Харківський окружний адміністративний суд 61004 м. Харків вул. Мар'їнська, 18-Б-3 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
02 серпня 2011 р. № 2-а- 6800/11/2070
Харківський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді - Горшкової О.О., при секретарі судового засідання - Гетьман Н.В.,
за участю представників сторін : позивач - ОСОБА_1, відповідач - не з"явився, розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Харкові адміністративну справу за позовом Красноградської міжрайонної державної податкової інспекції у Харківській області до Зачепилівського підприємства теплових мереж про стягнення заборгованості, -
В С Т А Н О В И В:
Красноградська міжрайонна державна податкова інспекція у Харківській області звернулася до суду із позовом до Зачепилівського підприємства теплових мереж, в якому просить суд стягнути з Зачепилівського підприємства теплових мереж заборгованість перед бюджетом у розмірі 2380,00 грн. В обґрунтування позовних вимог зазначили, що актом перевірки Зачепилівського ПТМ від 21.05.2010 року № 712/15 встановлено не подання податкового звіту з податку на прибуток за 1 півріччя, 9 місяців, 11 місяців 2007 року та за 2007 рік, 1 квартал, 1 півріччя, 9 місяців, 11 місяців 2008 року та за 2008 рік, 1 квартал, 1 півріччя, 9 місяців 2009 року та за 2009 рік, 1 квартал 2010 року, чим порушено п.п. 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», п. 16.4 ст. 16 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств». На підставі акту від 21.05.2010 року № 712/15 Красноградською МДПІ податковим повідомленням-рішенням від 21.05.2010 року № 0000911500/0 застосовані штрафні (фінансові) санкції у розмірі 2380,00 грн. Відповідач добровільно визначену суму податкового зобов’язання не сплатив, у зв’язку з чим позивачем було направлено першу податкову вимогу від 29.06.2010 року № 1/197 та другу податкову вимогу від 06.09.2010 року № 2/227. 16.12.2010 року Красноградською МДПІ було винесено рішення № 29 про стягнення коштів з Зачепилівського ПТМ та продаж активів платника податків в рахунок податкового боргу, проте зазначені заходи не призвели до погашення податкового боргу. Станом на 23.05.2011 року податковий борг Зачепилівського ПТМ становить 2380,00 грн.
Представник позивача у судовому засіданні підтримав свою правову позицію.
Відповідач у судове засідання не з’явився, причини неявки суду не повідомив, письмових заперечень проти позову не надав. Враховуючи те, що відповідно до ст. 35 КАС України відповідача було належним чином повідомлено про дату, час і місце судового засідання, суд дійшов висновку розглядати справу за наявними в ній матеріалами, без участі зазначеної сторони.
Суд, дослідивши матеріали справи, оцінивши наявні в матеріалах справи докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтуються на повному, всебічному і об’єктивному розгляді в судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню виходячи з такого.
Судом встановлено, що Зачепилівське підприємство теплових мереж зареєстровано юридичною особою та включено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (код 32464701) та, як платник податків, взято на податковий облік Красноградською міжрайонною державною податковою інспекцією 17.06.2003 року за № 69.
Відповідно до п. 16.4 ст. 16 Закону України "Про оподатковування прибутку підприємств" платники податку у строки, визначені законом, подають до податкового органу податкову декларацію про прибуток за звітний період, розраховану наростаючим підсумком з урахуванням від'ємного значення об'єкта оподаткування минулих податкових періодів у разі його наявності відповідно до пункту 6.1 статті 6 цього Закону. При цьому за звітні квартал, півріччя та три квартали платники податку подають спрощену декларацію, а за результатами звітного року - повну. Форми декларацій з цього податку встановлюються центральним податковим органом за узгодженням з комітетом Верховної Ради України, що відповідає за проведення податкової політики.
Відповідно до пп. 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» податкові декларації подаються за базовий податковий (звітний) період, що дорівнює: а) календарному місяцю (у тому числі при сплаті місячних авансових внесків), - протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця; б) календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі при сплаті квартальних або піврічних авансових внесків), - протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя); в) календарному року, крім випадків, передбачених підпунктом "г" підпункту 4.1.4 цього пункту, - протягом 60 календарних днів за останнім календарним днем звітного (податкового) року; г) календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб (прибуткового податку з громадян), - до 1 квітня року, наступного за звітним.
Якщо податкова декларація за квартал, півріччя, три квартали або рік розраховується наростаючим підсумком на підставі показників базових податкових періодів, з яких складаються такі квартал, півріччя, три квартали або рік (без урахування авансових внесків) згідно з відповідним законом з питань оподаткування, така декларація подається у строки, визначені цим пунктом для такого базового податкового періоду. Для цілей підпункту 4.1.4 цього пункту під терміном "базовий податковий період" слід розуміти перший податковий період звітного року, визначений відповідним законом з питань оподаткування, зокрема календарний квартал для цілей оподаткування прибутку підприємств.
Відповідно до пп. 17.1.1. п. 17.1 ст. 17 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» платник податків, що не подає податкову декларацію у строки, визначені законодавством, сплачує штраф у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її затримку.
19.05.2010 року фахівцями Красноградської міжрайонної державної податкової інспекції Харківської області була проведена невиїзна документальна перевірка платника податку Зачепилівського підприємства теплових мереж з питання не подання податкового звіту з податку на прибуток за 1 півріччя, 9 місяців, 11 місяців 2007 року та за 2007 рік, 1 квартал, 1 півріччя, 9 місяців, 11 місяців 2008 року та за 2008 рік, 1 квартал, 1 півріччя, 9 місяців 2009 року та за 2009 рік, 1 квартал 2010 року, за результатами якої було складено акт № 712/15-32464701 від 21.05.2010 року. Перевіркою було встановлено порушення відповідачем строків подання податкової декларації, чим порушено пп. 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», п. 16.4 ст. 16 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств». А саме, як вбачаєтться з акту перевірки, за податковий звіт використання коштів за 1 півріччя (граничиний строк подання 09.08.2007 року) - подання не надано, 9 місяців 2007 року (граничиний строк подання 09.11.2007 року) - подання не надано, 11 місяців 2007 року (граничиний строк подання 20.12.2007 року) - подання не надано, 2007 рік (граничний строк подання 11.02.2008 року) - подання не надано, 1 квартал 2008 року (граничиний строк подання - 12.05.2008 року) - подання не надано, 1 півріччя 2008 року (граничиний строк подання 11.08.2008 року) - подання не надано, 9 місяців 2008 року (граничиний строк подання 10.11.2008 року) - подання не надано, 11 місяців 2008 року (граничний строк подання - 22.12.2008 року) -подання не надано, 2008 рік (граничиний строк подання 09.02.2009 року) - подання не надано, 1 квартал 2009 року (граничиний строк подання 12.05.2009 року) - подання не надано, 1 півріччя 2009 року (граничиний строк подання 10.08.2009 року) - подання не надано, 9 місяців 2009 року (граничиний строк подання 09.11.2009 року) - подання не надано, 2009 рік (граничний строк подання 09.02.2010 року) - подання не надано, 1 квартал 2010 року (граничиний строк подання 11.05.2010 року) - подання не надано.
З посиланням на акт перевірки Красноградською міжрайонною податковою інспекцією Харківської області 21.05.2010 року було винесено податкове повідомлення-рішення за № 0000911500/0, яким визначено податкове зобов’язання на суму 2380,00 грн. за платежем податок на прибуток комунальної власності.
Відповідно до п. 6.1 «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» (який діяв на час виникнення спірних правовідносин) у разі коли сума податкового зобов'язання розраховується контролюючим органом відповідно до статті 4 цього Закону, такий контролюючий орган надсилає платнику податків податкове повідомлення, в якому зазначаються підстава для такого нарахування, посилання на норму податкового закону, відповідно до якої був зроблений розрахунок або перерахунок податкових зобов'язань, сума податку чи збору (обов'язкового платежу), належного до сплати, та штрафних санкцій за їх наявності, граничні строки їх погашення, а також попередження про наслідки їх несплати в установлений строк та граничні строки, передбачені законом для оскарження нарахованого податкового зобов'язання (штрафних санкцій за їх наявності).
15.06.2010 року Красноградською міжрайонною державною податковою інспекцією Харківської області було встановлено факт неможливості вручення акту документальної невиїзної перевірки та податкового повідомлення-рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій Зачепилівському підприємству теплових мереж та встановлено факт відсутності посадових осіб підприємства за його місцезнаходженням. У зв’язку з чим був складений відповідний акт за № 341/15. Цього ж дня, на виконання ст. 6, 8, 10, 11, 16, 17 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», податкове повідомлення-рішення було розміщено на дошці оголошень Красноградської міжрайонної державної податкової інспекції, про що складене відповідний акт від 15.06.2010 року № 342/15.
У разі коли податковий орган або пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення або податкові вимоги у зв'язку з незнаходженням посадових осіб, їх відмовою прийняти податкове повідомлення або податкову вимогу, незнаходженням фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків, податковий орган розміщує податкове повідомлення або податкові вимоги на дошці податкових оголошень, встановленій на вільному для огляду місці біля входу до приміщення податкового органу. При цьому день розміщення такої податкової вимоги вважається днем її вручення.
Відповідно до пп. 5.2.1 п. 5.2 ст. 5 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» податкове зобов'язання платника податків, нараховане контролюючим органом відповідно до пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 цього Закону, вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення, за винятком випадків, визначених підпунктом 5.2.2 цього пункту.
У разі визначення податкового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах "а" - "в" підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4, платник податків зобов'язаний погасити нараховану суму податкового зобов'язання протягом десяти календарних днів від дня отримання податкового повідомлення, крім випадків коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру апеляційного узгодження.
Відповідно до п. 6.2.1 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги.
Податкові вимоги надсилаються: а) перша податкова вимога - не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання. Перша податкова вимога містить повідомлення про факт узгодження податкового зобов'язання та виникнення права податкової застави на активи платника податків. обов'язок погасити суму податкового боргу та можливі наслідки непогашення його у строк; б) друга податкова вимога - не раніше тридцятого календарного дня від дня направлення (вручення) першої податкової вимоги, у разі непогашення платником податків суми податкового боргу у встановлені строки. Друга податкова вимога додатково до відомостей, викладених у першій податковій вимозі, може містити повідомлення про дату та час проведення опису активів платника податків, що перебувають у податковій заставі, а також про дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.
Податкова вимога вважається надісланою (врученою) юридичній особі, якщо її передано посадовій особі такої юридичної особи під розписки або надіслано листом з повідомленням про вручення (пп. 6.2.4 п. 6.2 ст. 6 Закону).
29.06.2010 року позивачем була складена перша податкова вимога за № 1/197 та направлена на адресу Зачепилівського підприємства теплових мереж та отримана 05.08.2010 року, що підтверджується копією зворотного повідомлення про вручення поштового відправлення.
06.09.2010 року була складена друга податкова вимога за № 2/277 та направлена на адресу Зачепилівського підприємства теплових мереж, яка вручена адресату 15.09.2010 року, що підтверджується копією зворотного повідомлення про вручення поштового відправлення.
Відповідно до статті 8 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» з метою захисту інтересів бюджетних споживачів активи платника податків, що має податковий борг, передаються у податкову заставу. Право податкової застави виникає згідно із законом та не потребує письмового оформлення.
Рішенням від 16.12.2010 року № 69 Красноградською міжрайонною державною податковою інспекцією Харківської області було винесено рішення про стягнення коштів та продаж інших активів податків за рахунок погашення податкового боргу, проте зазначені заходи не призвели до погашення податкового боргу, сума заборгованості залишається не сплаченою.
Відповідно до ст. 69 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів. Докази суду надають особи, які беруть участь у справі.
Відповідач, всупереч зазначеним вимогам не надав суду докази оплати спірної суми заборгованості або докази відсутності обов’язку сплачувати спірну суму заборгованості, у зв’язку з чим, на підставі вищевикладеного, суд приходить до висновку про наявність права податкового боргу на звернення до суду з позовом про стягнення заборгованості з Зачепилівського підприємства теплових мереж та визнає позовні вимоги підтвердженими та обґрунтованими.
Відповідно до п. 4 ст. 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 9, 11, 94, 128, 159, 160– 163, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Красноградської міжрайонної державної податкової інспекції у Харківській області до Зачепилівського підприємства теплових мереж про стягнення заборгованості - задовольнити.
Стягнути з Зачепилівського підприємства теплових мереж (64401, Харківська обл., Зачепилівський район, смт. Заепилівка, вул. Радянська, буд. 57А, код 32464701) заборгованість перед бюджетом у сумі 2380 (дві тисячі триста вісімдесят) грн. 00 коп.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Повний текст постанови виготовлено 03.08.2011 року.
< Текст > < Сума задоволення > < Текст >
Суддя Горшкова О.О.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.08.2011 |
Оприлюднено | 24.12.2015 |
Номер документу | 54429229 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Горшкова О.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні