ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
28 жовтня 2015 р. Справа № 804/14356/15 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Серьогіної О.В.
при секретарі судового засіданняЧервяченка Д.В. за участі: представника позивача Кузькіна Р.В. представника відповідача Копань А.В. розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпропетровську адміністративну справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Союз-Групп» до Державної податкової інспекції у Кіровському районі м. Дніпропетровська Головного управління ДФС у Дніпропетровській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,-
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Союз-Групп» звернулося до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у Кіровському районі м. Дніпропетровська Головного управління ДФС у Дніпропетровській області, в якому просить:
- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення №0001852204 від 04.08.2015р. прийняте Державною податковою інспекцією у Кіровському районі м. Дніпропетровська Головного управління ДФС у Дніпропетровській області;
- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення №0001862204 від 04.08.2015р. прийняте Державною податковою інспекцією у Кіровському районі м. Дніпропетровська Головного управління ДФС у Дніпропетровській області.
Позовні вимоги обґрунтовані з посиланням на ст. ст. 198, 201 Податкового кодексу України порушенням відповідачем вимог чинного законодавства при винесенні оскаржуваного податкового повідомлення-рішення. При цьому позивач зазначає, що факт реального здійснення господарських операції підтверджуються відповідними первинними документами, які за своєю формою та змістом відповідають вимогам чинного законодавства, засвідчують факт реальності господарських операцій з контрагентами позивача
Представник позивача у судовому засіданні позов підтримав та просив суд задовольнити його з підстав, викладених у позовній заяві.
Представник відповідача проти позову заперечував, у зв'язку з його необґрунтованістю та зазначив, що перевіркою отриманих матеріалів неможливо простежити ланцюг придбання товару реалізованого ТОВ «Сейл Ком», ТОВ «Бенкер Ідея», ТОВ «Астеріон ЛТД» на адресу позивача.
Розглянувши матеріали справи, суд встановив наступні обставини та відповідні їм правовідносини.
Судом встановлено, що 04.08.2015р. відповідачем були винесені наступні податкові повідомлення-рішення, а саме: №0001852204, яким позивачу збільшено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість на суму 651430,00 грн. (основний платіж - 521144,00 грн., штрафні (фінансові) санкції - 130286,00 грн.); №0001862204, яким позивачу зменшено розмір від'ємного значення суми з податку на додану вартість у розмірі 39798,00 грн.
Вказані податкові повідомлення-рішення винесені на підставі Акту від 26.06.2015р. № 2433/04-65-22-04/33248069 «Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «Союз-Групп» щодо дотримання вимог податкового законодавства з ПДВ по взаємовідносинам з платниками податків по податковій декларації з ПДВ за лютий, березень 2015р.».
Документальною позаплановою виїзною перевіркою встановлено:
- відсутність об'єктів оподаткування та неможливість реального здійснення ТОВ «Союз-Групп» операцій по ланцюгу з постачальниками ТОВ «Сейл Ком» за лютий 2015р. на суму ПДВ 15148,84грн., ТОВ «Бенкер Ідея» за березень 2015р. на суму ПДВ - 221000,00грн., ТОВ «Астеріон ЛТД» за березень 2015р. на суму ПДВ - 339941,72грн.;
- порушення п.198.1, п.198.3 ст.198, п.201.1 ст.201 Податкового кодексу України, в результаті чого занижено ПДВ на загальну суму 560941,72грн. у березні 2015р.;
- встановлено відсутність реального здійснення господарських операцій ТОВ «Союз-Групп», а саме встановлено відсутність об'єктів оподаткування та неможливість реального здійснення «Союз-Групп» операцій з реалізації товару по ланцюгу реалізації товару в лютому 2015р. з ТОВ «Авітон Сервіс» на суму 6681,56грн., ТОВ «Планеттойс» на суму 10606,88грн.
Відповідно до ч. 3 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Статтею 75 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року № 2755-VI встановлено, що органи державної податкової служби мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки. Камеральні та документальні перевірки проводяться органами державної податкової служби в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом.
За змістом п. 78.1. ст. 78 документальна позапланова перевірка здійснюється за наявності обставин, вичерпний перелік яких зазначено у вказаному пункті, зокрема, такої обставини, як те, що за наслідками перевірок інших платників податків або отримання податкової інформації виявлено факти, що свідчать про можливі порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит органу державної податкової служби протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту.
Як вбачається із змісту акту від 26.06.205р. № 2433/04-65-22-04/33248069 позапланова виїзна перевірка позивача була проведена на підставі наказу відповідача №536 від 25.06.2015р. який був отриманий керівником підприємства 25.06.2015р. Перевірка проводилась з 25.06.2015р. по 26.06.2015р.
Відповідно до п.п. 14.1.36 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України господарська діяльність - діяльність особи, що пов'язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання доходу і проводиться такою особою самостійно та/або через свої відокремлені підрозділи, а також через будь-яку іншу особу, що діє на користь першої особи, зокрема за договорами комісії, доручення та агентськими договорами.
У відповідності з п. 198.3 статті 198 Податкового кодексу України податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з: придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.
Судом встановлено наступне.
16.12.2014р. між ТОВ «Сейл Ком» (Продавець) та ТОВ «Союз Групп» (Покупець) укладено договір купівлі-продажу товару №7 предметом якого є зобов'язання Продавця здійснити поставку товару згідно накладних, а Покупець зобов'язаний купити та оплатити товар.
На виконання умов даного договору була оформлена податкова накладна від 02.02.2015р. №12 на загальну суму 90893,07 грн. (в т.ч. ПДВ-15148,84грн.) та видана видаткова накладна №21 від 02.02.2015р. на загальну суму 90893,07 грн. (в т.ч. ПДВ-15148,84грн.).
13.12.2011р. між ТОВ «Союз Групп» (Продавець) та ТОВ «Авітон Сервіс» (Покупець) укладено договір купівлі-продажу №9 предметом якого є зобов'язання Продавця здійснити поставку товару згідно накладних, а Покупець зобов'язаний купити та оплатити товар.
На виконання умов даного договору були оформлені видаткові накладні від 25.02.2015р. №34 на загальну суму 29721,66 грн. (в т.ч. ПДВ-4953,61грн.), №35 від 25.02.2015р. на загальну суму 159216,12 грн. (в т.ч. ПДВ-26536,02грн.), та податкові накладні від 25.02.2015р. №45 на загальну суму 29721,66 грн. (в т.ч. ПДВ-4953,61грн.), №46 від 25.02.2015р. на загальну суму 159216,12 грн. (в т.ч. ПДВ-26536,02грн.). Сума товару, придбаного ТОВ «Союз Групп» у ТОВ «Сейл Ком» та реалізована ТОВ «Авітон Сервіс» складає 40089,36 грн. (в т.ч. ПДВ-6681,56 грн.). Транспортування товару здійснювалося автомобільним перевізником ТОВ «Нова пошта» за товарно-транспортною накладною №204000000284560/2 від 25.02.2015р.
17.11.2010р. між ТОВ «Союз Групп» (Постачальник) та ТОВ «Планеттойс» (Покупець) укладено договір купівлі-продажу товару №05/2010-S предметом якого є зобов'язання Постачальника здійснити поставку товару згідно накладних, а Покупець зобов'язаний купити та оплатити товар на умовах даного Договору.
На виконання умов даного договору були оформлені видаткові накладні від 09.02.2015р. №5 на загальну суму 11932,68 грн. (в т.ч. ПДВ-1988,78грн.), №6 від 09.02.2015р. на загальну суму 6650,70 грн. (в т.ч. ПДВ-1108,45грн.), №7 від 09.02.2015р. на загальну суму 1750,08 грн. (в т.ч. ПДВ-29,68грн.), №8 від 09.02.2015р. на загальну суму 5458,98 грн. (в т.ч. ПДВ-909,83грн.), №36 від 29.02.2015р. на загальну суму 179768,60 грн. (в т.ч. ПДВ-29961,14грн.), №37 від 26.02.2015р. на загальну суму 133764,10 грн. (в т.ч. ПДВ-22294,02грн.), №38 від 26.02.2015р. на загальну суму 141711,80 грн. (в т.ч. ПДВ-23618,63грн.), №39 від 26.02.2015р. на загальну суму 211193,90 грн. (в т.ч. ПДВ-3598,99грн.), та податкові накладні від 09.02.2015р. №4 на загальну суму 11932,68 грн. (в т.ч. ПДВ-1988,78грн.), №7 від 09.02.2015р. на загальну суму 6650,70 грн. (в т.ч. ПДВ-1108,45грн.), №8 від 09.02.2015р. на загальну суму 1750,08 грн. (в т.ч. ПДВ-29,68грн.), №9 від 09.02.2015р. на загальну суму 5458,98 грн. (в т.ч. ПДВ-909,83грн.), №60 від 29.02.2015р. на загальну суму 179768,60 грн. (в т.ч. ПДВ-29961,14грн.), №61 від 26.02.2015р. на загальну суму 133764,10 грн. (в т.ч. ПДВ-22294,02грн.), №62 від 26.02.2015р. на загальну суму 141711,80 грн. (в т.ч. ПДВ-23618,63грн.), №63 від 26.02.2015р. на загальну суму 211193,90 грн. (в т.ч. ПДВ-3598,99грн.). Сума товару, придбаного ТОВ «Союз Групп» у ТОВ «Сейл Ком» та реалізована ТОВ «Планеттойс» складає 63641,28грн. (в т.ч. ПДВ-10606,88грн.). Транспортування товару здійснювалося автомобільним перевізником ТОВ «Нова пошта» за товарно-транспортними накладними №204000000278801 від 09.02.2015р., №204000000278853 від 09.02.2015р., №204000000278324 від 26.02.2015р., №204000000278294 від 26.02.2015р.
31.03.2015р. ТОВ «Бенкер Ідея» на адресу позивача виписано рахунок-фактуру на передпродажну підготовку товару на загальну суму 1326000,00грн., в т.ч. ПДВ - 221000,00грн., 31.03.2015р. між сторонами складено акт виконаних робіт (послуг) №3011 на загальну суму 1326000,00грн., в т.ч. ПДВ - 221000,00грн. та складено ТОВ «Бенкер Ідея» податкову накладну на загальну суму 1326000,00грн., в т.ч. ПДВ - 221000,00грн.
23.02.2015р. між ТОВ «Союз-Групп» та ТОВ «Астеріон ЛТД» укладено договір купівлі-продажу №8 предметом якого є здійснення ТОВ «Астеріон ЛТД» поставки товару згідно накладних та зобов'язання ТОВ «Союз-Групп» прийняти товар та оплатити його.
На виконання умов даного договору були оформлені видаткові накладні; №29 від 05.03.2015р. на загальну суму 734763,12грн., в т.ч. ПДВ - 122460,52грн., №44 від 11.03.2015р. на загальну суму 721441,50грн., в т.ч. ПДВ - 120240,25грн., №59 від 23.03.2015р. на загальну суму 583445,70грн., в т.ч. ПДВ - 97240,95грн. та видані податкові накладні №29 від 05.03.2015р. на загальну суму 734763,12грн., в т.ч. ПДВ - 122460,52грн., №44 від 11.03.2015р. на загальну суму 721441,50грн., в т.ч. ПДВ - 120240,25грн., №59 від 23.03.2015р. на загальну суму 583445,70грн., в т.ч. ПДВ - 97240,95грн.
Відповідно до ст. 1 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" первинний документ - це документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення.
Товарно-транспортна накладна не є первинним документом, який підтверджує здійснення господарської операції з поставки товарів, оскільки не відображає відомості про господарську операцію з поставки товару, а відображає відомості про господарську операцію перевезення, а тому є безпідставним твердження відповідача, що наявність недоліків товарно-транспортної накладної вказує на те, що господарські операції з поставки товарно-матеріальних цінностей не здійснювалися.
Крім того, наявність окремих недоліків у складенні первинних документів у разі, якщо вони не перешкоджають ідентифікації учасників операції та встановленню її змісту, не може бути підставою для висновку про недійсність таких документів.
Відповідно до ст. 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Разом з тим, ст. 61 Конституції України передбачено, що юридична відповідальність особи має індивідуальний характер, а тому органи державної податкової служби України не позбавлені права та можливості вжити необхідних заходів у тому числі примусового характеру до порушника податкового законодавства - контрагентів позивача (анулювати реєстрацію платника ПДВ, донарахувати суму податку, звернутися до суду з позовом про скасування державної реєстрації тощо).
Чинним законодавством України не передбачено обов'язку платника податків, а також не надано йому права перевіряти достовірність даних, які вказуються контрагентом в його первинних документах, а також контролювати показники податкової звітності по податках та обов'язкових платежах. Це саме стосується і перевірки платником податків намірів контрагентів щодо сплати ними державі податків.
Таким чином, обставини, наведені відповідачем у акті перевірки, є недостатніми для висновку про наявність підстав для того, щоб вважати, що операції з вказаними контрагентами позивача не спричиняють реального настання правових наслідків, і відповідно для нарахування податкових зобов'язань та штрафних санкцій.
Частиною 2 статті 71 КАС України встановлено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Відповідач не довів правомірність винесення ним оскаржуваних податкових повідомлень-рішень.
Данні документів наданих позивачем, які підтверджують проведення господарських операцій не спростовані, а доводи відповідача спростовуються наявними в матеріалах справи доказами.
З огляду на викладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню.
Вирішуючи питання про розподіл судових витрат, суд виходить із того, що якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа (ч.1 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України).
З огляду на те, що позивачем під час подання позову було сплачено судовий збір у розмірі 10368,43грн., та суд прийшов до висновку про задоволення позову, тому судовий збір сплачений позивачем в сумі 10368,43грн. підлягає стягненню з відповідача.
Керуючись ст. 94, 158-163, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити.
Визнати протиправними та скасувати податкове повідомлення-рішення від 04.08.2015 року № 0001852204 форма «Р» з податку на додану вартість на суму 651 430,00 грн., та податкове повідомлення-рішення від 04.08.2015 року № 0001862204 форма «В4» з податку на додану вартість на суму 39 798,00 грн., прийняті Державною податковою інспекцією в Кіровському районі м. Дніпропетровська Головного управління ДФС у Дніпропетровській області.
Стягнути з Державної податкової інспекції в Кіровському районі м. Дніпропетровська Головного управління ДФС у Дніпропетровській області (49038, м. Дніпропетровськ, вул. Горького, буд. 22, код ЄДРПОУ 39533006) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «СОЮЗ-ГРУПП» (49000, м. Дніпропетровськ, вул. Чкалова, буд. 31, кв. 22, код ЄДРПОУ 33248069) судови збір в сумі 10 368,42 грн. (десять тисяч триста шістдесят вісім гривень, 42 копійки).
Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги через Дніпропетровський окружний адміністративний суд з одночасним направленням копії апеляційної скарги особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі складення постанови у повному обсязі апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Повний текст постанови складено 16 листопада 2015 року
Суддя О.В. Серьогіна
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.10.2015 |
Оприлюднено | 17.12.2015 |
Номер документу | 54295776 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Серьогіна Олена Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Серьогіна Олена Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Серьогіна Олена Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Серьогіна Олена Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Серьогіна Олена Василівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні