1.3
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
Іменем України
11 грудня 2015 рокуСєвєродонецькСправа № 812/1665/15
Луганський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Ковальової Т.І.
суддів - Смішливої Т.В.
- ОСОБА_1
при секретарі судового засідання - Дюкаревій М.І.
за участю:
представника позивача - ОСОБА_2,
представника відповідача - ОСОБА_3,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовною заявою Територіальної організації політичної партії «Опозиційний блок» у місті Лисичанськ Луганської області до Лисичанської міської виборчої комісії Луганської області про визнання бездіяльності протиправною, зобов'язання вчинити певні дії,-
ВСТАНОВИВ:
10 грудня 2015 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Територіальної організації політичної партії «Опозиційний блок» у місті Лисичанськ Луганської області до Лисичанської міської виборчої комісії Луганської області про визнання бездіяльності протиправною, зобов'язання вчинити певні дії.
В обґрунтування заявлених позовних вимог зазначено, що 05 грудня 2015 року до відповідача надійшло повідомлення позивача та відповідні заяви про реєстрацію шістьох осіб, обраних депутатами від Територіальної організації Політичної партії В«Опозиційний блокВ» у місті Лисичанськ Луганської області, а саме: ОСОБА_4, ІНФОРМАЦІЯ_1, ОСОБА_5, ІНФОРМАЦІЯ_2, ОСОБА_6, ІНФОРМАЦІЯ_3, ОСОБА_7, ІНФОРМАЦІЯ_4, ОСОБА_8, ІНФОРМАЦІЯ_5, ОСОБА_9, ІНФОРМАЦІЯ_6, замість тих, повноваження яких припинені. Лисичанська міська виборча комісія Луганської області, керуючись нормою частини 8 постанови ЦВК № 381 від 02.10.2015., повинна була не пізніш п'яти днів після отримання зазначених заяв винести рішення, яким зареєструвати депутатів Лисичанської міської ради, але цього не зробила.
Позивач вважає таку бездіяльність відповідача протиправною, мотивуючи свою позицію положеннями ч. 1, ч. 3 ст. 89, ч. 1, ч. 2 ст. 90 Закону України «Про місцеві вибори», якими визначено порядок реєстрації обраних депутатів та порядок заміщення депутатів.
Позивач просить суд: визнати протиправною бездіяльність Лисичанської міської виборчої комісії, яке полягає у не розгляді питань та не прийнятті, передбачених нормами законодавства, рішень стосовно визнання обраними депутатами Лисичанської міської ради наступних за черговістю кандидатів у депутати від Територіальної організації політичної партії «Опозиційний блок» міста Лисичанськ Луганської області та стосовно реєстрації зазначених депутатів міської ради.
Зобов'язати Лисичанську міську виборчу комісію Луганської області негайно визнати обраними депутатами Лисичанської міської ради наступних за черговістю кандидатів у депутати від Територіальної організації політичної партії «Опозиційний блок» міста Лисичанськ Луганської області: ОСОБА_4; ОСОБА_5; ОСОБА_6; ОСОБА_8; ОСОБА_9; ОСОБА_7.
Зобов'язати Лисичанську міську виборчу комісію Луганської області зареєструвати депутатів Лисичанської міської ради: ОСОБА_4; ОСОБА_5; ОСОБА_6; ОСОБА_8; ОСОБА_9; ОСОБА_7.
В судовому засіданні представник позивача надала пояснення аналогічні викладеному у позові та просила суд задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.
Представник відповідача позовні вимоги визнала, надала суду письмові пояснення та зазначила, що через небажання працювати, через політичні мотиви, деякі члени не дають комісії приймати законні рішення, а фактично приводять її до без діяння, що порушує права кандидатів у депутати та політичних партій.
З огляду на те, як проходять засідання комісії та, як члени не бажають працювати, вона не може зазначити конкретну дату визначення обраними депутатами та реєстрації наступних за черговістю кандидатів у депутати.
Також, представник відповідача зазначила, що вона, як голова комісії, вжила усіх заходів, щодо законного та повноцінного функціонування комісії. Але, Лисичанська міська виборча комісія - це спеціальний колегіальний орган, який приймає рішення шляхом голосування кожного члена, тому вона не може вплинути на членів комісії та змусити їх приймати участь у роботі комісії та голосувати за те чи інше рішення.
Заслухавши пояснення представника позивача, представника відповідача, дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих доказів та оцінивши докази відповідно до вимог статей 69-72 Кодексу адміністративного судочинства України, суд вважає, що заявлені позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав.
Територіальна організація Політичної партії «Опозиційний блок» у місті Лисичанськ Луганської області є суб'єктом виборчого процесу на чергових виборах депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2015 року, що підтверджено постановою Лисичанської міської виборчої комісії Луганської області № 21 від 01 жовтня 2015 року «Про реєстрацію кандидатів у депутати Лисичанської міської ради, включених до виборчого списку кандидатів у депутати Територіальної організації Політичної партії «Опозиційний блок» у місті Лисичанськ Луганської області» (а.с. 13, 61-79).
Постановою Лисичанської міської виборчої комісії Луганської області № 71 від 29 жовтня 2015 року визначено черговість кандидатів у депутати Лисичанської міської ради у виборчому списку від місцевих організацій партій, які мають право на участь у розподілі депутатських мандатів у багатомандатному виборчому окрузі, до якої також включені ОСОБА_4, ІНФОРМАЦІЯ_1, ОСОБА_5, ІНФОРМАЦІЯ_2, ОСОБА_6, ІНФОРМАЦІЯ_3, ОСОБА_7, ІНФОРМАЦІЯ_4, ОСОБА_8, ІНФОРМАЦІЯ_5, ОСОБА_9, ІНФОРМАЦІЯ_6 (а.с. 14-17).
Постановою Лисичанської міської виборчої комісії Луганської області № 72 від 29 жовтня 2015 року «Про результати виборів депутатів Лисичанської міської ради» визнано обраними депутатами Лисичанської міської ради в порядку черговості у виборчих списках кандидатів у депутати від місцевих організацій партій відповідно до кількості депутатських мандаті, зокрема, 24 особи від Територіальної організації Політичної партії «Опозиційний блок» у місті Лисичанськ Луганської області (а.с. 18-23).
Згідно постанови Лисичанської міської виборчої комісії Луганської області № 76 від 10 листопада 2015 року зареєстровано осіб, обраних депутатами Лисичанської міської ради, у тому числі зареєстровано депутатами 24 особи від Територіальної організації Політичної партії «Опозиційний блок» у місті Лисичанськ Луганської області, серед яких, також, зареєстровано депутатами Лисичанської міської ради від Територіальної організації Політичної партії «Опозиційний блок» у місті Лисичанськ Луганської області ОСОБА_10, ОСОБА_11, ОСОБА_12,ОСОБА_13, ОСОБА_14 та ОСОБА_15 (а.с. 24,25).
Рішенням Лисичанської міської ради № ј від 17.11.2015 депутата ОСОБА_10 призначено на посаду першого заступника міського голови (а.с.27)
Рішеннями Лисичанської міської ради № 1/5, 1/6, 1/7 від 17.11.2015 депутатів ОСОБА_11, ОСОБА_12 Сергійовичата ОСОБА_15 призначено на посади заступників міського голови (а.с. 28-30).
Рішенням Лисичанської міської ради № 1/8 від 17.11.2015 депутата ОСОБА_14 призначено на посаду керуючого справами виконавчого комітету міської ради (а.с. 31)
Рішенням Лисичанської міської ради № 1/10 від 17.11.2015 затверджено персональний склад виконавчого комітету Лисичанської міської ради, згідно якого депутат від Територіальної організації Політичної партії «Опозиційний блок» у місті Лисичанськ Луганської області ОСОБА_13 є членом виконавчого комітету Лисичанської міської ради (а.с. 32,33)
Відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 5 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад» повноваження депутата місцевої ради припиняються достроково за наявності перелічених підстав, засвідчених офіційними документами, без прийняття рішення відповідної ради у разі обрання або призначення його на посаду, зайняття якої згідно з КонституцієюУкраїни і законом не сумісне з виконанням депутатських повноважень.
Згідно частини 9 статті 51 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" до складу виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті ради не можуть входити депутати відповідної ради, крім секретаря ради.
Рішення Лисичанської міської ради №№ 1/4, 1/5, 1/6, 1/7, 1/8 та 1/10 від 17.11.2015, якими депутатів від Територіальної організації Політичної партії «Опозиційний блок» у місті Лисичанськ Луганської області ОСОБА_10, ОСОБА_11, ОСОБА_12,ОСОБА_13, ОСОБА_14 та ОСОБА_15 призначено на відповідні посади виконавчого комітету Лисичанської міської ради, надано до Лисичанської міської виборчої комісії 18.11.2015, що зазначено на супровідному листі. (а.с.53).
Представником позивача до Лисичанської міської виборчої комісії Луганської області подано повідомлення від 04 грудня 2015 року про надання документів для реєстрації осіб, обраних депутатами Лисичанської міської ради від Територіальної організації Політичної партії «Опозиційний блок» у місті Лисичанськ Луганської області, разом з яким подано заяви про відсутність іншого представницького мандату з додаванням копії сторінок паспортів, всього 6 примірників на 14 аркушах. (а.с. 34-49).
Документи для реєстрації осіб, обраних депутатами Лисичанської міської ради від Територіальної організації Політичної партії «Опозиційний блок» у місті Лисичанськ подано відносно ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, та ОСОБА_9.
Факт отримання зазначених документів 05 грудня 2015 року за реєстраційним номером 366 підтверджено підписом голови Лисичанської міської виборчої комісії Луганської області ОСОБА_3 на повідомленні.
Згідно даних постанови Лисичанської міської виборчої комісії Луганської області № 71 від 29 жовтня 2015 року, якою визначено черговість кандидатів у депутати Лисичанської міської ради у виборчому списку від місцевих організацій партій, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8 та ОСОБА_9 є наступними після зареєстрованих 24 депутатів від Територіальної організації Політичної партії «Опозиційний блок» у місті Лисичанськ, які мають право на участь у розподілі депутатських мандатів у багатомандатному виборчому окрузі (а.с.14-17).
Суд, що вирішує адміністративну справу по суті заявлених позовних вимог та оцінює обґрунтованість заперечень відповідача, виходить з такого.
Спеціальним законом, який регламентує порядок підготовки та проведення виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів та старост є Закон України від 14 липня 2015 року № 595-VIII «Про місцеві вибори» (далі - Закон).
Відповідно до ч. 1 ст. 90 Закону у разі якщо депутат, який обирався в багатомандатному виборчому окрузі, достроково припинив повноваження або його повноваження достроково припинені на підставах і в порядку, передбачених Конституцією та законами України, за рішенням територіальної виборчої комісії обраним депутатом визнається наступний за черговістю кандидат у депутати від місцевої організації партії.
Реєстрація особи, обраної депутатом відповідно до частини першої цієї статті, та видання їй тимчасового посвідчення депутата здійснюються територіальною виборчою комісією з дотриманням порядку, передбаченого статтею 89 цього Закону (ч. 2 ст. 90 Закону).
Згідно із ч. 1 ст. 89 Закону особа, обрана депутатом міської ради, для її реєстрації, у разі наявності іншого представницького мандата, зобов'язана подати до територіальної виборчої комісії протягом 20 днів з дня офіційного оприлюднення результатів місцевих виборів копію зареєстрованої заяви про припинення дії іншого представницького мандата, поданої відповідно до Верховної Ради України, Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, міської, районної у місті, сільської, селищної ради.
У п'ятиденний строк з дня отримання документів, зазначених у частині першій цієї статті, територіальна виборча комісія приймає рішення про реєстрацію депутата (ч. 3 ст. 89 Закону).
З огляду на вищевикладене, колегія суддів зазначає, що відповідна виборча комісія у разі дострокового припинення повноважень депутата, який обирався в багатомандатному виборчому окрузі, зобов'язана у п'ятиденний строк з дня отримання відповідних документів визнати обраним депутатом наступного за черговістю кандидата у депутати від місцевої організації партії.
Колегія суддів також вважає за необхідне зазначити, що бездіяльність - це пасивна поведінка суб'єкта, яка виражається у формі невчинення дії (дій) або неприйнятті рішення (рішень), які вона зобов'язана була і могла вчинити/прийняти протягом визначеного законодавством строку.
Оскільки повідомлення про необхідність реєстрації депутатів замість депутатів, повноваження яких достроково припинено, разом з доданими до нього документами отримано відповідачем 05 грудня 2015 року, виборча комісія зобов'язана прийняти рішення про заміщення депутатів у строк до 10 грудня 2015 року включно.
Як вбачається з матеріалів справи питання обрання наступних депутатів замість депутатів, повноваження яких достроково припинено, включалось до орієнтовного порядку денного засідання комісії, які призначались на 04.12.2015 та на 10.12.2015.
На засідання комісії 04.12.2015 прибули 11 членів комісії з 14 призначених. Комісія розпочала засідання, однак, за затвердження порядку денного проголосувало лише три члена комісії, вісім членів комісії утримались від голосування за порядок денний. Тобто, порядок денний з питанням про обрання наступних депутатів замість депутатів, повноваження яких достроково припинено, комісією не затверджено, засідання комісії фактично не відбулося.
З книги телефонограм Лисичанської міської виборчої комісії вбачається, що 09.12.2015 головою комісії повідомлено членів комісії про призначення на 10.12.2015 на 17-00 засідання комісії з питань обрання наступних депутатів замість депутатів, повноваження яких достроково припинено.
Згідно акту від 10.12.2015, складеного головою Лисичанської міської виборчої комісії ОСОБА_3 засідання Лисичанської міської виборчої комісії призначалось на 10.12.2015 на 17 годин 00 хвилин з орієнтовним порядком денним засідання комісії: визначення обраними депутатами наступних за черговістю кандидатів від місцевої політичної партії. Члени комісії повідомлені про дату, час, місце проведення засідання та про порядок денний телефонограмою. На засідання комісії прибули голова комісії ОСОБА_3 та шість членів комісії. Вісім членів комісії відсутні без поважних причин. Акт підписано головою комісії та членами комісії, які прибули (а.с. 60).
Склад Лисичанської міської виборчої комісії - 14 осіб. Встановлений законом кворум, згідно до статті 27 Закону України «Про місцеві вибори» - 8 осіб. Через відсутність кворуму засідання Лисичанської міської виборчої комісії 10.12.2015 не відбулося.
Враховуючи, що у встановлений законодавством п'ятиденний строк (ч. 3 ст. 89 Закону) Лисичанською міською виборчою комісією не розглянуто повідомлення Територіальної організації Політичної партії «Опозиційний блок» у місті Лисичанськ про визнання обраними та реєстрацію наступних за черговістю кандидатів від місцевої політичної партії та не прийнято за ним жодного рішення, таку поведінку відповідача суд вважає протиправною бездіяльністю, а позовні вимоги позивача в цій частині визнає обґрунтованими.
Зі змісту статей 89 та 90 Закону України «Про місцеві вибори» вбачається, що у разі якщо депутат, який обирався в багатомандатному виборчому окрузі, достроково припинив повноваження або його повноваження достроково припинені на підставах і в порядку, передбачених Конституцією та законами України, за рішенням територіальної виборчої комісії обраним депутатом визнається наступний за черговістю кандидат у депутати від місцевої організації партії. Реєстрація особи, обраної депутатом та видання їй тимчасового посвідчення депутата здійснюються територіальною виборчою комісією з дотриманням порядку, передбаченого статтею 89 цього Закону.
Тобто, отримавши повідомлення про дострокове припинення повноважень депутатів Лисичанської міської ради ОСОБА_10, ОСОБА_12, ОСОБА_15, ОСОБА_11, ОСОБА_14 та ОСОБА_13, а також звернення територіальної організації Політичної партії В«Опозиційний блокВ» у місті Лисичанськ Луганської області від 04.12.2015 про реєстрацію депутатами Лисичанської міської ради наступних за черговістю кандидатів у депутати від зазначеної партії Лисичанська міська виборча комісія повинна була прийняти рішення про визнання обраними депутатами Лисичанської міської ради наступних за черговістю кандидатів у депутати від Територіальної організації політичної партії «Опозиційний блок» міста Лисичанськ Луганської області ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8 та ОСОБА_9 та рішення про реєстрацію зазначених осіб депутатами Лисичанської міської ради.
Вказані рішення Лисичанською міською виборчою комісією дотепер не прийняті, а тому другу та третю позовні вимоги позивача суд також вважає обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Щодо розподілу судових витрат суд зазначає таке.
Відповідно до ст.4 Закону України «Про судовий збір» (в редакції, чинній з 01.09.2015) за подання адміністративного позову немайнового характеру юридичною особою сплачується судовий збір у розмірі 1 мінімальної заробітної плати.
Згідно з ч. 3 ст. 6 Закону України «Про судовий збір» у разі коли в позовній заяві об'єднано дві і більше вимог немайнового характеру судовий збір сплачується за кожну вимогу немайнового характеру.
Станом на 01 січня 2015 року розмір мінімальної заробітної плати становив 1218,00 грн., тобто за кожну вимогу немайнового характеру позивач мав сплатити судовий збір у розмірі 1218 грн.
У даному позові позивачем заявлено три вимоги немайнового характеру.
Позивачем при зверненні до суду з даним позовом судовий збір не сплачено.
Згідно з частиною 9 статті 172 КАС України суд приймає позовну заяву щодо рішення, дії чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму або члена відповідної комісії до розгляду незалежно від сплати судового збору. У разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом.
Таким чином, зазначена норма передбачає фактичне відстрочення сплати судового збору до ухвалення судового рішення у справі.
Відповідно до частини 1 статті 94 КАС України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.
За результатами розгляду даного позову, у якому заявлено три немайнові вимоги, суд приходить до висновку про необхідність його задоволення, у зв'язку з чим з відповідачанеобхідностягнути3654,00 грн. витрат зі сплати судового збору в дохід державного бюджету України.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 160-165, 167, 172, 177 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Позовні вимоги Територіальної організації Політичної партії В«Опозиційний блокВ» у місті Лисичанськ Луганської області задовольнити повністю.
Визнати протиправною бездіяльність Лисичанської міської виборчої комісії щодо нерозгляду звернення Територіальної організації Політичної партії В«Опозиційний блокВ» у місті Лисичанськ Луганської області від 04.12.2015 та не прийняття рішення про визнання обраними депутатами Лисичанської міської ради наступних за черговістю кандидатів у депутати від Територіальної організації політичної партії «Опозиційний блок» міста Лисичанськ Луганської області.
Зобов'язати Лисичанську міську виборчу комісію Луганської області прийняти рішення про визнання обраними депутатами Лисичанської міської ради наступних за черговістю кандидатів у депутати від Територіальної організації політичної партії «Опозиційний блок» міста Лисичанськ Луганської області ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8 та ОСОБА_9.
Зобов'язати Лисичанську міську виборчу комісію Луганської області прийняти рішення про реєстрацію депутатами Лисичанської міської ради ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8 та ОСОБА_9.
Стягнути з Лисичанської міської виборчої комісії Луганської області (ідентифікаційний код 33751987, адреса: 93100, Луганська область, м. Лисичанськ, вул. Гайдара, 78) за рахунок бюджетних асигнувань в дохід Державного бюджету України за банківськими реквізитами: отримувач коштів УК у м. Сєвєродонецьку /Луганський окр.адмін.суд 22030001; код отримувача (код за ЄДРПОУ) 37944909, банк отримувача (МФО) 804013, рахунок отримувача 31217206784080, код класифікації доходів бюджету 22030001, судовий збір у розмірі 3654,00 грн. (три тисячі шістсот п'ятдесят чотири грн. 00 коп.).
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд у дводенний строк з дня її проголошення.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, а у разі її апеляційного оскарження - з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції.
Головуючий суддя ОСОБА_16 Суддя Суддя ОСОБА_17 ОСОБА_1
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.12.2015 |
Оприлюднено | 16.12.2015 |
Номер документу | 54269993 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Т.І. Ковальова
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні