Постанова
від 15.11.2011 по справі 13823/11/2070
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61004 м. Харків вул. Мар'їнська, 18-Б-3 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

"15" листопада 2011 р. № 2а- 13823/11/2070

Харківський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Заічко О.В.

при секретарі судового засідання - Басовій Н.М.

представники сторін - не прибули,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Харкові адміністративну справу за позовом

Харківської об'єднаної Державної податкової інспекції Харківської області

до Комунального підприємства "Водопровідно - каналізаційне господарство Харківського

району"

про стягнення податкового боргу, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач, Харківська об"єднана державна податкова інспекція Харківської області, звернулась до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Комунального підприємства "Водопровідно-каналізаційне господарство Харківського району", в якому просить суд стягнути з відповідача податковий борг у сумі 469098,91грн., а саме збір за спеціальне використання води в сумі 30425,96грн.; надходження збору за спеціальне використання води від підприємств житлово-комунального господарства в сумі 438672,95грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що Комунальне підприємство "Водопровідно-каналізаційне господарство Харківського району" станом на 10.10.2011р. має податковий борг по збору за спеціальне використання води у розмірі 469098,91грн., яка виникла на підставі податкових повідомлень - рішень про визначення штрафу за несвоєчасну сплату сум грошових зобов"язань по збору та самостійно визначеного грошового зобов"язання по податковим деклараціям. Наведені обставини свідчать про невиконання відповідачем свого податкового обов'язку, передбаченого п. п. 16.1.4 п. 16.1 ст. 16, ст. 36 та ст. 176 Податкового кодексу України, щодо сплати податків та зборів в строки та у розмірах, встановлених Податковим кодексом України.

Представник позивача в судове засідання не з'явився про дату, час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином, надав до суду заяву про розгляд справи без його участі.

Відповідач, який належним чином повідомлений, відповідно до ст. 35 КАС України, шляхом направлення повісток з поштовими повідомленнями за адресою, внесеною до відповідного державного реєстру, про дату, час і місце судового розгляду в судове засідання не прибув, причину неявки суду не повідомив, заяву про розгляд справи за його відсутності та надав заперечення на позов.

Суд вважає можливим розгляд справи за відсутності представників сторін на підставі наявних у ній доказів, відповідно до ст. 128 КАСУ.

Дослідивши матеріали справи, зібрані у справі докази в їх сукупності, проаналізувавши зміст норм матеріального і процесуального права, які підлягають застосуванню до спірних правовідносин, суд вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

На підставі п.п. 1,2 ст. 10 Закону України "Про державну податкову службу" від 04 грудня 1990 року №509-ХП зі змінами та доповненнями, визначено функції державних податкових інспекцій в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонних та об'єднаних державних податкових інспекцій, відповідно до яких Харківська об'єднана державна податкова інспекція у Харківській області здійснює контроль за дотриманням законодавства про податки, інші платежі, забезпечує правильність обчислення та своєчасність надходження цих податків.

Як вбачається з матеріалів справи, юридична особа, Комунальне підприємство "Водопровідно-каналізаційне господарство Харківського району", зареєстроване Харківською районною державною адміністрацією Харківської області 08.04.2003 року .

Згідно довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців відповідач зареєстрований за юридичною адресою: 62461, Харківська область, Харківський район, м. Південне, вул. Кірова, буд. 70-А.

Юридична особа, Комунальне підприємство "Водопровідно-каналізаційне господарство Харківського району", перебуває на обліку як платник податків у Харківській об'єднаній державній податковій інспекції Харківської області з 23.12.1996 року за № 82, відповідно до довідки про взяття на облік платника податків від 20.09.2011 року .

Згідно з п.п. 16.1.4. ст. 16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом.

Відповідно до п.п. 36.1. ст. 36 Податкового кодексу України податковим обов'язком визнається обов'язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи.

Внаслідок здійснення господарської діяльності станом на 10.10.2011 року відповідач має податковий борг перед бюджетом по збору за спеціальне використання води у розмірі 46098,91грн., який виник на підставі податкових повідомлень - рішень про визначення штрафу за несвоєчасну сплату сум грошових зобов"язань по збору та самостійно визначеного грошового зобов"язання по податковим деклараціям.

Так податковий борг складається з наступних сум:

- збір за спеціальне використання води всього на суму - 22584, 52 грн., в тому числі пеня - 7841,44грн, згідно податкових повідомлень - рішень № НОМЕР_1 від 21.05.2010р.; № НОМЕР_2 від 11.08.2010р.; № НОМЕР_3 від 15.12.2010р.;

- надходження збору за спеціальне використання води від підприємств ЖКГ всього на суму - 409587,16 грн. в тому числі пені - 29085,79грн., згідно: розрахунків № 78033 від 02.02.2010р.; № 18523 від 22.04.2010р.; № 47815 від 09.08.2010р.; № 4716 від 09.08.2010р.; № 65900 від 25.10.2010р.; № 87105 від 25.01.2010р.; № 40531 від 04.05.2011р., № НОМЕР_4 від 22.07.2011р.; податкових повідомлень - рішень № НОМЕР_5 від 13.07.2011р.; № НОМЕР_6 від 13.07.2011р.; № НОМЕР_7 від 13.07.2011р.

Вказані податкові повідомлення - рішення Комунальним підприємством "Водопровідно-каналізаційне господарство Харківського району" не оскаржувались.

Як встановлено приписами ст. 19 Конституції України відповідач - суб'єкт владних повноважень зобов'язаний діяти тільки на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Суд зазначає, що 01 січня 2011 року набув чинності Податковий Кодекс України, який встановлює перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Відповідно до п. 2 Прикінцевих положень Податкового кодексу України з 01.01.2011 року Закон України В«Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондамиВ» та Закон України В«Про систему оподаткуванняВ» втратили чинність.

Проте, у зв'язку з тим, що правовідносини щодо наслідків несплати податку виникли до набрання чинності Податковим Кодексом України, в даному випадку слід застосовувати норми Закону України В«Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондамиВ» та Закону України В«Про систему оподаткуванняВ» , які були чинні на момент виникнення даних правовідносин.

Відповідно до п.п. 4.1.1 п. 4.1 ст. 4 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" № 2181-III від 21.12.2000 року (чинного на момент виникнення спірних правовідносин) платник податків самостійно обчислює суму податкового зобов'язання, яку зазначає у податковій декларації.

Пунктом 5.1 ст. 5 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" передбачено, що податкове зобов'язання, самостійно визначене платником податків у податковій декларації, вважається узгодженим з дня подання такої податкової декларації. Зазначене податкове зобов'язання не може бути оскаржене платником податків в адміністративному або судовому порядку.

Відповідно до п.п. 5.3.1 п. 5.3 ст. 5 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 цього Закону для подання податкової декларації.

Згідно п.п. 5.4.1 п. 5.4 ст. 5 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у строки, визначені цією статтею, визнається сумою податкового боргу платника податків. У разі, коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги у відповідності до п.п. 6.2.1 п. 6.2 ст. 6 вказаного Закону.

Таким чином відповідно до ст.6 ЗУ „Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондамиВ» №2181 були винесені податкові вимоги від 17.10.2001 р. на суму 1387,90 грн. та від 21.11.2001 р. на суму 2921,34 грн. , які отримані головним бухгалтером підприємства, про що свідчить особистий підпис на корінцях податкових вимог.

Доказів оскарження зазначених вимог до суду не подано.

Відповідно до п.п. 56.11. ст. 56 Податкового кодексу України не підлягає оскарженню грошове зобов'язання, самостійно визначене платником податків.

Відповідно до п. 57.1. ст. 57 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Згідно з п.п. 129.1.1 п. 129.1 ст. 129 Податкового кодексу України після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня.

Згідно п.п. 95.3., 95.4. ст. 95 Податкового кодексу України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини. Орган державної податкової служби звертається до суду щодо надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі. Рішення суду щодо надання вказаного дозволу є підставою для прийняття органом державної податкової служби рішення про погашення усієї суми податкового боргу. Рішення органу державної податкової служби підписується його керівником та скріплюється гербовою печаткою органу державної податкової служби. Перелік відомостей, які зазначаються у такому рішенні, встановлюється центральним органом державної податкової служби. Орган державної податкової служби на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Згідно п.п. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Відповідно до п. п. 20.1.28 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом.

Судом не приймаються до уваги заперечення відповідача про тяжкий фінансовий стан та наявність заборгованості Державного бюджету України перед відповідачем, оскільки зазначені обставини в розумінні законодавства з питань оподаткування не звільняють платника податку від виконання податкового обов'язку та не є підставами для його припинення, передбаченими ст. 37 Податкового кодексу України.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 72 цього Кодексу.

Відповідач доказів на спростування вимог позивача суду не надав, податковий борг в сумі 469098,91 грн. не сплатив.

З огляду на викладене, суд вважає вимоги позивача є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню повному обсязі.

На підставі викладеного, керуючись ст. 19 Конституці України, ст. ст. 9, 71, 94, 128, 159, 160-163, 186, 254 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Харківської об"єднаної Державної податкової інспекції Харківської області до Комунального підприємства "Водопровідно - каналізаційного господарства Харківського району" про стягнення податкового боргу - задовольнити в повному обсязі.

Стягнути з Комунального підприємства "Водопровідно-каналізаційне господарство Харківського району" (юридична адреса: 62461, Харківська обл., м. Південне, вул. Кірова, буд. 70/а, код ЄДРПОУ: 03361684) на користь держави в особі: Харківської об"єднаної державної податкової інспекції (юридична адреса: 61046, м. Харків, пров. Пархоменка, буд. 3, код ЄДРПОУ: 22706249) суму податкового боргу у розмірі 469098.91 (чотириста шістдесят дев"ять тисяч дев"яносто вісім) грн. 91 коп., з яких перерахувати на р/р 33116357700429 ), одержувач УДК у Харківському районі, банк ГУДКУ у Харківській області, код одержувача 24133461, МФО одержувача 851011, збір за спеціальне використання води у розмірі 30425,96 грн. та на р/р 33114359700429, одержувач УДК у Харківському районі, банк ГУДКУ у Харківській області, код одержувача 24133461, МФО одержувача 851011, надходження збору за спеціальне використання води від підприємств житлово-комунального господарства у розмірі 438672,95 грн.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Повний текст постанови виготовлено 18 листопада 2011р.

Суддя Заічко О.В.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.11.2011
Оприлюднено14.12.2015
Номер документу54129679
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —13823/11/2070

Постанова від 15.11.2011

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Заічко О.В.

Ухвала від 01.11.2011

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Заічко О.В.

Ухвала від 20.10.2011

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Заічко О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні