явлення їх органам доходів і зборів для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на органи доходів і зборів цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.
Підставою притягнення особи до адміністративної відповідальності є наявність в її діях складу адміністративного правопорушення - сукупності юридичних ознак (об'єктивних і суб'єктивних), що визначають вчинене протиправне діяння як конкретне адміністративне правопорушення.
Порушення митних правил, передбачене диспозицією ч.1 ст. 483 Митного кодексу України, полягає у переміщенні або діях, спрямованих на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.
У відповідності до ст. 251 КУпАП доказами у справі про адміністративне правовопорушення, є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, висновком експерта, речовими доказами, показаннями технічних приладів та технічних засобів, що мають функції фото- і кінозйомки, відеозапису, які використовуються при нагляді за виконанням правил, норм і стандартів, що стосуються забезпечення безпеки дорожнього руху, протоколом про вилучення речей і документів, а також іншими документами.
У відповідності до ч.ч.1,2 ст.495 МКУ доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Такі дані встановлюються:
1) протоколом про порушення митних правил, протоколами процесуальних дій, додатками до зазначених протоколів;
2) поясненнями свідків;
3) поясненнями особи, яка притягується до відповідальності;
4) висновком експерта;
5) іншими документами (належним чином завіреними їх копіями або витягами з них) та інформацією, у тому числі тими, що перебувають в електронному вигляді, а також товарами - безпосередніми предметами порушення митних правил, товарами із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування безпосередніх предметів порушення митних правил від митного контролю, транспортними засобами, що використовувалися для переміщення безпосередніх предметів порушення митних правил через митний кордон України. Посадова особа органу доходів і зборів, яка здійснює провадження у справі про порушення митних правил, оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом та правосвідомістю.
ОСОБА_6 вищенаведені доводи та документи, наявні в матеріалах справи, свідчать про відсутність в діях ОСОБА_3 об'єктивної сторони правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 Митного кодексу України, а також не доводять мій умисел на вчинення вказаного правопорушення.
Митним органом не надано достатніх доказів, які б вказували на те, що дії ОСОБА_3 з надання вказівок та передачі документів декларанту ОСОБА_10 для оформлення митних декларацій були спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю та подання органу доходів і зборів, як підстави для переміщення товарів, документів, що містять неправдиві відомості щодо одержувача Товару.
Отже, неправильне застосування вимог митного законодавства та законодавства про адміністративне правопорушення призвело до безпідставного складання протоколу, заведення справи про порушення митних правил з підстав, які ґрунтуються на припущеннях, неправильної кваліфікації правопорушення, невірного визначення об'єкту, об'єктивної та суб'єктивної сторін правопорушення
Згідно з п.1 ч.1 ст. 247 КУпАП провадження по справі по адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а разпочате підлягає закриттю за обставин відсутності події і складу адміністративного правопорушення.
Таким чином в діях ОСОБА_3 відсутній склад правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 483 МК України, тому провадження відносно неї підлягає закриттю.
Керуючись ч.1 ст. 483, ст.ст. 458, 495 МК України, ст.ст. 245, 247, 252, 280, 283, 287, 288, 289, 294 КУпП України, суддя,-
П О С Т А Н О В И В:
Провадження відносно ОСОБА_3, директора ТОВ «Бізнес Бриффінг» (код ЄДРПОУ39699949), зареєстрованої за адресою: ІНФОРМАЦІЯ_1, ідентифікаційний код НОМЕР_1, за ознаками порушення митних правил, передбачених ч.1 ст.483 Митного кодексу України, - закрити за відсутності складу адміністративного правопорушення.
Безпосередні предмети порушення митних правил, вилучені відповідно до протоколу від 28.07.2015 року №0576/10000/15, а саме: «обладнання для устаткування дитячих майданчиків, веломобілі для дітей та частини до веломобілів», загальною вагою брутто 13737,90 кг, вартістю 36392,70 Євро (згідно курсу НБУ на дату переміщення 23,930722 грн. - за 1 Євро) становить 870903,58 грн. - повернути ТОВ „БІЗНЕС БРИФІНГВ» для завершення митного оформлення для випуску у вільний обіг.
Постанова може бути оскаржена до Апеляційного суду м. Києва через Солом'янський районний суд м. Києва протягом десяти днів з дня її винесення.
Суддя: А.І. Демидовська
Суд | Солом'янський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 27.11.2015 |
Оприлюднено | 14.12.2015 |
Номер документу | 54121306 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Солом'янський районний суд міста Києва
Демидовська А. І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні