Україна КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
09 грудня 2015 року Справа № П/811/3258/15
Кіровоградський окружний адміністративний суд, у складі судді Хилько Л.І., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом вищого навчального закладу "Кіровоградський технікум механізації сільського господарства" до Кіровоградської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби України у Кіровоградській області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - управління Державної казначейської служби України у м. Кіровограді Кіровоградської області, про визнання протиправним та скасування рішення, -
В С Т А Н О В И В:
Позивач звернувся до Кіровоградського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просить суд визнати протиправними та скасувати рішення №0017581703 від 07 жовтня 2015 року про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску на загальну суму 39 559,33 грн., з них штраф у розмірі 38 974,71 грн. та пені у розмірі 584,62 грн..
В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що є державним закладом, який тривалий час перебував у підпорядкуванні Міністерства аграрної політики та продовольства України, здійснював підготовку кадрів для агропромислового комплексу. У зв'язку із передачею навчального закладу до сфери управління Міністерства освіти і науки виникла необхідність провести зміни до установчих документів ВНЗ, виготовити нову печатку та вчинити ряд інших юридично значущих дій, необхідних для відновлення фінансово-господарської діяльності навчального закладу. 19 лютого 2015 р. позивач отримав виписку з реєстраційного рахунку в казначействі про надходження асигнувань за січень-лютий місяці 2015 року в розмірі 1 807 000,00 грн. Проте, казначейство не могло здійснювати видатки до того часу, поки не буде внесено відповідне корегування до Єдиного реєстру розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів та відкриті нові рахунки. Технікум отримав повідомлення УДКСУ у м. Кіровограді про відкриття рахунків від 23.02.2015 р. та про закриття рахунків від 24.02.2015 р. При цьому, про неможливість своєчасної сплати єдиного внеску через зміну головного розпорядника бюджетних коштів навчальний заклад повідомив Кіровоградську ОДПІ листом від 17.02.2015 №60/02-08. Тільки 20.02.2015 р. зареєстровано в УДКС України у м. Кіровограді Кіровоградської області бюджетні зобов'язання по заробітній платі та нарахуванням на оплату праці з яких перераховується єдиний соціальний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування. Відтак, оплата по зареєстрованим зобов'язанням фактично була проведена за загальним фондом 23.02.2015 р., за спеціальним фондом - 24.02.2015 р. Відтак, на думку позивача спірне рішення про застосування штрафних санкцій та пені є протиправним та таким, що підлягає скасуванню.
Відповідач позовні вимоги не визнав, подав суду заперечення згідно до змісту якого зазначив, що у відповідності до ч.12 ст.9 Закону України "Про збір та єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника. Згідно з п.2 ч.11 ст.25 Закону орган доходів і зборів застосовує до платника єдиного внеску штрафні санкції за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску у розмірі 20 % своєчасно не сплачених сум. Так, позивачем до Кіровоградської ОДПІ було подано "Звіт про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб і суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування до органів доходів і зборів" за січень 2015 року №1507421202 від 16.02.2015 р., відповідно з яким нараховано єдиний внесок в сумі 194 873,53 грн. по строку сплати 20.02.2015 року. Станом на 20.02.2015 р. виник борг в сумі 194 873 грн., та який був повністю погашений 23.02.2015 р.. Відтак, за несвоєчасну сплату позивачем єдиного внеску застосовано штраф у розмірі 20 %, що склав 38 974,71 грн. від суми 194 873,53 грн. Крім того, нараховано пеню у розмірі 0,1 % суми недоплати за кожний день прострочення платежу в сумі 584,62 грн. за період з 21.02.2015 р. по 23.02.2015 р., а тому відповідач просить відмовити у задоволенні позовних вимог (а.с.56-57).
Представник відповідача у судове засідання не з'явився, подав клопотання про розгляд справи без його участі. Представники позивача та третьої особи у судовому засіданні не заперечували проти розгляду справи в порядку письмового провадження (а.с.70).
За приписами ч. 6 ст. 128 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Відтак, заслухавши думку представників позивача і третьої особи та на підставі усної ухвали, прийнятої у судовому засіданні та занесеної до журналу судового засідання, суд дійшов висновку про подальший розгляд справи у порядку письмового провадження.
Дослідивши наявні в справі матеріали, всебічно й повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи та вирішення спору по суті, суд дійшов наступних висновків.
Відповідно до вимог ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
За приписами п.п.1, 3 частини 3 ст.2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони, в тому числі: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії).
Відповідач, в розумінні п. 7 ч. 1 ст. 3 КАС України, є суб'єктом владних повноважень рішення якого оскаржено.
Суд зазначає, що правовідносини сторін регулюються Законом України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв'язку з проведенням адміністративної реформи" від 04.07.2013 року, відповідно до якого функції з адміністрування єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування покладено на Міністерство доходів і зборів України і, відповідно внесено зміни до Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування", який набрав чинності з 01.01.2011 року.
ВНЗ "Кіровоградський технікум механізації сільського господарства" згідно до вимог значеного вище закону є платником єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.
Відповідно до ч.8 ст.9 Закону, платники єдиного внеску, крім платників, зазначених у п.4 і 5 ч.1 ст.4 Закону, зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 20 числа наступного місяця, та зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 28 числа наступного місяця.
Позивачем до Кіровоградської ОДПІ було подано "Звіт про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб і суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування до органів доходів і зборів" за січень 2015 року №1507421202 від 16.02.2015 р., відповідно з яким нараховано єдиний внесок в сумі 194 873,53 грн. по строку сплати - 20.02.2015 року (а.с.18-20).
Сторони не заперечували, що станом на 20.02.2015 р. виник борг в сумі 194 873 грн., та який був повністю погашений позивачем 23.02.2015 р., що підтверджується платіжними дорученнями (а.с.29-32).
Рішенням № НОМЕР_1 від 07.10.2015 року (а.с.10), за несвоєчасну сплату позивачем єдиного внеску, застосовано штраф у розмірі 20 %, що склав 38 974,71 грн. від суми 194 873,53 грн. Крім того, нараховано пеню у розмірі 0,1 % суми недоплати за кожний день прострочення платежу в сумі 584,62 грн. за період з 21.02.2015 р. по 23.02.2015 р..
Натомість, приймаючи рішення про застосування штрафної санкції та пені податковим органом не було враховано наступні фактичні обставини.
Згідно до Закону України "Про державний бюджет України на 2015 року" та Правил складання паспортів бюджетних програм та звітів про їх виконання, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 29.12.2002 №1098 "Про паспорти бюджетних програм", головні розпорядники, в даному випадку Міністерство аграрної політики та продовольства України, розробляє паспорт бюджетної програми і подає його на затвердження до Міністерства фінансів України.
Вищий навчальний заклад "Кіровоградський технікум механізації сільського господарства" (код 00728285) є державним закладом, який перебував у підпорядкуванні Міністерства аграрної політики та продовольства України, здійснював підготовку кадрів для агропромислового комплексу.
30.09.2014 року Міністерство освіти і науки України ініціювало проведення оптимізації мережі вищих навчальних закладів України усіх рівнів акредитації та форм власності (лист МОН №1/9-505 від 30.09.2014 року). Дана ініціатива була підтримана Кабінетом Міністрів України, у зв'язку з чим розпочалася процедура перепідпорядкування аграрних навчальних закладів Міністерству освіти і науки України, тому Міністерством фінансів України при підготовці проекту Державного бюджету України на 2015 рік видатки на фінансування ВНЗ, які на той час ще перебували у підпорядкуванні Міністерства аграрної політики та продовольства України, враховані не були.
Натомість, видатки на освітню діяльність на 2015 рік було заплановано Міністерству освіти і науки України за КПКВ 2201150 - підготовка кадрів ВНЗ І-ІІ рівнів акредитації та забезпечення їх баз практики (Додаток 3 до Закону України "Про Державний бюджет України на 2015рік").
Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 04.02.2015 року № 87 "Про передачу цілісних майнових комплексів навчальних закладів та державних установ до сфери управління Міністерства освіти і науки", ВНЗ "Кіровоградський технікум механізації сільського господарства" було передано із сфери управління Мінагрополітики до сфери управління МОН.
Листом від 17.02.2015 р. № 60/02-08 позивач повідомив Кіровоградську ОДПІ про неможливість своєчасної сплати єдиного внеску через зміну головного розпорядника бюджетних коштів (а.с.13).
19.02.2015 р. позивачем було отримано виписку з реєстраційного рахунку в казначействі про надходження асигнувань за січень-лютий місяці 2015 р. в розмірі 1 807 000 грн. Проте Казначейство не могло здійснювати видатки до того часу, поки не буде внесено відповідне корегування до Єдиного реєстру розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів і відкриті нові рахунки.
У відповідності з п.4.1 Наказу Міністерства фінансів України від 22.12.2011 року № 1691 "Про затвердження Порядку формування єдиного реєстру розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів" у разі виникнення змін у складі інформації, що міститься у Реєстраційній картці, розпорядник бюджетних коштів (одержувач бюджетних коштів) протягом трьох робочих днів подає зазначені зміни разом із супровідним листом до відповідного органу Казначейства, в якому він обслуговується, для внесення цих змін до Реєстраційної картки та до Єдиного реєстру.
Зміни до реєстраційної картки позивач вніс і подав до УДКС України у м. Кіровограді 19 лютого 2015 року (а.с.17, 72).
Згідно наказу Міністерства фінансів України від 22.06.2012 №758 "Про затвердження Порядку відкриття та закриття рахунків у національній валюті в органах Державної казначейської служби України" позивачем закрито рахунки за КВК 280 Міністерство аграрної політики та продовольства України та відкрито рахунки за КВК 220 Міністерство освіти і науки України, надано нову картку із зразками підписів та відбитка печатки, завірену нотаріусом (а.с.21-22, 73-78).
20.02.2015 позивачем зареєстровано в УДКС України у м. Кіровограді Кіровоградської області бюджетні зобов'язання по заробітній платі та нарахуванням на оплату праці з яких перераховується єдиний соціальний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (а.с.24-28). Оплата по зареєстрованим зобов'язанням фактично була проведена за загальним фондом 23 лютого 2015 року, що підтверджується платіжними дорученнями № 12, 13; за спеціальним фондом 24 лютого 2015 року, що підтверджується платіжними дорученнями № 8, 9 (а.с.29-32).
26.02.2015 у відповідності з вимогами Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" було проведено державну реєстрацію змін до Статуту навчального закладу (а.с.15-16).
Відтак, суд дійшов висновку, що приймаючи оскаржуване рішення на підставі даних особового рахунку позивача відповідачем не було враховано всіх обставин, що мають значення для прийняття такого рішення, а саме особливості діяльності бюджетної установи, взяття бюджетних зобов'язань та здійснення бюджетних платежів та затяжної передачі аграрних навчальних закладів до Міністерства освіти і науки України. Отже, позивач фактично був позбавлений можливості здійснювати фінансово-господарську діяльність, в тому числі і своєчасно здійснювати перерахування єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.
За вищевказаних обставин рішення відповідача прийняте з порушенням чинного законодавства та положень ч.3 ст.2 КАС України, а тому його належить скасувати, а позов задовольнити.
Відповідно ч.1 ст.94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.
Керуючись ст.ст. 86, 94, 159-163, 167 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов - задовольнити.
Визнати протиправними та скасувати рішення Кіровоградської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Кіровоградській області від 07 жовтня 2015 року № НОМЕР_1.
Присудити з Державного бюджету України за рахунок бюджетних асигнувань Кіровоградської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Кіровоградській області на користь вищого навчального закладу "Кіровоградський технікум механізації сільського господарства" (код - 00728285) судовий збір у розмірі 1218,00 грн..
Постанова суду набирає законної сили в порядку, встановленому ст.254 КАС України.
Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Кіровоградський окружний адміністративний суд шляхом подання в 10-денний строк з дня її проголошення, а у разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України - протягом десяти днів з дня отримання копії постанови, апеляційної скарги, копія якої одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Суддя Кіровоградського окружного
адміністративного суду ОСОБА_1
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.12.2015 |
Оприлюднено | 14.12.2015 |
Номер документу | 54167154 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
Л.І. Хилько
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні