Україна КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
08 грудня 2015 року Справа №П/811/3237/15
Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі головуючого - судді Момонт Г.М., розглянув у відкритому судовому засіданні в м. Кіровограді адміністративну справу
за позовом : ОСОБА_1
до відповідача : Головного управління Державної казначейської служби України у Кіровоградській області
про зобов'язання вчинити певні дії,
за участю :
секретаря судового засідання - Дмитрієвої А.В.,
позивача - ОСОБА_1,
представника відповідача - ОСОБА_2
ОСОБА_1 звернувся з позовом до Головного управління ДФС у Кіровоградській області про зобов'язання Головного управління Державної казначейської служби України у Кіровоградській області вирішити питання про прийняття до виконавчого листа №1170/2-а-3611/12 від 11 жовтня 2013 року виданого Кіровоградським окружним адміністративним судом, про стягнення з Державної податкової служби у Кіровоградській області на користь ОСОБА_1 середнього заробітку в сумі 59 702,56 грн.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що 25.08.2015 р. ним на адресу відповідача направлено заяву з додатками щодо прийняття на виконання виконавчого листа №1170/2-а-3611/12 від 11 жовтня 2013 року, виданого Кіровоградським окружним адміністративним судом, проте листом від 03.09.2015 р. №15-7/673-7365 відповідачем повернуто виконавчий лист без виконання. Натомість, позивач зазначає, що у відповідача не було правових підстав для повернення виконавчого листа без виконання.
Представником відповідача подано до суду заперечення на позовну заяву відповідно до змісту якого позов ним не визнається у повному обсязі, оскільки пунктом 24 Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2011 р. №845 передбачено, що стягувачі, на користь яких прийняті рішення про стягнення коштів з рахунків боржника, подають до органу Казначейства, в якому обслуговується боржник, документи, зазначені у пункті 6 Порядку, однак на момент звернення Державна податкова служба у Кіровоградській області не обслуговується, відкриті рахунки відсутні, що унеможливлює виконання виконавчого листа Кіровоградського окружного адміністративного суду від 11.10.2015 р. у справі №1170/2а-3611/12.
У судовому засіданні позивач підтримав заявлені позовні вимоги, представник відповідача заперечив проти задоволення позову.
На підставі ч.3 ст.160 КАС України в судовому засіданні 08.12.2015 р. проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Виготовлення постанови у повному обсязі відкладено у строк до 14.12.2015 р., про що повідомлено сторонам під час проголошення вступної та резолютивної частини постанови.
Дослідивши подані сторонами документи і матеріали, заслухавши пояснення позивача та представника відповідача, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, адміністративний суд,
ВСТАНОВИВ:
Постановою Кіровоградського окружного адміністративного суду від 29.11.2012 р. адміністративний позов задоволено частково, стягнуто з Державної податкової служби у Кіровоградській області на користь ОСОБА_1 середній заробіток за час вимушеного прогулу за період з 17 травня 2007 року по 17 травня 2008 року в розмірі 59 702 грн. 56 коп.
11.10.2013 р. Кіровоградським окружним адміністративним судом видано виконавчий лист по справі №1170/2а-3611/12 (а.с.6).
Ухвалою Кіровоградського окружного адміністративного суду від 05.06.2015 р. поновлено пропущений строк для пред'явлення до виконання виконавчого листа Кіровоградського окружного адміністративного суду, виданого 11 жовтня 2013 року у справі №1170/2а-3611/12.
25.08.2015 р. ОСОБА_1 до Головного управління Державної казначейської служби України у Кіровоградській області подано заяву про прийняття до виконання виконавчого листа №1170/2-а-3611/12 виданого Кіровоградським окружним адміністративним судом 11 жовтня 2013 року (а.с.4).
Листом від 03.09.2015 р. №15-7/673-7363 Головне управління Державної казначейської служби України у Кіровоградській області на підставі п.9 Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2012 р. №845 повернуло ОСОБА_1 виконавчий лист від 11.10.2013 р. виданий у справі №1170/2а-3611/12 та інші додані до заяви від 25.08.2015 р. документи, оскільки Державна податкова служба у Кіровоградській області в Головному управлінні Державної казначейської служби України у Кіровоградській області не обслуговується, відкриті рахунки відсутні (а.с.5).
Відповідно до ч.2 ст.14 КАС України постанови та ухвали суду в адміністративних справах, що набрали законної сили, є обов'язковими до виконання на всій території України.
Суд враховує, що Європейським судом з прав людини виконання судових рішень розглядається як невід'ємна частина судового розгляду в розумінні ст.6 Конвенції. При цьому Європейський суд неодноразово робив висновок, що право гарантоване ст.6 Конвенції було б ілюзорним у разі, коли б правова система держави допускала, щоб остаточне, обов'язкове судове рішення залишалося невиконаним (рішення у справах «Горнсбі проти Греції», «Бурдов проти Росії» тощо).
З огляду на ст.1 Закону України «Про виконавче провадження» від 21.04.1999 р. №606-ХІV виконавче провадження як завершальна стадія судового провадження та примусове виконання рішень інших органів (посадових осіб) - це сукупність дій органів і посадових осіб, визначених у цьому Законі, що спрямовані на примусове виконання рішень судів та інших органів (посадових осіб), які провадяться на підставах, в межах повноважень та у спосіб, визначених цим Законом, іншими нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону та інших законів, а також рішеннями, що відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню (далі - рішення).
Відповідно до ч.2 ст.3 Закону України «Про виконавче провадження» рішення про стягнення коштів з державних органів, державного та місцевих бюджетів або бюджетних установ виконуються органами, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів.
Механізм виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, прийнятих судами, а також іншими державними органами (посадовими особами), які відповідно до закону мають право приймати такі рішення визначений Порядком виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2011 р. №845 (далі за текстом - Порядок).
Пунктом 9 Порядку визначено підстави за наявності яких орган Казначейства повертає виконавчий документ стягувачеві. При цьому у п.9 Порядку вказано, що орган Казначейства повертає виконавчий лист і за наявності інших передбачених законом випадків.
У судовому засіданні представник відповідача як на інший випадок передбачений законом для повернення виконавчого документа стягувачеві послався на п.24 Порядку відповідно до якого стягувачі, на користь яких прийняті рішення про стягнення коштів з рахунків боржника, подають до органу Казначейства, в якому обслуговується боржник, документи, зазначені у пункті 6 цього Порядку.
Судом встановлено, що боржником у виконавчому листі №1170/2-а-3611/12 виданому Кіровоградським окружним адміністративним судом 11 жовтня 2013 року вказано Державну податкову службу у Кіровоградській області (а.с.6).
Згідно з Довідкою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Державна податкова служба у Кіровоградській області припинена (а.с.30).
Відповідно до довідки Головного управління Державної казначейської служби України у Кіровоградській області від 02.12.2015 р. №09-01-07/1037-9957 встановлено, що рахунки Державно податкової служби у Кіровоградській області (код ЄДРПОУ 01291882) закрито 17.06.2013 р. (а.с.39).
Суд враховує, що затверджений постановою Кабінету Міністрів України Порядок виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників не є законом, а тому обставини зазначені у п.24 Порядку не можуть розцінюватися як випадки для повернення виконавчих документів.
Таким чином, відсутність у боржника відкритих рахунків в органах Державної казначейської служби України та вибуття сторони виконавчого провадження (боржника) внаслідок припинення не є підставою для повернення виконавчого документа сягувачеві, а лише свідчить про необхідність звернення до суду, який видав відповідний виконавчий документ із заявою стосовно заміни сторони виконавчого провадження у порядку передбаченому ст.264 КАС України.
Викладене узгоджується із змістом пп.3 п.13 Порядку відповідно до змісту якого звернення до суду із заявою про заміну особи (боржника, стягувача) правонаступником є підставою для зупинення безспірного списання коштів.
Разом з тим, суд наголошує, що наявність ухвали Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 23.07.2015 р., якою скасовано ухвалу Кіровоградського окружного адміністративного суду від 05.06.2015 р. в частині допущення заміни сторони виконавчого провадження щодо виконання виконавчого листа Кіровоградського окружного адміністративного суду, виданого 11.10.2013 року у справі №1170/2а-3611/12, а саме: боржника Державної податкової служби у Кіровоградській області на правонаступника - Головне управління ДФС у Кіровоградській області (а.с.7-8), не перешкоджає зверненню до суду відповідно до ст.264 КАС України при повторній подачі виконавчого листа до виконання. Більш того, наявність такого рішення не може бути перешкодою для виконання постанови Кіровоградського окружного адміністративного суду від 29.11.2012 р.
На підставі викладеного суд дійшов висновку, що позов підлягає задоволенню у повному обсязі.
Відповідно до ч.1 ст.94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.
Отже, сплачений позивачем судовий збір у розмірі 487,20 грн. підлягає присудженню ОСОБА_1 за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної казначейської служби України у Кіровоградській області.
Керуючись ст. ст. 70, 86, 94, 159-163, 167 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити у повному обсязі.
2. Зобов'язати Головне управління Державної казначейської служби України у Кіровоградській області вирішити питання про прийняття до виконання виконавчого листа №1170/2-а-3611/12 виданого Кіровоградським окружним адміністративним судом від 11 жовтня 2013 року.
Присудити ОСОБА_1, ід номер НОМЕР_1 (27503, АДРЕСА_1) судовий збір у розмірі 487,20 грн. (чотириста вісімдесят сім грн. 20 коп.) за рахунок бюджетних асигнувань Кіровоградської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної казначейської служби України у Кіровоградській області.
Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано.
Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Кіровоградський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня отримання копії постанови у повному обсязі.
Суддя Кіровоградського окружного
адміністративного суду ОСОБА_3
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.12.2015 |
Оприлюднено | 14.12.2015 |
Номер документу | 54167162 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
Г.М. Момонт
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні