ЖИТОМИРСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
10002, м-н Путятинський, 3/65, телефон/факс: (0412) 481-604, 481-637 e-mail: inbox@apladm.zt.court.gov.ua
Головуючий у 1-й інстанції: Черняхович І.Е.
Суддя-доповідач:ОСОБА_1
УХВАЛА
іменем України
"01" грудня 2015 р. Справа № 806/2863/15
Житомирський апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
головуючого судді Моніча Б.С.
суддів: Жизневської А.В.
ОСОБА_2,
розглянувши в письмовому провадженні апеляційну скаргу Житомирської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Житомирській області на постанову Житомирського окружного адміністративного суду від "23" вересня 2015 р. у справі за позовом Житомирської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Житомирській області до Житомирської міської соціал-демократичної організації про припинення юридичної особи ,-
ВСТАНОВИВ:
Житомирська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Житомирській області звернулась до суду з позовом про припинення юридичної особи - Житомирської міської соціал-демократичної організації. В обґрунтування позову зазначила, що відповідач не звітується до податкового органу із 2012 року.
Постановою Житомирського окружного адміністративного суду від 23.11.2015 року в задоволенні адміністративного позову відмовлено.
Не погоджуючись з вказаною постановою, позивач подав апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального права і неправильне застосування норм процесуального права, просить оскаржену постанову скасувати та прийняти нову про задоволення позовних вимог.
Перевіривши законність і обґрунтованість постанови суду першої інстанції, дослідивши матеріали справи, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом встановлено, що Житомирська міська соціал-демократична організація є неприбутковою установою, ідентифікаційний код 13572235, адреса: вул. Київська, 6, м. Житомир, 10000, та взята на облік, як платник податків 11.12.1993 №4010. ОСОБА_3 довідки від 20.07.2015 за № 628/10/18-03, відповідач не звітує до Житомирської ОДПІ із 2012 року (а.с. 15). Заборгованість зі сплати податків і зборів у відповідача відсутня (а.с. 16).
ОСОБА_3 з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, організація є політичною партією. (а.с.12).
Відмовляючи у задоволенні позову, суд першої інстанцій прийшов до висновку щодо необґрунтованості та безпідставності позовних вимог, оскільки законодавством передбачено інший порядок ліквідації політичної партії, зокрема, не за позовами органів державної податкової служби .
Колегія суддів суду апеляційної інстанції, з урахуванням норм матеріального права, погоджується з таким висновком.
ОСОБА_3 ст. 36 Конституції України, громадяни України мають право на свободу об'єднання у політичні партії та громадські організації для здійснення і захисту своїх прав і свобод та задоволення політичних, економічних, соціальних, культурних та інших інтересів, за винятком обмежень, встановлених законом в інтересах національної безпеки та громадського порядку, охорони здоров'я населення або захисту прав і свобод інших людей.
В силу ст. 67 Конституції України передбачено, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом. Правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачене законодавством (ч.1 ст. 19 Конституції України).
Відповідно до ст. 2 ЗУ "Про Державну податкову службу в Україні" завданням органів державної податкової служби є здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повноти і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов'язкових платежів).
ОСОБА_3 із пп. 16.1.3 п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу України платники податків зобов'язані подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.
За приписами п.п. 20.1.37 п. 20.1. ст. 20, п.67.2 ст. 67 Податкового кодексу України (далі - ПК України, в редакції, чинній на день звернення до суду з адміністративним позовом), контролюючі органи мають право у випадках, встановлених законом, звертатися до суду щодо припинення юридичної особи.
Відповідно до статей 22, 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", суд може постановити рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язане з банкрутством юридичної особи.
Частиною 2 ст.3 Господарського кодексу України визначено, що господарська діяльність яка здійснюється для досягнення економічних і соціальних результатів та з метою одержання прибутку, є підприємництвом, а суб'єкти підприємництва - підприємцями. Господарська діяльність може здійснюватись і без мети одержання прибутку (некомерційна господарська діяльність).
Порядок реєстрації політичних партій, а також заборони, припинення діяльності та анулювання реєстраційного свідоцтва політичної партії встановлено Законом України "Про політичні партії в Україні" від 5 квітня 2001 року № 2365-III.
Політичні партії провадять свою діяльність відповідно до Конституції України, цього Закону, а також інших законів України та згідно із партійним статутом, прийнятим у визначеному цим Законом порядку.
Відповідно до ст. 2 Закону України "Про політичні партії в Україні" політична партія - це зареєстроване згідно з законом добровільне об'єднання громадян - прихильників певної загальнонаціональної програми суспільного розвитку, що має своєю метою сприяння формуванню і вираженню політичної волі громадян, бере участь у виборах та інших політичних заходах.
В силу ст. 21 Закону України "Про політичні партії в Україні" політична партія за поданням Міністерства юстиції України чи Генерального прокурора України може бути заборонена в судовому порядку у випадку порушення вимог щодо створення і діяльності політичний партій, встановлених Конституцією України, цим та іншими законами України. Заборона діяльності політичної партії тягне за собою припинення діяльності політичної партії, розпуск керівних органів, обласних, міських, районних організацій політичних партій, її первинних осередків та інших структурних утворень, передбачених статутом партії, припинення членства в політичній партії.
ОСОБА_3 із ст. 23 Закону України "Про політичні партії в Україні" політичні партії припиняють свою діяльність шляхом реорганізації чи ліквідації (саморозпуску) або в разі заборони її діяльності чи анулювання реєстраційного свідоцтва в порядку, встановленому цим та іншим законами України. Рішення про реорганізацію чи саморозпуск приймається з'їздом (конференцією) політичної партії відповідно до статуту політичної партії. Одночасно з прийняттям такого рішення з'їзд (конференція) політичної партії приймає рішення про використання майна та коштів політичної партії на статутні чи благодійні цілі.
Також ст. 24 Закону України "Про політичні партії в Україні" визначено порядок анулювання реєстраційного свідоцтва політичної партії, а саме у разі невиконання політичною партією вимоги частини шостої ст. 11 цього Закону, виявлення протягом трьох років з дня реєстрації політичної партії недостовірних відомостей у поданих на реєстрацію документах, невисування політичною партією своїх кандидатів по виборах Президента України та виборах народних депутатів України протягом десяти років, орган, який зареєстрував політичну партію, має звернутися до Верхового Суду України з поданням про анулювання реєстраційного свідоцтва. Інші підстави для анулювання реєстраційного свідоцтва не допускаються. Рішенням Верховного Суду України про анулювання реєстраційного свідоцтва політичної партії тягне за собою припинення діяльності політичної партії, розпуск її керівних органів, обласних, міських, районних організацій і первинних осередків та інших статутних утворень політичної партії, припинення членства в політичній партії.
Отже, в силу приписів статей 19, 32 Закону України "Про об'єднання громадян" від 16.06.92 № 2460-XII, які визначають виключні підстави ліквідації об'єднання громадян за рішенням суду, статей 21, 23 Закону України "Про політичні партії в Україні" від 5 квітня 2001 року № 2365-III, послідовним видається припинення юридичної особи структурних утворень політичних партій, у вичерпних випадках, та за поданням визначеного кола осіб, до яких позивач не відноситься.
Крім того, політичні партії з огляду на свою неприбутковість та мету утворення не є суб'єктами підприємницької діяльності.
Таким чином посилання позивача на підпункт 20.1.37 пункту 20.1 статті 20 ПК України та п.67.2 статті 67 ПК України, як на підставу для звернення до суду є безпідставними, оскільки зазначені норми передбачають право податкового органу на звернення до суду з вимогами про припинення юридичної особи у випадках, встановлених законом. Проте, ні Закон України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", ні Закони України "Про об'єднання громадян" та "Про політичні партії в Україні" не передбачають таких випадків.
Статтею 200 КАС України визначено, що суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права. Правильне по суті судове рішення не може бути скасоване з одних лише формальних міркувань.
Оскільки, постанову Житомирського окружного адміністративного суду від 23.09.2015 року Житомирським окружним адміністративним судом прийнято відповідно до позовних вимог, з правильним застосуванням норм матеріального та процесуального права і суд дав правильну оцінку обставинам справи, то колегія суддів апеляційної інстанції не знаходить підстав для зміни чи скасування рішення суду першої інстанції у справі.
Керуючись ст.ст. 195, 197, 198, 200, 205, 206 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Житомирської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Житомирській області залишити без задоволення, а постанову Житомирського окружного адміністративного суду від "23" вересня 2015 р. без змін.
Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копій особам, які беруть участь у справі, та може бути оскаржена протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Головуючий суддя Б.С. Моніч
судді: А.В. Жизневська
ОСОБА_2
Роздруковано та надіслано:р.л.п.
1- в справу:
2 - позивачу/позивачам: Житомирська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Житомирській області м-н Перемоги,2,м.Житомир,10014
3- відповідачу/відповідачам: Житомирська міська соціал-демократична організація вул.Київська,6,м.Житомир,10000
4-третій особі: - ,
Суд | Житомирський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.12.2015 |
Оприлюднено | 14.12.2015 |
Номер документу | 54130969 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Житомирський апеляційний адміністративний суд
Моніч Б.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні