копія ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
15 квітня 2013 р. Справа № 804/4645/13-а Суддя Дніпропетровського окружного адміністративного суду Парненко В.С., розглянувши у місті Дніпропетровську в письмовому провадженні адміністративну справу за позовом Національної комісії, що здійснює регулювання у сфері ринків фінансових послуг до товариства з обмеженою відповідальністю "Скай Трейд-ІН" про стягнення штрафу в сумі 3400грн. 00 коп., -
ВСТАНОВИВ :
03 квітня 2013 року Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (надалі - Нацкомфінпослуг, позивач) звернулась до суду з адміністративним позовом до товариства з обмеженою відповідальністю "Скай Трейд-ІН" (надалі - ТОВ "Скай Трейд-ІН", відповідач), в якому просить стягнути штраф у сумі 3400,00грн.
Позов мотивовано несплатою відповідачем суми штрафу, застосованого постановою від 20.09.2012 року №39/16/03/01-ЛК про накладення штрафу за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг.
Представник позивача подав заяву про розгляд справи в порядку письмового провадження, просив задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.
Відповідач до суду не з'явився, про дату та час судового засідання повідомлявся належним чином, що підтверджується матеріалами справи.
Відповідно до частини 4 статті 122 Кодексу адміністративного судочинства України особа, яка бере участь у справі, має право заявити клопотання про розгляд справи за її відсутності.
Частиною 4 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.
Згідно з частиною 6 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
З огляду на викладене, суд дійшов висновку про можливість розгляду справи за відсутності сторін, в порядку письмового провадження.
Розглянувши і дослідивши подані документи та матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає, що адміністративний позов підлягає до задоволення з огляду на наступне.
Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Скай Трейд-Ін» відповідно до установчих документів та відповідно до інформації, що міститься у Переліку юридичних осіб, відноситься до юридичних осіб, які мають право надавати фінансові послуги, та є суб'єктом нагляду Нацкомфінпослуг.
З матеріалів справи вбачається, що за порушення ТОВ «Скай Трейд-Ін» вимог Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» від 12 липня 2001 року №2664-III, з наступними змінами та доповненнями (далі - Закон України 2664-III), Нацкомфінпослуг на підставі акту від 30.08.2012 року №39/16/03-ЛК було застосовано захід впливу у вигляді штрафу у розмірі 3400,00 грн., накладеного постановою від 20.09.2012 року №39/16/03/01-ЛК про застосування штрафу за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг.
03.09.2012 Відповідачу було надіслано листа (вих. №3384/16-8) з направленням зазначеного акту про порушення.
20.09.2012 Відповідачу було надіслано листа ( вих. №3777/16-8) з направленням зазначеної постанови про накладення штрафу.
Доказів оскарження постанови від 20.09.2012 року №39/16/03/01-ЛК про застосування до ТОВ «Скай Трейд-Ін» штрафних санкцій відповідачем до суду не надано.
Пунктом 1 Положення про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, затвердженогоУказом Президента України від 23 листопада 2011 року №1070/2011 (надалі - Положення №1070/2011) визначено, що Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (Нацкомфінпослуг), є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним ОСОБА_1 України. Нацкомфінпослуг здійснює державне регулювання ринків фінансових послуг у межах, визначених законодавством.
Згідно із ст.1 Закону України 2664-III, фінансова установа - юридична особа, яка відповідно до закону надає одну чи декілька фінансових послуг, а також інші послуги (операції), пов'язані з наданням фінансових послуг, у випадках, прямо визначених законом, та внесена до відповідного реєстру в установленому законом порядку. До фінансових установ належать банки, кредитні спілки, ломбарди, лізингові компанії, довірчі товариства, страхові компанії, установи накопичувального пенсійного забезпечення, інвестиційні фонди і компанії та інші юридичні особи, виключним видом діяльності яких є надання фінансових послуг, а у випадках, прямо визначенихзаконом, - інші послуги (операції), пов'язані з наданням фінансових послуг.
Згідно з п.п.4.4. Положення №1070/2011, Нацкомфінпослуг відповідно до покладених на неї завдань здійснює відповідно до законодавства державне регулювання та нагляд за діяльністю фінансових установ (крім банків, професійних учасників фондового ринку, інститутів спільного інвестування, фінансових установ, які мають статус міжурядових міжнародних організацій, Державної казначейської служби України та державних цільових фондів).
Відповідно до ст.39 Закону України №2664-III, у разі порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг, національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу відповідно до закону. Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, обирає та застосовує заходи впливу на основі аналізу даних та інформації стосовно порушення, враховуючи наслідки порушення та наслідки застосування таких заходів.
Статтею 40 Закону України №2664-III визначено, що Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, може застосовувати такі заходи впливу, зокрема, накладати штрафи в розмірах, передбачених статтями 41 і 43 цього Закону.
Згідно з п.2 ч.1 ст.41 Закону України №2664-III, уповноважений орган застосовує до учасників ринків фінансових послуг (крім споживачів фінансових послуг) штрафні санкції за неподання, несвоєчасне подання або подання завідомо недостовірної інформації - у розмірі від 100 до 2000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Згідно з п.п.2.4. Положення про застосування Державною комісією з регулювання ринків фінансових послуг України заходів впливу, затвердженого розпорядженням Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України від 13 листопада 2003 року №125, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 3 грудня 2003 року за №1115/8436, який діяв до 04.01.2013 року, штрафна санкція (штраф) - плата у фіксованій сумі, але не більше одного відсотка від розміру статутного (пайового) капіталу юридичної особи - суб'єкта підприємницької діяльності, що вчинила порушення. Рішення про накладення штрафних санкцій приймається у вигляді постанови. У разі несплати штрафу в добровільному порядку у строк, передбачений постановою, він стягується Держфінпослуг у судовому порядку. Про виконання або про відмову від добровільного виконання постанови Особа зобов'язана письмово повідомити Держфінпослуг у визначений у постанові термін з одночасним наданням у разі сплати штрафу документів, що підтверджують його сплату.
Відповідно до ч.3 ст.41 Закону України №2664-III, штрафи, накладені національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, стягуються у судовому порядку.
З матеріалів справи судом встановлено, що ТОВ «Скай Трейд-Ін» не було виконано постанову від 20.09.2012 року №39/16/03/01-ЛК про застосування штрафу за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг, і на момент розгляду справи, у добровільному порядку відповідачем штраф не сплачений.
Таким чином, виходячи з заявлених позовних вимог, аналізу чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що викладені в позовній заяві доводи позивача є обґрунтованими та такими, що підлягають до задоволення.
З урахуванням положень ст.94 КАС України судові витрати у формі судового збору в даній справі з відповідача не стягуються.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Керуючись статтями 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Національної комісії, що здійснює регулювання у сфері ринків фінансових послуг до товариства з обмеженою відповідальністю "Скай Трейд-ІН" про стягнення штрафу в сумі 3400 грн. 00 коп. - задовольнити повністю.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Скай Трейд-Ін» (код ЄДРПОУ 34545043) до Державного бюджету України (на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження платника на балансовий рахунок 3111 «Надходження до загального фонду державного бюджету», код бюджетної класифікації за доходами 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції», символ звітності 106) штраф у сумі 3400,00 (три тисячі чотириста гривень 00 копійок).
Постанова набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, а у разі її апеляційного оскарження - з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції.
Постанову може бути оскаржено в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд у десятиденний строк з дня отримання копії постанови, виготовленої у повному обсязі.
Суддя (підпис) З оригіналом згідно. Постанова не набрала законної сили 15.04.2013 СуддяОСОБА_2 ОСОБА_2
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.04.2013 |
Оприлюднено | 17.12.2015 |
Номер документу | 54295546 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Парненко Вікторія Станіславівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Парненко Вікторія Станіславівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні