Дата документу 25.11.2015 Справа № 554/13823/15-п
Справа № 554/13823/15-п
Провадження № 3/554/2009/2015
П О С Т А Н О В А
Іменем України
25 листопада 2015 року суддя Октябрського районного суду м. Полтави Савченко А.Г., розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Полтаві у залі суду протокол про вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 163-2 КУпАП і матеріали справи додані до нього щодо
ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, керівника ПНВП «Проектбудреконструкція», ідентифікаційний код № НОМЕР_1, інші дані відсутні
в с т а н о в и в :
Відповідно до протоколу складеного головним державним інспектором відділу контролю за декларуванням ПДВ управління оподаткування юридичних осіб Державної податкової інспекції у м. Полтаві ГУ Міндоходів у Полтавській області ОСОБА_2 порушник ОСОБА_1 «вчинив порушення п. 203.2 ст. 203 Податкового Кодексу України, а саме неподання платіжного доручення до установи банку на поповнення електронного рахунку в системі електронного контролю адмініструванням ПДВ на сплату податкового зобов’язання по ПДВ за серпень 2015 року по строку сплати 30 вересня 2015 року», що на думку ініціатора складення протоколу, є вчиненням адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 163-2 КУпАП.
В судове засідання порушник, будучи належним чином повідомленим про час і місце розгляду справи, не з’явився, заяви про відкладення розгляду не подав, в зв’язку з чим суд розглядає справу за його відсутності.
Дослідивши матеріали, додані до протоколу, суд приходить до висновку про відсутність доказів вчинення ОСОБА_1 інкримінованого йому правопорушення та необхідності закриття справи щодо нього за відсутністю події та складу адміністративного правопорушення, виходячи з наступного.
У відповідності до чинного законодавства відповідальність за ч. 1 ст. 163-2 КУпАП настає за неподання або несвоєчасне подання посадовими особами підприємств, установ та організацій платіжних доручень на перерахування належних до сплати податків та зборів (обов’язкових платежів).
Як видно із змісту протоколу, він складений з грубими порушеннями вимог ст. 256 КУпАП, яка встановлює, що в протоколі про адміністративне правопорушення, зокрема, повинні бути зазначені: дата і місце його складення, посада, прізвище, ім’я по батькові особи, яка склала протокол; відомості про особу порушника; місце, час вчинення і суть адміністративного правопорушення; нормативний акт, який передбачає відповідальність за дане правопорушення; прізвища, адреси свідків і потерпілих, якщо вони є; пояснення порушника; інші відомості, необхідні для вирішення справи. Протокол підписується особою, яка його склала, і особою, яка вчинила адміністративне правопорушення. У разі відмовлення особи, яка вчинила правопорушення, від підписання протоколу, в ньому робиться запис про це.
При складенні протоколу порушникові роз’яснюються його права і обов’язки, передбачені ст. 268 КУпАП, про що робиться відмітка у протоколі.
Протокол про адміністративне правопорушення, у разі його оформлення, складається у двох екземплярах, один із яких під розписку вручається особі, яка притягується до адміністративної відповідальності (ч. 2 ст. 254 КУпАП).
Однак на стадії порушення провадження, при складенні протоколу по даній справі органи ДПІ цих вимог не дотримались.
Вбачається, що Протокол про адміністративне правопорушення був складений без присутності ОСОБА_1, якому не роз’яснювались процесуальні права і обов’язки, не пропонувалось дати пояснення і зауваження щодо змісту протоколу, та не направлялась його копія, що є грубим порушенням гарантованого Конституцією України права на захист.
У долученому до протоколу Акті «Перевірки з питання не подання платіжного доручення до установи банку (Казначейства України) на поповнення електронного рахунку у системі електронного адміністрування податку на додану вартість на сплату податкового зобов’язання по податку на додану вартість за серпень 2015 року ПНВП «Проектбудреконструкція» (код 32370713)» № 228/16-01/32370713 від 27 жовтня 2015 року, яким виявлено факт неподання платіжного доручення (а. с. 1-2) також відсутній підпис ОСОБА_1 і ніяких відомостей про отримання ним копії цього акту у справі немає. При цьому указане платіжне доручення (його копія), що є головним доказом правопорушення, до справи не приєднано, і в жодному з документів, складених посадовою особою ОДПІ, не указані його реквізити. Відсутній у справі і правоустановчий документ, із якого витікає обов’язок ПНВП «Проектбудреконструкція» сплатити певну суму до визначеної дати.
Крім того, в протоколі відсутні повні дані про особу порушника, що позбавляє суд і позбавляло ініціатора складення протоколу викликати його для вирішення питання про притягнення до адміністративної відповідальності, а тому твердження останнього про неявку порушника є неправдивим, оскільки для виклику необхідно встановити особу порушника.
Отже, суд вважає, що протокол про вчинення адміністративного правопорушення щодо ОСОБА_1 не складався, процесуальні права, в тому числі і право на захист, йому не роз’яснювались, в зв’язку з чим відсутні підстави для притягнення його до адміністративної відповідальності. З цих підстав суд вважає, що докази вини порушника одержані незаконним шляхом.
Відповідно до ч. 3 ст. 62 Конституції України обвинувачення не може ґрунтуватися на доказах, одержаних незаконним шляхом, а також на припущеннях. Усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь.
За таких обставин слід визнати, що висновки органів ДПІ про винуватість порушника у недотриманні податкового законодавства не ґрунтуються на наданих доказах, протокол про адміністративне правопорушення не відповідає вимогам ст. 256 КУпАП, що виключає притягнення особи до відповідальності, а тому справа підлягає закриттю за відсутністю в діях особи складу інкримінованого йому правопорушення.
Отже, на підставі наведеного суд приходить до висновку про відсутність в діяннях ОСОБА_1 складу інкримінованого йому правопорушення та необхідності закриття справи з цих підстав.
Керуючись статтями 247, 283 та 284 КУпАП,
п о с т а н о в и в :
Закрити справу щодо ОСОБА_1 на підставі п. 1 ст. 247 КУпАП за відсутністю події і складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 163-2 КУпАП..
Постанова судді у справі про адміністративне правопорушення може бути оскаржена особою, яку притягнуто до адміністративної відповідальності, її законним представником, захисником, потерпілим, його представником або на неї може бути внесено протест прокурора протягом десяти днів з дня її винесення.
Суддя А.Г. Савченко
Суд | Октябрський районний суд м.Полтави |
Дата ухвалення рішення | 25.11.2015 |
Оприлюднено | 15.12.2015 |
Номер документу | 54196749 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Октябрський районний суд м.Полтави
Савченко А. Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні