Постанова
від 04.12.2015 по справі 821/3334/15-а
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

04 грудня 2015 р.м. ХерсонСправа № 821/3334/15-а

Херсонський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Василяки Д.К.,

при секретарі: Корнієнко Я.В., за участю представника позивача ОСОБА_1, представника відповідача ОСОБА_2

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Іксора" до Міжрегіонального управління Держгеокадастру у м. Херсоні та Автономній Республіці Крим, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору - Товариство з обмеженою відповідальністю "Ель-Аудит", Публічне акціонерне товариство "Енергопостачальна компанія "Херсонобленерго" про визнання протиправними дій, скасування витягів та зобов'язати вчинити певні дії,

встановив:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Іксора" звернулось до суду з адміністративним позовом до Міжрегіонального управління Держгеокадастру у м. Херсоні та Автономній Республіці Крим, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору - Товариство з обмеженою відповідальністю "Ель-Аудит", Публічне акціонерне товариство "Енергопостачальна компанія "Херсонобленерго" про визнання протиправними дій, скасування витягів та зобов'язати вчинити певні дії.

Позовні вимоги обґрунтовано тим, що TOB «Іксора» придбав у третьої особи 1 у власність нерухоме майно, а саме: частину комплексу, ремонтно-експлуатаційної майстерні, що знаходиться в м. Херсоні, Бериславське шосе, 11 та у третьої особи 2 у власність нерухоме майно, а саме: комплекс, ремонтно-експлуатаційну майстерню, що знаходиться в м. Херсоні, Бериславське шосе, 11. Позивач звернувся до Управління держземагенства у м. Херсоні Херсонської області ГУ Держземагенства у Херсонській області з заявою про видачу витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки площею 0, 6136 га, яка розташована за адресою: м. Херсон, вул. Бериславське шосе, 11, кадастровий номер 6510136300:01:001:1018. 08.04.2015 р. Позивачем отримано від відповідача ОСОБА_3 з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки за вихідним номером 3428-0.3.850/2-15, відповідно до якого нормативно грошова оцінка земельної ділянки площею 0, 6136 га, яка розташована за адресою: м. Херсон, вул. Бериславське шосе, 11, кадастровий номер 6510136300:01:001:1018 під забудовою становить 4 463 142,32 грн., при розрахунку грошової оцінки вказаної земельної ділянки відповідачем використовувався коефіцієнт - Кф у значенні 2,50. Позивач вважає, що відповідач своїми діями порушує його права та законні інтереси, оскільки, відповідно до Наказу № 8/15/21/11 від 27.01.2006 «Про Порядок нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів», затвердженого Держкомзем України, Мінагрополітики України, Мінбуд України, Міністерством архітектури та житлово-комунального господарства України, Українською академією аграрних наук Додаток №1) Кф у значенні 2,50 застосовується при розрахунку грошової оцінки земель комерційного використання. Оскільки земельна ділянка площею 0,6136, яка розташована за адресою: м. Херсон, Бериславське шосе, 11, належить до категорії земель транспорту та зв'язку з цим, необхідно використовувати коефіцієнт - Кф у значенні 1,0. Вказав, що вказане підтверджується ОСОБА_3 з Державного земельного кадастру про земельну ділянку № НВ-6500889512014 від 11.09.2014 p., де зазначено, що земельна ділянка належить до категорії земель промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення, але аж ніяк ні до земель комерційного призначення.

Отже, просить визнати протиправними дії відповідача по застосуванні у витягах з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки коефіцієнту функціонального використання величиною 2,5; скасувати витяги № 3428-0.3.850/2-15 від 08.04.2015 р. та № 34-28-0.6-2370/2-15 від 18.08.2015 р. з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки та зобов'язати відповідача видати новий витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки площею 0,6136 га, яка розташована за адресою: м. Херсон, вул. Бериславське шосе, 11, кадастровий номер 6510136300:01:001:1018 із застосуванням коефіцієнту функціонального використання величиною 1,0.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав та просив їх задовольнити.

Відповідач проти задоволення позовних вимог заперечував. Заперечення обґрунтовано тим, що відповідно до таблиці 1.1. Додатку, земельна ділянка під ремонтно-експлуатаційною майстернею по Бериславському шосе, 11, площею 0.6136 га відноситься до категорії земель за функціональним використанням земель комерційного використання, за кодом розділу КВЕД відноситься до розділу G - землі торгівлі транспортними засобами та їх ремонту, до яких застосовується коефіцієнт Кф - 2,50, тому вважає позовні вимоги неправомірними.

Представник відповідача в судовому засіданні проти задоволення позовних вимог заперечував та просив в задоволенні адміністративного позову відмовити.

Представники третіх осіб не з'явилися. Про дату, час та місце розгляду справи повідомлені належним чином.

Заслухавши пояснення осіб які беруть участь у справі, розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне: 02 квітня 2005 року між TOB «Іксора» та TOB «Ель-Аудит» укладено договір купівлі-продажу, відповідно до якого позивач придбав у власність нерухоме майно, а саме: частину комплексу, ремонтно-експлуатаційної майстерні, що знаходиться в м. Херсоні, Бериславське шосе, 11.

16 серпня 2007 року між TOB «Іксора» та ВАТ «Енергопостачальна Компанія «Херсонобленерго», правонаступником якого є ПАТ «Енергопостачальна Компанія «Херсонобленерго», укладено договір купівлі-продажу, відповідно до якого позивач придбав у власність нерухоме майно, а саме: комплекс, ремонтно-експлуатаційну майстерню, що знаходиться в м. Херсоні, Бериславське шосе, 11.

Судом встановлено, що ТОВ «Іксора» звернулась до Міжрегіонального управління Держгеокадастру у м. Херсоні та Автономній Республіці Крим через Центр надання адміністративних послуг м. Херсон надійшла заява від про надання витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки площею 0,6136 га, яка розташована у м. Херсоні по Бериславському шосе, 11, кадастровий номер земельної ділянки 6510136300:01:001:1018.

ОСОБА_3 з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 08.04.2015 № 34-28-0.3-850/2-15 встановлено нормативну грошову оцінку вищезазначеної земельної ділянки 4 463 142,32 грн. При розрахунку грошової оцінки земельної ділянки використовувався коефіцієнт - Кф у значенні 2,50.

Судом встановлено, що непогоджючись з вказаним коефіцієнтом, позивач звернувся до відповідача з листом № 238 від 06.05.2015 р. з проханням перерахувати нормативну грошову оцінку зазначеної земельної ділянки з застосуванням Кф у значенні 1,0 та видати новий Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку з урахуванням змін, посилаючись на неправомірність дій Відповідача у застосуванні коефіцієнту - Кф у значенні 2,50.

Листом за № 28-28-0.3-1442/2-15 від 08.06.2015 відповідачем надано відповідь, в якій зазначено, що підстави для застосування Кф 1 для розрахунку нормативної грошової оцінки для TOB «Іксора» відсутні.

07 серпня 2015 р. позивач повторно звернувся до центру надання адміністративних послуг м. Херсона з заявою про видачу витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки площею 0, 6136 га, яка розташована за адресою: м. Херсон, вул. Бериславське шосе, 11, кадастровий номер 6510136300:01:001:1018.

18 серпня 2015 р. за вих. № 34-28-0.6-2370/2-15 відповідачем надано Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, відповідно до якого нормативна грошова оцінка під забудовою становить суму 4 463 142,32 грн. із застосуванням коефіцієнт - Кф 2,50.

Відповідно до ч.1. ст. 19 Земельного кодексу України, землі України за основним цільовим призначенням поділяються на такі категорії:

а) землі сільськогосподарського призначення;

б) землі житлової та громадської забудови;

в) землі природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення;

г) землі оздоровчого призначення;

ґ) землі рекреаційного призначення;

д) землі історико-культурного призначення;

е) землі лісогосподарського призначення;

є) землі водного фонду;

ж) землі промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення.

Частинами 1, 2 статті 20 Земельного кодексу України встановлено, що віднесення земель до тієї чи іншої категорії здійснюється на підставі рішень органів державної влади, Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень. Зміна цільового призначення земельних ділянок здійснюється за проектами землеустрою щодо їх відведення. Зміна цільового призначення земельних ділянок державної або комунальної власності провадиться Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування, які приймають рішення про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок та передачу цих ділянок у власність або надання у користування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу.

Частиною 1 статті 65 Земельного кодексу України передбачено, що землями промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення визнаються земельні ділянки, надані в установленому порядку підприємствам, установам та організаціям для здійснення відповідної діяльності.

Згідно ч. 1 ст. 66 Земельного кодексу України, до земель промисловості належать землі, надані для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд промислових, гірничодобувних, транспортних та інших підприємств, їх під'їзних шляхів, інженерних мереж, адміністративно-побутових будівель, інших споруд.

Статтею 1 Закону України "Про оцінку земель" від 11.12.2003 № 1378-IV (далі по тексту - Закон № 1378-IV) визначено, що нормативна грошова оцінка земельних ділянок - капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений за встановленими і затвердженими нормативами.

Законом України «Про адміністративні послуги» від 06.09.2012 № 5203-VI визначено правові засади реалізації прав, свобод і законних інтересів фізичних та юридичних осіб у сфері надання адміністративних послуг.

Наказом № 8/15/21/11 від 27.01.2006 «Про Порядок нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів», затвердженого Держкомзем України, Мінагрополітики України, Мінбуд України, Міністерством архітектури та житлово-комунального господарства України, Українською академією аграрних наук (далі по тексту - Наказ) затверджено Порядок нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів.

Відповідно до п. 1.3 Наказу, нормативна грошова оцінка земель використовується для визначення розміру земельного податку, державного мита при міні, спадкуванні та даруванні земельних ділянок згідно із законом, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва, а також під час розроблення показників та механізмів економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель.

Судом встановлено, що довідкою АА № 597485 ЄДРПОУ з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України, виданою Головним управлінням статистики у Херсонській області , видами діяльності за КВЕД-2010 ТОВ «Іксора» зазначено:

49.31 Пасажирський наземний транспорт міського та приміського сполучення

45.11 Торгівля автомобілями та легковими транспортними засобами

45.20 Технічне обслуговування та ремонт автотранспортних засобів

49.39 Інший пасажирський наземний транспорт

52.29 Інша допоміжна діяльність у сфері транспорту

80.10 Діяльність приватних охоронних служб

Розділ 45 КВЕД передбачено оптова та роздрібна торгівля автотранспортними засобами та мотоциклами, їх ремонт. Цей розділ включає всі види діяльності (крім виробництва та надання в оренду), пов'язані з автомобілями й мотоциклами, у т.ч. вантажними автомобілями та колісними тягачами, такі як оптова та роздрібна торгівля новими й уживаними транспортними засобами, ремонт і технічне обслуговування транспортних засобів, а також оптова та роздрібна торгівля деталями та приладдям для автомобілів і мотоциклів. Також до розділу відносять діяльність посередників, які беруть участь в оптовій або роздрібній торгівлі транспортними засобами.

Цей розділ також включає діяльність з миття, полірування автомобілів тощо.

Цей розділ не включає роздрібну торгівлю моторним паливом, мастильними матеріалами та охолоджуючими рідинами, надання в оренду автомобілів або мотоциклів.

Група 45.20 Технічне обслуговування та ремонт автотранспортних засобів

Цей клас включає:

технічне обслуговування та ремонт автотранспортних засобів:

механічні ремонт

ремонт електричних систем автотранспортних засобів

ремонт електронних систем упорскування палива

поточне обслуговування

ремонт кузовів

ремонт запчастин автотранспортних засобів

миття, полірування тощо

напилення та фарбування

ремонт лобового скла та вікон

ремонт сидінь автотранспортних засобів

ремонт шин і камер, їх установлення або заміну

антикорозійне оброблення

установлення деталей і приладдя, яке не є складовою процесу виробництва автотранспортних засобів

Цей клас також включає:

переобладнання автотранспортних засобів для роботи на газових сумішах

Цей клас не включає:

відновлення протектора шин і капітальний ремонт шин, див. 22.11

буксирування і технічну допомогу на шляхах за винагороду, див. 52.21

Таким чином, земельна ділянка в м. Херсоні по Бериславському шосе, 11, площею 0,6136 га, на якій розташовано комплекс, ремонтно-експлуатаційну майстерню, відповідно до КВЕД відноситься до секції G - оптова та роздрібна торгівля, ремонт автотранспортних засобів та мотоциклів, розділу 45 оптова та роздрібна торгівля автотранспортними засобами та мотоциклами, їх ремонт, група 45.20 Технічне обслуговування та ремонт автотранспортних засобів, до якої застосовується коефіцієнт Кф 2.5 відповідно до Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів.

Отже, проаналізувавши викладене, суд приходить до висновку, що відповідачем правомірно застосовано коефіцієнт Кф 2.50 для визначення нормативної грошової оцінки землі.

З огляду на таке, суд приходить до висновку, що підстави для скасування витягів № 3428-0.3.850/2-15 від 08.04.2015 р. та № 34-28-0.6-2370/2-15 від 18.08.2015 р. з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки відсутні.

Щодо посилання позивача на те, що види діяльності зазначені кодами 45.11, 59.29, 80.10 здійснюються поза межами вищезазначеної земельної ділянки не суд не приймає до уваги, оскільки це спростовується матеріалами справи.

Отже, суд приходить до висновку про помилкове тлумачення позивачем норм чинного законодавства України.

З огляду на таке, суд приходить до висновку про відмову в задоволенні позовних вимог.

Відповідно до ч. 3 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення; безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілям, на досягнення яких спрямоване це рішення; з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно ч. 1 ст. 69 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.

Згідно ч.2 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Таким чином, суд приходить до висновку, що відповідачем доведено правомірність своїх дій.

Проаналізувавши викладене, суд приходить до висновку про відсутність підстав для задоволення позовних вимог.

В судовому засіданні оголошено вступну та резолютивну частину постанови.

Керуючись ст.ст.2,8,9,12,17,19,158,159, 160-163,167 КАС України, суд -

постановив :

В задоволенні адміністративного позову відмовити в повному обсязі.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України чи прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Повний текст постанови виготовлений та підписаний 08 грудня 2015 р.

Суддя Василяка Д.К.

кат. 6.1

СудХерсонський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.12.2015
Оприлюднено14.12.2015
Номер документу54168323
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —821/3334/15-а

Ухвала від 07.06.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Єрьомін А.В.

Ухвала від 05.01.2016

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Жук С.І.

Ухвала від 05.01.2016

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Жук С.І.

Ухвала від 04.12.2015

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Василяка Д.К.

Постанова від 04.12.2015

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Василяка Д.К.

Постанова від 04.12.2015

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Василяка Д.К.

Ухвала від 23.11.2015

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Василяка Д.К.

Ухвала від 23.11.2015

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Василяка Д.К.

Ухвала від 23.11.2015

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Василяка Д.К.

Ухвала від 30.10.2015

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Василяка Д.К.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні