Постанова
від 30.11.2015 по справі 808/7443/15
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 листопада 2015 року (об 11 год. 05 хв.) Справа № 808/7443/15 м.Запоріжжя

Суддя Запорізького окружного адміністративного суду Батрак І.В., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу

за позовом Державної податкової інспекції у Ленінському районі м. Запоріжжя Головного управління ДФС у Запорізькій області

до Товариства з обмеженою відповідальністю «Славута-транс»

про стягнення податкового боргу

ВСТАНОВИВ:

У вересні 2015 року Державна податкова інспекція у Ленінському районі м.Запоріжжя Головного управління ДФС у Запорізькій області (далі – ДПІ у Ленінському районі м.Запоріжжя ГУ ДФС у Запорізькій області, позивач) звернулась до Запорізького окружного адміністративного суду із позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Славута-транс» (далі – ТОВ «Славута-транс», відповідач), в якому просить стягнути з відповідача податковий борг у розмірі 7367,65грн., у т.ч. з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів на суму 542,93 грн., податку на прибуток приватних підприємств на суму 7367,65 грн.

Позовні вимоги обґрунтовує Податковим кодексом України від 02.12.2010 №2755-VI (далі – ПК України) та зазначає, що згідно облікової картки платника у відповідача наявна заборгованість, яка виникла в результаті несплати узгоджених сум податкових зобов'язань, нарахованих податковим органом за результатами перевірок, а також самостійно визначених податкових зобов'язань з податку на додану вартість та податку на прибуток приватних підприємств. Крім того, за несвоєчасну сплату податкових зобов'язань відповідачу нарахована пеня. Позивачем вживалися заходи щодо стягнення податкової заборгованості у встановленому законодавством порядку, проте борг у добровільному порядку відповідачем не сплачено. На час розгляду справи у суді заборгованість відповідачем повністю не погашена, а тому підлягає примусовому стягненню у судовому порядку. На підставі викладеного, просить позов задовольнити та стягнути з відповідача податковий борг у розмірі 7367,65грн.

За приписами ч. 1 ст. 51 КАС України позивач має право в будь-який час до закінчення судового розгляду збільшити або зменшити розмір позовних вимог або відмовитися від адміністративного позову.

30.11.2015 представником позивача через канцелярію суду подано клопотання (вх. №53058) про зменшення позовних вимог, згідно якого сума боргу на сьогоднішній день складає 7521,58 грн.

Також 30.11.2015 представником позивача надано суду клопотання (вх. №53151) про зменшення позовних вимог у зв'язку із частковою сплатою у сумі 1000,00 грн. з податку на прибуток, просить стягнути борг у сумі 6521,58 грн., а саме: з податку на прибуток 6367,65грн., з податку на додану вартість у сумі 153,93 грн. Із вказаним клопотанням представник відповідача ознайомлений, про що свідчить відповідна відмітка на вказаному клопотанні.

Представник позивача у судове засідання не з'явився, проте 30.11.2015 надав до суду клопотання (вх. №53152) про розгляд справи за його відсутності. Позовні вимоги підтримує в повному обсязі.

Представник відповідача у судове засідання не з'явився, проте надав суду заяву (вх. №53153) про розгляд справи без його участі, а також бухгалтерську довідку про суму заборгованості підприємства з податку на прибуток.

Відповідно до ч. 4 ст. 122 КАС України особа, яка бере участь у справі, має право заявити клопотання про розгляд справи за її відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі особи, які беруть участь у справі, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.

Таким чином, суд визнав за доцільне вирішити справу за наявними в ній матеріалами, за відсутності представників сторін, в порядку письмового провадження.

Згідно з ч. 6 ст. 12 та ч. 1 ст. 41 КАС України при розгляді справи в порядку письмового провадження фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Розглянувши матеріали справи, судом встановлені наступні обставини.

ТОВ «Славута-транс» (ідентифікаційний код 35450178) є юридичною особою, яка зареєстрована 02.10.2007, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.

Посадовими особами ДПІ у Ленінському районі м.Запоріжжя ГУ ДФС у Запорізькій області проведено камеральну перевірку податкової звітності з податку на прибуток, за результатами якої складено відповідний акт від 31.07.2014 №842/15-01/35450178. Під час перевірки встановлено, зокрема, порушення відповідачем п.57.1 ст.57 ПК України, а саме: несвоєчасна сплата узгодженої суми податкового зобов'язання з податку на прибуток. З результатами перевірки та указаним актом ознайомлено керівника та головного бухгалтера підприємства, про що свідчать їх підписи у відповідних графах акту.

На підставі акту перевірки та з урахуванням виявленого порушення податковим органом винесено податкове повідомлення-рішення форми «Ш» від 07.08.2014 №0003771501, яким відповідачу нараховано штрафні санкції з податку прибуток приватних підприємств у розмірі 193,60 грн. Указане рішення під розписку вручено головному бухгалтеру підприємства.

Посадовими особами позивача проведено камеральну перевірку податкової звітності з податку на прибуток, за результатами якої складено відповідний акт від 24.11.2014 №1704/15-01/35450178. Під час перевірки встановлено, зокрема, порушення відповідачем п.57.1 ст.57 ПК України, а саме: несвоєчасна сплата узгодженої суми податкового зобов'язання з податку на прибуток. З результатами перевірки та указаним актом ознайомлено керівника та головного бухгалтера підприємства, про що свідчать їх підписи у відповідних графах акту.

На підставі акту перевірки та з урахуванням виявленого порушення позивачем винесено податкове повідомлення-рішення форми «Ш» від 04.12.2014 №0013401501, яким відповідачу нараховано штрафні санкції з податку прибуток приватних підприємств у розмірі 740,00грн. Указане рішення під розписку вручено головному бухгалтеру ТОВ «Славута-транс».

Підприємством до контролюючого органу було подано податкову декларацію від 02.03.2015 з податку на прибуток підприємства за 2014 рік, відповідно до якої самостійно були визначені податкові зобов'язання з податку на прибуток за звітний період (код рядка 14) у сумі 4947,00 грн.

Посадовими особами позивача проведено камеральну перевірку податкової звітності з податку на прибуток, за результатами якої складено відповідний акт від 14.02.2015 №89/15-02/35450178. Під час перевірки встановлено, зокрема, порушення відповідачем п.57.1 ст.57 ПК України, а саме: несвоєчасна сплата узгодженої суми податкового зобов'язання з податку на прибуток. З результатами перевірки та указаним актом ознайомлено керівника та головного бухгалтера підприємства, про що свідчать їх підписи у відповідних графах акту.

На підставі акту перевірки та з урахуванням виявленого порушення податковим органом винесено податкове повідомлення-рішення форми «Ш» від 23.02.2015 №0000931502, яким відповідачу нараховано штрафні санкції з податку прибуток приватних підприємств у розмірі 708,00грн. Указане рішення під розписку вручено головному бухгалтеру відповідача.

Крім того, за несвоєчасну сплату податкових зобов'язань відповідачу нарахована пеня з податку прибуток приватних підприємств у розмірі 779,05 грн.

Відповідачем до контролюючого органу було подано податкові декларації, відповідно до яких підприємством самостійно були визначені податкові зобов'язання з податку на додану вартість:

від 11.02.1015 за січень 2015 року на суму 1953,00 грн.;

від 19.03.1015 за лютий 2015 року на суму 432,00 грн.

Посадовими особами ДПІ у Ленінському районі м.Запоріжжя ГУ ДФС у Запорізькій області проведено документальну невиїзну перевірку своєчасності сплати податку на додану вартість до бюджету, за результатами якої складено відповідний акт від 12.06.2015 №607/08-28-15-01/35450178. Під час перевірки встановлено, зокрема, порушення відповідачем п.57.1 ст.57 ПК України, а саме: несвоєчасна сплата узгодженої суми податкового зобов'язання з податку на додану вартість. Указаний акт направлено на адресу підприємства поштою та отримано його уповноваженим представником 30.06.2015.

На підставі акту перевірки та з урахуванням виявленого порушення податковим органом винесено податкове повідомлення-рішення форми «Ш» від 14.07.2015 №0006251501, яким відповідачу нараховано штрафні санкції з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів у розмірі 71,90грн. Указане рішення направлено поштою ТОВ «Славута-транс» та отримано його уповноваженим представником 30.07.2015, про що свідчить рекомендоване поштове повідомлення.

Крім того, за несвоєчасну сплату податкових зобов'язань відповідачу нарахована пеня з податку на додану вартість у розмірі 7,09 грн.

Із матеріалів справи судом встановлено, що на час розгляду справи у суді (з урахуванням існуючої переплати та часткової сплати) податковий борг ТОВ «Славута-транс» становить 6521,58 грн., а саме: з податку на прибуток 6367,65грн., з податку на додану вартість у сумі 153,93 грн., що саме представником відповідача фактично визнано.

Позивачем вживалися заходи щодо стягнення податкової заборгованості у встановленому законодавством порядку, а саме 23.06.2014 на адресу відповідача поштою направлено податкова вимога від 11.06.2014 №509-25 на суму 8624,62 грн., яка отримана представником відповідача 25.07.2014, про що свідчить рекомендоване поштове повідомлення.

Зважаючи на несплату відповідачем у добровільному порядку узгодженого зобов'язання в установлені законодавством строки ДПІ у Ленінському районі м.Запоріжжя ГУ ДФС у Запорізькій області звернулась із даним адміністративним позовом до суду.

Дослідивши матеріали справи, проаналізувавши норми законодавства, суд вважає позовні вимоги обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до п. 6.1 ст. 6 ПК України податком є обов'язковий, безумовний платіж до відповідного бюджету, що справляється з платників податку відповідно до цього Кодексу.

Пунктом 16.1 ст. 16 ПК України передбачено, що платник податків зобов'язаний, зокрема, сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Згідно з п. 46.1 ст. 46 ПК України податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.

За приписами п. 49.1, 49.2 ст. 49 ПК України податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки контролюючому органу, в якому перебуває на обліку платник податків. Платник податків зобов'язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період, в якому виникають об'єкти оподаткування, або у разі наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог цього Кодексу подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є.

Підпунктами 49.18.1, 49.8.3 п. 49.18 ст. 49 ПК України встановлено, що податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює, зокрема, календарному місяцю (у тому числі в разі сплати місячних авансових внесків) - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця; календарному року, крім випадків, передбачених підпунктами 49.18.4 та 49.18.5 цього пункту - протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року.

За змістом п. 54.1 ст. 54 ПК України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.

Не підлягає оскарженню грошове зобов'язання, самостійно визначене платником податків (п. 56.11 ст. 56 ПК України).

За приписами п. 57.1 ст. 57 ПК України платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Судом встановлено, що ТОВ «Славута-транс» самостійно визначено податкові зобов'язання з податку на додану вартість за січень, лютий 2015 року та з податку на прибуток за 2014 рік, які в установлені законодавством строки відповідачем сплачені не були.

Контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо платник податків не подає в установлені строки податкову (митну) декларацію; дані перевірок щодо утримання податків у джерела виплати, в тому числі податкового агента, свідчать про порушення правил нарахування, утримання та сплати до відповідних бюджетів податків і зборів, передбачених цим Кодексом, у тому числі податку на доходи фізичних осіб таким податковим агентом (пп. 54.3.1, пп.54.3.5 п. 54.3 ст.54 ПК України).

При цьому, згідно п.56.1 ст.56 ПК України рішення, прийняті контролюючим органом, можуть бути оскаржені в адміністративному або судовому порядку.

У разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1-54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу. У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов'язання платник податків зобов'язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження (п. 57.3 ст. 57 ПК України).

Як свідчать матеріали справи, податкові повідомлення-рішення, винесені позивачем за результатом перевірок були отримані уповноваженим представником відповідача, ні у адміністративному, ні у судовому порядку не оскаржувались, а отже сума грошового зобов'язання, визначена у вказаних рішеннях, є узгодженою.

Згідно з п. 59.1 ст. 59 ПК України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку , визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення..

Податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання. (п. 59.3 ст. 59 ПК України).

Податкова вимога надсилається (вручається) також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов'язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення (п. 59.4 ст. 59 ПК України).

Із матеріалів справи вбачається, що 23.06.2014 на адресу відповідача поштою направлено податкова вимога від 11.06.2014 №509-25 на суму 8624,62 грн., яка отримана представником відповідача 25.07.2014.

Відповідно до п. 59.5 ст. 59 ПК України у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення. У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).

Суму податкового боргу відповідачем повністю погашено не було, у зв'язку із чим податкова вимога повторно не надсилалась.

За змістом пп. 14.1.39 п. 14.1 ст. 14 ПК України грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

Податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання (пп.14.1.175 п. 14.1 ст. 14 ПК України).

Отже, виникнення податкового боргу є юридичним фактом, який пов'язаний із несплатою узгодженої суми податкового зобов'язання протягом установленого строку.

Відповідно до пп. 20.1.34 п. 20.1 ст. 20 ПК України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.

Відповідно до п. 95.1 – 95.4 ст. 95 ПК України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі. Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги. Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини. Контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

На момент розгляду справи в суді податковий борг з податку на додану вартість у сумі 153,93 грн. та з податку на прибуток 6367,65 грн. відповідачем не сплачений, заборгованість перед бюджетом не погашена, що саме представником відповідача не заперечене.

Згідно з ч. 1 ст. 11 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

На підставі викладеного, суд дійшов висновку, що заявлені позивачем вимоги є доведеними, обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.

Відповідно до приписів п. 4 ст. 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись ст.ст. 158-163 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Славута-транс» (ідентифікаційний код 35450178) податковий борг на користь УК у Ленінському районі м.Запоріжжя (код отримувача 38025423 в ГУДКСУ у Запорізькій області, МФО 813015), а саме:

- з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів у розмірі 153,93 грн. (сто п'ятдесят три гривні 93 копійки) на р/р 31119029700006, код платежу 14010100;

- з податку на прибуток приватних підприємств у розмірі 6367,65 грн. (шість тисяч триста шістдесят сім гривень 65 копійок) на р/р 33118318700006, код платежу 11021000.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України –з дня отримання такої постанови, апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Суддя                                                             І.В. Батрак

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.11.2015
Оприлюднено14.12.2015
Номер документу54163692
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —808/7443/15

Постанова від 30.11.2015

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Батрак Інна Володимирівна

Ухвала від 30.11.2015

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Батрак Інна Володимирівна

Ухвала від 11.11.2015

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Батрак Інна Володимирівна

Ухвала від 13.10.2015

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Батрак Інна Володимирівна

Ухвала від 18.09.2015

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Батрак Інна Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні