ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
У Х В А Л А
09 грудня 2015 року м. Київ К/800/3151/13
Вищий адміністративний суд України у складі колегії суддів:
Сороки М.О., Смоковича М.І., Чумаченко Т.А.,
провівши попередній розгляд адміністративної справи за позовом ПАТ «Одесагаз» до управління Держкомзему у м. Одеса про зобов'язання вчинити певні дії, за касаційною скаргою ПАТ «Одесагаз» на постанову Одеського апеляційного адміністративного суду від 13 грудня 2012 року, -
в с т а н о в и в:
У серпні 2012 року ПАТ «Одесагаз» звернулось до суду з вказаним позовом, у якому просило:
зобов'язати управління Держкомзему у м. Одеса виготовити та видати ПАТ «Одесагаз» довідку-витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, що розташована в м. Одесі, вул. Шкодова гора, 1-а (кадастровий номер 5110137600:54:010:0004;
зобов'язати управління Держкомзему у м. Одеса виготовити та видати ПАТ «Одесагаз» довідку-витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, що розташована в м. Одесі, вул. Вапняна, 58 (кадастровий номер 5110137600:57:001:0001).
Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 15 жовтня 2012 року позов задоволено. Зобов'язано управління Держкомзему у м. Одеса виготовити та видати ПАТ «Одесагаз» довідку-витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, що розташована в м. Одесі, вул. Шкодова гора, 1-а (кадастровий номер 5110137600:54:010:0004. Зобов'язано управління Держкомзему у м. Одеса виготовити та видати ПАТ «Одесагаз» довідку-витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, що розташована в м. Одесі, вул. Вапняна, 58 (кадастровий номер 5110137600:57:001:0001).
Постановою Одеського апеляційного адміністративного суду від 13 грудня 2012 року постанову суду першої інстанції скасовано та ухвалено нове судове рішення про відмову у задоволенні позову.
У касаційній скарзі ПАТ «Одесагаз», посилаючись на порушення судом норм матеріального і процесуального права, просить постанову суду апеляційної інстанції скасувати та залишити в силі постанову суду першої інстанції.
З`ясувавши обставини справи в межах, передбачених статтею 220 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), колегія суддів приходить до висновку про відмову у задоволенні касаційної скарги з таких підстав.
Встановлено, що 21.05.2012 ПАТ «Одесагаз» звернулось до управління Держкомзему у м. Одеса із листами про надання довідок - витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок, розташованих в м. Одесі, по вул. Шкодова гора, 1-а, та вул. Вапняна, 58.
Листами від 27.06.2012 № 01-04-07/3344 та № 01-04-07/3345 Управління Держкомзему у м. Одеса повідомило, що згідно даних чергового кадастрового плану м. Одеси кадастрові номери земельних ділянок не значаться, у зв'язку з чим запропоновано надати файл обміну даними про результати робіт з землеустрою в електронному вигляді (обмінний файл).
Задовольняючи позов, суд першої інстанції виходив з необґрунтованості відмови Управління Держкомзему у м. Одеса у видачі позивачу довідок-витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок з підстав наділення відповідача відповідними повноваженнями.
Скасовуючи постанову суду першої інстанції та ухвалюючи нове судове рішення про відмову у задоволенні позову, апеляційний суд виходив з того, що обов'язковими умовами видачі витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки є її відокремлення в натурі та попередня оплата адміністративної послуги. Зазначаючи про відсутність доказів на підтвердження наявності відокремлених земельних ділянок, про видачу витягів відносно яких ПАТ «Одесагаз» звернулось до відповідача, а також про не підтвердження оплати послуги, суд дійшов висновку про необґрунтованість позовних вимог.
Колегія суддів Вищого адміністративного суду України погоджується з висновком суду апеляційної інстанції про відсутність підстав для задоволення позову з огляду на наступне.
Згідно з вимогами статті 3 Закону України «Про оцінку земель» № 1378-IV від 11.12.2003 (далі - Закон № 1378-IV) об'єктами оцінки земель є: територія адміністративно-територіальних одиниць або їх частин, території оціночних районів та зон, земельні ділянки чи їх частини або сукупність земельних ділянок і прав на них, у тому числі на земельні частки (паї), у межах території України.
Дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель (частина 2 статті 20 Закон № 1378-IV).
Постановою Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2011 року № 835 «Деякі питання надання Державним агентством земельних ресурсів та його територіальними органами адміністративних послуг», у редакції на час спірних правовідносин (далі - Порядок № 8935), затверджено, зокрема, перелік платних адміністративних послуг, що надаються Державним агентством земельних ресурсів та його територіальними органами на платній основі, до якого відноситься надання витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки.
Державна реєстрація земельної ділянки та присвоєння кадастрового номера земельній ділянці здійснювалась на час спірних правовідносин з дотриманням положень Тимчасового порядку присвоєння кадастрового номера земельній ділянці затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 749 від 18 серпня 2010 року.
Згідно з пунктами 2, 11, 12 вказаного Порядку кадастровий номер земельної ділянки - індивідуальний цифровий код (номер) земельної ділянки, що не повторюється на всій території України, присвоюється земельній ділянці під час проведення її державної реєстрації і зберігається за нею протягом усього часу існування такої ділянки.
Черговий кадастровий план - графічне зображення земельних ділянок, розташованих у межах кадастрових зон і кварталів, адміністративно-територіальних утворень (село, селище, місто, район), із зазначенням номерів кадастрових зон і кварталів, їх меж, розмірів і кадастрових номерів земельних ділянок, меж земельних угідь та сервітутів, територіальних зон.
Для визначення кадастрового номера земельної ділянки замовник документації із землеустрою або уповноважена ним особа подає до територіального органу Держземагентства за місцем розташування земельної ділянки, зокрема, файл обміну даними про результати робіт із землеустрою в електронному вигляді, який складається на кожну земельну ділянку та оформлюється відповідно до вимог, установлених Держземагентством.
Територіальний орган Держземагентства протягом трьох робочих днів з дня надходження документів, визначених пунктом 11 цього Тимчасового порядку, перевіряє: документацію із землеустрою на відповідність умовам надання земельної ділянки щодо її цільового призначення, оцінки, кількісних та якісних характеристик згідно із дозволом на розроблення документації із землеустрою; дані обмінного файла - документації із землеустрою; дані про земельну ділянку - черговому кадастровому плану.
За результатами перевірки територіальний орган Держземагентства:
у разі відповідності даних, визначених абзацом першим цього пункту, визначає кадастровий номер земельної ділянки з урахуванням пунктів 8 і 9 цього Тимчасового порядку та вносить до обмінного файла відомості про кадастровий номер земельної ділянки.
З урахуванням того, що позивачем при зверненні із згаданими листами не була надана землевпорядна документація та обмінний файл, які могли б ідентифікувати земельні ділянки, а також документів на підтвердження присвоєння їм кадастрових номерів, у управління Держкомзему у м. Одеса була відсутня можливість надати витяги з технічної документації про їх нормативну грошову оцінку. Між тим, позивач не був позбавлений права на отримання їх вказаних шляхом надання підтверджуючих документів, про що відповідачем роз'яснено у відповідях.
За змістом пункту 2 Порядку № 835 оплата послуг здійснюється шляхом попереднього перерахування коштів через банки та/або відділення поштового зв'язку.
Підтвердженням оплати послуги є платіжне доручення або квитанція з відміткою банку чи відділення поштового зв'язку.
Що стосується відсутності підтвердження оплати за надання витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, як зазначено судом апеляційної інстанції, вказана обставина не заслуговує на увагу, оскільки про недотримання вказаних умов не було вказано відповідачем у листах-відповідях.
Відповідно до частини 3 статті 220-1 Кодексу адміністративного суду України суд касаційної інстанції відхиляє касаційну скаргу і залишає рішення без змін, якщо відсутні підстави для скасування судового рішення.
Керуючись ст. ст. 220, 220-1, 223, 230, 231 КАС України, суд,
у х в а л и в:
Касаційну скаргу ПАТ «Одесагаз» відхилити, а постанову Одеського апеляційного адміністративного суду від 13 грудня 2012 року - залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копій особам, які беруть участь у справі, та може бути переглянута Верховним Судом України з підстав, у строк та у порядку, визначеними статтями 237, 238, 239-1 КАС України.
Судді:
Суд | Вищий адміністративний суд України |
Дата ухвалення рішення | 09.12.2015 |
Оприлюднено | 14.12.2015 |
Номер документу | 54272226 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вищий адміністративний суд України
Сорока М.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні