Постанова
від 17.12.2015 по справі 826/22448/15
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

17 грудня 2015 року № 826/22448/15

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Гарника К.Ю., за участю секретаря судового засідання Непомнящої А.О., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу

за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю «Тріо Лайн ЛТД» до Державної податкової інспекції у Деснянському районі Головного управління ДФС у м. Києві Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних-підприємців Деснянського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у місті Києві провизнання протиправними дій

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Тріо Лайн ЛТД» (далі по тексту - позивач) звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у Деснянському районі Головного управління ДФС у м. Києві (далі по тексту - відповідач-1), Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних-підприємців Деснянського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у місті Києві (далі по тексту - відповідач-2) в якому, з урахуванням заяви про уточнення позовних вимог просить:

- скасувати запис «про відсутність юридичної особи за вказаною адресою» - від 14 липня 2015 року № 10661430012011277;

- скасувати рішення Державної податкової інспекції у Деснянському районі Головного управління ДФС у м. Києві від 15 липня 2015 року № 140 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю «Тріо Лайн ЛТД».

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 12 жовтня 2015 року відкрито провадження в адміністративній справі № 826/22448/15, закінчено підготовче провадження та призначено до розгляду у судовому засіданні на 29 жовтня 2015 року.

У судовому засіданні 29 жовтня 2015 року представник позивача підтримав адміністративний позов, просив суд задовольнити його. Відповідачі участі повноважних представників не забезпечили, про час, дату та місце проведення судового засідання повідомлялись належним чином.

Керуючись приписами частини 4 статті 122 та частини 6 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України, надавши можливість присутнім учасникам судового розгляду у повній мірі реалізувати свої процесуальні права, та враховуючи відсутність потреби заслухати свідка чи експерта, суд завершив розгляд справи в порядку письмового провадження.

Після розгляду адміністративного позову та доданих до нього матеріалів, всебічного і повного встановлення всіх фактичних обставин, на яких ґрунтується позов, об'єктивної оцінки доказів, що мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд зазначає наступне.

Рішенням Державної податкової інспекції у Деснянському районі Головного управління ДФС у м. Києві від 15 липня 2015 року № 140 анульовано реєстрацію Товариства з обмеженою відповідальністю «Тріо Лайн ЛТД» як платника податку на додану вартість.

Вказане рішення обґрунтоване наявністю в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запису про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням відповідно до підпункту "ж" пункту 184.1статті 184 Податкового кодексу України.

Так, матеріали справи свідчать, що 14 липня 2015 року Державним реєстратором відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб підприємців Деснянського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у місті Києві внесено до ЄДР запис № 10661430012011277 про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням.

Позивач вважає запис про відсутність Товариства з обмеженою відповідальністю «Тріо Лайн ЛТД» за адресою та рішення Деснянському районі Головного управління ДФС у м. Києві про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість від 15 липня 2015 року № 140 протиправними, оскільки прийняті та вчинені за відсутності законодавчо встановлених підстав.

Відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, врегульовано Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців".

Відповідно до абзацу 1 частини 11 статті 19 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" юридична особа зобов'язана подавати (надсилати) щороку протягом місяця, що настає за датою державної реєстрації, починаючи з наступного року, державному реєстратору для підтвердження відомостей про юридичну особу реєстраційну картку про підтвердження відомостей про юридичну особу.

Згідно з абзацом 2 частини 12 статті 19 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" передбачено, що у разі надходження державному реєстратору від органу доходів і зборів повідомлення встановленого зразка про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням державний реєстратор зобов'язаний надіслати поштовим відправленням протягом п'яти робочих днів з дати надходження зазначеного повідомлення юридичній особі повідомлення щодо необхідності подання державному реєстратору реєстраційної картки.

Частина 14 статті 19 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" встановлює, що у разі неподання юридичною особою протягом місяця з дати надходження їй відповідного повідомлення реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність підтвердження зазначених відомостей датою, яка встановлена для чергового подання реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу.

Якщо державному реєстратору повернуто поштового відправлення, державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням.

Аналіз наведених правових норм в їх сукупності вказує, що внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запису про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням можливе у випадку повернення державному реєстратору поштового відправлення, в якому надсилалось повідомлення юридичній особі щодо необхідності подання державному реєстратору реєстраційної картки, та за умови настання терміну підтвердження відомостей про юридичну особу, передбаченого у частині одинадцятій статті 19 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців".

Як зазначено позивачем, повідомлення щодо необхідності подання державному реєстратору реєстраційної картки позивач не отримував.

У свою чергу, відповідачами на виконання вимог частини 2 статі 71 Кодексу адміністративного судочинства України, не надано належних та допустимих доказів, що б підтверджували б відсутність Товариства з обмеженою відповідальністю «Тріо Лайн ЛТД» за місцезнаходженням, що стали підставою для прийняття спірних рішень.

Так, відповідачем - 2 повідомлено про неможливість надання належним чином завірених копій реєстраційної справи Товариства з обмеженою відповідальністю «Тріо Лайн ЛТД», у зв'язку з тим, що дана справа знаходиться в РС Києво-Святошинського районного управління юстиції Київської області.

Разом з тим, матеріали справи свідчать, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Тріо Лайн ЛТД» зареєстровано 19 грудня 2014 року, про що в Єдиний державний реєстр юридичних осіб та фізичних осіб підприємців внесено запис № 10661020000011277. Дата реєстрації платником податку - 01 лютого 2015 року.

Відтак, з урахуванням частини 11 статті 9 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", підтвердити відомості про юридичну особу ТОВ «Тріо Лайн ЛТД» останне повинно було в січні 2016 року.

У свою чергу, судом встановлено, що 17 липня 2015 року позивачем підтверджено відомості про юридичну особу ТОВ «Тріо Лайн ЛТД».

Враховуючи викладене, суд приходить до висновку про наявність підстав для скасування запису від 14 липня 2015 року № 10661430012011277 про відсутність юридичної особи - Товариства з обмеженою відповідальністю «Тріо Лайн ЛТД» за місцезнаходженням.

В частині позовних вимог про скасування рішення про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість суд звертає увагу на наступне.

Зі змісту оскаржуваного рішення Державної податкової інспекції у Деснянському районі Головного управління ДФС у м. Києві від 15 липня 2015 року № 140 вбачається, що анулювання реєстрації платника податку на додану вартість здійснено на підставі підпункту "ж" пункту 184.1 статті 184 Податкового кодексу України у зв'язку з наявністю в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запису про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу.

Відповідно до підпункту "ж" пункту 184.1 статті 184 Податкового кодексу України реєстрація діє до дати анулювання реєстрації платника податку, яка проводиться шляхом виключення з реєстру платників податку і відбувається у разі якщо в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців наявний запис про відсутність юридичної особи або фізичної особи за її місцезнаходженням (місцем проживання) або запис про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу.

Згідно з пунктом 184.2 статті 184 Податкового кодексу України анулювання реєстрації підпунктах "б" - "з" пункту 184.1 цієї статті, може здійснюватися за заявою платника податку або за самостійним рішенням відповідного контролюючого органу.

Враховуючи, що судом встановлено протиправність запису від 14 липня 2015 року № 10661430012011277 про відсутність юридичної особи - Товариства з обмеженою відповідальністю «Тріо Лайн ЛТД» за місцезнаходженням, суд приходить до висновку, що в межах спірних правовідносин підстави для анулювання реєстрації платника податку на додану вартість, визначені підпунктом "ж" пункту 184.1 статті 184 Податкового кодексу України, були відсутні.

Будь-яких доказів на підтвердження обставин, які б свідчили про наявність підстав для анулювання реєстрації платника податку на додану вартість відповідно до підпункту "ж" пункту 184.1 статті 184 Податкового кодексу України, відповідачем до суду не надано.

Враховуючи викладене, беручи до уваги відсутність законодавчо визначених підстав для анулювання реєстрації платника податку на додану вартість, на думку суду, рішення Державної податкової інспекції у Деснянському районі Головного управління ДФС у м. Києві від 15 липня 2015 року № 140, є протиправним та підлягає скасуванню.

Частиною 1 статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України закріплено, що суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого: 1) суд вирішує справи відповідно до Конституції та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України; 2) суд застосовує інші нормативно-правові акти, прийняті відповідним органом на підставі, у межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією та законами України.

Згідно частин 1, 2 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, Окружний адміністративний суд міста Києва вважає позовні вимоги обґрунтованими, а позов таким, що підлягає задоволенню.

Враховуючи викладене, керуючись статтями 69, 70, 71, 94, 122, 158 - 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Тріо Лайн ЛТД» задовольнити повністю.

2. Скасувати запис відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних-підприємців Деснянського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у місті Києві від 14 липня 2015 року № 10661430012011277 про відсутність Товариства з обмеженою відповідальністю «Тріо Лайн ЛТД» за місцезнаходженням;

3. Визнати протиправним та скасувати рішення Державної податкової інспекції у Деснянському районі Головного управління ДФС у м. Києві від 15 липня 2015 року № 140 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю «Тріо Лайн ЛТД».

4. Судові витрати в сумі 2436,00 грн. присудити на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Тріо Лайн ЛТД» за рахунок Державного бюджету України.

Постанова набирає законної сили в строки та порядку, встановленому статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України. Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя К.Ю. Гарник

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення17.12.2015
Оприлюднено23.12.2015
Номер документу54429390
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/22448/15

Ухвала від 31.05.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Огурцов О.П.

Ухвала від 20.03.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Огурцов О.П.

Постанова від 17.12.2015

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Гарник К.Ю.

Ухвала від 12.10.2015

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Гарник К.Ю.

Ухвала від 25.09.2015

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Гарник К.Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні