Постанова
від 07.07.2010 по справі 5339/10/2070
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61004 м. Харків вул. Мар'їнська, 18-Б-3 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

07 липня 2010 р. № 2-а- 5339/10/2070

Харківський окружний адміністративний суд у складі

головуючого судді Панченко О.В.

при секретарі судового засідання Венглюк Т.В.

за участю:

представника прокуратури - ОСОБА_1

представника позивача - ОСОБА_2

представника відповідача - ОСОБА_3

представника третьої особи - ОСОБА_4

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом

Прокурора Червонозаводського району м. Харкова в інтересах держави Державного підприємства національна енергетична компанія "Укренерго" в особі відокремленого підрозділу "Держенергонагляд у Північному регіоні" до Комунального підприємства Борівської сільської ради "Водолій" про стягнення штрафних санкцій ,

В С Т А Н О В И В:

Прокурор Червонозаводського району м. Харкова звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом в інтересах держави в особі Державного підприємства "Національна енергетична компанія "Укренерго" в особі Відокремленного підрозділу "Держенергонагляд у Північному регіоні" до Комунального підприємства Борівської сільської ради "Водолій", в якому просить суд Стягнути з Комунального підприємства Борівської сільської ради «Водолій» штраф у сумі 1020,00 (тисяча двадцять грн.).

Позовні вимоги обґрунтовує тим, що в ході перевірки ВП „Держенергонагляд у Північному регіоні" за дотриманням чинного законодавства встановлено, що 21 вересня 2009 року інспекцією з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії у Харківській області було проведено обстеження з виконання комплексу заходів із забезпечення стійкої роботи електроенергетичного господарства в осінньо - зимовий період 2009 - 2010 р.р. Комунального підприємства Борівської сільської ради «Водолій», про що було складено акт №07/12-0517.

За результатами обстеження відповідачеві було видано обов'язковий до виконання припис № 07/1-0517 від 21.09.09 р. про усунення виявлених порушень, які відповідач у встановлений термін не виконав, що підтверджується актом перевірки (протоколом) №07/12-09 ВІД 05.02.10 р.

Старшим державним інспектором України з енергонагляду у Харківській області за порушення законодавства в галузі електроенергетики та за ухилення від виконання припису на відповідача, згідно зі ст. 27 Закону України „Про електроенергетику" та „Положення про порядок накладання на суб'єктів господарювання штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання", затвердженого Постановою КМУ № 1312 від 30.07.99 р., накладено штраф у розмірі 1020 (одна тисяча двадцять) грн., про що було винесено постанову № 07/101-0019 від 09.02.10 р.

Відповідно до п. 10 Положення „Про порядок накладання на суб'єктів господарювання штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання", суб'єкт господарювання повинен сплатити штраф протягом 30 днів з дня винесення постанови про його накладання. У разі несплати штрафу у зазначений термін він стягується в судовому порядку. Проте, до теперішнього часу штраф до держбюджету відповідачем не перераховано. що стало причиною звернення з даним позовом до суду.

У судовому засіданні прокурор та представник Відокремленого підрозділу "Держенергонагляд у Північному регіоні" Державного підприємства "Національна енергетична компанія "Укренерго" підтримали позов у повному обсязі, просили позов задовольнити.

Представник відповідача у судовому засіданні проти задоволення позову заперечував, просив відмовити у задоволенні позову.

Представник третьої особи у судовому засіданні підтримав представника відповідача, просив відмовити у задоволенні позову.

Суд вислухавши представників сторін, дослідивши матеріали справи, проаналізувавши докази у їх сукупності, вважає що позов підлягає задоволенню з наступних підстав:

Згідно ст. 60 КАС України прокурор має право звертатися з адміністративним позовом та здійснювати представництво інтересів громадянина або держави в порядку, встановленому законами.

Відповідно до ст. 36-1 Закону України "Про прокуратуру" підставою представництва прокуратурою у суді інтересів держави є наявність порушень або загрози порушень економічних, політичних та інших державних інтересів внаслідок протиправних дій (бездіяльності) фізичних або юридичних осіб, що учиняються у відносинах між ними або державою. Однією з форм представництва прокуратури є звернення до суду з позовом або заявою на захист прав і свобод іншої особи, невизначеного кола осіб, прав юридичних осіб, коли порушуються інтереси громадянина або держави.

Прокурор самостійно визначає підстави для представництва у судах, форму його здійснення і може здійснювати представництво у будь-якій стадії судочинства в порядку, передбаченому процесуальним законодавством.

Згідно з Указом Президента України „Про зміни в структурі центральних органів виконавчої влади" від 15.12.99р. №1573/99 з метою вдосконалення структури органів виконавчої влади та підвищення ефективності державного управління було внесено зміни до структури центральних органів виконавчої влади та затверджено систему їх реалізації, якою визначено, що до складу органів виконавчої влади України входить Міністерство палива та енергетики України.

Державне підприємство „Національна енергетична компанія „Укренерго" підпорядковано Міністерству палива та енергетики України і засновано на державній власності.

Основною метою діяльності підприємства є забезпечення цілісності об'єднаної енергетичної системи, забезпечення інтересів держави, енергоощадних підприємств усіх форм власності, запобігання порушенням режимів і аварій системного значення та ліквідація наслідків можливих аварій з найменшими для держави втратами.

Відповідно до ст. 5 Закону України „Про електроенергетику" однією із засад державної політики в енергетиці є створення умов безпечної експлуатації об'єктів електроенергетики, а також забезпечення відповідальності енергопостачальників та споживачів.

Згідно зі ст. 9 зазначеного Закону та п. 1 Положення „Про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії", затвердженого КМУ від 07.08.96р. №929 із змінами та доповненнями, державний нагляд в електроенергетиці здійснює Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії (Держенергонагляд). Державні інспектори з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії мають право застосовувати у встановленому законом України порядку санкції до суб'єктів господарської діяльності за порушення нормативно-правових актів. За ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень чи приписів Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії суб'єкти господарювання несуть відповідальність у вигляді штрафу у розмірі до п'яти тисяч неоподатковуваних податком мінімумів доходів громадян.

Згідно з Положенням Про відокремлений підрозділ „Держенергонагляд у Північномурегіоні", затвердженим директором Державного підприємства „Національна енергетична компанія „Укренерго", Держенергонагляд у Північному регіоні утворено з метою забезпечення функціонування електроенергетичної системи регіону в межах Харківської, Полтавської та Сумської областей України, як складової частини цілісної об'єднаної енергосистеми України.

Судом встановлено, що в ході перевірки ВП „Держенергонагляд у Північному регіоні" за дотриманням чинного законодавства виявлено 21 вересня 2009 року інспекцією з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії у Харківській області було проведено обстеження з виконання комплексу заходів із забезпечення стійкої роботи електроенергетичного господарства в осінньо - зимовий період 2009 - 2010 р.р. Комунального підприємства Борівської сільської ради «Водолій», про що було складено акт №07/12-0517.

За результатами обстеження відповідачеві було видано обов'язковий до виконання припис № 07/1-0517 від 21.09.09 р. про усунення виявлених порушень, які відповідач у встановлений термін не виконав, що підтверджується актом перевірки (протоколом) №07/12-09 ВІД 05.02.10 р.

Суд зауважує, що визначений припис відповідачем у встановленому законом порядку не оскаржений, не скасований, на час розгляду справи є чинним.

Старшим державним інспектором України з енергонагляду у Харківській області за порушення законодавства в галузі електроенергетики та за ухилення від виконання припису на відповідача, згідно зі ст. 27 Закону України „Про електроенергетику" та „Положення про порядок накладання на суб'єктів господарювання штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання", затвердженого Постановою КМУ № 1312 від 30.07.99 р., накладено штраф у розмірі 1020 (одна тисяча двадцять) грн., про що було винесено постанову № 07/101-0019 від 09.02.10 р.

21.09.09 р. інспекцією Держенергонагляду у Харківській області було проведено перевірку виконання припису № 07/12-0517 від 21.09.09 р. та встановлено, що припис відповідачем не виконано, про що складено Акт перевірки (протокол) № 07/12-00517 та старшим державним інспектором України з енергетичного нагляду в Харківській області винесено постанову № 07/10-0019 від 09.02.2010 р. про накладання на суб'єкта господарювання - Комунальне підприємство Борівської сільської ради «Водолій» штрафу за порушення законодавства в галузі електроенергетики про усунення раніше виявлених порушень на суму 1020,00 (тисяча двадцять) грн.

Відповідно до п.10 Положення „Про порядок накладання на суб'єктів господарювання штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання", суб'єкт господарювання повинен сплатити штраф протягом 30 днів з дня винесення постанови про його накладання. У разі несплати штрафу у зазначений термін він стягується в судовому порядку.

Ненадходження, а також несвоєчасне надходження штрафних санкцій до бюджету зачіпає інтереси держави, оскільки відбувається недофінансування бюджетних установ, організацій, соціальних програм, що створює загрозу стабільності соціальної політики держави.

Штрафи, накладені Державною інспекцією з енергетичного нагляду спрямовуються до державного бюджету України. Згідно з Положенням Державного казначейства, затвердженим Постановою КМУ №590 від 31.07.99р., Державне казначейство і його управління організовує і здійснює виконання державного бюджету.

Комунальне підприємстве Борівської сільської ради «Водолій» було зобов'язане перерахувати зазначену суму згідно з такими реквізитами: код платежу 21081100, р/р 31115106700480 відкритий на відділення УДК у Шевченківському р-ні, Харківська обл., МФО 851011, код ЄДРПОУ 24134484.

Враховуючи викладене вище, беручи до уваги той факт, що відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України, кожна сторона належними і достатніми доказами повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а відповідач належними доказами не довів факту перерахування у дохід державного бюджету на відповідні реквізити штрафу у сумі 2040, 00 грн., суд вбачає достатньо підстав для задоволення позову.

На підставі викладеного, керуючись Законом України "Про прокуратуру", Законом України „Про електроенергетику" ст.ст. 11, 12, 51, 71, ст. 158, ст. 159, ст. 160, ст. 161ст. 162, ст. 163, ст. 167 КАС України, суд -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Прокурора Червонозаводського району м. Харкова в інтересах держави в особі Державного підприємства національна енергетична компанія "Укренерго" в особі відокремленого підрозділу "Держенергонагляд у Північному регіоні" до Комунального підприємства Борівської сільської ради "Водолій", третя особа: Борівська сільська рада про стягнення штрафних санкцій - задовольнити.

Стягнути з Комунального підприємства Борівської сільської ради «Водолій»(63631, Харківська область, Шевченківський район, с. Борівське, вул. Постишева, 12-г, р\р 26007060204987 в Приват - Банку, МФО 351533, код 35770268) в доход держбюджету штраф у сумі 1020.00 (одна тисяча двадцять) грн. Одержувач: р/р 31115106700480 відкритий на відділення УДК у Шевченківському р-ні. Харківська обл., МФО 851011, код ЄДРПОУ 24134484, код платежу до держбюджету 21081100.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі заяви про апеляційне оскарження протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі - відповідно до ст.160 КАС України з дня складання постанови у повному обсязі, і поданням після цього протягом двадцяти днів апеляційної скарги, з подачею її копії до апеляційної інстанції або без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у встановлений строк, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Повний текст постанови буде виготовлено 12 липня 2010 року.

Суддя Панченко О.В.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.07.2010
Оприлюднено17.12.2015
Номер документу54296115
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —5339/10/2070

Постанова від 07.07.2010

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панченко О.В.

Ухвала від 14.06.2010

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панченко О.В.

Ухвала від 05.05.2010

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панченко О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні