Ухвала
від 29.05.2014 по справі 757/13801/14-к
ПЕЧЕРСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

печерський районний суд міста києва

Справа № 757/13801/14-к

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

29 травня 2014 року Слідчий суддя Печерського районного суду м. Києва ОСОБА_1 за участі секретаря ОСОБА_2 розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання слідчого в особливо важливих справах першого слідчого відділу слідчого управління Головного слідчого управління Генеральної прокуратури України молодший радник юстиції ОСОБА_3 про надання дозволу на проведення позапланової виїзної ревізії,

В С Т А Н О В И В :

Слідчий в особливо важливих справах першого слідчого відділу слідчого управління Головного слідчого управління Генеральної прокуратури України молодший радник юстиції ОСОБА_3 , розглянувши матеріали кримінального провадження №42014000000000259 внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань 10.04.2014, за ознаками злочинів, передбачених ч.2 ст.364, ч.5 ст.191 КК України, звернувся до слідчого судді із клопотанням про надання дозволу на проведення позапланової виїзної ревізії діяльності філії «Агрогаз» ПАТ «Укртрансгаз».

Клопотання обґрунтовано наступними обставинами.

Генеральною прокуратурою України проводиться досудове розслідування у кримінальних провадженнях №42014000000000259 від 10.04.2014, за фактами розкрадання держаних коштів службовими особами ПАТ «Укртрансгаз» НАК «Нафтогаз України» у період 2010-2014 роки, шляхом організації закупівель товарів, робіт та послуг у підконтрольних підприємствах за значно завищеними цінами, чим спричинили збитки державі на суму понад 650 млн. грн., за ознаками злочинів, передбачених ч.2 ст.364, ч.5 ст.191 КК України.

Встановлено, що внаслідок впливу вищих посадових осіб Держави та їх оточення, протягом 2010-2014 років керівниками ДК ПАТ «Укртрансгаз» НАК «Нафтогаз України» та керівниками відокремленого підрозділу ДК ПАТ «Укртрансгаз» НАК «Нафтогаз України» філії «Дирекція з будівництва та реконструкції газотранспортної системи» ПАТ «Укртрансгаз» (ЄДРПОУ 38605210) вчинено розкрадання державних коштів, шляхом організації закупівель товарів, робіт та послуг у підконтрольних підприємств за значно завищеними цінами.

Так, усупереч вимог Закону України «Про державні закупівлі» в частині належного проведення маркетингового дослідження ціни об`єкту закупівлі та аналізу очікуваної вартості тендеру з закупівлі товарно-матеріальних цінностей під час підготовки та проведення тендерних процедур - заходи щодо максимальної економії державних коштів та ефективності їх використання не вживались, інформація щодо вартості необхідного обладнання у офіційних дилерів (представників) заводів виробників, імпортерів цього обладнання чи оптових постачальників не опрацьовувалась та до уваги не приймалась.

Також, усупереч вимог зазначеного закону та нормативно-правових актів ДК ПАТ «Укртрансгаз» НАК «Нафтогаз України», в тому числі вимог документації з конкурсних торгів, службовими особами Державного підприємства та його філії «Дирекція з будівництва та реконструкції газотранспортної системи» ПАТ «Укртрансгаз», зокрема тими на кого покладена організація проведення процедур закупівлі та оцінки пропозицій всіх учасників на відповідність кваліфікаційним вимогам замовника не проводилась. Одночасно з цим не перевірено наявність обладнання та матеріально-технічної бази необхідної для виконання умов постачання, наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів, наявність фінансової спроможності учасників тощо. Зазначене підтверджується в тому числі участю в конкурсах на закупівлю різнорідних груп товарів, робіт та послуг групою підприємств, які штучно створюють конкуренцію один одному.

Одночасно з цим встановлено, що неодноразово після проведення конкурсних торгів договори на поставку товарів, виконання робіт або надання послуг підписувались керівниками відповідних філій ДК ПАТ «Укртрансгаз» НАК «Нафтогаз України». При цьому подальший контроль за виконанням умов договору, оплату та інше здійснювала відповідна філія.

На даний час виникла необхідність у проведенні позапланової виїзної документальної ревізії фінансово господарської діяльності відокремлених підрозділів ДК ПАТ «Укртрансгаз» НАК «Нафтогаз України».

Відповідно до ст. 2 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» головними завданнями органу державного фінансового контролю є: здійснення державного фінансового контролю за використанням і збереженням державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, правильністю визначення потреби в бюджетних коштах та взяттям зобов`язань, ефективним використанням коштів і майна, станом і достовірністю бухгалтерського обліку і фінансової звітності у міністерствах та інших органах виконавчої влади, державних фондах, фондах загальнообов`язкового державного соціального страхування, бюджетних установах і суб`єктах господарювання державного сектору економіки, а також на підприємствах, в установах та організаціях, які отримують (отримували у періоді, який перевіряється) кошти з бюджетів усіх рівнів, державних фондів та фондів загальнообов`язкового державного соціального страхування або використовують (використовували у періоді, який перевіряється) державне чи комунальне майно (далі - підконтрольні установи), за дотриманням законодавства на всіх стадіях бюджетного процесу щодо державного і місцевих бюджетів, дотриманням законодавства про державні закупівлі, діяльністю суб`єктів господарської діяльності незалежно від форми власності, які не віднесені законодавством до підконтрольних установ, за рішенням суду, винесеним на підставі подання прокурора або слідчого для забезпечення розслідування.

Слідством встановлено, що на виконання основних напрямків контрольно-ревізійної роботи Держаної фінансової інспекції та її територіальних органів, затверджених розпорядженням Кабінету Міністрів України від 20.02.13 № 101-р, проведено ревізію фінансово-господарської діяльності ДК «Укртрансгаз» за період з 01.01.2008 по 01.03.2010, проведено ревізію фінансово-господарської діяльності ДК «Укртрансгаз» та її окремих структурних підрозділів за період з 01.03.2010 по 30.09.2012, позапланову ревізію ПАТ «Укртрансгаз» в частині окремих питань фінансово-господарської діяльності її структурних підрозділів БМФ «Укргазпромбуд» та УМГ «Черкаситрансгаз» за період з 01.01.2013 по 31.05.2013.

Наведені слідчим обставини підтверджуються доданими до клопотання документами.

Згідно ст. 93 КПК України сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій, витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених цим Кодексом.

Згідно ст. 11 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» Позаплановою виїзною ревізією вважається ревізія, яка не передбачена в планах роботи органу державного фінансового контролю

і проводиться за наявності хоча б однієї з таких обставин: у разі надходження доручення щодо проведення ревізій у підконтрольних установах від Кабінету Міністрів України, органів прокуратури, органів доходів і зборів, Міністерства внутрішніх справ України, Служби безпеки України, в якому містяться факти, що свідчать про порушення підконтрольними установами законів України, перевірку додержання яких віднесено законом до компетенції органів державного фінансового контролю; Позапланова виїзна ревізія може здійснюватися лише за наявності підстав для її проведення на підставі рішення суду. Позапланова ревізія підконтрольної установи не може проводитися частіше одного разу на квартал. Позапланові виїзні ревізії суб`єктів господарської діяльності незалежно від форми власності, які не віднесені цим Законом до підконтрольних установ, проводяться органами державного фінансового контролю за рішенням суду, ухваленим на підставі клопотання слідчого, прокурора для забезпечення розслідування під час кримінального провадження.

Таким чином, з метою повного та неупередженого розслідування всіх обставин справи необхідно дослідити ряд питань фінансово-господарської діяльності вищезазначеної філії ПАТ «Укртрансгаз» за період з 01.06.2010 по 01.05.2014.

На підставі викладеного та керуючись ст. ст. 40, 91, 93, Кримінального процесуального кодексу України, ст. 2, п.5 ч.5 ст. 11, Законом України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», слідчий суддя -

У Х В А Л И В :

Надати дозвіл на проведення у кримінальному провадженні №42014000000000259 позапланової виїзної ревізії фінансово-господарської діяльності філії «Агрогаз» ПАТ «Укртрансгаз» (ЄДРПОУ 37143298), за період з 01.06.2010 по 01.05.2014, проведення якої доручити Державній фінансовій інспекції України, починаючи з 02.06.2014 тривалістю 15 робочих днів.

На вирішення інспекторам Державної фінансової інспекції України поставити наступні запитання:

·чи усунені порушення та недоліки, виявлені у філії «Агрогаз» ПАТ «Укртрансгаз» попередніми ревізіями?

·чи відповідають фактичній діяльності філії «Агрогаз» ПАТ «Укртрансгаз» види її діяльності передбачені Статутом, законодавством та отриманими дозвільними документами?

·чи відповідають вимогам закону фінансові плани філії «Агрогаз» ПАТ «Укртрансгаз» та стан їх виконання?

·чи в повному обсязі, достовірно та правильно відображені доходи від усіх видів діяльності філії «Агрогаз» ПАТ «Укртрансгаз»?

·чи з дотриманням чинного законодавства проведені безготівкові та готівкові операції у національній та іноземній валюті?

·чи відповідає вимогам закону здійснення та достовірність відображення витрат?

·чи відповідає вимогам закону відображення дебіторської та кредиторської заборгованості, стан претензійно-позовної роботи?

·чи з дотриманням діючого законодавства здійснені державні закупівлі за вказаний період?

·чи відповідає вимог закону стан збереження державного майна, використання оборотних та необоротних активів?

·чи з дотримання законодавства отримані та використані бюджетні кошти?

·які фінансові результати та власний капітал?

·який стан бухгалтерського обліку та достовірність фінансової звітності?

·чи маються порушення в діях посадових осіб філії «Будівельно-монтажна фірма «Укргазпромбуд» ПАТ «Укртрансгаз»

·який розмір та вид завданої шкоди державним інтересам, та інтересам фізичних та юридичних осіб?

Надати можливість інспекторам Державної фінансової інспекції України в ході проведення позапланової виїзної ревізії та зустрічних звірок ознайомлюватися з оригіналами і копіями нормативних, фінансово-господарських, бухгалтерських та інших документів, у тому числі з необхідними матеріалами кримінального провадження № 42014000000000259, робити з них копії.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудПечерський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення29.05.2014
Оприлюднено06.01.2023
Номер документу54262135
СудочинствоКримінальне

Судовий реєстр по справі —757/13801/14-к

Ухвала від 29.05.2014

Кримінальне

Печерський районний суд міста Києва

Цокол Л. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні