Постанова
від 11.12.2015 по справі 821/3485/15-а
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 грудня 2015 р.м. ХерсонСправа № 821/3485/15-а

Херсонський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Бездрабка О.І.,

при секретарі - Вітічак О.Р.,

за участю:

представника позивача - Тимофеєва Д.В.,

представників відповідача - Кутової В.І., Теслюк Н.М.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Приватного підприємства "Південь-Снаб" до Державної податкової інспекції у м.Херсоні Головного управління Державної фіскальної служби у Херсонській області про зобов'язання вчинити певні дії,

встановив:

Приватне підприємство "Південь-Снаб" (далі - позивач) звернулося з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у м.Херсоні Головного управління Державної фіскальної служби у Херсонській області (далі - відповідач, ДПІ у м.Херсоні ГУ ДФС у Херсонській області), в якому з урахуванням заяви про зміну позовних вимог від 11.12.2015 р. просить визнати неправомірною бездіяльність відповідача щодо ненадання висновку про повернення ПП "Південь-Снаб" з Державного бюджету України суми надмірно сплаченого податку на прибуток у розмірі 111285,62 грн., зобов'язати відповідача прийняти висновок про повернення ПП "Південь-Снаб" з Державного бюджету України суми надмірно сплаченого податку на прибуток в розмірі 111285,62 грн. та подати його для виконання Головному управлінню Державної казначейської служби України в Херсонській області.

Свої вимоги мотивує тим, що має відповідні переплати з податку на прибуток. Неодноразово звертався до ДПІ у м.Херсоні ГУ ДФС у Херсонській області із заявами щодо повернення надміру сплачених грошових зобов'язань, на які не отримав відповіді. Вважає бездіяльність ДПІ у м.Херсоні ГУ ДФС у Херсонській області щодо неповернення надміру сплачених сум протиправною.

У судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги та просив їх задовольнити у повному обсязі.

Представники відповідача заперечували проти позовних вимог та просили відмовити в їх задоволенні за необґрунтованістю.

Заслухавши пояснення сторін, дослідивши наявні у справі докази, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог виходячи з наступного.

Судом встановлено, що згідно довідки ДПІ у м.Херсоні ГУ ДФС у Херсонській області станом на 23.01.2015 р. ПП "Південь-Снаб" мало переплату з податку на прибуток у розмірі 141265,32 грн.

16.04.2015 р. позивач звернувся до відповідача із заявою, в якій просив погасити грошове зобов'язання з транспортного податку за рахунок надміру сплачених грошових зобов'язань, а решту повернути на власний поточний рахунок.

На виконання заяви від 16.04.2015 р. ДПІ у м.Херсоні ГУ ДФС у Херсонській області грошове зобов'язання з транспортного податку за І квартал 2015 року у розмірі 56250 грн. було погашено, однак решта коштів не повернута на поточний рахунок позивача.

24.04.2015 р. позивач знову звернувся до відповідача із заявою про погашення грошових зобов'язань з транспортного податку у сумі 18750 грн. за рахунок надміру сплачених коштів, а решту повернути на власний розрахунковий рахунок.

Відповідачем погашено грошові зобов'язання з транспортного податку у сумі 18750 грн., але решта коштів не повернута на поточний рахунок.

При вирішенні даного публічно-правового спору суд виходить з наступних приписів законодавства.

Положеннями ст.43 ПК України визначено, що помилково та/або надміру сплачені суми грошового зобов'язання підлягають поверненню платнику відповідно до цієї статті, крім випадків наявності у такого платника податкового боргу. Обов'язковою умовою для здійснення повернення сум грошового зобов'язання є подання платником податків заяви про таке повернення протягом 1095 днів від дня виникнення помилково та/або надміру сплаченої суми.

Платник податків подає заяву на повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань у довільній формі, в якій зазначає напрям перерахування коштів: на поточний рахунок платника податків в установі банку; на погашення грошового зобов'язання (податкового боргу) з інших платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, незалежно від виду бюджету; повернення готівковими коштами за чеком у разі відсутності у платника податків рахунку в банку.

Згідно п.43.5 ст.43 ПК України контролюючий орган не пізніше ніж за п'ять робочих днів до закінчення двадцятиденного строку з дня подання платником податків заяви готує висновок про повернення відповідних сум коштів з відповідного бюджету та подає його для виконання відповідному органові, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів. На підставі отриманого висновку орган, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів протягом п'яти робочих днів здійснює повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань платникам податків у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику. Контролюючий орган несе відповідальність згідно із законом за несвоєчасність передачі органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів для виконання висновку про повернення відповідних сум коштів з відповідного бюджету.

Відповідно до п.7 Порядку взаємодії територіальних органів Міністерства доходів і зборів України, місцевих фінансових органів та територіальних органів Державної казначейської служби України у процесі повернення платникам податків помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов'язань, затвердженого наказом Міністерства доходів і зборів України від 30.12.2013 р. № 882/1188 (далі - Порядок № 882/1188), орган Міндоходів на підставі даних особових рахунків платників готує висновок за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку, два примірники Реєстру висновків за платежами, належними державному бюджету, за формою згідно з додатком 2 до цього Порядку, та три примірники Реєстру висновків за платежами, належними місцевим бюджетам, та платежами, які підлягають розподілу між державним та місцевими бюджетами, за формою згідно з додатком 3 до цього Порядку. Контроль за прийняттям/передаванням висновків органи Міндоходів, місцеві фінансові органи, органи Казначейства проводять шляхом проставляння на відповідних примірниках Реєстрів відміток про надходження документів до установи у порядку, визначеному Типовою інструкцією з діловодства у центральних органах виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих органах виконавчої влади, затвердженою постановою КМ України від 30 листопада 2011 року № 1242.

За платежами, належними державному бюджету, орган Міндоходів у строк не пізніше ніж за п'ять робочих днів до закінчення двадцятиденного строку з дня подання платником податків заяви передає висновки згідно з Реєстром висновків за платежами, належними державному бюджету, для виконання відповідному органу Казначейства.

За платежами, належними місцевим бюджетам, та платежами, які підлягають розподілу між державним та місцевими бюджетами, орган Міндоходів у строк не пізніше ніж за сім робочих днів до закінчення двадцятиденного строку з дня подання платником податків заяви передає висновки згідно з Реєстром висновків за платежами, належними місцевим бюджетам, та платежами, які підлягають розподілу між державним та місцевими бюджетами, для погодження відповідному місцевому фінансовому органу.

Місцевий фінансовий орган у строк не пізніше ніж протягом двох робочих днів здійснює погодження отриманих висновків шляхом засвідчення підписом керівника місцевого фінансового органу, засвідченим печаткою, та повертає їх згідно з Реєстром висновків за платежами, належними місцевим бюджетам, та платежами, які підлягають розподілу між державним та місцевими бюджетами, відповідному органу Міндоходів.

Орган Міндоходів не пізніше наступного робочого дня від дати отримання висновку, погодженого місцевим фінансовим органом, передає його згідно з Реєстром висновків за платежами, належними місцевим бюджетам, та платежами, які підлягають розподілу між державним та місцевими бюджетами, відповідному органу Казначейства.

Враховуючи вищевикладене, остаточний висновок з суми надмірно та/або помилково сплачених до бюджету податків робиться контролюючим органом на підставі даних особових рахунків зі складанням висновку встановленої форми та інших документів згідно п.7 Порядку, якому передує обов'язкове подання платником заяви згідно п.5, 6 Порядку.

Як вже зазначалося, позивач неодноразово звертався до ДПІ у м.Херсоні ГУ ДФС у Херсонській області із заявами про повернення надмірно сплачених грошових зобов'язань з податку на прибуток на розрахунковий рахунок підприємства, а саме 16.04.2015 р., 24.04.2015 р., які залишилися поза увагою відповідача.

При цьому факт отримання від ПП "Південь-Снаб" заяв про повернення надмірно сплачених грошових зобов'язань з податку на прибуток на розрахунковий рахунок підприємства підтвердили у судовому засіданні представники відповідача.

Оскільки після отримання заяв відповідач, в порушення вимог ст.43 Податкового кодексу України та п.7 Порядку № 882/1188 в установлені законодавством строки не підготував висновку про повернення надміру сплачених позивачем сум з податку на прибуток з Державного бюджету України та не подав його для виконання відповідному органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, позовні вимоги ПП "Південь-Снаб" щодо визнання протиправною бездіяльності відповідача є правомірними.

Згідно довідки ДПІ у м.Херсоні ГУ ДФС у Херсонській області станом на 24.11.2015 р. ПП "Південь-Снаб" має переплату з податку на прибуток у сумі 111285,62 грн., а тому також обґрунтованими є позовні вимоги в частині зобов'язання ДПІ у м.Херсоні ГУ ДФС у Херсонській області прийняти висновок про повернення ПП "Південь-Снаб" з Державного бюджету України суми надмірно сплаченого податку на прибуток у розмірі 111285,62 грн. та подати його для виконання Головному управлінню Державної казначейської служби України в Херсонській області.

Приписами ст.87 КАС України передбачено, що розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом.

Відповідно до ч.1 ст.4 Закону України "Про судовий збір" судовий збір справляється у відповідному розмірі від мінімальної заробітної плати у місячному розмірі, встановленої законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.

Підпунктом 1 пункту 3 частини 2 статті 4 Закону України "Про судовий збір" визначено, що ставки судового збору встановлюються у таких розмірах: за подання до адміністративного суду адміністративного позову: майнового характеру, який подано юридичною особою - 1,5 відсотка ціни позову, але не менше 1 розміру мінімальної заробітної плати; немайнового характеру, який подано юридичною особою - 1 розміру мінімальної заробітної плати.

Відповідно до ч.3 ст.6 Закону України "Про судовий збір" у разі коли в позовній заяві об'єднано дві і більше вимог немайнового характеру, судовий збір сплачується за кожну вимогу немайнового характеру.

Згідно п.1 ч.1, ч.2 ст.7 Закону України "Про судовий збір" сплачена сума судового збору повертається за клопотанням особи, яка його сплатила за ухвалою суду в разі зменшення розміру позовних вимог або внесення судового збору в більшому розмірі, ніж встановлено законом. У випадках, установлених пунктом 1 частини першої цієї статті, судовий збір повертається в розмірі переплаченої суми.

ПП "Південь-Снаб" при зверненні до суду було заявлено 1 позовну вимогу немайнового характеру та сплачено судовий збір у сумі 1218 грн.

18.11.2015 р. позивачем подано заяву про зміну позовних вимог, згідно якої заявлено 1 позовну вимогу немайнового характеру та 1 позовну вимогу майнового характеру, у зв'язку з цим було доплачено судовий збір у сумі 1832,27 грн. (за позовну вимогу майнового характеру).

В подальшому позивач 11.12.2015 р. подав до суду заяву про зміну позовних вимог, якою змінив позовні вимоги майнового характеру на позовні вимоги немайнового характеру. Таким чином позивачем заявлено 2 позовні вимоги немайнового характеру, у зв'язку з чим відповідно до п.1 ч.1, ч.2 ст.7 Закону України "Про судовий збір" судовий збір у сумі 614,27 грн., підлягає поверненню ПП "Південь-Снаб".

Частиною 1 статті 94 КАС України визначено, що якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.

Таким чином, сплачений ПП "Південь-Снаб" судовий збір у розмірі 2436 грн. за 2 позовні вимоги немайнового характеру підлягає стягненню на користь позивача з ДПІ у м.Херсоні ГУ ДФС у Херсонській області за рахунок її бюджетних асигнувань.

Керуючись ст.ст.8, 9, 12, 19, 71, 158-163, 167 КАС України, суд -

постановив :

Позов задовольнити.

Визнати неправомірною бездіяльність Державної податкової інспекції у м.Херсоні Головного управління Державної фіскальної служби у Херсонській області щодо ненадання висновку про повернення Приватному підприємству "Південь-Снаб" з Державного бюджету України суми надмірно сплаченого податку на прибуток у розмірі 111285,62 грн.

Зобов'язати Державну податкову інспекцію у м.Херсоні Головного управління Державної фіскальної служби у Херсонській області прийняти висновок про повернення Приватному підприємству "Південь-Снаб" з Державного бюджету України суми надмірно сплаченого податку на прибуток в розмірі 111285,62 грн. та подати його для виконання Головному управлінню Державної казначейської служби України в Херсонській області.

Повернути з Державного бюджету України на користь Приватного підприємства "Південь-Снаб" (код ЄДРПОУ 32618452) надмірно сплачений судовий збір у сумі 614 (шістсот чотирнадцять) грн. 27 коп.

Стягнути з Державної податкової інспекції у м.Херсоні Головного управління Державної фіскальної служби у Херсонській області за рахунок її бюджетних асигнувань на користь Приватного підприємства "Південь-Снаб" (код ЄДРПОУ 32618452) судовий збір у сумі 2436 (дві тисячі чотириста тридцять шість) грн.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст.160 КАС України чи прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Повний текст постанови виготовлений та підписаний 14 грудня 2015 р.

Суддя Бездрабко О.І.

кат. 8

СудХерсонський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.12.2015
Оприлюднено17.12.2015
Номер документу54296775
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —821/3485/15-а

Ухвала від 16.05.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Зайцев М.П.

Ухвала від 11.01.2016

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Коваль М.П.

Ухвала від 06.01.2016

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Коваль М.П.

Постанова від 11.12.2015

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Бездрабко О.І.

Ухвала від 11.12.2015

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Бездрабко О.І.

Ухвала від 27.11.2015

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Бездрабко О.І.

Ухвала від 06.11.2015

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Бездрабко О.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні