Справа № 815/4332/15
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
04 грудня 2015 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд в складі:
головуючого судді - Кравченка М.М.;
за участі:
секретаря судового засідання - Галушка Б.С.;
представника позивача - ОСОБА_1 (довіреність від 15.06.2015 року);
представника відповідача - ОСОБА_2 (довіреність від 12.01.2015 року),
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Фірми «Радуга» у вигляді Товариства з обмеженою відповідальністю до Південно-Українського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про визнання протиправною та скасування постанови від 12.03.2015 року № 156-ПУ-1-Е, -
СУТЬ СПОРУ:
Позивач звернувся з адміністративним позовом до Південно-Українського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку в якому просив суд визнати протиправною та скасувати постанову від 12.03.2015 року № 156-ПУ-1-Е про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів.
В обґрунтування своїх позовних вимог позивач зазначив наступне.
25.07.1994 року Виконкомом Малиновської районної Ради народних депутатів м. Одеси зареєстровано Закрите акціонерне товариство «Радуга».
23.03.1999 року загальними зборами акціонерів ЗАТ «Радуга» прийнято рішення про перетворення закритого акціонерного товариства «Радуга» у товариство з обмеженою відповідальністю.
07.04.1999 року Виконавчим комітетом Одеської міської ради здійснено державну реєстрацію юридичної особи Фірми «Радуга» у вигляді товариства з обмеженою відповідальністю, яка відповідно до статуту є правонаступником ЗАТ «Радуга».
На виконання розпорядження Одеського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 168-ОД від 06.08.2007 року Фірма «Радуга» у вигляді ТОВ звернулося до Одеського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку із заявою про зупинення обігу акцій та заявою про скасування реєстрації випуску акцій, надала документи на скасування реєстрації випусків акцій.
Розпорядженням № 53-ОД-1-3 від 12.12.2013 року уповноважена особа - начальник Одеського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку зупинив обіг акцій ЗАТ «Радуга».
28.10.2014 року рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 1483 було зобов'язано, крім інших, Фірму «Радуга» у вигляді ТОВ у строк до 28.01.2015 року усунути порушення вимог п.3 розділу 3 Порядку скасування реєстрації випусків акцій, затвердженого рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 23.04.2013 року № 737, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 28.05.2013 року за № 822/23354 (п.3.1 глави 3 розділу 3 Порядку скасування реєстрації випусків акцій та анулювання свідоцтв про реєстрацію випуску акцій, затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 30.12.1998 року № 222, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 24.03.1999 року за № 180/3473), а саме: подати до Комісії документи для скасування реєстрації випуску акцій та протягом одного робочого дня після отримання розпорядження уповноваженої особи Комісії про скасування реєстрації випуску акцій та анулювання свідоцтва про реєстрацію випуску акцій письмово повідомити Комісію про усунення порушення.
14.11.2014 року листом Фірма «Радуга» у вигляді ТОВ сповістила Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку про те, що на виконання розпорядження Одеського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 06.08.2007 року № 168-ОД 01.10.2007 року подало документи на скасування реєстрації випуску акцій та анулювання свідоцтва про реєстрацію випусків акцій ЗАТ «Радуга» та що розпорядженням уповноваженої особи Одеського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 53-ОД-1-3 від 12.12.2013 року було зупинено обіг акцій ЗАТ «Радуга».
08.12.2014 року Південно-Українське територіальне управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку листом у відповідь на лист від 14.11.2014 року повідомило Фірму «Радуга» у вигляді ТОВ про необхідність у строк до 28.01.2015 року усунути порушення вимог п.3 розділу 3 Порядку скасування реєстрації випусків акцій, затвердженого рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 23.04.2013 року № 737, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 28.05.2013 року за № 822/23354 (п.3.1 глави 3 розділу 3 Порядку скасування реєстрації випусків акцій та анулювання свідоцтв про реєстрацію випуску акцій, затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 30.12.1998 року № 222, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 24.03.1999 року за № 180/3473), а саме: подати до Південно-Українського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку документи для скасування реєстрації випуску акцій та протягом одного робочого дня після отримання розпорядження уповноваженої особи Комісії про скасування реєстрації випуску акцій та анулювання свідоцтва про реєстрацію випуску акцій письмово повідомити Комісію про усунення порушення.
21.01.2015 року на виконання рішення № 1483 від 28.10.2014 року Фірма «Радуга» у вигляді ТОВ подала заяву про скасування реєстрації випуску акцій та документи на скасування реєстрації випуску акцій разом із пояснювальним листом про неможливість надання повного переліку документів відповідно до Порядку скасування реєстрації випусків акцій, затвердженого рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 23.04.2013 року № 737, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 28.05.2013 року за № 822/23354, в зв'язку з тим, що реорганізація ЗАТ «Радуга» відбулася в 1999 році на підставі діючого на той час законодавства, а також друкування бланків сертифікатів не відбулося.
28.01.2015 року Південно-Українське територіальне управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку листом повернуло Фірмі «Радуга» у вигляді ТОВ оригінали наданих на скасування реєстрації випуску акцій документи у зв'язку з відсутністю документів передбачених п/п б), ґ), д), є), ж), з), и), і), ї), й) п.3 розділу 3 Порядку.
13.02.2015 року Південно-Українське територіальне управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку своєю постановою № 213-ПУ-1-Е у відношенні до Фірми «Радуга» у вигляді ТОВ порушило справу про правопорушення на ринку цінних паперів.
20.02.2015 року Фірма «Радуга» у вигляді ТОВ повторно направила до Південно-Українського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку документи на скасування реєстрації випуску акцій та проінформувала про неможливість надання повного переліку документів.
25.02.2015 року Південно-Українське територіальне управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку у відношенні до Фірми «Радуга» у вигляді ТОВ склало акт про правопорушення на ринку цінних паперів за № 184-ПУ-1-Е.
27.02.2015 року постановою Південно-Українського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 186-ПУ-1-Е було призначено розгляд справи у відношенні до Фірми «Радуга» у вигляді товариства з обмеженою відповідальністю.
12.03.2015 року уповноваженою особою Південно-Українського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку винесено постанову № 156-ПУ-1-Е за наслідками невиконання пункту 1 Рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 28.10.2014 року № 1483, якою застосовано до Фірми «Радуга» у вигляді ТОВ штрафні санкції у розмірі 17000,00 грн.
13.03.2015 року Південно-Українське територіальне управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку листом повернуло Фірмі «Радуга» у вигляді ТОВ оригінали наданих листом від 20.02.2015 року на скасування реєстрації випуску акцій документи у зв'язку з відсутністю документів передбачених п/п б), в), д), з) п.3 розділу 3 Порядку.
27.03.2015 року Фірма «Радуга» у вигляді ТОВ подало до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку заяву про оскарження рішення суб'єкта владних повноважень, в якій просила скасувати постанову 156-ПУ-1-Е від 12.03.2015 року про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів.
17.06.2015 року Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку прийняла рішення № 839, яким постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів 156-ПУ-1-Е від 12.03.2015 року залишила без змін, а скаргу Фірми «Радуга» у вигляді ТОВ без задоволення.
Позивач не погоджується з постановою відповідача від 12.03.2015 року № 156-ПУ-1-Е, вважає її протиправною та такою, що належить до скасування.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав у повному обсязі та просив їх задовольнити посилаючись на обґрунтування викладені в позовній заяві та письмових поясненнях (а.с.5-17, 126-128).
Представник відповідача в судовому засіданні позов не визнав та заперечував проти його задоволення з підстав, викладених у письмових запереченнях проти позову та письмових поясненнях (а.с.57-60, 92-94).
Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши надані письмові докази, перевіривши матеріали справи, а також проаналізувавши законодавство, яке регулює спірні правовідносини, суд дійшов висновку, що в задоволенні адміністративного позову слід відмовити. Свій висновок суд вмотивовує наступним чином. Так, суд, -
ВСТАНОВИВ:
Закрите акціонерне товариство «Радуга» зареєстроване Виконкомом Малиновської районної Ради народних депутатів м. Одеси 25.07.1994 року.
23.03.1999 року загальні збори акціонерів ЗАТ «Радуга» прийняли рішення про перетворення закритого акціонерного товариства «Радуга» у товариство з обмеженою відповідальністю (а.с.44-46).
07.04.1999 року Виконавчим комітетом Одеської міської ради здійснено державну реєстрацію юридичної особи Фірми «Радуга» у вигляді товариства з обмеженою відповідальністю, яка відповідно до статуту є правонаступником ЗАТ «Радуга» відповідно до свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи серії А00 № 250610 (а.с.42).
06.08.2007 року Одеське територіальне управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку прийняло відносно ЗАТ «Радуга» розпорядження № 168-ОД про усунення порушень законодавства про цінні папери (а.с.29).
На виконання розпорядження Одеського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 168-ОД від 06.08.2007 року Фірма «Радуга» у вигляді ТОВ звернулося до Одеського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку із заявою про зупинення обігу акцій та заявою про скасування реєстрації випуску акцій, надала документи на скасування реєстрації випусків акцій (а.с.30-32).
Одеське територіальне управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку в особі уповноваженої особи Комісії - начальника Одеського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку прийняло розпорядження № 53-ОД-1-3 від 12.12.2013 року про зупинення обігу акцій ЗАТ «Радуга» (а.с.33).
28.10.2014 року рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 1483 було зобов'язано, крім інших, Фірму «Радуга» у вигляді ТОВ у строк до 28.01.2015 року усунути порушення вимог п.3 розділу 3 Порядку скасування реєстрації випусків акцій, затвердженого рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 23.04.2013 року № 737, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 28.05.2013 року за № 822/23354 (п.3.1 глави 3 розділу 3 Порядку скасування реєстрації випусків акцій та анулювання свідоцтв про реєстрацію випуску акцій, затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 30.12.1998 року № 222, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 24.03.1999 року за № 180/3473), а саме: подати до Комісії документи для скасування реєстрації випуску акцій та протягом одного робочого дня після отримання розпорядження уповноваженої особи Комісії про скасування реєстрації випуску акцій та анулювання свідоцтва про реєстрацію випуску акцій письмово повідомити Комісію про усунення порушення (а.с.18-19).
14.11.2014 року листом Фірма «Радуга» у вигляді ТОВ у відповідь на отриманий лист щодо виконання рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 1483 від 28.10.2014 року сповістила Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку про те, що на виконання розпорядження Одеського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 06.08.2007 року № 168-ОД подало документи на скасування реєстрації випуску акцій та анулювання свідоцтва про реєстрацію випусків акцій ЗАТ «Радуга» та що розпорядженням уповноваженої особи Одеського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 53-ОД-1-3 від 12.12.2013 року було зупинено обіг акцій ЗАТ «Радуга» (а.с.34).
08.12.2014 року Південно-Українське територіальне управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку листом у відповідь на лист від 14.11.2014 року повідомило Фірму «Радуга» у вигляді ТОВ про необхідність у строк до 28.01.2015 року усунути порушення вимог п.3 розділу 3 Порядку скасування реєстрації випусків акцій, затвердженого рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 23.04.2013 року № 737, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 28.05.2013 року за № 822/23354 (п.3.1 глави 3 розділу 3 Порядку скасування реєстрації випусків акцій та анулювання свідоцтв про реєстрацію випуску акцій, затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 30.12.1998 року № 222, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 24.03.1999 року за № 180/3473), а саме: подати до Південно-Українського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку документи для скасування реєстрації випуску акцій та протягом одного робочого дня після отримання розпорядження уповноваженої особи Комісії про скасування реєстрації випуску акцій та анулювання свідоцтва про реєстрацію випуску акцій письмово повідомити Комісію про усунення порушення (а.с.35).
21.01.2015 року у відповідь на виконання рішення № 1483 від 28.10.2014 року Фірма «Радуга» у вигляді ТОВ подала заяву про скасування реєстрації випуску акцій та документи на скасування реєстрації випуску акцій разом із пояснювальним листом про неможливість надання повного переліку документів відповідно до Порядку скасування реєстрації випусків акцій, затвердженого рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 23.04.2013 року № 737, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 28.05.2013 року за № 822/23354, в зв'язку з тим, що реорганізація ЗАТ «Радуга» відбулася в 1999 році на підставі діючого на той час законодавства, а також друкування бланків сертифікатів не відбулося (а.с.36).
28.01.2015 року Південно-Українське територіальне управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку листом повернуло Фірмі «Радуга» у вигляді ТОВ оригінали наданих на скасування реєстрації випуску акцій документів у зв'язку з відсутністю документів передбачених п/п б), ґ), д), є), ж), з), и), і), ї), й) п.3 розділу 3 Порядку (а.с.38).
13.02.2015 року Південно-Українське територіальне управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку своєю постановою № 213-ПУ-1-Е у відношенні до Фірми «Радуга» у вигляді ТОВ порушило справу про правопорушення на ринку цінних паперів (а.с.20).
20.02.2015 року Фірма «Радуга» у вигляді ТОВ повторно направила до Південно-Українського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку документи на скасування реєстрації випуску акцій та проінформувала про неможливість надання повного переліку документів (а.с.39).
25.02.2015 року Південно-Українське територіальне управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку у відношенні до Фірми «Радуга» у вигляді ТОВ склало акт про правопорушення на ринку цінних паперів за № 184-ПУ-1-Е (а.с.21).
27.02.2015 року постановою Південно-Українського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 186-ПУ-1-Е було призначено розгляд справи у відношенні до Фірми «Радуга» у вигляді товариства з обмеженою відповідальністю (а.с.22).
12.03.2015 року уповноваженою особою Комісії - начальником Південно-Українського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку винесено постанову № 156-ПУ-1-Е за наслідками невиконання пункту 1 Рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 28.10.2014 року № 1483, якою застосовано до Фірми «Радуга» у вигляді ТОВ штрафні санкції у розмірі 17000,00 грн. (а.с.23)
13.03.2015 року Південно-Українське територіальне управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку листом повернуло Фірмі «Радуга» у вигляді ТОВ оригінали наданих листом від 20.02.2015 року на скасування реєстрації випуску акцій документи у зв'язку з відсутністю документів передбачених п/п б), в), д), з) п.3 розділу 3 Порядку (а.с.41).
27.03.2015 року Фірма «Радуга» у вигляді ТОВ подало до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку заяву про оскарження рішення суб'єкта владних повноважень, в якій просила скасувати постанову 156-ПУ-1-Е від 12.03.2015 року про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів (а.с.27).
17.06.2015 року Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку прийняла рішення № 839, яким постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів 156-ПУ-1-Е від 12.03.2015 року залишила без змін, а скаргу Фірми «Радуга» у вигляді ТОВ без задоволення (а.с.24-25).
Відповідно до ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з ч.3 ст.2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють чи прийняті вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії), добросовісно; розсудливо; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія).
Перевіривши законність дій та рішень відповідача, суд вважає, що адміністративний позов не належить до задоволення.
Свій висновок суд обґрунтовує наступним чином.
Правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні визначаються Законом України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні».
Відповідно до ст.5 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку.
Згідно з ст.6 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи.
Суд не погоджується з доводами позивача про відсутність повноважень у Територіального управління на порушення справи на ринку цінних паперів.
Відповідно до ст.9 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» уповноваженими особами Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку є: Голова та члени Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку; уповноважені Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку посадові особи. Уповноважені особи Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку мають право: відповідно до розподілу обов'язків чи письмового доручення провадити в межах наданих повноважень розгляд справ про порушення чинного законодавства щодо випуску та обігу цінних паперів, у тому числі стандартів, норм і правил, визначених нормативними актами Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, видавати розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери, звертатися до правоохоронних органів щодо проведення досудового розслідування або вжиття інших заходів відповідно до законодавства.
Рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 11.09.2012 року № 1239 «Про надання повноважень уповноваженої особи Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку посадовим особам Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку» начальнику Одеського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку було надано повноваження уповноваженої особи Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку виносити постанови про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів, виносити постанови про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів, виносити постанови про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів, накладати штрафи передбачені ст.11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» та застосовувати санкції передбачені законодавством (а.с.95-97).
Крім того, рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 11.09.2012 року № 1239 «Про надання повноважень уповноваженої особи Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку посадовим особам Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку» начальнику відділу контрольно-правової роботи Одеського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку було надано повноваження уповноваженої особи Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку складати акти про правопорушення на ринку цінних паперів (а.с.95-97).
Рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 14.01.2014 року № 19 були внесені зміни до Рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 11.09.2012 року № 1239, а саме: слова «Одеського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку» замінити словами «Південно-Українського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку» (а.с.98-99).
Тобто, посадові особи Південно-Українського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, а саме начальник Південно-Українського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку та начальник відділу контрольно-правової роботи Південно-Українського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, діяли у межах повноважень та у спосіб, що передбачені законодавством.
Також, як вже було зазначено вище 12.03.2015 року уповноваженою особою Комісії - начальником Південно-Українського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку у зв'язку з невиконанням пункту 1 Рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 28.10.2014 року № 1483 було прийнято постанову № 156-ПУ-1-Е якою застосовано до Фірми «Радуга» у вигляді ТОВ штрафні санкції у розмірі 17000,00 грн.
Зазначена постанова від 12.03.2015 року № 156-ПУ-1-Е була прийнята на підставі акту про правопорушення на ринку цінних паперів від 25.02.2015 року № 184-ПУ-1-Е.
В акті про правопорушення на ринку цінних паперів від 25.02.2015 року № 184-ПУ-1-Е встановлено, що Фірма «Радуга» у вигляді товариства з обмеженою відповідальністю як правонаступник ЗАТ «Радуга» не виконала пункт 1 Рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 28.10.2014 року № 1483 щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів та зупинення внесення змін до системи депозитарного обліку цінних паперів, яким передбачено в строк до 28.01.2015 року усунути порушення вимог п.3 розділу 3 Порядку скасування реєстрації випусків акцій, затвердженого рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 23.04.2013 року № 737, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 28.05.2013 року за № 822/23354 (п.3.1 глави 3 розділу 3 Порядку скасування реєстрації випусків акцій та анулювання свідоцтв про реєстрацію випуску акцій, затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 30.12.1998 року № 222, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 24.03.1999 року за № 180/3473), а саме: подати до Комісії документи для скасування реєстрації випуску акцій та протягом одного робочого дня після отримання розпорядження уповноваженої особи Комісії про скасування реєстрації випуску акцій та анулювання свідоцтва про реєстрацію випуску акцій письмово повідомити Комісію про усунення порушення. Факт вчинення правопорушення на ринку цінних паперів підтверджується рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 1483 від 28.10.2014 року.
Суд встановив, що Фірма «Радуга» у вигляді ТОВ неодноразово подавала до Південно-Українського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку документи на скасування реєстрації випуску акцій, однак зазначені документи були повернуті у зв'язку з відсутністю повного їх переліку, що передбачений Порядком.
Крім того, суд встановив, що рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 1483 від 28.10.2014 року в частині, що стосується Фірми «Радуга» у вигляді ТОВ, не оскаржувалося.
Суд зазначає, що вказані позивачем обставини не є підставою для скасування постанови про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів.
Пунктом 8 статті 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» та п.1 Розділу XVII Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затвердженого рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.2012 року № 1470, передбачено застосування до юридичних осіб фінансових санкцій за невиконання або несвоєчасне виконання рішень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від п'яти до десяти тисяч неоподаткованих мінімумів доходів громадян.
З урахуванням зазначеного, суд встановив, що Фірма «Радуга» у вигляді ТОВ на момент прийняття постанови про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 12.03.2015 року № 156-ПУ-1-Е не виконала рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 28.10.2014 року № 1483, тобто дії відповідача є правомірними.
Згідно з ч.2 ст.72 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Відповідач довів суду належними та допустимими в спірних правовідносинах доказами з посиланням на відповідні положення законодавства про необґрунтованість позовних вимог позивача.
Доводи позивача, якими він обґрунтовував свої позовні вимоги не знайшли свого підтвердження впродовж розгляду справи та спростовуються наведеними в рішенні суду обставинами. Адже, відповідно до ч.1 ст.71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Відповідно до ч.2 ст.94 КАС України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони - суб'єкта владних повноважень, суд присуджує з іншої сторони всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати, пов'язані із залученням свідків та проведенням судових експертиз.
З огляду на матеріали справи суд встановив, що відповідно до квитанції від 24.07.2015 року позивач сплатив судовий збір у сумі 182,70 грн. за подання позовної заяви майнового характеру, що є 10 % від розміру відповідної ставки судового збору (ч.3 ст.4 Закону України «Про судовий збір» в редакції від 28.03.2015 року).
Відповідно до ч.3 ст.4 Закону України «Про судовий збір» під час подання адміністративного позову майнового характеру сплачується 10 відсотків розміру ставки судового збору. Решта суми судового збору стягується з позивача або відповідача пропорційно до задоволеної чи відхиленої частини вимоги.
Таким чином, суд вважає за необхідне стягнути з позивача решту 90 % розміру відповідної ставки судового збору за подання позовної заяви майнового характеру у сумі 1644,30 грн.
У процесі розгляду справи не встановлено інших фактичних обставин, що мають суттєве значення для правильного вирішення спору, і доказів на підтвердження цих обставин.
На підставі викладеного, керуючись Конституцією України, ст.ст.2, 7, 8, 9, 11, 27, 69-71, 86, 94, 122, 128, 159-163 КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
1. В задоволенні адміністративного позову відмовити.
2. Стягнути з Фірми «Радуга» у вигляді Товариства з обмеженою відповідальністю (код ЄДРПОУ 13890857) на користь Державного бюджету України судовий збір у розмірі 1644 (одна тисяча шістсот сорок чотири) грн. 30 коп.
Порядок і строки оскарження постанови визначаються ст.ст.185, 186 КАС України.
Постанова набирає законної сили в порядку і строки, встановлені ст.254 КАС України.
Повний текст постанови складений 07 грудня 2015 року.
Суддя М.М. Кравченко
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.12.2015 |
Оприлюднено | 14.12.2015 |
Номер документу | 54129612 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Кравченко М.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні