Ухвала
від 17.12.2015 по справі 927/1505/15
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРНІГІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Господарський суд Чернігівської області


14000 м. Чернігів, проспект Миру 20                                                            Тел. 676-311, факс 77-44-62

УХВАЛА

про повернення позовної заяви

           "17" грудня 2015 р.                                                                      № 927/1505/15

Суддя Бобров Ю.М., розглянувши матеріали позовної заяви № 4467-15 від 03.12.15

Прилуцький міжрайонний прокурор Чернігівської області (вул. 1 Травня, 50а, м. Прилуки, 17500) в інтересах держави

В особі:           Регіонального відділення Фонду державного майна України по Чернігівській області, код ЄДРПОУ 14243893, пр. Миру 43, м. Чернігів, 14000

До відповідача:           Приватне підприємство "7-й Континент", код ЄДРПОУ 31135689, вул. Фабрична, 123, м. Прилуки, Чернігівська область, 17500

Предмет спору: про стягнення 13757,02 грн

ВСТАНОВИВ:

Підстави повернення позовної заяви можна додавати натисканням Ctrl+Alt+[1...0], де [1...0] - відповідні п.п.1...10 статті 63 ГПК України.

Разом з позовною заявою прокурором заявлено письмове клопотання, в якому прокурор просить суд звільнити Прилуцьку міжрайонну прокуратуру від сплати судового збору.

Обгрунтовуючи це клопотання, прокурор посилається, зокрема, на те, що Верховна Рада України 22.05.2015 ухвалила Закон України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо сплати судового збору". Даним нормативним актом ст.5 Закону України "Про судовий збір" викладено в новій редакції, відповідно до якої органи прокуратури не мають пільг на сплату судового збору при здійсненні представницьких повноважень.

Відповідно до ч. 1-2 ст. 23 Бюджетного кодексу України будь-які бюджетні зобов'язання та платежі з бюджету здійснюються лише за наявності відповідного бюджетного призначення, якщо інше не передбачено законом про Державний бюджет України. Бюджетні призначення встановлюються законом про Державний бюджет України у порядку, визначеному цим кодексом.

Перерозподіл видатків державного бюджету згідно з ч. 9 ст. 23 Бюджетного кодексу України, Закону України «Про прокуратуру» не входить до повноважень органів прокуратури та здійснюється за рішенням Кабінету Міністрів України, погодженим з Комітетом Верховної Ради України з питань бюджету, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Збільшення видатків, зміна розмірів, мети та обмеження в часі бюджетних призначень, крім випадків, передбачених цим Кодексом, здійснюються лише за наявності у законі про Державний бюджет України відповідного положення.

Розпорядники бюджетних коштів відповідно до ч. 1 ст. 48 Бюджетного кодексу України беруть бюджетні зобов'язання та здійснюють платежі тільки в межах бюджетних асигнувань, встановлених кошторисами.

Згідно виписки по рахунку прокуратури Чернігівської області від 24.11.2015, виданої Головним управлінням Державної казначейської служби України у Чернігівській області та довідки відділу фінансування та бухгалтерського обліку від 24.11.2015 вбачається, що за кодом економічної класифікації видатків 2800 (згідно п. 2.6 Інструкції про застосування економічної класифікації видатків бюджету, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 12.03.2012 № 333) кошти для сплати судового збору за подання цієї позовної заяви на рахунку відсутні.

Проте, суд звертає увагу прокурора на наступне.

Згідно ст.8 Закону України "Про судовий збір" від 08.07.2011 № di_512946 враховуючи майновий стан сторони, суд може своєю ухвалою відстрочити або розстрочити сплату судового збору на певний строк, але не довше ніж до ухвалення судового рішення у справі.

Суд може зменшити розмір судового збору або звільнити від його сплати на підставі зазначеній у частині першій цієї статті.

У пункті 3.1 постанови пленуму Вищого господарського суду України від 21.02.2013 № 7 "Про деякі питання практики застосування розділу VI Господарського процесуального кодексу України" роз'яснено, що єдиною підставою для вчинення господарським судом дій, зазначених у статті 8 Закону, є врахування ним майнового стану сторін.

Клопотання про відстрочення (розстрочення) сплати судового збору, зменшення його розміру або звільнення від його сплати може бути викладене в заяві чи скарзі, які подаються до господарського суду, або окремим документом. Особа, яка заявляє відповідне клопотання, повинна навести доводи і подати докази на підтвердження того, що її майновий стан перешкоджав (перешкоджає) сплаті нею судового збору у встановленому порядку і розмірі.

При цьому оскільки статтею 129 Конституції України як одну із засад судочинства визначено рівність усіх учасників судового процесу перед законом і судом, отже в тому числі й органів державної влади, то самі лише обставини, пов'язані з фінансуванням установи чи організації з державного бюджету України та відсутністю у ньому коштів, призначених для сплати судового збору, не можуть вважатися підставою для звільнення від такої сплати.

Керуючись п. 4 ч.1 ст. 63, ст. 86 Господарського процесуального кодексу України, -

УХВАЛИВ:

Позовну заяву Прилуцького міжрайонного прокурора та додані до неї документи повернути без розгляду.

Додаток на 44 арк.

Суддя                                                                                                     Бобров Ю.М.          

СудГосподарський суд Чернігівської області
Дата ухвалення рішення17.12.2015
Оприлюднено23.12.2015
Номер документу54383960
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —927/1505/15

Ухвала від 17.12.2015

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Бобров Ю.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні