УКРАЇНА
Господарський суд
Житомирської області
10002, м. Житомир, майдан Путятинський, 3/65, тел. (0412) 48-16-20,
E-mail: inbox@zt.arbitr.gov.ua, http://zt.arbitr.gov.ua
ОКРЕМА УХВАЛА
"10" грудня 2015 р. Справа № 906/732/13.
Господарський суд Житомирської області у складі:
Судді: Лозинської І.В. розглядаючи скаргу на бездіяльність органу ДВС у справі
За позовом: Товариства з обмеженою відповідальністю "Полісся-Інтерм" (м. Житомир)
До: Комунальної установи "Центральна районна лікарня Червоноармійської районної ради" (смт. Червоноармійськ, Житомирська область)
про стягнення 39384,73 грн
ВСТАНОВИВ:
Рішенням господарського суду Житомирської області від 13.06.2013 у справі №906/732/13 стягнуто з Комунальної установи "Центральна районна лікарня Червоноармійської районної ради" на користь ТОВ "Полісся - Інтерм" 37156,60 грн основного боргу, 1711,65 грн пені, 84,55 грн інфляційних, 431,93 грн 3% річних, 1112,00 грн по оплаті правової допомоги та 1720,50 грн витрат по сплаті судового збору. На примусове виконання рішення видано наказ №906/732/13 від 05.07.2013.
27.10.2015 до суду від стягувача надійшла повторна скарга на бездіяльність ВДВС Червоноармійського РУЮ, в якій стягувач просить суд, зокрема, визнати неправомірною бездіяльність ВДВС Червоноармійського РУЮ у виконавчому провадженні №38938938 з виконання наказу господарського суду №906/732/13.
Ухвалою від 29.10.2015 господарський суд прийняв до розгляду вказану скаргу та призначив судове засідання.
Як вбачається з доданих до скарги матеріалів, на виконанні у ВДВС Червоноармійського РУЮ перебуває ВП №38938938 з примусовому виконанню наказу господарського суду Житомирської області №906/732/13 від 05.07.2013 про стягнення 39384,73 грн з Комунальної установи "Центральна районна лікарня Червоноармійської районної ради" на користь ТОВ "Полісся - Інтерм" .
Відповідно до ч. 2 ст. 3 Закону України «Про виконавче провадження», рішення про стягнення коштів з державних органів, державного та місцевих бюджетів або бюджетних установ виконуються органами, які здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів.
Так, згідно з положеннями абз. 2 пп. 1 п. 9 розділу VI «Прикінцеві та перехідні положення» Бюджетного кодексу України, безспірне списання коштів державного бюджету (місцевих бюджетів) здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
На виконання ч. 2 ст. 3 Закону України «Про виконавче провадження» і п. 9 розділу VI «Прикінцеві та перехідні положення» Бюджетного кодексу України постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2011 № 845 затверджено Порядок виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників. За змістом абз. 3 п. 2 Порядку (тут і далі - у редакції від 30.01.2013 № 45) у тексті цього документа термін «боржник» вживається у такому значенні - визначені в рішенні про стягнення коштів розпорядники (бюджетні установи) та одержувачі бюджетних коштів, а також підприємства, установи та організації, рахунки яких відкриті в органах Казначейства.
Згідно з п. 3 Порядку рішення про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників виконуються на підставі виконавчих документів виключно органами Казначейства у порядку черговості надходження таких документів (про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів - з попереднім інформуванням Мінфіну, про стягнення коштів боржників - у межах відповідних бюджетних призначень, наданих бюджетних асигнувань (залишків коштів на рахунках підприємств, установ, організацій).
Відповідно до п. 24 Порядку, стягувачі, на користь яких прийняті рішення про стягнення коштів з рахунків боржника, подають до органу Казначейства, в якому обслуговується боржник, документи, зазначені у п. 6 цього Порядку
Пунктом 6 Порядку унормовано, що у разі прийняття рішення про стягнення коштів стягувач подає органу Казначейства в установлений зазначеним органом спосіб, зокрема: заяву про виконання такого рішення із зазначенням реквізитів банківського рахунка, на який слід перерахувати кошти; оригінал виконавчого документа; судове рішення про стягнення коштів.
Отже, починаючи з 08.02.2013, тобто з моменту набрання чинності змін до зазначеного Порядку, виконання рішень судів та інших органів (посадових осіб) про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників покладається виключно на органи Казначейства.
Згідно із ст. 3 Закону України "Про гарантії держави щодо виконання судових рішень" від 05.06.2012 № 4901-VI, виконання рішень суду про стягнення коштів, боржником за якими є державний орган, здійснюється Державною казначейською службою України в межах відповідних бюджетних призначень шляхом списання коштів з рахунків такого державного органу, а в разі відсутності у зазначеного державного органу відповідних призначень - за рахунок коштів, передбачених за бюджетною програмою для забезпечення виконання рішень суду.
Однак, п. 3 Прикінцевих та перехідних положень Закону України "Про гарантії держави щодо виконання судових рішень" передбачено, що виконавчі документи за рішеннями суду про стягнення коштів або рішення суду, що набрали законної сили, боржниками за якими є визначені ч.1 ст. 2 цього Закону суб'єкти (державний орган; державні підприємство, установа, організація (далі - державне підприємство); юридична особа, примусова реалізація майна якої забороняється відповідно до законодавства (далі - юридична особа), які видані або ухвалені до набрання чинності цим Законом, подаються до органу державної виконавчої служби протягом шести місяців з дня набрання чинності цим пунктом.
Якщо рішення суду про стягнення коштів або виконавчі документи за цими рішеннями, боржниками за якими є визначені частиною першою статті 2 цього Закону суб'єкти, не було подано в строк, встановлений цим пунктом, це не є підставою для відмови у виконанні даного судового рішення.
Законом України «Про внесення змін до деяких законів України щодо виконання судових рішень» від 19.09.2013, що набув чинності 16.10.2013, внесено зміни до Законів України "Про виконавче провадження" та "Про гарантії держави щодо виконання судових рішень". Ці зміни стосуються стягнення коштів з державних органів, державного та місцевих бюджетів або бюджетних установ, у тому числі державних підприємств та юридичних осіб, примусова реалізація майна яких забороняється згідно із законодавством (особи, що фінансуються з бюджету).
Матеріалами справи підтверджується, що рішення господарського суду Житомирської області у справі №906/732/13 вступило в законну силу 02.07.2015 та наказ у цій справі видано 05.07.2013.
У п. 7 вказаного вище Порядку виконання рішень зазначено, що у разі наявності підстав для повернення виконавчого документа стягувачу керівник органу державної виконавчої служби подає відповідно до Закону України В«Про гарантії держави щодо виконання судових рішеньВ» Казначейству протягом 10 днів з дня складення державним виконавцем відповідного акта оригінал виконавчого документа разом із супровідним листом та завірені належним чином державним виконавцем копії інших матеріалів виконавчого провадження.
Однак, як повідомив в засіданні суду представник державної виконавчої служби, матеріали ВП №38938938 до управління Державної казначейської служби України у Червоноармійському районі Житомирської області не направлялися, постанову про закінчення виконавчого провадження не винесено, що свідчить про неналежне виконання фахівцями ВДВС Червоноармійського РУЮ своїх службових обов'язків та визначених законодавством повноважень.
Внаслідок цього порушуються права, зокрема, стягувача, та інтереси держави щодо реального виконання рішень судів.
Статтею 90 ГПК України передбачено, що господарський суд, виявивши при вирішенні господарського спору порушення законності або недоліки в діяльності підприємства, установи, організації, державного чи іншого органу, виносить окрему ухвалу, яка надсилається відповідним підприємствам, установам, організаціям, державним та іншим органам, посадовим особам, які несуть відповідальність за ухилення від виконання вказівок, що містяться в окремій ухвалі,
Враховуючи вище викладене, суд дійшов висновку про надіслання окремої ухвали ВДВС Червоноармійського РУЮ з метою усунення та недопущення подібних порушень у подальшому.
Згідно із п. 5.9. постанови Пленуму Вищого господарського суду України „Про деякі питання практики застосування Господарського процесуального кодексу України судами першої інстанціїВ» , суд, керуючись ч.2 ст.13 Закону України „Про судоустрій і статус суддівВ» з метою забезпечення виконання вказівок, що містяться в окремій ухвалі, встановлює у ній строк для надання відповіді в залежності від змісту вказівок та терміну, необхідного для виконання.
Керуючись ст. ст. 86, 90 ГПК України, господарський суд, -
УХВАЛИВ:
1. Направити вказану окрему ухвалу на адресу Відділу Державної виконавчої служби Червоноармійського районного управління юстиції.
2. Відділу Державної виконавчої служби Червоноармійського районного управління юстиції (12000, смт. Черноармійськ, вул. Леніна,117):
- розглянути окрему ухвалу та не допускати подібних порушень в подальшому;
- про результати розгляду окремої ухвали повідомити господарський суд Житомирської області у місячний строк з дати винесення даної окремої ухвали.
Суддя ОСОБА_1
Друк:
1 - в справу
2 - ВДВС Червоноармійського РУЮ (12000, смт. Черноармійськ, вул. Леніна,117) (реком.)
3 - в наряд
Суд | Господарський суд Житомирської області |
Дата ухвалення рішення | 10.12.2015 |
Оприлюднено | 16.12.2015 |
Номер документу | 54268096 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Житомирської області
Лозинська І.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні