Постанова
від 08.12.2015 по справі 812/1656/15
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

1.3

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

Іменем України

08 грудня 2015 рокуСєвєродонецькСправа № 812/1656/15

Луганський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - ОСОБА_1,

суддів - Ковальової Т.І., Тихонова І.В.,

при секретарі судового засідання Кравцовій Т.О.,

за участю представників сторін:

позивача - ОСОБА_2, дов. № 5 від 02.10.2015,

відповідача - не прибув,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Територіальної організації Політичної партії «Опозиційний блок» у місті Лисичанськ Луганської області до Лисичанської міської виборчої комісії Луганської області про визнання протиправною бездіяльності, зобов'язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

07 грудня 2015 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов позов Територіальної організації Політичної партії «Опозиційний блок» у місті Лисичанськ Луганської області (далі - позивач) до Лисичанської міської виборчої комісії Луганської області (далі - відповідач), в якому позивачем заявлено такі вимоги:

- визнати протиправною бездіяльність Лисичанської міської виборчої комісії Луганської області щодо відмови у розгляді документів та реєстрації кандидатами осіб, обраних депутатами від Територіальної організації Політичної партії «Опозиційний блок» у місті Лисичанськ Луганської області, а саме: ОСОБА_3, ІНФОРМАЦІЯ_1, ОСОБА_4, ІНФОРМАЦІЯ_2, ОСОБА_5, ІНФОРМАЦІЯ_3, ОСОБА_6, ІНФОРМАЦІЯ_4, ОСОБА_7, ІНФОРМАЦІЯ_5, ОСОБА_8, ІНФОРМАЦІЯ_6;

- зобов'язати Лисичанську міську виборчу комісію Луганської області невідкладно розглянути документи та прийняти рішення про реєстрацію депутатами від Територіальної організації Політичної партії «Опозиційний блок» у місті Лисичанськ Луганської області, а саме: ОСОБА_3, ІНФОРМАЦІЯ_1, ОСОБА_4, ІНФОРМАЦІЯ_2, ОСОБА_5, ІНФОРМАЦІЯ_3, ОСОБА_6, ІНФОРМАЦІЯ_4, ОСОБА_7, ІНФОРМАЦІЯ_5, ОСОБА_8, ІНФОРМАЦІЯ_6

В обґрунтування заявлених позовних вимог зазначено, що 04 грудня 2015 року до відповідача надійшло повідомлення позивача та відповідні заяви про реєстрацію шістьох осіб, обраних депутатами від Територіальної організації Політичної партії «Опозиційний блок» у місті Лисичанськ Луганської області, а саме: ОСОБА_3, ІНФОРМАЦІЯ_1, ОСОБА_4, ІНФОРМАЦІЯ_2, ОСОБА_5, ІНФОРМАЦІЯ_3, ОСОБА_6, ІНФОРМАЦІЯ_4, ОСОБА_7, ІНФОРМАЦІЯ_5, ОСОБА_8, ІНФОРМАЦІЯ_6, замість тих, повноваження яких припинені. Натомість, Лисичанська міська виборча комісія Луганської області на своєму засіданні 04 грудня 2015 року відмовилася розглядати питання щодо реєстрації зазначених осіб депутатами замість тих, повноваження яких припинені.

Позивач вважає таку бездіяльність відповідача протиправною, мотивуючи свою позицію положеннями ч. 1, ч. 3 ст. 89, ч. 1, ч. 2 ст. 90 Закону України «Про місцеві вибори», якими визначено порядок реєстрації обраних депутатів та порядок заміщення депутатів.

Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав, пояснив, що з телефонної розмови з головою Лисичанської міської виборчої комісії ОСОБА_9 їй стало відомо, що 04.12.2015 на своєму засіданні комісія відмовилась розглядати заяву про реєстрацію шістьох осіб, обраних депутатами від Територіальної організації Політичної партії «Опозиційний блок» у місті Лисичанськ Луганської області, замість тих, повноваження яких припинені. Жодного рішення комісії з цього приводу позивач на даний час не має, де, коли та в якому складі відбувалось засідання Лисичанської міської виборчої комісії щодо розгляду заяви позивача від 04.12.2015 їй також не відомо.

Відповідач явку свого повноважного представника у судове засідання не забезпечив, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином.

Так, голову Лисичанської міської виборчої комісії Луганської області повідомлено про дату, час та місце розгляду справи телефонограмою (а.с. 15, 17). Голова комісії у телефонному режимі від явки у судове засідання та надання будь-яких документів на вимогу суду, викладену в ухвалі про відкриття провадження у справі, у категоричній формі відмовилась, про що також зазначено у телефонограмі.

Згідно акту від 08.12.2015 Лисичанська міська виборча комісія за адресою реєстрації: вул. Гайдара 78, м. Лисичанськ, не знаходиться. (а.с. 16)

Колегія суддів, що заслухала пояснення представника позивача, дослідила та розглянула докази у справі, встановила таке.

Територіальна організація Політичної партії «Опозиційний блок» у місті Лисичанськ Луганської області є суб'єктом виборчого процесу на чергових виборах депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2015 року, що підтверджено постановою Лисичанської міської виборчої комісії Луганської області № 21 від 01 жовтня 2015 року «Про реєстрацію кандидатів у депутати Лисичанської міської ради, включених до виборчого списку кандидатів у депутати Територіальної організації Політичної партії «Опозиційний блок» у місті Лисичанськ Луганської області» (а.с. 4-7).

Дослідженням виборчого списку кандидатів у депутати Лисичанської міської ради Луганської області, висунутих Територіальною організацією Політичної партії «Опозиційний блок» у місті Лисичанськ Луганської області у багатомандатному виборчому окрузі на зборах цієї політичної партії, що відбулися 25 вересня 2015 року, який є додатком до постанови Лисичанської міської виборчої комісії № 21 від 01 жовтня 2015 року, встановлено наявність у ньому ОСОБА_3, ІНФОРМАЦІЯ_1, ОСОБА_4, ІНФОРМАЦІЯ_2, ОСОБА_5, ІНФОРМАЦІЯ_3, ОСОБА_6, ІНФОРМАЦІЯ_4, ОСОБА_7, ІНФОРМАЦІЯ_5, ОСОБА_8, ІНФОРМАЦІЯ_6 (а.с.6-7).

Згідно інформації, розміщеної на офіційному сайті ЦВК, на чергових виборах депутатів Лисичанської міської ради Луганської області 25 жовтня 2015 року Політична партія «Опозиційний блок» отримала 24 депутатських мандата (а.с. 23-25).

Постановою Лисичанської міської виборчої комісії Луганської області № 71 від 29 жовтня 2015 року визначено черговість кандидатів у депутати Лисичанської міської ради у виборчому списку від місцевих організацій партій, які мають право на участь у розподілі депутатських мандатів у багатомандатному виборчому окрузі, до якої також включені ОСОБА_3, ІНФОРМАЦІЯ_1, ОСОБА_4, ІНФОРМАЦІЯ_2, ОСОБА_5, ІНФОРМАЦІЯ_3, ОСОБА_6, ІНФОРМАЦІЯ_4, ОСОБА_7, ІНФОРМАЦІЯ_5, ОСОБА_8, ІНФОРМАЦІЯ_6 (а.с. 18-19).

Постановою Лисичанської міської виборчої комісії Луганської області № 72 від 29 жовтня 2015 року «Про результати виборів депутатів Лисичанської міської ради» визнано обраними депутатами Лисичанської міської ради в порядку черговості у виборчих списках кандидатів у депутати від місцевих організацій партій відповідно до кількості депутатських мандаті, зокрема, 24 особи від Територіальної організації Політичної партії «Опозиційний блок» у місті Лисичанськ Луганської області (а.с. 20-22).

Серед переліку осіб, обраних депутатами Лисичанської міської ради від Територіальної організації Політичної партії «Опозиційний блок» у місті Лисичанськ ОСОБА_3, ІНФОРМАЦІЯ_1, ОСОБА_4, ІНФОРМАЦІЯ_2, ОСОБА_5, ІНФОРМАЦІЯ_3, ОСОБА_6, ІНФОРМАЦІЯ_4, ОСОБА_7, ІНФОРМАЦІЯ_5, ОСОБА_8, ІНФОРМАЦІЯ_6, відсутні.

04 грудня 2015 року представником позивача до Лисичанської міської виборчої комісії Луганської області подано повідомлення про надання документів для реєстрації осіб, обраних депутатами Лисичанської міської ради від Територіальної організації Політичної партії «Опозиційний блок» у місті Лисичанськ Луганської області, разом з яким подано заяви про відсутність іншого представницького мандату з додаванням копії сторінок паспортів, всього 6 примірників на 14 аркушах. (а.с. 8).

Факт отримання зазначених документів підтверджено підписом голови Лисичанської міської виборчої комісії Луганської області ОСОБА_9 на повідомленні.

При цьому, жодних доказів того, що стосовно шести осіб, обраних депутатами Лисичанської міської ради від Територіальної організації Політичної партії «Опозиційний блок» у місті Лисичанськ, прийнято рішення про припинення їх повноважень, як депутатів, позивачем не надано, а судом не встановлено.

На офіційному сайті Лисичанської міської ради також відсутня будь-яка інформація щодо прийняття рішень про припинення повноважень депутатів.

Колегія суддів, що вирішує адміністративну справу по суті заявлених позовних вимог та оцінює обґрунтованість заперечень відповідача, виходить з такого.

Спеціальним законом, який регламентує порядок підготовки та проведення виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів та старост є Закон України від 14 липня 2015 року № 595-VIII «Про місцеві вибори» (далі - Закон).

Відповідно до ч. 1 ст. 90 Закону у разі якщо депутат, який обирався в багатомандатному виборчому окрузі, достроково припинив повноваження або його повноваження достроково припинені на підставах і в порядку, передбачених Конституцією та законами України, за рішенням територіальної виборчої комісії обраним депутатом визнається наступний за черговістю кандидат у депутати від місцевої організації партії.

Реєстрація особи, обраної депутатом відповідно до частини першої цієї статті, та видання їй тимчасового посвідчення депутата здійснюються територіальною виборчою комісією з дотриманням порядку, передбаченого статтею 89 цього Закону (ч. 2 ст. 90 Закону).

Згідно із ч. 1 ст. 89 Закону особа, обрана депутатом міської ради, для її реєстрації, у разі наявності іншого представницького мандата, зобов'язана подати до територіальної виборчої комісії протягом 20 днів з дня офіційного оприлюднення результатів місцевих виборів копію зареєстрованої заяви про припинення дії іншого представницького мандата, поданої відповідно до Верховної Ради України, Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, міської, районної у місті, сільської, селищної ради.

У п'ятиденний строк з дня отримання документів, зазначених у частині першій цієї статті, територіальна виборча комісія приймає рішення про реєстрацію депутата (ч. 3 ст. 89 Закону).

З огляду на вищевикладене, колегія суддів зазначає, що відповідна виборча комісія у разі дострокового припинення повноважень депутата, який обирався в багатомандатному виборчому окрузі, зобов'язана у п'ятиденний строк з дня отримання відповідних документів визнати обраним депутатом наступного за черговістю кандидата у депутати від місцевої організації партії.

Жодних доказів того, що Лисичанською міською виборчою комісією здійснено розгляд заяви позивача від 04.12.2015 та прийнято відповідне рішення позивачем суду не надано.

Колегія суддів також вважає за необхідне зазначити, що бездіяльність - це пасивна поведінка суб'єкта, яка виражається у формі невчинення дії (дій) або неприйнятті рішення (рішень), які вона зобов'язана була і могла вчинити/прийняти протягом визначеного законодавством строку.

Оскільки повідомлення про необхідність реєстрації депутатів замість депутатів, повноваження яких достроково припинено, разом з доданими до нього документами отримано відповідачем 04 грудня 2015 року, виборча комісія зобов'язана прийняти рішення про заміщення депутатів у строк до 08 грудня 2015 року включно.

Відповідно, на час розгляду даної адміністративної справи з боку Лисичанської міської виборчої комісії Луганської області відсутня будь-яка протиправна бездіяльність щодо не реєстрації депутатами осіб, обраних депутатами від Територіальної організації Політичної партії «Опозиційний блок» у місті Лисичанськ Луганської області, а саме: ОСОБА_3, ІНФОРМАЦІЯ_1, ОСОБА_4, ІНФОРМАЦІЯ_2, ОСОБА_5, ІНФОРМАЦІЯ_3, ОСОБА_6, ІНФОРМАЦІЯ_4, ОСОБА_7, ІНФОРМАЦІЯ_5, ОСОБА_8, ІНФОРМАЦІЯ_6, замість тих депутатів, повноваження яких припинені.

І, як наслідок, на даний час у суду відсутні будь-які підстави для спонукання відповідача до вчинення дій та прийняття рішень до спливу встановленого законодавством строку на вчинення таких дій (прийняття рішень).

З огляду на вищевикладене, колегію суддів встановлено, що позовні вимоги є необґрунтованими та у їх задоволенні слід відмовити.

Щодо розподілу судових витрат суд зазначає таке.

Відповідно до ст.4 Закону України «Про судовий збір» (в редакції, чинній з 01.09.2015) за подання адміністративного позову немайнового характеру юридичною особою сплачується судовий збір у розмірі 1 мінімальної заробітної плати.

Згідно з ч. 3 ст. 6 Закону України «Про судовий збір» у разі коли в позовній заяві об'єднано дві і більше вимог немайнового характеру судовий збір сплачується за кожну вимогу немайнового характеру.

Станом на 01 січня 2015 року розмір мінімальної заробітної плати становив 1218,00 грн., тобто за кожну вимогу немайнового характеру позивач мав сплатити судовий збір у розмірі 1218 грн.

У даному позові позивачем заявлено дві вимоги немайнового характеру.

Позивачем при зверненні до суду з даним позовом судовий збір у розмірі 2436 грн. не сплачено.

Згідно з частиною 9 статті 172 КАС України суд приймає позовну заяву щодо рішення, дії чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму або члена відповідної комісії до розгляду незалежно від сплати судового збору. У разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом.

Таким чином, зазначена норма передбачає фактичне відстрочення сплати судового збору до ухвалення судового рішення у справі.

Якщо у строк, встановлений судом, судові витрати не будуть оплачені, позовна заява залишається без розгляду або витрати розподіляються між сторонами відповідно до судового рішення у справі, якщо оплату судових витрат розстрочено або відстрочено до ухвалення судового рішення у справі (частина 2 статті 88 КАС України).

Відповідно до частини 1 статті 94 КАС України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.

За результатами розгляду даного позову, з огляду на відмову у задоволенні позовних вимог, суд вважає за необхідне судові витрати покласти на позивача.

Позивач - Територіальна організація Політичної партії «Опозиційний блок» у місті Лисичанськ Луганської області, не має ознак юридичної особи та є структурним підрозділом Регіональної організації Політичної партії «Опозиційний блок» в Луганській області.

За таких обставин суд вважає за необхідне стягнути з Регіональної організації Політичної партії «Опозиційний блок» в Луганській області судовий збір у розмірі 2436 грн. в дохід Державного бюджету України.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 160-165, 167, 172, 177 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні позовних вимог Територіальної організації Політичної партії «Опозиційний блок» у місті Лисичанськ Луганської області до Лисичанської міської виборчої комісії Луганської області про визнання протиправною бездіяльності, зобов'язання вчинити певні дії, відмовити повністю.

Стягнути з Регіональної організації Політичної партії «Опозиційний блок» в Луганській області (ідентифікаційний код 39697428, місцезнаходження юридичної особи: 93100, Луганська область, м. Лисичанськ, вул. Свердлова, буд. 349) в дохід Державного бюджету України за банківськими реквізитами: отримувач коштів УК у м. Сєвєродонецьку /Луганський окр.адмін.суд 22030001; код отримувача (код за ЄДРПОУ) 37944909, банк отримувача (МФО) 804013, рахунок отримувача 31217206784080, код класифікації доходів бюджету 22030001, судовий збір у розмірі 2436,00 грн. (дві тисячі чотириста тридцять шість гривень).

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд у дводенний строк з дня її проголошення.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, а у разі її апеляційного оскарження - з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції.

Головуючий суддя ОСОБА_1 Суддя Суддя ОСОБА_10 ОСОБА_11

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.12.2015
Оприлюднено11.12.2015
Номер документу54129337
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —812/1656/15

Постанова від 08.12.2015

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.В. Смішлива

Ухвала від 07.12.2015

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.В. Смішлива

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні