Постанова
від 19.07.2010 по справі 6992/10/2070
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61004 м. Харків вул. Мар'їнська, 18-Б-3 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

19 липня 2010 р. № 2-а- 6992/10/2070

Харківський окружний адміністративний суд у складі

головуючого судді Панченко О.В.

при секретарі судового засідання Венглюк Т.В.

за участю:

представника прокуратури - ОСОБА_1

представника позивача - ОСОБА_2

представника відповідача - не прибув.

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом

Прокурора Червонозаводського району м. Харкова в інтересах держави Державного підприємства "Національної енергетичної компанії "Укренерго" в особі відокремленого підрозділу "Держенергонагляд у Північному регіоні" до Роганського виробничого управління житлово-комунального господарства про стягнення суми ,

В С Т А Н О В И В:

Прокурор Червонозаводського району м. Харкова звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом в інтересах держави в особі Державного підприємства "Національна енергетична компанія "Укренерго" в особі Відокремленного підрозділу "Держенергонагляд у Північному регіоні" до Роганського виробничого управління житлово-комунального господарства, в якому просить суд стягнути з Роганського виробничого управління житлово-комунального господарства у доход державного бюджету штраф у сумі 5100,00 грн.

Позовні вимоги обґрунтовує тим, що в ході перевірки ВП „Держенергонагляд у Північному регіоні" за дотриманням чинного законодавства встановлено, що в період з 26 по 28 травня 2009 року інспекцією з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії у Харківській області були проведені обстеження з питань технічного стану та дотримання режимів споживання теплової енергії Роганського виробничого управління житлово - комунального господарства, про що були складені акти № 07/10-1504 від 26.05.09 р. № 07/10-1505 від 26.05.2009р., №07/10-1513 від 27.05.09 р., № 07/10-1514 від 27.05.09 р., № 07/10-1534 від 28.05.09 р. та № 07/0-1535 від 28.05.09 р. За результатами обстежень відповідачеві був виданий обов'язковий до виконання припис №'07/10-1535 від 28.05.09 р. про усунення виявлених порушень, які відповідач у встановлений термін не виконав, що підтверджується протоколом № 07/10-0003 від 21.01.10 р.

Відповідно до п. 10 Положення „Про порядок накладання на суб'єктів господарювання штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання", суб'єкт господарювання повинен сплатити штраф протягом 30 днів з дня винесення постанови про його накладання. У разі несплати штрафу у зазначений термін він стягується в судовому порядку. Проте, до теперішнього часу штраф до держбюджету відповідачем не перераховано. що стало причиною звернення з даним позовом до суду.

У судовому засіданні прокурор та представник Відокремленого підрозділу "Держенергонагляд у Північному регіоні" Державного підприємства "Національна енергетична компанія "Укренерго" підтримали позов у повному обсязі, просили позов задовольнити.

Відповідач у судове засідання свого представника не направив, про час дату та місце судового засідання був повідомлений належним чином, про що в матеріалах справи свідчить повідомлення про вручення поштового відправлення, причини неявки суду не повідомив.

Суд вислухавши представника прокуратури та представника Відокремленого підрозділу "Держенергонагляд у Північному регіоні" Державного підприємства "Національна енергетична компанія "Укренерго" , дослідивши матеріали справи, проаналізувавши докази у їх сукупності, вважає що позов підлягає задоволенню з наступних підстав:

Згідно ст. 60 КАС України прокурор має право звертатися з адміністративним позовом та здійснювати представництво інтересів громадянина або держави в порядку, встановленому законами.

Відповідно до ст. 36-1 Закону України "Про прокуратуру" підставою представництва прокуратурою у суді інтересів держави є наявність порушень або загрози порушень економічних, політичних та інших державних інтересів внаслідок протиправних дій (бездіяльності) фізичних або юридичних осіб, що учиняються у відносинах між ними або державою. Однією з форм представництва прокуратури є звернення до суду з позовом або заявою на захист прав і свобод іншої особи, невизначеного кола осіб, прав юридичних осіб, коли порушуються інтереси громадянина або держави.

Прокурор самостійно визначає підстави для представництва у судах, форму його здійснення і може здійснювати представництво у будь-якій стадії судочинства в порядку, передбаченому процесуальним законодавством.

Згідно з Указом Президента України „Про зміни в структурі центральних органів виконавчої влади" від 15.12.99р. №1573/99 з метою вдосконалення структури органів виконавчої влади та підвищення ефективності державного управління було внесено зміни до структури центральних органів виконавчої влади та затверджено систему їх реалізації, якою визначено, що до складу органів виконавчої влади України входить Міністерство палива та енергетики України.

Державне підприємство „Національна енергетична компанія „Укренерго" підпорядковано Міністерству палива та енергетики України і засновано на державній власності.

Основною метою діяльності підприємства є забезпечення цілісності об'єднаної енергетичної системи, забезпечення інтересів держави, енергоощадних підприємств усіх форм власності, запобігання порушенням режимів і аварій системного значення та ліквідація наслідків можливих аварій з найменшими для держави втратами.

Відповідно до ст. 5 Закону України „Про електроенергетику" однією із засад державної політики в енергетиці є створення умов безпечної експлуатації об'єктів електроенергетики, а також забезпечення відповідальності енергопостачальників та споживачів.

Згідно зі ст. 9 зазначеного Закону та п. 1 Положення „Про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії", затвердженого КМУ від 07.08.96р. №929 із змінами та доповненнями, державний нагляд в електроенергетиці здійснює Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії (Держенергонагляд). Державні інспектори з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії мають право застосовувати у встановленому законом України порядку санкції до суб'єктів господарської діяльності за порушення нормативно-правових актів. За ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень чи приписів Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії суб'єкти господарювання несуть відповідальність у вигляді штрафу у розмірі до п'яти тисяч неоподатковуваних податком мінімумів доходів громадян.

Згідно з Положенням Про відокремлений підрозділ „Держенергонагляд у Північномурегіоні", затвердженим директором Державного підприємства „Національна енергетична компанія „Укренерго", Держенергонагляд у Північному регіоні утворено з метою забезпечення функціонування електроенергетичної системи регіону в межах Харківської, Полтавської та Сумської областей України, як складової частини цілісної об'єднаної енергосистеми України.

Судом встановлено, що в ході перевірки ВП „Держенергонагляд у Північному регіоні" за дотриманням чинного законодавства в період з 26 по 28 травня 2009 року інспекцією з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії у Харківській області були проведені обстеження з питань технічного стану та дотримання режимів споживання теплової енергії Роганського виробничого управління житлово - комунального господарства, про що були складені акти № 07/10-1504 від 26.05.09 р. № 07/10-1505 від 26.05.2009р., №07/10-1513 від 27.05.09 р., № 07/10-1514 від 27.05.09 р., № 07/10-1534 від 28.05.09 р. та № 07/0-1535 від 28.05.09 р.

За результатами обстежень відповідачеві був виданий обов'язковий до виконання припис №07/10-1535 від 28.05.09 р. про усунення виявлених порушень, які відповідач у встановлений термін не виконав, що підтверджується протоколом № 07/10-0003 від 21.01.10 р.

Суд зауважує, що визначений припис відповідачем у встановленому законом порядку не оскаржений, не скасований, на час розгляду справи є чинним.

Старшим державним інспектором України з енергонагляду у Харківській області за порушення законодавства в галузі електроенергетики та за ухилення від виконання припису на відповідача, згідно зі ст. 27 Закону України „Про електроенергетику" та „Положення про порядок накладання на суб'єктів господарювання штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання", затвердженого Постановою КМУ №1312 від 30.07.99р., накладено штраф, про що було винесено постанову та видано припис № 07/10-1535 від 28.05.09 р.

21.01.2010 р. інспекцією Держенергонагляду у Харківській області було проведено перевірку виконання припису № 07/10-1535 від 28.05.09 р. та встановлено, що припис відповідачем не виконано, про що складено Акт перевірки (протокол) № 07/10-0003 та старшим державним інспектором України з енергетичного нагляду в Харківській області винесено постанову № 07/10-0010 від 26.01.2010 р. про накладання на суб'єкта господарювання - Роганського виробничого управління житлово-комунального господарства штрафу за порушення законодавства в галузі електроенергетики про усунення раніше виявлених порушень на суму 5100,00 (п'ять тисяч сто) грн.

Відповідно до п.10 Положення „Про порядок накладання на суб'єктів господарювання штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання", суб'єкт господарювання повинен сплатити штраф протягом 30 днів з дня винесення постанови про його накладання. У разі несплати штрафу у зазначений термін він стягується в судовому порядку.

Ненадходження, а також несвоєчасне надходження штрафних санкцій до бюджету зачіпає інтереси держави, оскільки відбувається недофінансування бюджетних установ, організацій, соціальних програм, що створює загрозу стабільності соціальної політики держави.

Штрафи, накладені Державною інспекцією з енергетичного нагляду спрямовуються до державного бюджету України. Згідно з Положенням Державного казначейства, затвердженим Постановою КМУ №590 від 31.07.99р., Державне казначейство і його управління організовує і здійснює виконання державного бюджету.

Роганське виробниче управління житлово-комунального господарства було зобов'язане перерахувати зазначену суму згідно з такими реквізитами: код платежу 21081100, р/р 31110106700429 ГУДК Харківському районі, Харківська обл., МФО 851011, - код ЄДРПОУ 24134461. Проте, на час розгляду справи, штраф до держбюджету відповідачем не перераховано.

Враховуючи викладене вище, беручи до уваги той факт, що відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України, кожна сторона належними і достатніми доказами повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а відповідач належними доказами не довів факту перерахування у дохід державного бюджету на відповідні реквізити штрафу у сумі 2040, 00 грн., суд вбачає достатньо підстав для задоволення позову.

На підставі викладеного, керуючись Законом України "Про прокуратуру", Законом України „Про електроенергетику" ст.ст. 11, 12, 51, 71, ст. 158, ст. 159, ст. 160, ст. 161ст. 162, ст. 163, ст. 167 КАС України, суд -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Прокурора Червонозаводського району м. Харкова в інтересах держави в особі Державного підприємства "Національна енергетична компанія "Укренерго" в особі відокремленого підрозділу "Держенергонагляд у Північному регіоні" до Роганського виробничого управління житлово-комунального господарства про стягнення суми - задовольнити.

Стягнути з Роганського виробничого управління житлово - комунального господарства (62481, Харківська область, Харківський район, с. Рогань, вул. Леніна, 93, Р\р 260080ТбІб7800 АКІБ «Укрсиббанк»м. Харкова, МФО 351005, код ЄДРПОУ 14058345) у доход державного бюджету штраф у сумі 5100.00 (п'ять тисяч сто) грн. Одержувач: р/р 31110106700429 ГУДК у Харківському районі, МФО 851011, код ЄДРПОУ 24134461, код платежу до держбюджету 21081100.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі заяви про апеляційне оскарження протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі - відповідно до ст.160 КАС України з дня складання постанови у повному обсязі, і поданням після цього протягом двадцяти днів апеляційної скарги, з подачею її копії до апеляційної інстанції або без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у встановлений строк, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Повний текст постанови буде виготовлено 26 липня 2010 року.

Суддя Панченко О.В.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.07.2010
Оприлюднено22.12.2015
Номер документу54357231
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —6992/10/2070

Постанова від 19.07.2010

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панченко О.В.

Ухвала від 03.06.2010

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панченко О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні