ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
----------------------
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
03 грудня 2015 р.м.ОдесаСправа № 821/2984/15-а
Категорія: 8 Головуючий в 1 інстанції: Бездрабко О.І. Одеський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого судді - Коваля М.П.
суддів - Домусчі С.Д.,
- Димерлія О.О.,
розглянувши в порядку письмового провадження в місті Одесі апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у м. Херсоні Головного управління Державної фіскальної служби у Херсонській області на постанову Херсонського окружного адміністративного суду від 19 жовтня 2015 року по справі за адміністративним позовом Публічного акціонерного товариства «Сигма» до Державної податкової інспекції у м. Херсоні Головного управління Державної фіскальної служби у Херсонській області, Управління Державної казначейської служби України у м. Херсоні Херсонської області про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії,-
В С Т А Н О В И В:
Публічне акціонерне товариство «Сигма» (далі - позивач, ПАТ «Сигма») звернулось з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у м. Херсоні Головного управління Державної фіскальної служби у Херсонській області (далі - відповідач-1, ДПІ у м. Херсоні ГУ ДФС у Херсонській області), Управління Державної казначейської служби України у м. Херсоні Херсонської області (далі - відповідач-2, УДК у м. Херсоні), в якому, з урахуванням заяви про уточнення позовних вимог від 19.10.2015 року, просив визнати протиправними дії відповідача-1 по направленню до Державної казначейської служби України довідки із зазначенням про фактичне відшкодування станом на 01.07.2015 року ПАТ «Сигма» 1231325,59 грн. бюджетної заборгованості з податку на додану вартість, зобов'язати відповідача-1 направити Державній казначейській службі України дані щодо залишку невідшкодованої суми податку на додану вартість, що рахується в бюджетній заборгованості, яка встановлена рішенням суду по справі № 821/2834/13-а, в розмірі 1231325,59 грн.
Постановою Херсонського окружного адміністративного суду від 19 жовтня 2015 року вказаний адміністративний позов задоволено.
Не погоджуючись із зазначеним судовим рішенням суду першої інстанції відповідач-1 подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати постанову суду першої інстанції та ухвалити нове рішення про відмову у задоволенні адміністративного позову, наголошуючи, зокрема, на порушенні судом першої інстанції норм матеріального права, неповне з'ясування всіх обставин, що мають значення для вирішення справи, що призвело до неправильного її вирішення.
Розглянувши матеріали справи, проаналізувавши доводи апеляційної скарги, перевіривши законність і обґрунтованість судового рішення в межах позовних вимог і доводів апеляційної скарги, судова колегія вважає, що апеляційна скарга підлягає задоволенню з наступних підстав.
Як встановлено судом першої інстанції та вбачається з матеріалів справи, постановою Херсонського окружного адміністративного суду від 25.02.2014 року по справі № 821/2834/13-а, яка залишена без змін ухвалами Одеського апеляційного адміністративного суду від 28.10.2014 року та Вищого адміністративного суду України від 15.04.2015 року, на користь ПАТ «Сигма» з Державного бюджету України стягнуто суму бюджетного відшкодування податку на додану вартість у розмірі 1442850,23 грн. згідно податкових декларацій з ПДВ за квітень, вересень, грудень 2009 року, лютий, червень, липень, серпень, вересень, жовтень, листопад 2010 року, серпень, жовтень, листопад 2011 року.
12.12.2014 року Херсонським окружним адміністративним судом видано виконавчий лист № 821/2834/13-а про стягнення з Державного бюджету України на користь ПАТ «Сигма» суму бюджетного відшкодування з податку на додану вартість у розмірі 1442850,23 грн., який передано на виконання до УДК у м. Херсоні.
Для виконання судового рішення про стягнення коштів у відповідності з виконавчим листом № 821/2834/13-а УДК у м. Херсоні було направлено до ДПІ у м. Херсоні ГУ ДФС у Херсонській області запит щодо визначення залишку невідшкодованих з бюджету сум ПДВ.
На вказаний запит ДПІ у м. Херсоні ГУ ДФС у Херсонській області надано довідку № 7 «Про розмір залишку невідшкодованих сум ПДВ, що рахується в бюджетній заборгованості, яка встановлена рішенням суду», у якій зазначено, що за виконавчим листом позивачу підлягає відшкодуванню з бюджету 1442850,23 грн., а станом на 01.07.2015 року із цієї суми відшкодовано 1231325,59 грн. у рахунок майбутніх платежів з ПДВ за заявою платника.
Не погоджуючись із діями відповідача-1 щодо визначення у вказаній довідці розміру залишку невідшкодованих сум ПДВ, що рахується в бюджетній заборгованості, яка встановлена рішенням суду, позивач звернувся до суду з даним позовом.
Вирішуючи спірне питання та задовольняючи заявлені позивачем вимоги, суд першої інстанції виходив з того, що відповідачем-1 протиправно визначено розмір залишку бюджетної заборгованості, що залишився не відшкодований позивачу станом на 01.07.2015 року у розмірі 211524,64 грн. за рішенням суду у справі № 821/2834/13-а.
Колегія суддів не погоджується з такими висновками суду першої інстанції з огляду на викладене.
Так, колегія суддів вважає, що судом першої інстанції не враховано, що в заявленому адміністративному позові, з урахуванням уточнень позовних вимог, позивач просив суд визнати протиправними дії відповідача-1 по направленню до Державної казначейської служби України довідки із зазначенням про фактичне відшкодування станом на 01.07.2015 року ПАТ «Сигма» 1231325,59 грн. бюджетної заборгованості з податку на додану вартість та зобов'язати відповідача-1 направити Державній казначейській службі України дані щодо залишку невідшкодованої суми податку на додану вартість, що рахується в бюджетній заборгованості, яка встановлена рішенням суду по справі № 821/2834/13-а, в розмірі 1231325,59 грн.
Тобто, в даному випадку підлягають встановленню обставини щодо правовірності направлення відповідачем-1 до казначейської служби довідки про розмір залишку невідшкодованих позивачу сум ПДВ, що рахується в бюджетній заборгованості, яка встановлена рішенням суду, станом на 01.07.2015 року, та наявність підстав для направлення відповідачаем-1 довідки із визначенням іншого розміру невідшкодованих сум ПДВ, що рахується за позивачем.
За правилами п. 23 Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2011 року № 845 (далі - Порядок від 03.08.2011 року № 845), стягувач, на користь якого прийняті судові рішення про бюджетне відшкодування податку на додану вартість та/або пені, нарахованої на заборгованість державного бюджету з відшкодування такого податку, подає документи, зазначені у пункті 6 цього Порядку, до органу Казначейства за місцем реєстрації стягувача в органі державної податкової служби.
Орган Казначейства надсилає після надходження зазначених документів до органу державної податкової служби запит щодо визначення розміру залишку невідшкодованих з державного бюджету сум податку на додану вартість та/або пені, нарахованої на заборгованість бюджету з відшкодування такого податку.
У разі коли на дату надходження виконавчого документа або у процесі його виконання розмір такого залишку зменшився, орган державної податкової служби узгоджує протягом п'яти робочих днів зазначений розмір із стягувачем, про що повідомляє органу Казначейства за встановленою формою.
Аналогічні вимоги містить п. 3.1 Порядку взаємодії між органами державної податкової служби України та Державного казначейства України в процесі судового розгляду та виконання рішень суду щодо безспірного списання коштів з рахунків, на яких обліковуються надходження Державного бюджету України з податку на додану вартість, затверджений наказом Державного казначейства України, Державної податкової адміністрації України від 27.04.2004 № 82/245, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 24.05.2004 року за № 645/9244 (далі - Порядок від 27.04.2004 № 82/245).
Так, за змістом зазначеного п. 3.1 Порядку від 27.04.2004 № 82/245 у разі надходження до органів Державного казначейства України оригіналу виконавчого документа (наказу суду), який свідчить про набрання рішенням законної сили, його копія не пізніше наступного робочого дня після його одержання передається до податкового органу для забезпечення повноти контролю за правильністю відшкодування та формування довідки щодо залишку невідшкодованого податку за звітний період за формою, установленою додатком 3.
В свою чергу, згідно вимог п. 3.2 Порядку від 27.04.2004 № 82/245 податковий орган протягом п'яти робочих днів після одержання копії виконавчого документа (наказу суду) направляє органу Державного казначейства України довідку щодо залишку сум невідшкодованого податку за звітний період.
При цьому, за правилами п. 3.3 Порядку від 27.04.2004 № 82/245 у разі якщо сума податку на додану вартість, що залишилась невідшкодованою на дату формування довідки, менша, ніж сума, визначена рішенням суду, то сума до відшкодування за звітний період, зазначена в довідці, узгоджується податковим органом з платником податку або оскаржується в суді з повідомленням про це відповідного органу Державного казначейства не пізніше наступного робочого дня після одержання рішення суду.
У такому разі та за умови узгодження платником податків суми податку на додану вартість до відшкодування за звітний період, зазначеної у довідці, Державне казначейство України на підставі оригіналу виконавчого документа (наказу суду), рішень, ухвал, постанов суду (за відсутності обставин, які зумовлюють зупинення виконання рішення) своїми платіжними дорученнями перераховує кошти з рахунку обліку доходів державного бюджету на рахунок платника податків у сумі, зазначеній у довідці.
Якщо сума до відшкодування за звітний період, зазначена в довідці, менша, ніж сума, визначена рішенням суду, та не узгоджена платником податку, Державне казначейство України на підставі оригіналу виконавчого документа (наказу суду), рішень, ухвал, постанов суду (за відсутності обставин, які зумовлюють зупинення виконання рішення) своїми платіжними дорученнями перераховує кошти з рахунку обліку доходів державного бюджету на рахунок платника податків, указаний в наказі суду, у сумі, зазначеній у рішенні суду.
З наведеного вбачається, що обов'язковою передумовою направлення до органу казначейської служби довідки щодо залишку невідшкодованого податку за звітний період у розмірі меншому, ніж визначено рішенням суду про таке відшкодування, є узгодження такого розміру невідшкодованого податку з платником податків та лише у разі наявності такого узгодження орган казначейської служби своїм платіжним дорученням перераховує кошти з рахунку обліку доходів державного бюджету на рахунок платника податків у сумі, зазначеній у довідці.
В іншому випадку, за відсутності узгодження залишку невідшкодованого податку за звітний період у розмірі меншому, ніж визначено рішенням суду про таке відшкодування, Державне казначейство України своїм платіжним дорученням перераховує кошти з рахунку обліку доходів державного бюджету на рахунок платника податків, у сумі, зазначеній у рішенні суду.
Як вбачається зі змісту довідки № 7 про розмір залишку невідшкодованих сум ПДВ, що рахується в бюджетній заборгованості, яка встановлена рішенням суду, дії щодо направлення якої до органу казначейства оскражуються позивачем, розмір залишку невідшкодованого податку за звітний період у розмірі меншому, ніж визначено рішенням суду про таке відшкодування, узгоджений з позивачем у відповідності до п. 3.3 Порядку від 27.04.2004 № 82/245, про що свідчить особистий підпис директора ПАТ «Сигма» та печатка цього підприємства на вказаній довідці з відміткою «Узгодження відповідно до п. 3.3».
Також, зі змісту наданої самим позивачем виписки по рахунку ПАТ «Сигма» вбачається, що УДК у м. Херсоні на підставі вказаної довідки узгодженої з позивачем здійснено перерахування коштів з рахунку обліку доходів державного бюджету на рахунок позивача у сумі, зазначеній у цій довідці.
За викладених обставин, враховуючи, що при направлені органу державної казначейської служби довідки щодо залишку невідшкодованого податку за звітний період у розмірі меншому, ніж визначено рішенням суду про таке відшкодування, відповідачем-1 в повній мірі виконані вимоги Порядку від 03.08.2011 року № 845 і Порядку від 27.04.2004 № 82/245 та узгоджено з позивачем розмір залишку невідшкодованих сум ПДВ, що рахується в бюджетній заборгованості, яка встановлена рішенням суду, колегія суддів вважає, що підстави для визнання протиправними дій відповідача щодо направлення цієї довідки та зобов'язання останнього направити довідку щодо іншого розміру залишку невідшкодованих сум ПДВ відсутні.
Зазначені обставини помилково не були встановлені судом першої інстанції, що призвело до неправильного вирішення даної справи.
Враховуючи викладене, оскільки судом першої інстанції при розгляді справи неправильно застосовано норми матеріального права, неповно з'ясовано обставин, що мають значення для справи, що призвело до її неправильного вирішення по суті, колегія суддів вважає, що судове рішення, відповідно до вимог ст. 202 КАС України, підлягає скасуванню з прийняттям по справі нової постанови про відмову у задоволенні заявлених вимог.
Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат, колегія суддів зазначає, що ухвалою від 16.11.2015 року апелянту відстрочено сплату судового збору за подання апеляційної скарги, проте станом на теперішній час цей судовий збір ним так і не сплачено.
За правилами ч. 2 ст. 94 КАС України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони - суб'єкта владних повноважень, суд присуджує з іншої сторони лише всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати, пов'язані із залученням свідків та проведенням судових експертиз.
За викладених обставин, на підставі ст. 94 КАС України, з відповідача-1 належить стягнути несплачений судовий збір у розмірі 80,36 грн. (110% ставки судового збору, що підлягала сплаті при поданні позовної заяви).
На підставі наведеного, керуючись ст.ст. 94, 197, 198, 200, 205, 206, 212, 254 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у м. Херсоні Головного управління Державної фіскальної служби у Херсонській області на постанову Херсонського окружного адміністративного суду від 19 жовтня 2015 року - задовольнити.
Постанову Херсонського окружного адміністративного суду від 19 жовтня 2015 року по справі за адміністративним позовом Публічного акціонерного товариства «Сигма» до Державної податкової інспекції у м. Херсоні Головного управління Державної фіскальної служби у Херсонській області, Управління Державної казначейської служби України у м. Херсоні Херсонської області про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії - скасувати.
Прийняти нову постанову, якою відмовити у задоволенні адміністративного позову Публічного акціонерного товариства «Сигма» до Державної податкової інспекції у м. Херсоні Головного управління Державної фіскальної служби у Херсонській області, Управління Державної казначейської служби України у м. Херсоні Херсонської області про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії.
Стягнути з Державної податкової інспекції у м. Херсоні Головного управління Державної фіскальної служби у Херсонській області (код ЄДРПОУ 39473382) на користь Державного бюджету України (отримувач коштів - УК у м. Одесі/Приморський р-н/22030001; код отримувача (код за ЄДРПОУ) - 38016923; банк отримувача - ГУДКСУ в Одеській області; код банку отримувача (МФО) - 828011; рахунок отримувача - 31212206781008; код класифікації доходів бюджету - 22030001; призначення платежу - судовий збір, ПІБ апелянта чи назва установи, організації, що виступає апелянтом, Одеський апеляційний адміністративний суд, код ЄДРПОУ суду 34380461) несплачений судовий збір в розмірі 80 (вісімдесят) гривень 36 коп.
Постанова апеляційного суду набирає законної сили через 5 днів після направлення її копії особам, які беруть участь у справі та може бути оскаржена в касаційному порядку протягом 20 днів після набрання законної сили безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Головуючий суддя: М.П. Коваль
Суддя: С.Д. Домусчі
Суддя: О.О. Димерлій
Суд | Одеський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.12.2015 |
Оприлюднено | 18.12.2015 |
Номер документу | 54329832 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський апеляційний адміністративний суд
Коваль М.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні