Постанова
від 10.12.2015 по справі 826/21869/15
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

10 грудня 2015 року № 826/21869/15

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі: головуючого судді Кротюка О.В., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу

за позовомПриватного підприємства «Васильківтрансавто» до Управління Укртрансінспекції у Київській області про визнання протиправною та скасування постанови про застосування штрафу,

ВСТАНОВИВ:

До Окружного адміністративного суду м. Києва звернулось Приватне підприємство «Васильківтрансавто» з позовом до Управління Укртрансінспекції у Київській області про визнання протиправною та скасування постанови про застосування адміністративно-господарського штрафу від 10.08.2015р. №034815.

В обґрунтування заявлених вимог позивач вказує на протиправність застосування до нього штрафних санкцій за начебто відмову у пільговому перевезенні пасажів, оскільки фактів відмови пасажирам у пільговому перевезенні, які мають право на таку пільгу відповідно до законодавства, встановлено не було. Також, зазначає, що органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування не укладалися договори з ПП "Васильківтрансавто" на перевезення пільгових категорій громадян на міжобласних автобусних маршрутах загального користування.

Представник відповідача в судовому засіданні заперечував проти позову, зазначивши про законність та обґрунтованість застосованого до позивача штрафу, оскільки водій автоперевізника безпідставно відмовив інваліду війни в пільговому перевезенні пасажирів.

У судовому засіданні 04.11.2015 року за згодою сторін на підставі ч. 4 ст. 122 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі - КАС України) суд ухвалив про перехід до розгляду справи у порядку письмового провадження.

Розглянувши наявні в матеріалах справи документи і матеріали, заслухавши пояснення представників сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

Приватне підприємство «Васильківтрансавто» зареєстровано в якості юридичної особи 14.07.2006р. код ЄДРПОУ 34374306, адреса: 08600, Київська обл., м. Васильків, Перший провулок Селянський, 30. Основний вид діяльності - надання послуг з перевезення пасажирів, людей та вантажів автомобільним транспортом.

08.07.2015р. о 19:20год. у м. Львів, автовокзал, працівниками управління Укртрансінспекції у Львівській області проведена перевірка належного ПП «Васильківтрансавто» автобусу марки Neoplan 117 (номерний знак НОМЕР_1), який під керуванням водія ОСОБА_1 виконував міжміській міжобласний рейс №894 Трускавець-Київ-А/П Бориспіль, за результатами якої складено акт перевірки №307 від 08.07.2015р.

З акту перевірки вбачається, що в ході її проведення встановлено порушення вимог статті 37 Закону України "Про автомобільний транспорт", а саме: безпідставна відмова від пільгового перевезення пасажиру ОСОБА_3, як інваліду війни. Вказано, що водій з актом ознайомлений, від підпису та пояснень відмовився.

Інших відомостей, які б ідентифікували особу, що мала право на пільговий проїзд та отримала відмову у такому, акт перевірки не містить.

На підставі вказаного акту перевірки Управлінням Укртрансінспекції у Київській області винесено постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу від 10.08.2015р. №034815, згідно якої до позивача застосовано штраф у розмірі 170 грн. (ст. 60 ЗУ "Про автомобільний транспорт").

Вирішуючи спір по суті, суд виходить з наступного.

Засади організації та діяльності автомобільного транспорту визначені Законом України "Про автомобільний транспорт" від 05.04.2001р. №2344-III (далі - Закон №2344-III).

Статтею 3 Закону №2344-ІІІ встановлено, що цей Закон регулює відносини між автомобільними перевізниками, замовниками транспортних послуг, органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, пасажирами, власниками транспортних засобів, а також їх відносини з юридичними та фізичними особами - суб'єктами підприємницької діяльності, які забезпечують діяльність автомобільного транспорту та безпеку перевезень.

Відносини щодо пільгового перевезення пасажирів автомобільним транспортом регулюються статтею 37 Закону №2344-ІІІ.

Так, пільгові перевезення пасажирів, які відповідно до законодавства користуються такими правами, забезпечують автомобільні перевізники, які здійснюють перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування.

Автомобільному перевізнику, який здійснює перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування, забороняється відмовлятися від пільгового перевезення, крім випадків, передбачених законом.

Безпідставна відмова від пільгового перевезення тягне за собою відповідальність згідно із законом.

Відповідно до абзацу другого частини першої статті 60 Закону №2344-ІІІ за порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників застосовуються адміністративно-господарські штрафи за безпідставну відмову від пільгового перевезення пасажира - штраф у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

У даному випадку, підставою для прийняття оскаржуваної постанови стала, начебто, безпідставна відмова позивача у пільговому перевезенні пасажира ОСОБА_3, як інваліда війни, про що зазначено в акті перевірки.

Відповідно до ч. 1 статті 69 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.

Обставини, які за законом повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися ніякими іншими засобами доказування, крім випадків, коли щодо таких обставин не виникає спору (ч.4 ст. 70 КАС України).

Згідно статті 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

В ході розгляду даної справи відповідачем по суті не надано в порядку виконання обов'язку, визначеного ч. 2 ст. 71 КАС України, жодних належних та допустимих доказів, які б підтверджували факт відмови позивача у пільговому перевезенні пасажира та ідентифікацію особи такого пасажира, зокрема, таких як: письмових пояснень пасажира ОСОБА_3 чи інших пасажирів автобусу щодо обставин відмови у пільговому перевезенні; копії посвідчення інваліда війни, що б підтверджувало статус пасажира ОСОБА_3 та його право на пільговий проїзд; інших відомостей, які б ідентифікували особу, що мала право на пільговий проїзд та отримала відмову у такому тощо.

Окрім того, суд звертає увагу, що згідно ч. 4 ст. 37 Закону №2344 види та обсяги пільгових перевезень установлюються замовленням, у якому визначається порядок компенсації автомобільним перевізникам, які здійснюють перевезення пасажирів на маршрутах загального користування, збитків від цих перевезень.

У відповідності до ч. 2 ст. 29 цього Закону органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування зобов'язані надати перевізникам, які здійснюють пільгові перевезення пасажирів та перевезення пасажирів за регульованими тарифами, компенсацію відповідно до закону.

Статтею 11 Закону №2344 визначено, що надання соціально значущих послуг автомобільного транспорту здійснюється відповідно до законодавства з питань поставки продукції для державних потреб.

Соціально значущими послугами автомобільного транспорту є послуги з перевезення пасажирів автобусними маршрутами загального користування за визначеними уповноваженими органами тарифами та на пільгових умовах відповідно до законодавства.

Тобто, пільгове перевезення пасажирів автоперевізник зобов'язаний здійснювати на підставі замовлення державного органу.

Як вбачається з матеріалів справи, Приватне підприємство "Васильківтрансавто" неодноразово зверталося із листами до Міністерства інфраструктури України, в яких просило вжити заходів щодо врегулювання порядку здійснення перевезень пільгових категорій пасажирів та забезпечення компенсації автомобільним перевізникам збитків від цих перевезень. Однак, доказів розгляду вказаних звернень, а також доказів укладення із позивачем угод щодо пільгового перевезення пасажирів суду не надано.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Враховуючи вищенаведене в сукупності, суд приходить до висновку, що в даному випадку в порядку виконання обов'язку, передбаченого ч. 2 ст. 71 КАС України, відповідачем не доведено наявності обставин та підстав, які б свідчили про порушення позивачем Закону №2344-III, що полягало б у безпідставній відмові у пільговому перевезенні, а відтак, враховуючи заперечення позивачем факту відмови у пільговому перевезенні пасажира, а також відсутності у матеріалах справи доказів замовлення державного органу на пільгове перевезення позивачем пасажирів, відповідач не довів суду законності та обґрунтованості висновків акту перевірки та оскаржуваного рішення.

Керуючись вимогами статей 11, 69 - 71, 158 - 163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва,-

П О С Т А Н О В И В:

1. Адміністративний позов Приватного підприємства «Васильківтрансавто» -задовольнити.

2. Визнати протиправним та скасувати постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу від 10.08.2015р. №034815.

3. Судові витрати в розмірі 1 218,00 грн. (одна тисяча двісті вісімнадцять гривень нуль коп.) присудити на користь Приватного підприємства «Васильківтрансавто» (адреса: 08600, Київська обл., м. Васильків, 1-й пров. Селянський, 30; код ЄДРПОУ 34374306) за рахунок бюджетних асигнувань Управління Укртрансінспекції у Київській області (адреса: 03113, м. Київ, просп. Перемоги, 57; код ЄДРПОУ 38353934).

Постанова набирає законної сили в строк і порядку, передбачені статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України. Постанова може бути оскаржена за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 КАС України.

Суддя О.В. Кротюк

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення10.12.2015
Оприлюднено18.12.2015
Номер документу54332073
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/21869/15

Постанова від 10.12.2015

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кротюк О.В.

Ухвала від 11.09.2015

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кротюк О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні