Справа № 815/4937/15
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
16 грудня 2015 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючої судді Потоцької Н.В. розглянувши у порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом приватного підприємства «Торговий дім «Українська Рибна Компанія» до державної податкової інспекції у Приморському районі м. Одеси Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення,-
ВСТАНОВИВ:
З позовом до суду звернулось приватне підприємство «Торговий дім «Українська Рибна Компанія» до державної податкової інспекції у Приморському районі м. Одеси Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області в якому просить визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення форми «Р» від 14 серпня 2015 року за №0001102204 ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області, яким було визначено суму грошового зобов'язання 236 500, 00 грн. (за штрафними (фінансовими) санкціями штрафами).
В обґрунтування правової позиції позивач зазначає, що висновки викладені в Акті перевірки № 5218/15-53-22-04/37060201 від 30.07.2015 р. є безпідставні, не ґрунтуються на нормах чинного в Україні законодавства, а податкове повідомлення - рішення, що винесене на підставі Акту перевірки є незаконним та підлягає скасуванню.
Представник позивача в судове засідання не з'явився надав до суду заяву за вхід. №32353/15 від 11.12.2015 р. про розгляд справи в порядку письмового провадження.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився про розгляд справи був повідомлений належним чином та своєчасно, що підтверджується матеріалами справи. В обгрунтування правової позиції надав письмові заперечення в яких з посиланням на встановлені порушення вважає, що спірне податкове повідомлення - рішення грунтується на приписах закону і скасуванню не підлягає.
Відповідно до ч. 4, ч. 6 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта. З огляду на викладене справа розглядається у порядку письмового провадження.
Дослідивши матеріали справи, оцінивши докази, які є у справі за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтуються на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, проаналізувавши чинне законодавство, суд вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
На підставі направлень від 09.06.2015 року № 001332/990, від 09.06.2015 року №000561/987, від 09.06.2015 року № 001318/995, від 09.06.2015 року № 000679/996, від 09 06.2015 року № 001333/991, від 09.06.2015 року № 001334/992, від 09.06.2015 року №001335/993, від 09.06.2015 року 001336/994, виданих Державною податковою інспекцією у Приморському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області проведено планову виїзну перевірку приватного підприємства «Торговий Дім «Українська Рибна Компанія» (код ЄДРПОУ 37060201) з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.01.2013 по 31.12.2014 р. р., валютного законодавства за період з 01.10.2013 по 31.12.2014 р. р. та іншого законодавства за період з 01.01.2013 по 31.12.2014 р.р. За наслідками проведеної перевірки податковим органом було складено Акт № 5218/15-53-22-04/37060201 від 30.07.2015 року, яким встановлені порушення:
- п. 44.1, п.44.6 ст. 44, п.138.1, п.п.138.10.3, п.138.10 ст. 138, п.п.139.1.9 п.139.1 ст. 139 Податкового Кодексу України, Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, в результаті чого занижено податок на прибуток в періоді, що перевірявся, на загальну суму 333 800, 00 грн., у тому числі завищення в сумі 333 800, 00 грн.;
- підпункт 39.2.1.2 п.п. 39.2.1 п. 39.2, п.п.39.4.2, п.39.4 ст. 39, п.161.2 ст.161 Податкового Кодексу України, Закон України від 04.07.2013 року № 408 «Про внесення змін до Податкового Кодексу України щодо трансфертного ціноутворення», в результаті чого встановлено, що ПП «Торговий Дім «Українська Рибна Компанія» не надало до ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області звіти про контрольовані операції, в тому числі: за 2013 рік; за 2014 рік (а/с. 9-30).
05.08.2015 року ПП «Торговий Дім «Українська Рибна Компанія» за вихід. № 42 подала заперечення на Акт перевірки.
20.08.2015 року ПП «Торговий Дім «Українська Рибна Компанія» отримала відповідь на подані Заперечення, згідно якої податковий орган залишив без змін висновки Акту перевірки.
На підставі встановлених порушень прийнято податкове повідомлення - рішення від 14.08.2015 № НОМЕР_1 про нарахування штрафної санкції за несвоєчасно подані звіти про контрольовані операції за 2013, 2014 роки у розмірі 236 500, 00 грн. (а/с. 55).
Податковим органом в ході перевірки господарської операції на предмет здійснення контрольованих операцій за 2013 та 2014 роки встановлено: постачальником рибопродуктів ПП «ТД «Українська рибна компанія» (Покупець) у перевіряємому періоді була, в тому числі, Компанія "EAST EUROPEAN FISH COMPANY LLP" (ОСОБА_1, юридична адреса: 39-43 Duke Street, Edinburgh, ЕН6 8НН, United Kingdom), на підставі контрактів:
- контракт від 05.01.2011 року №0501/11.
Предмет Контракту: Постачальник поставляє, а Покупець купує на умовах цього Контракту, протягом усього строку його дії свіжоморожену та охолоджену рибу різних видів, морепродукти та інші продукти харчування і кількість яких зазначається у Спеціфікаціях та/або Інвойсах, які являються невід'ємною частиною даного Контракту. Ціна та вартість товару узгоджуються між Постачальником і Покупцем і фіксуються у Проформах Інвойсах та/або Інвойсах та/або Специфікаціях, які оформлюються на кожну окрему поставку, та являються невід'ємною частиною даного Контракту.
Контракт діє до 31.12.2015 року, але в будь якому випадку до повного виконання Сторонами прийнятих на себе зобов'язань;
- контракт від 01.11.2013 року №0111/13.
Предмет Контракту: Постачальник поставляє, а Покупець купує на умовах цього Контракту, протягом усього строку його дії свіжоморожену та охолоджену рибу різних видів, морепродукти та інші продукти харчування і кількість яких зазначається у Спеціфікаціях та/або Інвойсах, які являються невід'ємною частиною даного Контракту. Ціна та вартість товару узгоджуються між Постачальником і Покупцем і фіксуються у Проформах Інвойсах та/або Інвойсах та/або Специфікаціях, які оформлюються на кожну окрему поставку, та являються невід'ємною частиною даного Контракту.
Контракт діє до 31.12.2018 року, але в будь якому випадку до повного виконання Сторонами прийнятих на себе зобов'язань.
За інформацією, отриманою з інтернет-джерел (companycheck.co.uk), партнерами (учасниками) компанії "EAST EUROPEAN FISH COMPANY LLP" є фірма «MAYTREE OVERSEAS S.A.», яка є резидентом ОСОБА_2, зареєстрована за адресою: Arango-Orillac Bldg 2nd Floor East 54th Street Panama City Panama та фірма «SEAFOOD TRADING LTD.», яка є резидентом Маршальських Островів, зареєстрована за адресою: Trust Company Complex Ajeltake Road Ajeltake Island Majuro Marshall Islands;
Згідно з Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 23.02.2011 №143-р «Про перелік офшорних зон» Маршальські Острови є офшорного зоною. Згідно Розпорядження Кабінету Міністрів України від 25.12.2013 №1042-р «Про затвердження переліку держав (територій), у яких ставки податку на прибуток (корпоративний податок) на 5 і більше відсоткових пунктів нижчі, ніж в Україні», відповідно до підпункту 39.2.1.2 підпункту 39.2.1 пункту 39.2 статті 39 Податкового кодексу України, Республіка Маршаллові Острови та ОСОБА_2 входить до переліку держав (територій), у яких ставки податку на прибуток (корпоративний податок) на 5 і більше відсоткових пунктів нижчі, ніж в Україні, згідно з додатком.
Згідно відповіді від 12.03.2015 №G000323, отриманої від компетентного органу Великобританії на запит ДФС України стосовно оподаткування партнерства LLP за умовами податкового законодавства Великобританії, податок за отриманими партнерством доходами стягується з його партнерів згідно з законодавством країни їх юрисдикції.
Партнерство з обмеженою відповідальністю (LLP) створюється відповідно до Limited Liability Partnerships Act 2000 та реєструється в Реєстрі компаній Англії та Уельсу. При засновництві партнерства його учасниками (партнерами) визнаються особи, які підписали документ про створення партнерства, який повинен бути підписаний не менш як двома учасниками (партнерами).
Відповідно до розділу Оподаткування Limited Liability Partnerships Act 2000 з метою оподаткування приросту капіталу власниками активів визнаються учасники партнерства, які виступають у якості партнерів. Також, укладені партнерством угоди про здійснення комерційної або господарської діяльності визнаються учасниками партнерства, які виступають у якості партнерів.
Виходячи із положень Income and Corporation Taxes Act 1988 (section 112), якщо контроль та управління партнерством здійснюється з-за кордону, то з метою оподаткування партнерство визнається нерезидентом Великобританії, навіть якщо один з учасників є резидентом Великобританії.
В Модельній податковій конвенції щодо доходів та капіталу, затвердженій ОЕСР, в п.8.8 коментарів до статті 4 зазначено, що положення Конвенції застосовуються до часток партнерів (учасників) в доході партнерства.
Таким чином, якщо партнерами (засновниками) компанії організаційно-правової форми LLP виступають юридичні (фізичні)особи, які зареєстровані в офшорних зонах та, з огляду на особливості оподаткування партнерів (засновників) та їх партнерств, підприємства-імпортери при здійсненні операцій з вищезазначеними компаніями повинні застосовувати обмеження, визначені п.161.2 ст.161 Податкового кодексу України, із змінами та доповненнями (в редакції, що діяла до 01.01.2015 року), а саме: «Уразі укладення договорів, які передбачають здійснення оплати товарів (робіт, послуг) на користь нерезидентів, що мають офшорний статус, чи при здійсненні розрахунків через таких нерезидентів або через їх банківські рахунки, незалежно від того, чи здійснюється така оплата (в грошовій або іншій формі) безпосередньо або через інших резидентів або нерезидентів, витрати платників податку на оплату вартості таких товарів (робіт, послуг) включаються до складу їх витрат у сумі, що становить 85 відсотків вартості цих товарів (робіт, послуг).
Правило, визначене цим пунктом, починає застосовуватися з календарного кварталу, що настає за кварталом, на який припадає офіційне опублікування переліку офшорних зон, встановленого Кабінетом Міністрів України.
У разі необхідності внесення змін до цього переліку такі зміни вносяться не пізніше ніж за три місяці до нового звітного (податкового) року та вводяться в дію з початку нового звітного (податкового) року.».
Як видно із вищевказаного, компанія "EAST EUROPEAN FISH COMPANY LLP" (Великобританія) має офшорний статус.
Перевіркою встановлено, що у періоді з 01.09.2013 по 31.12.2014 роки відповідно до наданих до перевірки первинних документів (Контракти, ВМД, банківські виписки з додатками, інвойси та ін.), регістрів бухгалтерського обліку, ПП «ТД «Українська рибна компанія» отримала товари (рибопродукти) від компанії "EAST EUROPEAN FISH COMPANY LLP" (Великобританія), що детально наведено у додатку №А до акту перевірки, у розмірі який підпадає під визначення контрольованих операцій, тобто більше 50 млн. грн. за період з 01.09.2013 по 31.12.2013 та більше 50 млн. грн. за 2014 рік.
Згідно пп. 39.4.2 п. 39.4 ст.39 Податкового кодексу (в редакції, що діяла до 01.01.2015 року) платники податків, які протягом звітного періоду здійснювали контрольовані операції, зобов'язані подавати звіт про контрольовані операції центральному органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, до 1 травня року, наступного за звітним до 1 травня року, наступного за роком.
Змінами до Кодексу, внесеними Законом України від 13.05.2013 № 1260-VІІ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення трансфертного ціноутворення» встановлено, що у 2015 році звіт про контрольовані операції, що відповідно до статті 39 Кодексу подається центральному органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.
Станом на 01.05.2015 року ПП «Торговий дім «Українська рибна компанія» не отримувало звіти про контрольовані операції.
В свою чергу неподання звіту про проведені контрольовані операції відповідно до вимог пункту 39.4 статті 39 Кодексу є порушенням податкового законодавства.
Надаючи належну правову оцінку спірним правовідносинам суд виходив з наступного.
Згідно з підпунктом 39.2.1 пункту 39.2 статті 39 Податкового кодексу України для цілей цього Кодексу контрольованими операціями є:
- 39.2.1.1. господарські операції з придбання (продажу) товарів (робіт, послуг), що здійснюються платниками податків з пов'язаними особами - нерезидентами;
- господарські операції з придбання (продажу) товарів (робіт, послуг), що здійснюються платниками податків з пов'язаними особами - резидентами, які:
задекларували від'ємне значення об'єкта оподаткування з податку на прибуток за попередній податковий (звітний) рік;
застосовують спеціальні режими оподаткування станом на початок податкового (звітного) року;
сплачують податок на прибуток підприємств та/або податок на додану вартість за іншою ставкою, ніж базова (основна), що встановлена відповідно до цього Кодексу, станом на початок податкового (звітного) року;
не були платниками податку на прибуток підприємств та/або податку на додану вартість станом на початок податкового (звітного) року;
- 39.2.1.2. господарські операції, однією із сторін яких є нерезидент, зареєстрований у державі (на території), в якій ставка податку на прибуток (корпоративний податок) на 5 і більше відсоткових пунктів нижче, ніж в Україні, або який сплачує податок на прибуток (корпоративний податок) за ставкою на 5 і більше відсоткових пунктів нижчою, ніж в Україні. Перелік таких держав (територій) затверджується Кабінетом Міністрів України. Цей перелік держав (територій) центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, публікує щороку в офіційних друкованих виданнях та на офіційному веб-сайті із зазначенням ставок податку на прибуток (корпоративний податок). Інформація про зміну ставок публікується протягом трьох місяців з моменту такої зміни.
- 39.2.1.3. у разі коли в державі (на території) реєстрації такого нерезидента встановлено більше ніж одну ставку податку на прибуток (корпоративного податку), платником податку подається довідка (або її нотаріально засвідчена копія), що підтверджує обрану нерезидентом ставку податку на прибуток (корпоративного податку), встановлену у державі його реєстрації, до центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує податкову і митну політику, у строки, визначені підпунктом 39.4.2 цієї статті для подання звіту про контрольовані операції.
- 39.2.1.4. Господарські операції, передбачені у підпунктах 39.2.1.1 і 39.2.1.2 цієї статті, визнаються контрольованими за умови, що загальна сума таких операцій платника податків з кожним контрагентом дорівнює або перевищує 50 мільйонів гривень (без урахування податку на додану вартість) за відповідний звітний календарний рік.
Отже, Податковим кодексом України визначено, що до контрольованих операцій належать операції, загальна сума яких з одним контрагентом протягом року дорівнює або перевищує 50 млн. гривень та що підпадають під одну з наступних умов:
- операції з пов'язаними резидентами, що відповідають певним критеріям, визначеними статтею 39 ПКУ та/або
- операції з пов'язаними нерезидентами та/або
- операції з непов'язаними нерезидентами, які зареєстровані в державі з встановленою ставкою податку на прибуток підприємств нижчою на 5 і більше відсотків ніж в Україні. Даний перелік затверджується Кабінетом Міністрів України та опубліковується на офіційному веб-сайті Міністерства доходів і зборів України.
Як передбачено п.п.39.4.2 ст.39 ПК України (в редакції, що діяла до 01.01.2015 року), платники податків (крім Національного банку України), які протягом звітного періоду здійснювали контрольовані операції, зобов'язані подавати звіт про контрольовані операції центральному органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, до 1 травня року, наступного за звітним, засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням вимог закону щодо електронного документообігу та електронного цифрового підпису.
У відповідності до п. 6 ст. 1 Декрету Кабінету Міністрів України «Про систему валютного регулювання і валютного контролю» нерезидентом юридичною особою вважається: «юридичні особи, суб'єкти підприємницької діяльності, що не мають статусу юридичної особи з місцезнаходженням за межами України, у тому числі юридичні особи та інші суб'єкти підприємницької діяльності з участю юридичних осіб та інших суб'єктів підприємницької діяльності України».
Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 23 лютого 2011 року № 143 - р затверджено «Перелік офшорних зон».
Як встановлено судом, в даному переліку Великобританія, де зареєстрована EAST EVROPEAN FISH COMPANY LLP відсутня. Отже, юридична особа - нерезидент України EAST EVROPEAN FISH COMPANY LLP, що зареєстрована та веде фінансово - господарську діяльність у юрисдикції яка відсутня у вищезазначеному переліку.
Судом досліджена наявна в матеріалах справи виписка із реєстру Великобританії - з якої вбачається, що EAST EVROPEAN FISH COMPANY LLP зареєстрована та здійснює фінансово - господарську діяльність у Сполученому Королівстві Великобританії, а отже, не може бути офшорною компанією.
Згідно приписів чинного податкового законодавством України, вказана компанія не є офшорною і відповідно до неї не може застосовуватись податкове законодавство України як до компаній, що має статус офшору.
Крім того, у відповідності до статті Податкового Кодексу України, а саме: п.п.39.2.1.2. та п.п.39.2.1.4. п.39.2. ст.39 контрольованими операціями вважаються - господарські операції (за умови, що їх сума з кожним контрагентом дорівнює або перевищує 50 000 000, 00 грн. (без урахування податку на додану вартість) за відповідним календарний рік), однієї із сторін яких є нерезидент, зареєстрований у державі, в якій ставка податку на прибуток (корпоративний податок) на 5 і більше відсоткових пунктів нижче, ніж в Україні, або який сплачує податок на прибуток (корпоративний податок) за ставкою 5 і більше відсотків пунктів нижчою ніж в Україні. Юрисдикції, де зареєстровані контрагенти відсутні у переліку держав (територій), у яких ставки податку на прибуток (корпоративний податок) на 5 і більше відсоткових пунктів нижчі, ніж в Україні (Розпорядження КМУ від 25.12.2013 року № 1042-р).
Слід зазначити, що судом досліджено господарські операції за контрактом від 05.01.2011 року №0501/11 та контрактом від 01.11.2013 року № 0111/13 та встановлено, що ПП «Торговий Дім «Українська Рибна Компанія» не мало господарських операцій з компаніями - нерезидентами зареєстрованими у державі, в якій ставка податку на прибуток (корпоративний податок) на 5 і більше відсоткових пунктів нижче, ніж в Україні, або який сплачує податок на прибуток (корпоративний податок) за ставкою 5 і більше відсотків пунктів нижчою ніж в Україні, а тому не вбачає законодавчих підстав для подання Звіту про контрольовані операції за 2013, 2014 роки.
Крім того, приписами п. 161.3. ст. 161 Податкового Кодексу України, визначено: «під терміном "нерезиденти, що мають офшорний статус" розуміються нерезиденти, розташовані на території офшорних зон, за винятком нерезидентів, розташованих на території офшорних зон, які надали платнику податку виписку із правоустановчих документів, легалізовану відповідною консульською установою України, що свідчить про звичайний (неофшорний) статус такого нерезидента.
За змістом частин 4, 5 ст.11 КАС України, суд повинен визначити характер спірних правовідносин та зміст правової вимоги, матеріальний закон, який їх регулює, а також факти, що підлягають встановленню і лежать в основі вимог та заперечень; з'ясувати, які є докази на підтвердження зазначених фактів.
Відповідно до ч.ч.1, 2 ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги за заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Частиною 1 ст.86 КАС України передбачено, що суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
За таких обставин, суд приходить до висновку, що позовні вимоги ПП «Торговий дім «Українська Рибна Компанія» підлягають задоволенню в повному обсязі, оскільки доводи позивача знайшлидокументальна підтвердження в ході розгляду справи.
Керуючись ст. ст. 6-8, 71, 86, 122, 128, 158-163, 167, 254 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення форми В«РВ» від 14 серпня 2015 року за №0001102204 ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області.
Постанова набирає законної сили в порядку і строки, встановлені ст. 254 КАС України.
Постанова може бути оскаржена до Одеського апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з моменту отримання копії постанови з одночасним поданням її копії до суду апеляційної інстанції.
Суддя Потоцька Н.В.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.12.2015 |
Оприлюднено | 22.12.2015 |
Номер документу | 54371499 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Потоцька Н. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні