Постанова
від 08.07.2011 по справі 2а/2470/1370/11
ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

08 липня 2011 р. м. Чернівці Справа № 2а/2470/1370/11

Чернівецький окружний адміністративний суд в складі: головуючого - судді Дембіцького П.Д.,

при секретарі -Граматович М.І.;

за участю:

представника позивача -ОСОБА_1, ОСОБА_2 (за довіреністю);

представника відповідача -не з'явився згідно довідки ДПІ у Сторожинецькому районі Чернівецької області , позовні вимоги визнав;

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у Сторожинецькому районі Чернівецької області до Товариства з обмеженою відповідальністю «ВЛВ-БУКЗАХІД»про стягнення податкового боргу в сумі 80682,09 грн.

На підставі ч.3 ст.160 КАС України в судовому засіданні 08.07.2011 року проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Про час складання постанови у повному обсязі повідомлено після проголошення вступної та резолютивної частини постанови в судовому засіданні з урахуванням вимог ч. 4 ст. 167, п.2 ч.2 ст. 186 КАС України.

СУТЬ СПОРУ:

Державна податкова інспекція у Сторожинецькому районі Чернівецької області звернулась до суду про стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю «ВЛВ-БУКЗАХІД»про стягнення податкового боргу в сумі 80682,09 грн.

Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач посилається на те, що відповідач не сплачує до бюджету заборгованість по податках і зборах (обов'язкових платежах), встановлених законодавством.

08 липня 2011 року у судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав в повному обсязі посилаючись на обставини викладені в позові.

21.06.2011 року відповідачу було надіслано рекомендований листом з повідомленням копію ухвали про відкриття провадження у справі, та повістку-інформацію про час, місце та дату судового розгляду, яку він отримав 23.06.2011 року. Однак відповідач заперечення на позов не надав, повноважного представника у судове засідання не забезпечив.

Статтею 17 Закону України В«Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємцівВ» передбачено, що в Єдиному державному реєстрі містяться відомості щодо місцезнаходження юридичної особи.

Відповідно до ст. 18 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" відомості внесені до Єдиного державного реєстру вважаються достовірними і можуть бути використані в спорі з третьою особою, доки до них не внесено відповідних змін.

Стаття 19 вказаного Закону регламентує положення про обов'язок виконавчого органу юридичної особи повідомляти державного реєстратора про внесення змін до відомостей про юридичну особу.

Згідно до ч. 8 ст. 35 КАС України вважається, що повістку вручено особі, якщо вона доставлена за адресою внесеною до відповідного реєстру.

Відповідно до вимог ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України суд вважає за можливе розглянути справу без представника відповідача, на підставі наявних у ній доказів.

Розглянувши матеріали справи та подані документи, всебічно і повно встановивши фактичні обставини у справі, дослідивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи, проаналізувавши законодавство, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд,-

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «ВЛВ-БУКЗАХІД»згідно Довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців зареєстроване Сторожинецькою РДА Чернівецької області 09.02.2008 року, за № 103610700500608 ід. код. 35606028, за адресою: 59000 Чернівецька область, м.Сторожинець, ОСОБА_3,3.

Сторожинецькою РДА Чернівецької області 09.02.2008 року проведено державну реєстрацію фізичної особи - підприємця, за номером запису 10361070005000608.

Основними видами діяльності ТзОВ „ ВЛВ - БУКЗАХІД " згідно довідки про до ЄДРПОУ є :

- Лісопильне та стругальне виробництво, просочування деревини ; - Виробництво фанери, плит та панелей,шпону; - Виробництво дерев"яних будівельних конструкцій та столярних виробів ; -Будівництво будівель ;- Штукатурні роботи ; - Інші роботи з завершення будівництва ;

Відповідно до довідки від 20.04.2011 року № 237/29-040, ТзОВ «ВЛВ-БУКЗАХІД» узяте на облік в органах державної податкової служби 12.02.2008 року за № 3715.

ДПІ у Сторожинецькому районі Чернівецької області 31.01.2011 року проводилась камеральна перевірка. За наслідками перевірки був складений акт № 53/1/15-012/35606028 від 31.01.2011 року.

На підставі вказаного акту перевірки та виявлених порушень були прийняті податкової повідомлення рішення. Крім того, відповідачу було направлено податкове повідомлення-рішення

№ 0000021500/0 від 31.01.2011 року про сплату 3694.00 грн. податку на прибуток приватних підприємств. Разом з тим, відповідачем були подані декларації по податку на прибуток підприємств № 35819 від 09.02.2011 року згідно якої відповідач визначив суму податкового зобов'язання в сумі 2955,00 грн.

30.12.2010 року ДПІ у Сторожинецькому районі Чернівецької області проводилась камеральна перевірка ТОВ «ВЛВ-БУКЗАХІД». За наслідками перевірки був складений акт № 1611/15-012/35606028 від 30.12.2011 року.

На підставі вказаного акту перевірки прийнято та направлено відповідачу податкове повідомлення -рішення № 0000021600/0 від 04.01.2011 року про сплату 24720,30 грн. податку на додану вартість.

Згідно поданої декларації ТзОВ „ВЛВ -БУКЗАХІД" по податку на додану вартість № 35872 від 16.02.2011 року відповідач визначив суму податкового зобов'язання в сумі 40782,00 грн.

18.03.11 року ДПІ у Сторожинецькому районі Чернівецької області проведена камеральна перевірка . За наслідками перевірки був складений акт № 12/247/16/35606028 від 18.03.2011 року.

На підставі акту перевірки відповідачу було направлено податкове повідомлення - рішення

№ 0000051600/0 від 24.03.2011 року про сплату податку на додану вартість в сумі 170,00 грн.

ТзОВ „ВЛВ-БУКЗАХІД" подано декларацію № 10622 від 21.03.2011 року по податку з доходів фізичних осіб згідно якої визначено суму податкових зобов'язань на суму 536,00 грн.

Діючим податковим законодавством встановлені відповідні строки сплати податків інших обов'язкових платежів до державних цільових фондів. Протягом встановлених законодавством термінів сплати заборгованості ТзОВ «ВЛВ-БУКЗАХІД»не погасило борг.

ДПІ у Сторожинецькому районі на адресу ТзОВ «ВЛВ-БУКЗАХІД»були надіслані податкові вимоги Форми «Ю1»від 26.02.2010 року та форми «Ю2»від 11.06.2010 року.

Згідно п. 4.1.1. ст.4 Податкового кодексу України кожна особа зобов'язана сплачувати встановлені цим Кодексом, законами з питань митної справи податки та збори, платником яких вона є згідно з положенням цього Кодексу.

Відповідно до п. 57.1 ст. 57 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації.

Згідно розрахунку заборгованості наданої ДПІ у Сторожинецькому районі Чернівецької області, вбачається, що станом на 20 квітня 2011 року ТОВ «ВЛВ-БУКЗАХІД» має заборгованість по сплаті:

- податку на додану вартість у сумі 65636,46 грн.;

- податку на прибуток приватних підприємств у сумі 4716,94 грн.;

- податку на доходи фізичних осіб у сумі 10326,86 грн.

Відповідач не надав суду заперечень проти позову, а також доказів сплати суми боргу.

Враховуючи те, що правовідносини виникли до 01.01.2011 року, тобто до набрання чинності Податкового кодексу України, відповідно слід застосувати законодавство, яке діяло на момент вчинення правовідносин.

Крім того, слід зазначити, що вказані правовідносини регулюються Законом України

В«Про державну податкову службу в УкраїніВ» Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" від 21.12.2000р. №2181 (далі - Закон України № 2181) та іншими.

До функцій державних податкових інспекцій згідно п.11 ст.10 Закону України В«Про державну податкову службу в УкраїніВ» відноситься подання до судів позовів до підприємств, установ, та громадян про стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна.

Статтями 67 та 68 Конституції України передбачено, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом, неухильно додержуватися Конституції України та законів України. Частиною 1 ст. 9 Закону України В«Про систему оподаткуванняВ» передбачено обов'язок платників податків і зборів (обов'язкових платежів) вести бухгалтерський облік, складати звітність про фінансово-господарську діяльність і забезпечувати її зберігання у терміни, встановлені законами; подавати до державних податкових органів та інших державних органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів); сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законами терміни.

Статтею 9 Закону України В«Про систему оподаткуванняВ» визначено, що платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язанні сплачувати належні суми податків (обов'язкових платежів) у встановлені законами терміни.

Згідно з преамбулою Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" від 21.12.2000р. №2181 (далі - Закон України № 2181) він є спеціальним законом з питань оподаткування, який установлює порядок погашення зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язкових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, і застосовуються до платників податків контролюючими органами, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності та визнає процедуру оскарження дій органів стягнення.

Відповідно до п. 1.3 ст. 1 Закону України № 2181, податковий борг (недоїмка) - податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання.

Підпунктом 3.1.1 пункту 3.1 статті 3 Закону № 2181 передбачено, що активи платника податків можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його податкового боргу виключно за рішенням суду.

У відповідності до п.п. 5.3.1. п.5.3. ст.5 Закону № 2181, яка регулює строки погашення податкового зобов'язання, платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 цього Закону для подання податкової декларації. У разі визначення податкового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах "а" - "в" підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4. платник податків зобов'язаний погасити нараховану суму податкового зобов'язання протягом десяти календарних днів від дня отримання податкового повідомлення, крім випадків коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру апеляційного узгодження.

Згідно з п.п. 5.4.1. п. 5.4 ст. 5 Закону № 2181, узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у строки, визначені цією статтею, визнається сумою податкового боргу платника податків.

Відповідно до пп. 6.2.1 п. 6.2 ст. 6 Закону № 2181, у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги.

Статтею 5 Закону визначено порядок узгодження сум податкових зобов'язань, оскарження рішень контролюючих органів та визначення податкового боргу.

Податкове зобов'язання, самостійно визначене платником податків у податковій декларації, вважається узгодженим з дня подання такої податкової декларації.

Платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 цього Закону для подання податкової декларації.

Узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у строки, визначені цією статтею, визнається сумою податкового боргу платника податків.

У відповідності до вимог п. 203.1 статті 203 Податкового кодексу України, податкова декларація подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.

Платник податку відповідно до п.203.2 ст. 203 Податкового кодексу України зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого пунктом 203.1 цієї статті для подання податкової декларації.

Пунктом 16.1.4 ст. 16 ПК України передбачено, що платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Відповідно до п.57.1 ст. 57 ПК України вбачається, що платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Згідно п. 57.3 ст. 57 Податкового кодексу України, у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу. У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов'язання платник податків зобов'язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження.

Відповідно до п. 20.1.28 ст. 20 Податкового кодексу України органи ДПС України мають право застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом, стягувати суми простроченої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом.

За таких обставин, суд приходить до висновку про порушення відповідачем вимог податкового законодавства що є підставою для стягнення вказаної заборгованості та вважає, що вимоги позивача є обґрунтованими, відповідають обставинам справи і наявним матеріалам, у зв'язку з чим позов підлягає задоволенню.

Статтею 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з вимогами ч. 3 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень, адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення; безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до ч. 1 та 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

До адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією чи законами України встановлено інший порядок судового провадження.

Частиною 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України, передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим кодексом.

Згідно з ч. 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта власних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Правомірність дій позивачем доведена, відповідач не надав суду аргументовані заперечення на позовну заяву та письмові докази, які свідчать про погашення податкового боргу.

Крім того, позивач у своїй довідці від 08.07.2011 року зазначив, що відповідач визнав суму боргу, згідний про те, щоб справа була розглянута у його відсутності.

Згідно ст. 8 Кодекс адміністративного судочинства України суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права, відповідно до якого зокрема людина, її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави.

Частиною 1 ст. 9 КАС України передбачено, що суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Проаналізувавши вимоги Закону, нормативно правових актів, письмові докази, суд прийшов до висновку, що позовні вимоги позивача обґрунтовані, підлягають задоволенню.

У процесі розгляду справи не встановлено інших фактичних обставин, що мають суттєве значення для правильного вирішення спору, і доказів на підтвердження цих обставин.

Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 2, 3, 8, 9, 6-12, 17, 18, 69-71, 94, 86, 100, 158-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов задовольнити в повному обсязі.

2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «ВЛВ-БУКЗАХІД»(59000, Чернівецька олбласть, Сторожинецький район, м. Сторожинець, ОСОБА_3,3, ідентифікаційн код 35606028) податковий борг у сумі 80682,09 грн. (вісімдесят тисяч шістсот вісімдесят дві грн.дев'ять коп.)

Постанова набирає законної сили після закінчення строків подання заяви про апе ляційне оскарження та апеляційної скарги, якщо вони не були подані у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає закон ної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Відповідно до частини першої статті 185, частини першої-третьої, п'ятої статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України, сторони які беруть участь у справі, мають право оскаржити в апеляційному порядку дану постанову повністю або частково шляхом подання заяви про апеляційне оскарження та апеляційної скарги до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Чернівецький окружний адміністративний суд.

Заява про апеляційне оскарження даної постанови подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складання постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, з дня її складання. Апеляційна скарга на постанову суду подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.

Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для її подання.

Постанову складено в повному обсязі 13 липня 2011 р.

Суддя П.Д. Дембіцький

СудЧернівецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.07.2011
Оприлюднено15.12.2015
Номер документу54224224
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/2470/1370/11

Постанова від 08.07.2011

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Дембіцький Павло Дмитрович

Ухвала від 17.06.2011

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Дембіцький Павло Дмитрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні