УКРАЇНА
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
УХВАЛА
15.09.15р. Справа № 904/8013/13 Суддя господарського суду Дніпропетровської області Полєв Д.М.
за заявою ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "Глассфорд", м. Дніпропетровськ
до боржника ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "Глассфорд", м. Дніпропетровськ , АНД район, вул. Калинова, 60-62, код ЄДРПОУ 35738858
про визнання банкрутом
Представники:
від кредиторів: не з"явився
від боржника: представник ліквідатора ОСОБА_2 за довіреністю б/н від 20.10.2014р.
ВСТАНОВИВ:
Провадження у справі про банкрутство ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "Глассфорд", м. Дніпропетровськ , АНД район, вул. Калинова, 60-62, код ЄДРПОУ 35738858 порушено 05.11.2013р. р. за заявою ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "Глассфорд", м. Дніпропетровськ відповідно до процедури, передбаченої статтею 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (далі -Закон).
Постановою суду від 12.11.2013р. ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю «ГЛАССФОРД», м.Дніпропетровськ, визнано банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру у справі, ліквідатором призначено голову ліквідаційної комісії ОСОБА_3
Ухвалою суду від 28.10.2014р. затверджено ліквідаційний баланс та звіт ліквідатора, ліквідовано юридичну особу - товариство з обмеженою відповідальністю ТЛАССФОРД" та припинено провадження у справі.
Постановою Дніпропетровського апеляційного господарського суду від 08.01.2015 р., яку залишено без змін постановою Вищого господарського суду від 26.03.2015р., ухвалу господарського суду Дніпропетровської області від 28.10.2014 року у справі №904/8013/14 скасовано, справу направлено на розгляд до суду першої інстанції.
Відповідно до автоматичного розподілу справу передано на розгляд судді Полєву Д.М.
Ухвалою суду від 19.01.2015р. справу №904/8013/13 прийнято до розгляду суддею Полєвим Д.М.
22.07.2015р. до суду надійшов оновлений звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута.
В судовому засіданні оголошено перерву з 10.09.2015р. по 15.09.2015р.
Дослідивши матеріали справи, заслухавши в судовому засіданні пояснення представника ліквідатора, встановлено наступне.
Відповідно до ст. 41 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" ліквідатор з дня свого призначення здійснює інвентаризацію та оцінку майна банкрута, вживає заходів, спрямованих на пошук, виявлення та повернення майна банкрута, подає до господарського суду заяви про визнання недійсними угод боржника, тощо.
Згідно з ч.1 ст. 46 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" після завершення всіх розрахунків з кредиторами ліквідатор подає до господарського суду звіт та ліквідаційний баланс, до якого додаються показники виявленої ліквідаційної маси (дані її інвентаризації), відомості про реалізацію об'єктів ліквідаційної маси з посиланням на укладені договори купівлі-продажу та акти приймання-передачі майна; реєстр вимог кредиторів з даними про розміри погашених вимог кредиторів; документи, які підтверджують погашення вимог кредиторів.
Розглянувши звіт ліквідатора банкрута, ліквідаційний баланс, суд вважає, що ліквідатором здійснено всі необхідні заходи щодо розшуку майна, яке належить банкруту, та підлягає включенню до ліквідаційної маси.
Для перевірки наявності у банкрута прав власності на майно ліквідатором направлено запити до органів, якими здійснюється реєстрація та облік майна та майнових активів суб'єктів господарювання за місцезнаходженням банкрута.
Згідно рішення з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 09.12.13р. за № 8812766, Витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно за № 25148397 від 05.08.14р., Інформаційної довідки з Реєстру прав власності на нерухоме за № 25148451 від 05.08.14р., довідок Амур-Нижньодніпровського ВДВС Дніпропетровського МУЮ, м. Дніпропетровськ за № 40828 від 04.12.13р., Публічного акціонерного товариства КБ "Приватбанк", м. Дніпропетровськ № 08.7.0.0.0/140124100424 від 24.01.14р., № 08.7.0.0.0/140124100007 від 24.01.14р., Відділу Державтоінспекції ДМУ ГУМВС України в Дніпропетровській області, м. Дніпропетровськ № 38/9179 від 02.12.13р., Центру надання послуг, пов'язаних з використанням автотранспортних засобів, з обслуговування м. Дніпропетровськ та Дніпропетровського району ГУ МВС України в Дніпропетровській області ДАІ, м. Дніпропетровськ № 14/2ЦНП-5855 від 12.12.2013р., Територіального управління Держгірпромнагляду у Дніпропетровській області, м. Дніпропетровськ за № 4525-14/05 від 09.12.2013р., Державної інспекції сільського господарства в Дніпропетровській області за № 07.1/13-26/7752 від 13.12.13р., грошові кошти відсутні, розрахункові рахунки закриті, автотранспортних засобів, нерухомого майна, сільськогосподарської техніки, не значиться, виконавчі провадження відсутні.
Відсутність заставленого майна банкрута підтверджується витягом з Державного реєстру обтяжень рухомого майна станом на 19.02.14р. за № 43514316.
Згідно листа Державної податкової інспекції в Амур-Нижньодніпровському районі м.Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області за № 12366/10/04-61-18-02 від 10.12.2013р. банкрут на обліку в ДПІ як платник податків за основним місцем обліку не перебуває.
Згідно довідки Державної податкової інспекції у жовтневому районі м. Дніпропетровська ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області № 19872/10/182-010 від 09.12.13р. банкрут має відкриті розрахункові рахунки №№ 26006050237035 від 30.07.13р., 26006050220019 від 02.07.09р. в ПАТ КБ "ПриватБанк".
Відповідно довідки ПАТ КБ "ПриватБанк" № 08.7.0.0.0/140124100007 від 24.01.14р. рахунки банкрута в зазначеній банківській установі закрито.
Також, як вбачається з проміжного ліквідаційного балансу боржника станом на 10.10.2013р. за даними боржника обліковується дебіторська заборгованість в розмірі 32тис.грн. Проте відповідно до електронного витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців підприємство дебітора ТОВ "Омба-2012" перебуває у стані: припинено, що в свою чергу позбавляє ліквідатора можливості здійснити заходи зі стягнення заборгованості.
Згідно довідки № 142 від 23.12.13р. встановлено, що ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "Юридично - архівне бюро" Легіс" прийняті на архівне зберігання від ліквідатора банкрута документи за описом № 703-о/с.
Таким чином, товарно-матеріальні цінності основні засоби, які належать банкруту ліквідатором не виявлено, про що свідчить додані до звіту документи.
З огляду на викладене, реалізація ліквідаційної маси не проводилось, договори купівлі-продажу не укладались.
Одночасно під час ліквідаційної процедури ліквідатором здійснювались заходи щодо виявлення можливих кредиторів банкрута.
На запити ліквідатора отримані відповіді від Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України, Лівобережного районного центру зайнятості м.Дніпропетровська, Управління Пенсійного фонду України в Жовтневому районі м.Дніпропетровська, Публічного акціонерного товариства "Дніпропетровськгаз", м.Дніпропетровськ, МКП "Дніпропетровські міські теплові мережі", м.Дніпропетровськ, Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів, м.Дніпропетровськ, Жовтневого районного центру зайнятості м. Дніпропетровська, про відсутність заборгованості банкрута.
Відповідно до ст. 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (далі - Закон) кредитори мають право заявити свої вимоги до боржника, який ліквідується, у місячний строк з дня офіційного оприлюднення повідомлення про визнання боржника, який ліквідується, банкрутом, на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України в мережі Інтернет. Зазначений строк є граничним і поновленню не підлягає. Особи, вимоги яких заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання, або не заявлені взагалі, не є конкурсними кредиторами, а їх вимоги погашаються в шосту чергу.
Згідно із ст. 38 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" з метою виявлення кредиторів з вимогами за зобов'язаннями боржника, визнаного банкрутом, що виникли під час проведення процедур банкрутства, здійснюється офіційне оприлюднення повідомлення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України в мережі Інтернет.
З метою виявлення кредиторів банкрута ліквідатором банкрутом опубліковано оголошення в офіційному друкованому засобі "Урядовий Кур'єр" №218 (5104) від 26.11.2013р. оголошення про визнання боржника банкрутом.
Ухвалою суду від 11.03.2014р. затверджено реєстр вимог кредиторів банкрута, з вимогами кредиторів:
1.Товариство з обмеженою відповідальністю "Дніпропетровськпромбуд", м. Дніпропетровськ на суму 480 935, 98 грн. - 4 черга задоволення;
2. Державна податкова інспекція у Жовтневому районі м. Дніпропетровська ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області на суму 51 201, 40 грн.- третя черга задоволення вимог кредиторів , вимоги у сумі 22 274, 75 грн. - відхилити.
Встановлені вимоги кредиторів залишились незадоволеними у зв'язку з відсутністю майна боржника.
Згідно п.5 ст. 45 Закону України В«Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" вимоги, не задоволені за недостатністю майна, вважаються погашеними.
Всі наведені вище обставини є підставою для затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу.
Крім того, до суду надійшли клопотання ДПІ у Жовтневому районі м. Дніпропетровська Головного управління ДФС у Дніпропетровській області б/н б/д (т.1 а.с. 102, т.2 а.с.114 ) про зобов'язання ліквідатора надати податковій документи фінансово-господарської діяльності і бухгалтерського обліку банкрута за період діяльності та про не затвердження звіт ліквідатора до проведення перевірки банкрута.
Розглянувши зазначені звернення встановлено наступне.
Пунктом 11.2. Порядку обліку платників податків та зборів (обов'язкових платежів), затвердженого Наказом Мінфіну № 1588 від 09.12.2011р. "Про затвердження Порядку обліку платників податків і зборів" встановлено, що у зв'язку з припиненням платника податків органи державної податкової служби розпочинають та проводять процедури, передбачені цим розділом, у разі одержання хоча б одного з таких документів (відомостей):
- заяви ф. № 8-ОПП від платника податків, поданої згідно з пунктом 11.1 цього розділу;
- відомостей державного реєстратора про внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення засновників (учасників) юридичної особи, уповноваженого ним органу про припинення юридичної особи;
- судових рішень або відомостей з Єдиного державного реєстру, іншої інформації щодо прийняття судом рішень про порушення провадження у справі про банкрутство чи визнання банкрутом платника податків, порушення справи або прийняття рішення судом про припинення юридичної особи, визнання недійсною державної реєстрації чи установчих документів платника податків, зміну мети установи, реорганізацію платника податків.
Відповідно до пп. 78.1.7 ст. 78 Податкового Кодексу України початок процедури припинення юридичної особи та порушення провадження у справі про банкрутство платника податків є підставою для проведення документальної позапланової перевірки податковим органом.
Згідно зі ст. 78.4 Податкового кодексу України про проведення документальної позапланової перевірки керівник органу державної податкової служби приймає рішення, яке оформлюється наказом.
Право на проведення документальної позапланової перевірки платника податків надається лише у випадку, коли йому до початку проведення зазначеної перевірки вручено під розписку копію наказу про проведення позапланової перевірки.
03.07.2013р. ДПІ у Жовтневому районі м. Дніпропетровська прийнято наказ №5 про проведення документальної планової перевірки боржника (т. 1 а.с. 107).
Керівник боржника направив до ДПІ в Жовтневому районі м. Дніпропетровська №15/1 від 15.07.2013р. пояснення про неможливість надати фінансово-господарські документи для проведення перевірки.
Податковим органом 15.07.2013р. складено акт №204/22/35738858 про неможливість розпочати проведення перевірки через неподання документів.
Податковим органом направлено керівнику боржника повідомлення №25349/10/2-218 від 03.07.2014р., № 703/22-06 від 14.10.2013р., №703/22-06 від 14.10.2013р., №705/22-06 від 14.10.2013р. про проведення перевірки направлено боржнику.
Доказів отримання зазначених повідомлень керівником та ліквідатором банкрута в матеріалах справи не подано.
Крім того, відповідно до статті 35 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців" визначено порядок внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи, встановлено, що державний реєстратор за відсутності підстав для залишення документів, які подані для внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи, без розгляду повинен у день надходження цих документів внести до Єдиного державного реєстру запис про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи та в той же день повідомити органи статистики, державної податкової служби, Пенсійного фонду України відомості про внесення такого запису.
Повідомлення про внесення запису до Єдиного державного реєстру щодо прийняття рішення засновників (учасників) юридичної особи, суду або уповноваженого ними органу про припинення юридичної особи публікується у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації.
Крім того відповідно до підпункту 11.2.2. "Про затвердження Порядку обліку платників податків і зборів", затвердженого наказом Міністерства фінансів України із змінами і доповненнями станом на 27.03.2013р. передбачено, що при проведенні заходів, пов'язаних з припинення платника податків, органи державної податкової служби організовують та планують їх таким чином, щоб вимоги щодо сплати платежів, контроль за справлянням яких здійснюють органи державної податкової служби, були сформовані і отримані особою, відповідальною за погашення грошових зобов'язань або податкового боргу платника податків, не пізніше строку, визначеного для заявлення кредиторами своїх вимог.
Однак, ДПІ у Жовтневому районі м. Дніпропетровська не надала доказів направлення наказу про проведення позапланової перевірки боржника ліквідатору.
Таким чином, наказ від №5 від 03.07.2013р. про проведення податкової перевірки не вручено під розписку ліквідатору банкрута, що передбачено ст. 78 Податкового кодексу України, тому право на проведення документальної позапланової перевірки - відсутнє.
Також, відповідно довідки слідчого СВ Жовтневого РВ ДМУ ГУМВС України в Дніпропетровській області від 12.07.2013р. - 11.07.2013р. заяву ОСОБА_4 зареєстровано з Єдиному реєстрі досудових розслідувань за №12013040650003829 та розпочато досудове розслідування.
Постановою слідчого СВ Жовтневого РВ ДМУ ГУМВС України в Дніпропетровській області від 12.07.2013р. кримінальне провадження, внесене до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12013040650003829 від 11.07.2013р. закрито у зв"язку з встановленням відсутністю в діяннях складу кримінального правопорушення.
Крім того, ліквідатор звертався до колишнього керівника банкрута ОСОБА_5 про надання документів фінансово-господарської діяльності і бухгалтерського обліку банкрута, який в свою чергу у листі від 29.05.2015р. повідомив про направлення документів банкута учаснику компанії "Zenith LtD", що підтверджується квитанцією №662089 від 06.08.2013р.
Крім того, ліквідатором на адресу ДПІ у Жовтневому районі м. Дніпропетровська направлено пакет документів для проведення перевірки банкрута, що підтверджується листом №02-01/70-07 від 21.07.2015р.
Отже, в матеріалах справи відсутні докази порушень з боку ліквідатора щодо ненадання документів податковому органу для проведення перевірки.
Одночасно слід зазначити, що відповідно до ст. 38 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" з дня прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури у банкрута не виникає жодних додаткових зобов'язань (у тому числі зі сплати податків і зборів (обов'язкових платежів)), крім витрат, безпосередньо пов'язаних із здійсненням ліквідаційної процедури; припиняється нарахування неустойки (штрафу, пені), процентів та інших економічних санкцій за всіма видами заборгованості банкрута.
Таким чином, будь-який результат проведення перевірки банкрута після винесення судом постанови (12.11.2013р.) не буде мати юридичних наслідків, бо з огляду на положення ст. 38 Закону у банкрута не виникає жодних додаткових зобов'язань (у тому числі зі сплати податків і зборів (обов'язкових платежів), крім витрат, безпосередньо пов'язаних із здійсненням ліквідаційної процедури.
Також слід зазначити, що відповідно до ст. 40 Закону ліквідатор з дня свого призначення здійснює інвентаризацію та оцінку майна банкрута, вживає заходів, спрямованих на пошук, виявлення та повернення майна банкрута, подає до господарського суду заяви про визнання недійсними угод боржника, тощо.
Згідно ст. 46 Закону після завершення всіх розрахунків з кредиторами ліквідатор подає до господарського суду звіт та ліквідаційний баланс, до якого додаються показники виявленої ліквідаційної маси (дані її інвентаризації), відомості про реалізацію об'єктів ліквідаційної маси з посиланням на укладені договори купівлі-продажу та акти приймання-передачі майна; реєстр вимог кредиторів з даними про розміри погашених вимог кредиторів; документи, які підтверджують погашення вимог кредиторів.
Підставою для винесення ухвали суду про затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу банкрута є завершення заходів здійснення ліквідаційної процедури та відсутність майнових активів для задоволення вимог кредиторів.
Таким чином, можливий результат проведення перевірки податковим органом діяльності банкрута не спростує факту відсутності у банкрута майна та не може бути наслідком прийняття іншого судового рішення у справі про банкрутство, ніж затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу банкрута.
З огляду на викладене, суд не вбачає підстав для задоволення заявлених клопотань ДПІ у Жовтневому районі м. Дніпропетровська.
Враховуючи викладене, розглянувши звіт ліквідатора, ліквідаційний баланс, суд знаходить достатньо підстав щодо його затвердження.
За результатами ліквідаційної процедури у банкрута відсутнє майно, тому слід прийняти рішення про ліквідацію юридичної особи банкрута.
Згідно до п. 1, ч. 6 ст. 83 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" провадження у справі про банкрутство підлягає припиненню, якщо затверджено звіт ліквідатора у порядку, передбаченому ст. 46 цього Закону.
Керуючись ст.86 ГПК України, ст.ст.41, 45, 46, п.1, ч. 6 ст. 83 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", суд, -.
УХВАЛИВ:
Затвердити ліквідаційний баланс та звіт ліквідатора ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "Глассфорд", м. Дніпропетровськ , АНД район, вул. Калинова, 60-62, код ЄДРПОУ 35738858.
Ліквідувати юридичну особу -ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "Глассфорд", м. Дніпропетровськ , АНД район, вул. Калинова, 60-62 (код ЄДРПОУ 35738858).
Провадження у справі припинити.
Копія цієї ухвали надсилається органу, який здійснив державну реєстрацію юридичної особи - банкрута, та органам державної статистики для виключення юридичної особи з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, а також власнику майна та органам державної податкової служби за місцезнаходженням банкрута.
Суддя ОСОБА_6
Суд | Господарський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 15.09.2015 |
Оприлюднено | 14.12.2015 |
Номер документу | 54154928 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Полєв Дмитро Миколайович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Бондарєв Едуард Миколайович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Полєв Дмитро Миколайович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Полєв Дмитро Миколайович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Полєв Дмитро Миколайович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Полєв Дмитро Миколайович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Полєв Дмитро Миколайович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Полєв Дмитро Миколайович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні