КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа: № 826/7838/15 Головуючий у 1-й інстанції: Арсірій Р.О. Суддя-доповідач: Губська Л.В.
У Х В А Л А
Іменем України
07 грудня 2015 року м. Київ
Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
Головуючого судді: Губської Л.В.,
Суддів: Ісаєнко Ю.А.,
Оксененка О.М.,
при секретарі: Печенюку Р.В.,
за участі представника відповідача Михайлюк-Філімонової Є.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Солом'янському районі Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві на постанову Окружного адміністративного суду м.Києва від 23 вересня 2015 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Оптімекс Індастріз" до Державної податкової інспекції у Солом'янському районі Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві та Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Солом'янського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у м. Києві про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити дії, -
ВСТАНОВИВ:
Позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю "Оптімекс Індастріз", звернувся до суду з даним позовом, в якому просив:
- визнати протиправними дії відповідача 2 по внесенню до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запису про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу ТОВ "Оптімекс Індастріз" (код ЄДРПОУ 35250284) та направленню до відповідача 1 електронного повідомлення № 10731440012013710 від 06.10.2014 року про наявність в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запису про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу;
- визнати недійсним запис в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу ТОВ "Оптімекс Індастріз" (код ЄДРПОУ 35250284);
- визнати протиправними дії відповідача 1 по направленню повідомлення до відповідача 2 про, ніби-то, відсутність ТОВ "Оптімекс Індастріз" (код ЄДРПОУ 35250284) за місцем реєстрації юридичної особи;
- визнати недійсним рішення відповідача 1 № 60/18 від 08.10.2014 року про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість ТОВ "Оптімекс Індастріз" (код ЄДРПОУ 35250284).
Постановою Окружного адміністративного суду м.Києва від 23 вересня 2015 року адміністративний позов задоволено.
Не погодившись з таким рішенням, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій, вказуючи на порушення норм матеріального та процесуального права просить постанову суду скасувати та ухвалити нове рішення, яким у задоволенні позовних вимог відмовити у повному обсязі.
В судовому засіданні представник відповідача доводи апеляційної скарги підтримала і просила її задовольнити.
Належним чином повідомлений про дату, час і місце апеляційного розгляду представник позивача до суду не прибув, що, відповідно до ч.4 ст. 196 КАС України, не є перешкодою для судового розгляду справи.
Заслухавши доповідь судді-доповідача, пояснення представника апелянта, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга задоволенню не підлягає з наступних підстав.
Так, судом першої інстанції установлено і підтверджується матеріалами справи, що позивач був платником податку на додану вартість і вперше був зареєстрований у Солом'янському районі м. Києва за адресою: м. Київ, вул. Курська, 10, а 23.10.2014 року він перереєструвався в Деснянському районі м. Києва по вул. Червоногвардійська, 5, що підтверджується договором оренди приміщення від 10.10.2014 року № 41.
В той же час, податковим органом було складене повідомлення від 19.08.2014 року № 817 про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням за формою № 18-ОПП, в якому зафіксовано, що позивач відсутній за місцезнаходженням та не встановлено його фактичне місцезнаходження або адреса, за якою здійснюється зв'язок, яке було скероване до Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Солом'янського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у м. Києві супровідним листом від 21.08.2014 року № 11035/9/26-58-18-05-09.
У зв'язку з надходженням від відповідача 1 повідомлення про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням (форма № 18-ОПП), державним реєстратором складено та направлено позивачу повідомлення від 01.09.2014 року № 4195/10.5-18 щодо необхідності подання протягом місяця до 28.09.2014 року державному реєстратору реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу (форма № 6), яке було отримане представником позивача 04.09.2014 року.
Крім того, підрозділом податкової міліції ДПІ у Солом'янському районі Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві складено довідку від 18.09.2014 року № 2113 про встановлення фактичного місцезнаходження (місця проживання) платника податків, згідно якої, за результатом проведених необхідних та достатніх заходів щодо встановлення місцезнаходження платника податків, встановлено, що позивач за податковою адресою: м. Київ, вул. Курська, 10, - не знаходиться. Офісних, складських та виробничих потужностей не виявлено.
На підставі наведеного, податковим органом було складено повідомлення від 18.09.2014 року № 1063 про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням за формою № 18-ОПП, в якому зафіксовано, що позивач відсутній за місцезнаходженням та не встановлено його фактичне місцезнаходження або адреса, за якою здійснюється зв'язок.
Крім того, податковим органом було прийнято рішення про доцільність направлення державному реєстратору повідомлення про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням за формою № 18-ОПП від 18.09.2014 року № 1063, яке було направлено до Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Солом'янського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у м. Києві супровідним листом від 19.09.2014 року № 12759/9/26-58-18-05-09.
У зв'язку з надходженням від відповідача 1 повідомлення про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням (форма № 18-ОПП), державним реєстратором складено та направлено позивачу повідомлення від 02.10.2014 року № 4888/08-5-18 щодо необхідності подання протягом місяця до 01.11.2014 року державному реєстратору реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу (форма № 6).
Позивачем 14.10.2014 року та вдруге 20.10.2014 року було направлено державному реєстратору реєстраційну картку про підтвердження відомостей про юридичну особу.
Згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців № 20795019 від 26.06.2015 року, відомості про юридичну особу - позивача підтверджені 28.08.2014 року, 14.10.2014 року, 20.10.2014 року.
В той же час, 06.10.2014 року державним реєстратором внесено запис № 10731440012013710 щодо відсутності підтвердження відомостей про юридичну особу.
На підставі зазначеного запису, відповідачем 1 було прийнято спірне рішення № 60/18 від 08.10.2014 року про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість ТОВ "Оптімекс Індастріз".
Такі дії відповідачів є предметом цього позову, оскільки позивач вважає їх протиправними.
Колегія суддів погоджує висновок суду першої інстанції про обґрунтованість позовних вимог з огляду на наступне.
Так, відповідно до ч.1 ст.4 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) (далі - Закон №755-VII), державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців - засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.
Порядок проведення державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців включає, зокрема: перевірку комплектності документів, які подаються державному реєстратору, та повноти відомостей, що вказані в реєстраційній картці; перевірку документів, які подаються державному реєстратору, на відсутність підстав для відмови у проведенні державної реєстрації; внесення відомостей про юридичну особу або фізичну особу - підприємця до Єдиного державного реєстру; оформлення і видачу виписки з Єдиного державного реєстру.
Порядок внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі врегульовано статтею 19 Закону України №755-VII, відповідно до ч.1 якої, у разі якщо зміна відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, не пов'язана із змінами, що вносяться до установчих документів юридичної особи, або не підлягає державній реєстрації, особа, уповноважена діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), подає (надсилає поштовим відправленням з описом вкладення) державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи юридичної особи заповнену реєстраційну картку про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі.
Частина 2 та 11 ст. 19 Закону України №755-VII передбачає, що якщо зміни до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, пов'язані із зміною керівника або осіб, що обираються (призначаються) до органу управління юридичної особи, або осіб, які мають право вчиняти дії від імені юридичної особи без довіреності, у тому числі підписувати договори, крім документів, передбачених частиною першою цієї статті, особа, уповноважена діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), додатково подає примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про зміну зазначених осіб та/або примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) розпорядчого документа про їх призначення. Юридична особа зобов'язана подавати (надсилати) щороку протягом місяця, що настає за датою державної реєстрації, починаючи з наступного року, державному реєстратору для підтвердження відомостей про юридичну особу реєстраційну картку про підтвердження відомостей про юридичну особу. У разі якщо юридична особа, засновниками (учасниками) якої затверджено статут, прийняла рішення продовжувати свою діяльність на підставі модельного статуту, юридична особа подає державному реєстратору таке рішення, реєстраційну картку про підтвердження відомостей про юридичну особу з відповідною відміткою та примірник оригіналу статуту для проставляння штампу про те, що юридична особа з відповідної дати провадить діяльність на підставі модельного статуту. Такий штамп проставляється державним реєстратором також на примірнику оригіналу статуту даної юридичної особи, що зберігається у реєстраційній справі.
Як наголошувалось вище, позивачем на підтвердження відомостей про юридичну особу були направлені державному реєстратору документи 21.08.2014 р., 14.10.2014р. та від 20.10.2014р., про що у витязі з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців містяться відповідні записи.
Як вбачається з матеріалів справи, оскаржуване рішення податкового органу було прийнято у зв'язку із внесенням до Єдиного державного реєстру запису щодо відсутності підтвердження відомостей про юридичну особу на підставі п.п. «ж» п. 184.1 ст. 184 Податкового кодексу України.
Так, за змістом підпункту "ж" пункту 184.1 статті 184 Податкового кодексу України, реєстрація діє до дати анулювання реєстрації платника податку, яка проводиться шляхом виключення з реєстру платників податку і відбувається у разі, якщо в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців наявний запис про відсутність юридичної особи або фізичної особи за її місцезнаходженням (місцем проживання) або запис про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу.
Відповідно до п. 3.1, п. 3.2 розділу III Положення про організацію взаємодії підрозділів податкової міліції з іншими структурними підрозділами органів державної податкової служби для встановлення місцезнаходження платника податків, затвердженого наказом ДПА України N 336 від 17.05.2010 року (надалі - Положення N 336), щодо кожного платника податків, який відсутній за місцезнаходженням (місцем проживання) та місцезнаходження (місце проживання) якого не з'ясовано, структурні підрозділ органу ДПС проводить такі заходи: шляхом спілкування (телефон, пошта, факс, виїзд за місцезнаходженням тощо) із платником податків з'ясовує його фактичне місцезнаходження (місце проживання); за допомогою Єдиного банку даних платників податків встановлює місце проживання засновників і керівників платника податків та отримує інформацію стосовно інших платників податків, де зазначені особи є засновниками чи керівниками. У разі підтвердження відсутності платника податків за місцезнаходженням (місцем проживання) структурний підрозділ органу ДПС, який є ініціатором запиту, готує за відповідною формою запит на встановлення місцезнаходження (місця проживання) платника податків та направляє до підрозділу податкової міліції.
Згідно з п. 4.2 розділу IV Положення N 336, підрозділ податкової міліції при прийнятті рішення про організацію заходів із встановлення місцезнаходження платника податків обов'язково здійснює вихід за його адресою. У разі незнаходження за адресою платника податків необхідно: якщо платник податків зареєстрований за адресою жилого приміщення (квартири), опитати власника такого приміщення (квартири) (за згодою) щодо місцезнаходження за вказаною адресою платника податків, а також місцезнаходження посадових осіб платника податків, та оформити відповідно такі заходи (пояснення або рапорт); якщо платник податків зареєстрований за адресою приміщення, в якому розташовано виробництво, офіси тощо, необхідно опитати власника приміщення-орендодавця (за згодою) щодо оренди та місцезнаходження платника податків, вказаного у запиті (пояснення або рапорт). У разі встановлення, що засновники та посадові особи не пов'язані з утворенням та господарською діяльністю платника податків, підрозділ податкової міліції готує та передає керівнику органу ДПС службову записку та матеріали відповідно до вимог п. 2.3.1 Порядку взаємодії структурних підрозділів органів державної податкової служби під час підготовки та супроводження справ у судах і ведення претензійно-позовної роботи, затвердженого наказом ДПА України від 22.02.2008 N 106 "Про організацію роботи юридичних підрозділів в органах державної податкової служби".
Пунктами 4.3 - 4.5 та 4.8 зазначеного Положення встановлено, що за даними адресного бюро Міністерства внутрішніх справ України встановлюються місця реєстрації фізичних осіб та всіх посадових осіб, засновників платника податків (заходи оформити довідкою або рапортом). За необхідності співробітник податкової міліції звертається із письмовим запитом до відповідного структурного підрозділу органів ДПС про отримання інформації щодо джерел доходів засновників і керівників платника податків. За встановленими адресами здійснюються виїзди та опитуються засновники і керівники платника податків (за згодою) щодо фактичного місцезнаходження платника податків та документів фінансово-господарської діяльності (заходи оформити поясненням або рапортом). Кожний проведений захід оформлюється документально (довідкою або рапортом).
Таким чином, колегія суддів погоджує висновок суду першої інстанції, що процедура встановлення місцезнаходження платника податків передбачає проведення певних заходів співробітниками податкового органу за місцезнаходженням платника податків, його засновників та керівників, в той час, як матеріали справи свідчать про те, що необхідні заходи проведені не були.
Порядок проведення процедури анулювання реєстрації платником податку на додану вартість врегульовано статтею 184 розділу V Кодексу та розділом V Положенням про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженим Міністерством фінансів України від 14.11.2014 за N 1130, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України від 17.11.2104 за N 1456/26233 (далі - Положення N 1130).
Згідно з п. 184.2 ст. 184 Податкового кодексу України, анулювання реєстрації на підставах, визначених у підпунктах "б" - "з" пункту 184.1 цієї статті, може здійснюватися за заявою платника податку або за самостійним рішенням відповідного контролюючого органу.
П.п.1, 2 п. 5.5. Положення N 1130 передбачено, що анулювання реєстрації за ініціативою відповідного контролюючого органу може бути здійснене на підставах, визначених у підпунктах "б" - "з" пункту 184.1 статті 184 розділу V Кодексу (підпункти "б" - "з" пункту 5.1 цього розділу). Контролюючі органи здійснюють постійний моніторинг платників ПДВ, включених до Реєстру, та приймають рішення про анулювання реєстрації платників ПДВ у разі існування відповідних підстав. Рішення про анулювання реєстрації за ініціативою контролюючого органу приймаються за наявності відповідних підтвердних документів (відомостей). Такими документами є: повідомлення державного реєстратора, відомості з Єдиного державного реєстру щодо наявності запису про відсутність юридичної особи або фізичної особи - підприємця за місцезнаходженням (місцем проживання) або запису про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу (підстава - підпункт "ж" пункту 184.1 статті 184 розділу V Кодексу).
Таким чином, судова колегія вважає, що суд першої інстанції ухвалив законне і обґрунтоване рішення, яке відповідає нормам матеріального та процесуального права, доводи апеляційної скарги висновків суду не спростовують, тому підстав для скасування постанови не вбачається
Керуючись ст.ст.195,196,198,200,205,206,211,212,254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -
УХВАЛИЛА:
Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Солом'янському районі Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві - залишити без задоволення, а постанову Окружного адміністративного суду м.Києва від 23 вересня 2015 року - залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення і може бути оскаржена безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів з дня складення повного тексту.
Ухвала в повному обсязі складена 11 грудня 2015 року.
Головуючий-суддя Л.В.Губська
Судді Ю.А.Ісаєнко
О.М.Оксененко
.
Головуючий суддя Губська Л.В.
Судді: Оксененко О.М.
Ісаєнко Ю.А.
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.12.2015 |
Оприлюднено | 16.12.2015 |
Номер документу | 54271391 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Губська Л.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні