Постанова
від 02.12.2015 по справі 813/1238/15
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

02 грудня 2015 року Справа № 813/1238/15

14 год. 04 хв.

Львівський окружний адміністративний суд у складі:

головуючий суддя Кравців О.Р.,

секретар судового засідання Приймак С.І.,

від позивача ОСОБА_1,

від відповідача ОСОБА_2,

розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Інспе» до Львівської митниці Державної фіскальної служби про визнання протиправним та скасування рішення.

Суть справи.

До Львівського окружного адміністративного суду звернулося Товариство з обмеженою відповідальністю «Інспе» (далі - позивач, ТОВ "Інспе") з адміністративним позовом до Львівської митниці Міндоходів (далі - відповідач, Львівська митниця) про визнання протиправним та скасування рішення відділу контролю за класифікацією та кодування товарів Львівської митниці Міндоходів про визначення коду товару від 15.09.2014 року № КТ 209000007-0269-2014.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, відповідачем при прийнятті вказаного рішення щодо присвоєння з'єднанню для повітряного інструменту/турбінного шлангу з трубкою арт, 0321147 «Air instrument connection/turbine hose with tubing», код НОМЕР_1, не враховано характеристики товару, які є визначальними згідно з вимогами УКТ ЗЕД, що призвело до необґрунтованого присвоєння коду, що мало наслідком прийняття необґрунтованого рішення. Дане рішення суперечить нормам чинного законодавства, іншим рішенням Митних органів щодо аналогічних товарів та логіці визначення кодів товарів, оскільки такому відповідає код НОМЕР_2, з огляду на наступне: це зареєстрований МОЗ виріб медичного призначення, про що свідчить Свідоцтво про державну реєстрацію № 12048/2012, додаток № 2 до якого вказує, що товар є складовою медичного виробу; товар - це спеціальний турбінний 4-х канальний шланг зі з'єднанням Midwest з проводами для підсвітки, використовується виключно в установках ОСОБА_3 Естетика Е30 для підключення повітряних турбін, наконечників та пневмомоторів, що використовуються виключно в стоматології; для аналогічних шлангів інших виробників рішеннями Митних органів визначено інший код, ніж НОМЕР_1, а саме, код виробу пристрою з яким товар використовується, зокрема, рішеннями: КТ-100-5366-2011 від 23.09.2011 року, код 901890600; рішенням КТ-125-017-2012 від 14.05.2012 року, код НОМЕР_3; КТ-500080000-006-2012 від 22.02.2012 року, код НОМЕР_4; КТ-100-3204-11, код НОМЕР_3; відповідно до вимог чинного законодавства, частини та приладдя, ідентифіковані як придатні для використання винятково або переважно з машинами, пристроями чи апаратами цієї групи, класифікуються з цими машинами, приладами. З огляду на викладене, таке рішення є протиправним та слід скасувати.

Позивач позовні вимоги підтримав повністю з підстав викладених у позовній заяві просив позов задовольнити повністю.

Крім того, 03.04.2015 року представником позивача подано заяву про уточнення адміністративного позову в частині щодо відповідача та просив замінити такого на його процесуального правонаступника - Львівську митницю Державної фіскальної служби /а.с.40-44/.

Так, судом в порядку ст. 55 КАС України допущено заміну первісного позивача - Львівська митниця Міндоходів, на його процесуального правонаступника - Львівська митниця Державної фіскальної служби.

Представник відповідача проти позову заперечив повністю з підстав, викладених у запереченні у справі /а.с.50-52/. Зазначив, що за запитом митного поста «Малехів» Львівської митниці Міндоходів № 113 від 09.09.2014 року. здійсненого у зв'язку з тим що спрацював центральний профіль ризику АСАУР, код 107-3 «товар № 2: загальний, незрозумілий, двозначний, неточний опис товару, такий, що дозволяє класифікувати товар за заявленим кодом», прийняте класифікаційне рішення № КТ-209000007-0269-204 від 15.09.2014 року. Таке рішення визначає класифікацію товару № 2 «стоматологічне обладнання: складові частини до стоматологічних установок: турбінні шланги укомплектовані спеціальними перехідниками та підлокітники лівий та правий», заявленого за МД № 209140000/2014/30057 від 08.09.2014 року за кодом 9018499--- за УКТЗЕД. За результатами розгляду наданих документів та фотографій, до складу товару входять два типи, а саме: підлокітники до стоматологічних крісел пластикові (лівий та правий); турбінні шланги обладнані перехідниками (фітингами). Відповідно до ОПІ № 1 товар «Підлокітники до стоматологічних крісел» класифіковані за кодом 94021000000 за УКТЗЕД (94021000000 - крісла стоматологічні, перукарські та аналогічні крісла і їх частин). Товар «турбінні шланги» згідно наданої інформації та фотографій, представляють собою готові вироби - пластикові труби обладнані перехідниками (фітингами), визначених розмірів, які складаються з чотирьох трубок (об'єднані в одну оболонку), які призначені для подачі повітря, води, спрею та зворотного повітря у стоматологічних машинах. Відповідно до примітки 8 до групи 39 у товарній позиції 3917 терміни «труби, трубки, шланги» означають порожнисту продукцію незалежно від того йдеться про напівфабрикати чи по готову продукцію, яку використовують, як правило, для транспортування, проведення або розподілу газів і рідин. Класифікація товарів товарної позиції 3917 УКТЗЕД «труби, шланги…» залежить лише від матеріалу виготовлення та наявності/відсутності з'єднувальних елементів (фітингів) та не залежить від сфери їх застосування у певному обладнанні. Таким чином вказані турбінні шланги віднесені до вказаної товарної позиції, а саме до коду НОМЕР_1. Правильність підходів до класифікації цього товару підтверджено листом ДФС України № 5410/6/99-9-24-02-02-15 від 21.10.2014 року. таким чином, відповідно до Закону України «Про Митний тариф України», з врахування Основних правил інтерпретації УКТ ЗЕД та визначальних для класифікації характеристик товару, Львівською митницею прийнято рішення про визначення коду товару № КТ-209000007-0269-2014 від 15.09.2014 року. Звертає увагу, що позивач у позовній заяві жодним чином не обґрунтовує незаконність прийнятого класифікаційного рішення про визначення коду товару, не зазначає які саме положення митного законодавства порушені відповідачем, натомість позов обґрунтовує нормативно-правовими актами, які втратили чинність. З врахуванням викладеного вважає, рішення правомірним, прийнятим з дотриманням чинного законодавства та у межах компетенції відповідача, просив у задоволенні позову відмовити повністю.

Суд заслухав пояснення представників сторін, з'ясував обставини, якими обґрунтовуються позовні вимоги і заперечення та ті, які мають інше значення для вирішення справи, повно, всебічно та об'єктивно дослідив докази у справі, та -

в с т а н о в и в :

ТОВ «Інспе» зареєстроване як юридична особа Виконавчим комітетом Львівської міської ради 11.06.1997 року з присвоєнням ідентифікаційного коду юридичної особи 23962569 /а.с.16/.

Позивач звернувся до контролюючого органу про визначення коду товару № 113 від 09.09.2014 року, зокрема, шланг турбінний арт. 0321147 «Air instrument connection/turbine hose with tubing», гнучкий пластиковий шланг визначеного розміру, який складається з чотирьох пластикових трубок, призначений для подачі повітря, води, спрею та зворотного повітря, обладнані фітингами для підключення до бормашини та стоматологічних наконечників, додатково містить електричні провідники для живлення міні ламп стоматологічного наконечника. Призначений для використання у стоматологічних бормашинах «Kavo Dental GmbH».

Відповідно до рішення № КТ209000007-0269-2014 від 15.09.2015 року Львівською митницею Міндоходів визначено код товару: 3917390090 /а.с.9/.

Позивач не погоджуючись із вказаним рішенням, звернувся до Державної фіскальної служби із зверненням № 220914/01 від 22.09.2014 року.

Державною фіскальною службою України у відповідь на вказане звернення відповідно до листа «Про розгляд звернення» № 5410/6/99-99-247-02-02-15 від 21.10.2014 року підтверджено класифікацію у товарній категорії НОМЕР_1 та зазначено, що правильність підходів до класифікації подібних товарів підтверджується інформацією, представленою на офіційному web-сайті в базі даних класифікаційних рішень європейського співтовариства.

Вважаючи таке рішення безпідставним, необґрунтованим та таким, що порушує права позивача, такий звернувся із позовом до суду.

Завданням адміністративного судочинства відповідно до ч. 1 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України) є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

До адміністративних судів згідно з ч. 2 цієї ж статті можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією чи законами України встановлено інший порядок судового провадження.

Юрисдикція адміністративних судів відповідно до ч. 1 ст. 17 КАС України поширюється на правовідносини, що виникають у зв'язку з здійсненням суб'єктом владних повноважень владних управлінських функцій, а також у зв'язку з публічним формуванням суб'єкта владних повноважень шляхом виборів або референдуму.

Відносини, пов'язані із справлянням митних платежів, регулюються Митним кодексом України, Податковим кодексом України та іншими законами України з питань оподаткування (ч. 2 ст. 1 Митного кодексу України № 4495-VI від 13.03.2012 року (далі - МК України)).

Відповідно ст. 1 Закону України «Про митний тариф» № 584-VII від 19.09.2013 року (далі - Закон № 584) митний тариф України є невід'ємною частиною цього Закону та містить перелік ставок загальнодержавного податку - ввізного мита на товари, що ввозяться на митну територію України і систематизовані згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТЗЕД), складеною на основі Гармонізованої системи опису та кодування товарів.

Відповідно до ст. 68 МК України ведення УКТ ЗЕД здійснює центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Ведення УКТ ЗЕД передбачає: 1) відстеження та облік змін і доповнень до Гармонізованої системи опису та кодування товарів, пояснень та інших рішень щодо її тлумачення, що приймаються Всесвітньою митною організацією; 2) підготовку пропозицій щодо внесення змін до УКТ ЗЕД; 3) деталізацію УКТ ЗЕД на національному рівні та введення додаткових одиниць виміру; 4) забезпечення однакового застосування всіма органами доходів і зборів правил класифікації товарів; 5) прийняття рішень щодо класифікації та кодування товарів в УКТ ЗЕД у складних випадках; 6) розроблення пояснень і рекомендацій до УКТ ЗЕД та забезпечення їх опублікування; 7) своєчасне ознайомлення суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності з рішеннями та інформацією (крім тих, що є конфіденційними) щодо питань класифікації товарів та про застосування УКТ ЗЕД; 8) здійснення інших функцій, необхідних для ведення УКТ ЗЕД.

Процедуру ведення Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності (далі - УКТЗЕД) визначено Порядком ведення Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 428 від 21.05.2012 року (далі - Порядок).

УКТЗЕД є товарною номенклатурою Митного тарифу України, затвердженого Законом України "Про Митний тариф України", що використовується для цілей тарифного та інших видів регулювання зовнішньоекономічної діяльності, ведення статистики зовнішньої торгівлі та здійснення митного оформлення товарів.

Функції з ведення УКТЗЕД здійснюються Держмитслужбою.

Для виконання функцій з ведення УКТЗЕД Держмитслужба має право: 1) одержувати в установленому порядку від центральних органів виконавчої влади необхідну інформацію; 2) залучати фахівців центральних органів виконавчої влади та наукових установ до роботи з ведення УКТЗЕД (п. 2, 4, 5 Порядку).

Закріплений у ч. 1 ст. 11 КАС України принцип змагальності сторін передбачає, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до ч. 1 ст. 69 КАС України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.

Предметом доказування відповідно до ч. 1 ст. 138 КАС України є обставини, якими обґрунтовуються позовні вимоги чи заперечення або які мають інше значення для вирішення справи (причини пропущення строку для звернення до суду тощо) та які належить встановити при ухваленні судового рішення у справі.

Відповідно до листа Kavo Dental GmbH /а.с.11-12,13-14/ (оригінал огляну то в судовому засіданні), проінформовано, що Kavo Dental GmbH є сертифікованим виробником медичного обладнання, в т.ч. стоматологічних установок відповідно до Директиви щодо медичних виробів 93/42/ЕЕС Додаток ІІ, Пункт 3; Сертифікат № 51025-16-02.

Зазначено, що стоматологічна установка ЕSTETICA Е30 може функціонувати лише як цілісний виріб, не може виконувати свої функції проведення лікування без її компонентів, особливо без підключення через спеціалізовані шланги/з'єднання стоматологічних наконечників. Вказана установка призначена для проведення стоматологічного лікування згідно з ІSO7494 зі стоматологічним кріслом відповідно до стандартів ISO6875; розроблена для використання лише у стоматології і може використовуватись медичним персоналом з відповідною освітою. Будь-яке інше застосування не дозволяється.

З'єднання для повітряного інструменту/турбінний шланг з трубкою з арт. 0321147 розроблено та виготовлено Kavo Dental GmbH як невід'ємний компонент спеціально для вказаної стоматологічної установки; є обов'язковим компонентом при замовленні такої установки. Місце кріплення на блоці лікаря зображено на кресленні технічної інструкції до установки. Даний товар - це спеціальний турбінний 4-х канальний шланг зі з'єднанням Midwest з проводами для підсвітки. Використовується виключно в установках Kavo Dental ESTETICA Е30 для підключення стоматологічних інструментів - повітряних турбін або перехідника Multiflex.

Шланг в розрізі складається з основи (силіконова оболонка), в якій розташовані три трубки високого тиску для проходження повітря та води. Один канал призначений для відведення зворотного повітря та залишків масла з турбінними наконечниками. На кінцях шланг закінчується спеціальними різьбовими роз'ємами для підключення до установки (пластикова гайка певного діаметру та різьбою та певними штуцерами для під'єднання - з однієї сторони та металевою певного профілю різьби гайкою з різьбою Midwest з іншої сторони).

Акцентовано, що спеціалізований турбінний шланг призначений виключно для використання в стоматологічних бормашинах Kavo Dental GmbH, Німеччина, жодне інше використання турбінного шлангу не дозволяється.

На підтвердження вказаного до матеріалів справи долучено копію інструкції з використання, технічної інструкції, креслення /а.с.17, 18, 19/.

Також представником позивача до матеріалів справи долучено копії сертифікатів відповідності та забезпечення якості (оригінали оглянуто в судовому засіданні) /а.с.21-25/.

Крім цього переклад декларації про відповідність Директиві 93/42/ЕС також долучено до матеріалів справи, відповідно до якого підтверджено відповідність виготовленої продукції вказаній Директиві /а.с.15/.

Порядок роботи відділу митних платежів (далі - ВМП), підрозділу митного оформлення (далі - ПМО) та митного поста під час здійснення контролю правильності класифікації товарів, прийняття попередніх рішень про класифікацію товарів та рішень про визначення коду товару, здійснення митних процедур, пов'язаних з контролем правильності класифікації товарів при митному контролі та оформленні товарів, що переміщуються через митний кордон України (далі - товари), порядок взаємодії з іншими структурними підрозділами митного органу при вирішенні питань класифікації товарів, а також здійснення оформлення та реєстрації рішень, надання звітності та інші питання роботи ВМП, ПМО, митного поста у напрямі класифікації товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (далі - УКТЗЕД) визначається Порядком роботи Митних платежів, підрозділу митного оформлення митного органу та митного поста при вирішенні питань класифікації товарів, що переміщуються через митний кордон України, затвердженого наказом міністерства фінансів України № 650 від 30.05.2012 року, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 02.07.2012 року за № 1085/21397.

Вказаний Порядок розроблено з метою приведення класифікаційної роботи митних органів у відповідність до Митного кодексу України, удосконалення здійснення контролю правильності класифікації товарів відповідно до вимог УКТЗЕД під час проведення процедур митного контролю та митного оформлення, упорядкування процедури класифікації товарів і запобігання випадкам ухилення підприємствами та громадянами від сплати митних платежів у повному обсязі та від установлених заходів нетарифного регулювання (п.п. 1,2.)

Рішення приймається посадовими особами ВМП або уповноваженими особами ПМО чи митного поста на підставі встановлених характеристик товару, які є визначальними для класифікації товару, згідно з Основними правилами інтерпретації УКТЗЕД (п. 14 розділу ІІІ вказаного Порядку).

Рішення органів доходів і зборів щодо класифікації товарів для митних цілей є обов'язковими. Такі рішення оприлюднюються у встановленому законодавством порядку. У разі незгоди з рішенням органу доходів і зборів щодо класифікації товару декларант або уповноважена ним особа має право оскаржити це рішення до органу вищого рівня відповідно до глави 4 цього Кодексу або до суду (ч. 7 ст. 69 МК України).

Під час здійснення митного контролю з боку посадових осіб митниці зауваження до вантажних митних декларацій, поданих позивачем відсутні.

Згідно з наказом Міндоходів № 15 «Про затвердження Пояснень до Української класифікації зовнішньоекономічної діяльності» від 14.01.2014 року (чинний на момент виникнення спірних правовідносин), а саме пояснень до товарної позиції 9018 передбачено, що до цієї товарної позиції включається дуже широкий діапазон приладів і пристроїв, до цієї групи також включаються вакуумні апарати, що використовуються для медичних, хірургічних, стоматологічних або ветеринарних цілей. Зокрема до товарної позиції 9018 відносяться бори, фрези, диски, наконечники i щiтки для використання в стоматологiчних бормашинах.

Відповідно до групи 90 «Прилади та апарати оптичні, фотографічні, кінематографічні, контрольні, вимірювальні, прецизійні; медичні або хірургічні; їх частини та приладдя», до розділу II Стоматологічні прилади і пристрої віднесено: (1) Захисні наконечники для пальців хірурга (з'єднані між собою чи нез'єднані) і роторозширники; ретрактори для щік і губ; шпателі для відтісняння язика і дужки; (2) Пінцети усіх видів, елеватори, щипці усіх видів (для видалення зубів, вирівнювання осей зубів і т.п.), зубні фрези (для розсічення, перев'язування, пломбування і видовбування і т.п.), щипці для видалення коренів зубів; (3) Інструменти для ендодонтії (пульпоекстрактори, дрильбори, стоматологічні надфілі, пломбувальні інструменти, розширники і т.п.); (4) Кісткові гострозубці і розширники; напівкруглі долота та зуботехнічні молотки для резекції щелепи і верхньощелепної пазухи; распатори; скальпелі; спеціальні ножі та ножиці; спеціальні пінцети для стоматолога; В«екскаваториВ» і зонди; (5) Спеціальні інструменти для чищення ясен і луночок; інструменти для видалення зубного каменю; шкребки і долота для зубної емалі; (6) ОСОБА_1 зонди; голки (для абсцесів, підшкірні, для швів, вати і т.п.); тримачі для ватних тампонів і тампонів на стержнях; апарати для вдмухування; стоматологічні дзеркала; (7) Інструменти для закладки золота (затички, зуботехнічні молотки і т.п.); інструменти для пломбування (шпателі для цементу чи смоли, пломбувальні інструменти і зуботехнічні молотки для амальгами, інструменти для введення амальгами в порожнину зуба і т.п.); відтискні ложки; (8) Зубні бори, диски, стоматологічні бормашини та щітки, спеціально призначені для використання з двигуном стоматологічної бормашини або наконечником бормашини.

До цієї товарної позиції включаються також інструменти, використовувані в ортопедичній стоматології як самим практичним лікарем, так і зубним техніком, наприклад: ножі; шпателі та інші інструменти для формування; різні щипці і пінцети (для закріплення затискачів і коронок, обрізання виступів і т.п.); пилки; ножиці; зуботехнічні молотки; розширники; долота; шкребки; фінір-бори; пристрої для формування металу, призначені для виготовлення шляхом нанесення ударів металевих зубних коронок. До цієї товарної позиції також включаються зуботехнічні відливальні машини, зуботехнічні фрезерні машини та машини для обрізки моделей зубних протезів. До цієї товарної позиції не входять, проте, інструменти чи інші вироби загального призначення (печі, ливарні форми, паяльники, ковші для плавлення і т.п.); вони включаються до відповідних товарних позицій.

До цієї товарної позиції також включаються: (i) двигуни для стоматологічних бормашин з поворотним різцетримачем, розташованим на окремій підставці, який призначений для установлення на стіні чи на устаткуванні, описаному в пункті (ii) нижче; (ii) комплектне стоматологічне устаткування на своїй основі (стаціонарний чи мобільний пристрій). Головними звичайними складовими є рама, на який розташовані компресор, трансформатор, пульт керування та інші електричні апарати; на пристрої часто встановлюється також таке: стоматологічна бормашина з поворотним різцетримачем, плювальниця і пристрій для споліскування рота, електронагрівник, апарати для вдмухування гарячого повітря, пульверизатор, лоток з інструментами для каутеризації, розсіяне освітлення, безтіньова лампа, вентилятор, діатермічний апарат, рентгенівський апарат і т.п. Деякі типи цього устаткування призначені для роботи з абразивними матеріалами (зазвичай оксидом алюмінію) замість бору; абразиви зазвичай наносяться на зуби стиснутим газом (наприклад, діоксидом вуглецю); (iii) плювальниці і полоскальниці для рота або на підставці, або на стійці, або на вертлюгу. Вони комбінуються зазвичай з джерелом теплої води і спринцівкою для теплої води; (iv) пристрої полімеризації (під впливом світла або тепла), амальгаматори, ультразвукові пристрої видалення зубного каменю, електрохірургічне обладнання і т.п.; (v) пристрої для лікування зубів, що працюють із застосуванням лазерів; (vi) стоматологічні крісла, які містять стоматологічне устаткування, чи будь-які інші стоматологічні пристрої, розглянуті в цій товарній позиції. До цієї товарної позиції не включаються, проте, стоматологічні крісла без стоматологічних пристроїв цієї товарної позиції; ці стоматологічні крісла включаються до товарної позиції 9402 незалежно від того, обладнані вони чи не обладнані таким устаткуванням як освітлювачі.

Слід, проте, зазначити, що до цієї товарної позиції не включаються деякі предмети стоматологічного устаткування, згадані в підпункті (ii) вище, якщо вони подані окремо; вони включаються до відповідних товарних позицій, наприклад, компресори (товарна позиція 8414); рентгенівські та інші апарати (товарна позиція 9022). До товарної позиції 9022 включаються також рентгенівські та інші апарати, призначені для окремого установлення або установлення на стіну в стоматологічних кабінетах. Окремо поданий діатермічний апарат, проте, класифікується з електромедичними апаратами цієї товарної позиції (див. пункт (IV) нижче).

Слід зазначити, що зубний цемент та інші матеріали для пломбування зубів включаються до товарної позиції 3006; препарати, відомі як В«зуболікарський віскВ» чи «суміші для одержання зліпків зубів», розфасовані в набори, упакування для роздрібної торгівлі чи у вигляді плиток, у формі підків, у брусках або аналогічних формах, та інші засоби для стоматологічних цілей, виготовлені на основі гіпсу (кальцинованого гіпсу чи сульфату кальцію), включаються до товарної позиції 3407.

Представник відповідача вважає, що оскільки в даному переліку вказаний товар «шланг турбінний» не поіменований, такий класифікується за іншим кодом товарної класифікації ніж 9018. Пояснив, що відповідно до Основних правил інтерпретацій класифікацій товарів товари «підлокітники до стоматологічних крісел» класифікуються за кодом НОМЕР_5 за УКТЗЕД (крісла стоматологічні, перукарські та аналогічні крісла і їх частини); а товар «турбінні шланги» відносяться до товарної позиції НОМЕР_1, оскільки їх класифікація залежить від матеріалу виготовлення та наявності/відсутності з'єднувальних елементів (фітингів) та не залежить від сфери їх застосування у певному обладнанні.

Проте, як справедливо зауважив представник позивача, з врахуванням характеристик товару, кодом товару слід визначити НОМЕР_2, оскільки відповідно до вимог Пояснень до УКТЗЕД примітка ІІІ за умови додержання положень Примітки 1 до цієї групи, частини та приладдя, ідентифіковані як придатні для використання винятково або переважно з машинами, пристроями, приладами чи апаратами цієї групи, класифікуються з цими машинами, приладдям і т.п.

Щодо товарної позиції «стоматологічне обладнання: складові частини до стоматологічних установок; підлокітники лівий та правий», судом встановлено наступне.

Згідно з буклетом-описом товару Kavo ESTETICA E30 в комплектацію вказаної установки включено крісло для пацієнта (підлокітники лівий/правий) /а.с.80/.

Крім того, відповідно до листа ОСОБА_3 від 03.12.2014 року зазначено, що стоматологічна установка ЕSTETICA Е30 може функціонувати лише як цілісний виріб, не може виконувати свої функції проведення лікування без її компонентів, особливо без підключення через спеціалізовані шланги/з'єднання стоматологічних наконечників. Вказана установка призначена для проведення стоматологічного лікування згідно з ІSO7494 зі стоматологічним кріслом відповідно до стандартів ISO6875; розроблена для використання лише у стоматології і може використовуватись медичним персоналом з відповідною освітою. Будь-яке інше застосування не дозволяється.

Таким чином, оскільки вказані частини стоматологічного крісла - підлокітники лівий, правий, яке є невід'ємною частиною стоматологічної установки Kavo ESTETICA E30, такі згідно з Поясненнями до УКТ ЗЕД слід класифікувати за кодом класифікації основного товару, тобто у даному випадку 901849900.

Щодо товару «з'єднання для повітряного інструменту/турбінного шлангу з трубкою арт. 0321147 Air instrument connection/turbine hose with tubing», судом встановлено наступне.

Враховуючи те, що між сторонами виник спір в правильності визначення коду товару судом призначено судово-товарознавчу експертизу на вирішення якої було поставлено питання:

- Чи з'єднання для повітряного інструменту/турбінного шлангу з трубкою арт. 0321147 Air instrument connection/turbine hose with tubing, може відповідати коду УКТ ЗЕД код НОМЕР_2?

- Чи можливе використання з'єднання для повітряного інструменту/турбінного шлангу з трубкою арт. 0321147 Air instrument connection/turbine hose with tubing, для інших цілей ніж для використання в стоматологічних бормашинах фірми «КаVo Dental GmbH»?

- Чи можливе функціонування стоматологічних бормашин фірми «КаVo Dental GmbH» без з'єднання для повітряного інструменту/турбінного шлангу з трубкою арт. 0321147 Air instrument connection/turbine hose with tubing?

Відповідно до висновку експерта № 1972 судової товарознавчої експертизи за матеріалами адміністративної справи № 813/1238/15 /а.с.84-88/ встановлено:

- З'єднання для повітряного інстументу/турбінного шлангу з трубкою арт. 0321147 Air instrument connection/turbine hose with tubing, може відповідати характеристикам коду УКТ ЗЕД код НОМЕР_2.

- Використання з'єднання для повітряного інструменту/турбінного шлангу з трубкою арт. 0321147 Air instrument connection/turbine hose with tubing для інших цілей ніж для використання в стоматологічних бормашинах фірми «КаVo Dental GmbH», не є можливим.

- Функціонування стоматологічних бормашинах фірми "КаVo Dental GmbH" без з'єднання для повітряного інструменту/турбінного шлангу з трубкою арт. 0321147 «КаVo Dental GmbH» не є можливе.

Висновок експерта, відповідно до ст. 69 КАС України, є одним із доказів у справі.

Судом встановлено, що при прийнятті рішення контролюючий орган керувався УКТЗЕД в редакції Закону України «Про митний тариф» № 584-VІI; основними правилами інтерпретації класифікації товарів 1, 6; додатково наданою технічною документацію /а.с.9/.

Проте, представником відповідача не висловлено жодних міркувань щодо того факту, що згідно з технічною документацією вказаний товар не може використовуватись за іншим призначення, та може бути застосованим лише для забезпечення функціонування вказаної стоматологічної установки.

Суд вважає обґрунтованою позицію представника позивача, з врахуванням технологічних характеристик, фотографій та відомостей встановлених товарознавчою експертизою, що з'єднання для повітряного інструменту/турбінного шлангу з трубкою арт. 0321147 Air instrument connection/turbine hose with tubing є частиною/елементом стоматологічної бормашини «КаVo Dental GmbH».

Згідно з вимогами ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. Відповідно до ч. 2. ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідно до ст. 86 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Ніякі докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.

Відповідно до ст. 49, 70 КАС України сторони зобов'язані добросовісно користуватися належними їм процесуальними правами, а відтак зобов'язані обґрунтовувати належність та допустимість доказів для підтвердження своїх вимог або заперечень.

Відповідно до ч. 3 ст. 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Як свідчать матеріали справи вказані положення відповідачем не дотримані, що зумовило необхідність звернення позивача за захистом порушеного права до суду.

На переконання суду, відповідачем всупереч вищезазначених приписів законодавства сформовано рішення про неправильне визначення декларантом коду товару, визначено код класифікації товару не на підставі основної характеристики товару, а відтак вказане рішення контролюючого органу є необґрунтованим, безпідставним, таким що не відповідає фактичним обставинам справи та слід скасувати.

Відповідно до ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України (в редакції чинній на момент до суду з адміністративним позовом) підлягають відшкодуванню з Державного бюджету України понесені позивачем судові витрати у виді судового збору. Зокрема, відповідно до п. 3 ч. 3 ст. 87 КАС України до витрат пов'язаних з розглядом справи належать витрати, пов'язані із залученням свідків, спеціалістів, перекладачів та проведенням судових експертиз.

Зокрема, до матеріалів справи долучено квитанцію № ПН502 від 16.03.2015 року на суму 73,08 грн. (за позовну вимогу немайнового характеру) та копію платіжного доручення № НОМЕР_6 на суму 3072 (за проведення судової товарознавчої експертизи) на загальну суму 3145,08 грн., що з врахуванням викладеного слід повернути позивачу.

Керуючись ст.ст. 2, 7-14, 17-20, 50, 69-72, 86, 94,138, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

п о с т а н о в и в :

1. Адміністративний позов задовольнити повністю.

2. Визнати протиправним та скасувати рішення відділу контролю за класифікацією та кодуванням товарів Львівської митниці Міндоходів про визначення коду та кодування товарів № КТ № 209000007-0269-2014 від 15.09.2014 року.

3. Стягнути з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Інспе» (м. Львів. вул. Б. Міхновських, 42; ЄДРПОУ 23962569) судовий збір в сумі 3145,08 грн.

Постанова може бути оскаржена, згідно зі ст. 186 КАС України, протягом 10 днів з дня її проголошення чи отримання копії постанови, шляхом подання апеляційної скарги до Львівського апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили, згідно зі ст. 254 КАС України, після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.

У судовому засіданні проголошено вступну та резолютивну частини постанови.

Повний текст постанови складено та підписано 07.12.2015 року.

Суддя Кравців О.Р.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.12.2015
Оприлюднено14.12.2015
Номер документу54167218
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —813/1238/15

Постанова від 20.02.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Ухвала від 15.02.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Ухвала від 13.02.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Горбатюк С.А.

Ухвала від 24.01.2017

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Ніколін Володимир Володимирович

Ухвала від 24.01.2017

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Ніколін Володимир Володимирович

Ухвала від 13.01.2016

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Ніколін Володимир Володимирович

Постанова від 02.12.2015

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кравців Олег Романович

Ухвала від 13.10.2015

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кравців Олег Романович

Ухвала від 17.04.2015

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кравців Олег Романович

Ухвала від 18.03.2015

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кравців Олег Романович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні