ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
Автономна Республіка Крим, 95003, м.Сімферополь, вул.Р.Л юксембург/Речна, 29/11, к. 121
РІШЕННЯ
Іменем України
11.08.2009 Справа №2-23/3080-2009
За позовом Товариства з об меженою відповідальністю "Бу дівельна компанія "Акрополь" , м.Сімферополь
До відповідачів: 1.Міністерс тва житлово-комунального гос подарства АР Крим, м.Сімфероп оль
2.Крим ського республіканського об 'єднання Виробничих підприєм ств "Кримводоканал", м. Сімферо поль
За участю третьої особи: Гол овне управління державного к азначейства в АР Крим, м.Сімфе рополь
про стягнення 16 468,94 грн.
Суддя Доброрез І.О.
П Р Е Д С Т А В Н И К И :
Від позивача - Куциков Н .Б., представ. за довір. від 30.07.2 008р., Латишева В.Є., представ . за довір. від 01.01.2009р.
Від відповідача 1 - не з' я вився
2 - не з' яв ився
Від 3-ї особи - не з' явився
Суть спору: Позивач звернув ся до господарського суду АР Крим з позовом про стягнення з Міністерства житлово-кому нального господарства АР Кри м 15944,50 грн. заборгованості з ура хуванням індексу інфляції, 524, 44 грн. 3% річних, також просить с тягнути 164,69 грн. державного мит а, 312,50 грн. витрат на інформацій но - технічне забезпечення судового процесу та 2470,00 грн. ви трат на послуги адвоката.
24.06.2009р. від Кримськог о республіканського об'єдн ання Виробничих підприємств "Кримводоканал" надійшло кло потання про розгляд справи у відсутність представника, з а наявними у справі матеріал ами. Крім того, відповідач-2 на правив відзив на позов, яким п ідтвердив виконання позивач ем робіт за договором №50/05-14 від 10.08.2007р. на загальну суму 244005,00грн.
Головне управління д ержавного казначейства в АР Крим надало письмові пояснен ня, в яких вказує, що Законом У країни «Про державний бюджет на 2009р.» видатки на здійснення заходів за Загальнодержавн ою програмою реформування і розвитку житлово-комунально го господарства не передбаче ні та кошторисні призначення на 2009р. Міністерству житлово-к омунального господарства за нею не затверджені.
10.08.2009р. від Міністерства житл ово-комунального господарст ва АР Крим надійшло клопотан ня про розгляд справи у відсу тність їх представника та ві дзив на позовну заяву. Відпов ідач -1 з позовом не згоден, вва жає позовні вимоги необґрунт ованими за мотивами невикона ння позивачем п.4.2.6. договору та Порядку державного фінансув ання капітального будівницт ва, затвердженого постановою КМ України від 27 грудня 2001 р. N176.
В судовому засіданні 11.08.2009р. в ід позивача надійшло пояснен ня на відзив, в якому позивач з аперечує проти доводів Мініс терства житлово-комунальног о господарства АР Крим, вказу є, що постанова Кабінету Міні стрів України від 27.12.2001р. №1764 рег улює тільки питання державно го фінансування капітальног о будівництва та не стосуєть ся питань державного фінансу вання капітального ремонту о б' єктів житлово-громадсько го призначення. Вважає, що Мін істерство при остаточному ро зрахунку за виконані підрядн і роботи зобов' язано було к еруватися п.п.4.1.1, 6.3 укладеного д оговору.
Розглянувши матеріали спр ави, заслухавши доводи предс тавників позивача, суд
Встановив :
10.08.2007р. Міністерство жи тлово-комунального господар ства АР Крим (сторона 1), Крим ське республіканське об'єд нання виробничих підприємст в «Кримводоканал» (сторона 2) т а Товариство з обмеженою від повідальністю "Будівельна ко мпанія "Акрополь" (сторона 3) ук лали договір №50/05-14 на виконанн я заходів з програми: «Загаль нодержавна програма формува ння та розвитку ЖКХ» - 2701180.
Згідно п.п.1.1,1.2 договору Мініс терство житлово-комунальног о господарства АР Крим об' є днує зусилля з Кримським республіканським об'єднанн ям виробничих підприємств «К римводоканал» на виконання р обіт по об' єкту «Капітальни й ремонт житлового будинку п о вул.Загородній,10, м.Ялта». Мін істерство житлово-комунальн ого господарства АР Крим дор учає, а Товариство з обмежено ю відповідальністю "Будівель на компанія "Акрополь", яке є п ереможником торгів по закупц і робіт, згідно з Законом Укра їни «Про закупівлю товарів, р обіт, та послуг за державні ко шти» бере на себе зобов' яза ння власними та залученими с илами виконати роботи у повн ому обсязі по об' єкту об' є кту «Капітальний ремонт житл ового будинку по вул.Загород ній,10, м.Ялта».
Відповідно до п.2.2 договору договірна ціна динамічна у с умі 244015,00грн. є невід' ємною час тиною договору та уточнюєтьс я при оформленні форм КБ-2, КБ-3.
Пунктом 4.1.1 договору визначе но, що Міністерство житлово-к омунального господарства АР Крим протягом 5 робочих днів з обов' язане узгодити акти пр ийомки виконаних робіт (ф.ф.КБ -2, КБ-3), надані Товариством з об меженою відповідальністю "Бу дівельна компанія "Акрополь" та оплатити вартість викона них робіт.
Згідно п. 6.1 договору оплата з дійснюється у вигляді авансо вих /до 100%/, проміжних та остато чних платежів у межах фактич ного фінансування у відповід ності з постановою Кабінету України від 09.10.1996р. №1404 “Питання попередньої оплати товарів, робіт та послуг, які набувают ься за бюджетні кошти”.
Остаточний розрахунок за в иконані роботи здійснюється після повного закінчення ро біт, включаючи усунення недо ліків, виявлених у процесі пр иймання (п. 6.3 Договору).
У виконання договору Товар иство з обмеженою відповідал ьністю "Будівельна компанія "Акрополь" здійснило ремонтн о-будівельні роботи на загал ьну суму 244005,00грн., що підтверджу ється актом прийомки виконан их підрядних робіт за груден ь 2007р. форми №КБ-2в, довідкою про вартість виконаних підрядни х робіт за грудень 2007р. форми №К Б-3, а також актом робочої комі сії про прийняття у експлуат ацію закінченої капітальним ремонтом частини об' єкту.
Проте, Міністерство житлов о-комунального господарства АР Крим не повністю виконало свої обов' язки за договоро м щодо оплати виконаних пози вачем робіт, оплатило тільки 231804,75грн., в результаті чого за н им склалася заборгованість у розмірі 12200,25грн., що і послужило підставою для звернення Тов ариства з обмеженою відповід альністю "Будівельна компані я "Акрополь" з позовом до суду про стягнення вказаної забор гованості в примусовому поря дку.
Згідно з частиною 1 ст атті 509 Цивільного кодексу Укр аїни зобов' язанням є правов ідношення, в якому одна сторо на (боржник) зобов' язана вчи нити на користь другої сторо ни (кредитора) певну дію (перед ати майно, виконати роботу, на дати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від певн ої дії, а кредитор має право ви магати від боржника виконанн я його обов' язку.
Відповідно до частини 1 стат ті 173 Господарського кодексу У країни господарським визнає ться зобов'язання, що виникає між суб'єктом господарюванн я та іншим учасником (учасник ами) відносин у сфері господа рювання з підстав, передбаче них цим Кодексом, в силу якого один суб'єкт (зобов'язана стор она, у тому числі боржник) зобо в'язаний вчинити певну дію го сподарського чи управлінськ о-господарського характеру н а користь іншого суб'єкта (вик онати роботу, передати майно , сплатити гроші, надати інфор мацію тощо), або утриматися ві д певних дій, а інший суб'єкт (у правнена сторона, у тому числ і кредитор) має право вимагат и від зобов'язаної сторони ви конання її обов'язку. При цьом у, майново-господарськими, зг ідно з частиною 1 статті 175 Госп одарського кодексу України, визнаються цивільно-правові зобов'язання, що виникають мі ж учасниками господарських в ідносин при здійсненні госпо дарської діяльності, в силу я ких зобов'язана сторона пови нна вчинити певну господарсь ку дію на користь другої стор они або утриматися від певно ї дії, а управнена сторона має право вимагати від зобов'яза ної сторони виконання її обо в'язку. Майнові зобов'язання, я кі виникають між учасниками господарських відносин, регу люються Цивільним кодексом У країни з урахуванням особлив остей, передбачених цим Коде ксом.
Відповідно до статті 526 Циві льного кодексу України зобов 'язання має виконуватися нал ежним чином відповідно до ум ов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивіль ного законодавства, а за відс утності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв діло вого обороту або інших вим ог, що звичайно ставляться. А налогічне положення містить ся в частині 1 статті 193 Господа рського кодексу України, яко ю визначено, що суб' єкти гос подарювання та інші учасники господарських відносин пови нні виконувати господарські зобов' язання належним чино м відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимо г щодо виконання зобов' язан ня - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно став ляться.
Відповідно до статті 530 Циві льного кодексу України якщо у зобов' язанні встановлени й строк (термін) його виконанн я, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).
Статтею 525 Цивільного кодек су України передбачено, що од ностороння відмова від зоб ов'язання або одностороння з міна його умов не допускаєт ься, якщо інше не встановле но договором або законом.
Відповідно до статті 629 Циві льного кодексу України догов ір є обов' язковим для викон ання сторонами.
Статтею 61 Конституції Украї ни встановлено, що юридична в ідповідальність особи має ін дивідуальний характер.
За договором підряду одна с торона (підрядник) зобов'язує ться на свій ризик виконати п евну роботу за завданням дру гої сторони (замовника), а замо вник зобов'язується прийняти та оплатити виконану роботу (ст. 837 Цивільного кодексу Укр аїни).
Згідно пункту 4 статті 882 Циві льного кодексу України перед ання робіт підрядником і при йняття їх замовником оформля ється актом, підписаним обом а сторонами.
Відповідно до статті 854 Циві льного кодексу України якщо договором підряду не передба чена попередня оплата викона ної роботи або окремих її ета пів, замовник зобов'язаний сп латити підрядникові обумовл ену ціну після остаточної зд ачі роботи за умови, що роботу виконано належним чином і в п огоджений строк або, за згодо ю замовника, - достроково.
Міністерство Житлово- ком унального господарства АР Кр им не надало суду доказів існ ування недоліків у роботі, що була виконана позивачем. Крі м того, у акті робочої комісії про прийняття у експлуатаці ю закінченої капітальним рем онтом частини об' єкту від 21.1 2.2007р. не встановлено наявност і дефектів або інших недолік ів.
Отже, матеріалами справи пі дтверджено та судом встановл ено, що позивачем виконано св оє зобов' язання за договоро м, здійснені роботи на загаль ну суму 244005,00грн., що підтверджен о підписаним сторонами актом здачі-приймання виконаних п ідрядних робіт.
Таким чином, заборгованіст ь Міністерства Житлово- ком унального господарства АР Кр им за виконані роботи, яка пі дтверджена документально, с тановить 12200,25 грн.
Суд не може прийняти до уваг и заперечення Міністерства Ж итлово- комунального госпо дарства АР Крим, в тій частині , що обов' язок сплатити зали шок вартості виконаних робіт у розмірі 5 % у нього виникає ті льки після підписання акту д ержавної комісії про прийнят тя об' єкту у експлуатацію, щ о відповідає приписам Порядк у державного фінансування ка пітального будівництва, затв ердженого постановою КМ Укра їни від 27 грудня 2001 р. N1764, у зв' яз ку з наступним.
Норми зазначеного Порядку державного фінансування кап ітального будівництва (далі - Порядок) визначають механ ізм фінансування капітально го будівництва за рахунок ко штів державного бюджету з ме тою забезпечення цільового т а ефективного використання д ержавних коштів.
Однак, згідно з умовами дого вору №50/05-14 від 10.08.2007р. позивач про водив капітальний ремонт жит лового будинку по вул. Загоро дній, 10, м. Ялта.
Порядок надає поняття “кап італьне будівництво” - це п роцес створення нових, а тако ж розширення, реконструкція, технічне переоснащення діюч их підприємств, об'єктів виро бничого і невиробничого приз начення, пускових комплексів (з урахуванням проектних роб іт, проведення торгів (тендер ів) у будівництві, консерваці ї, розконсервації об'єктів, ут римання дирекцій підприємст в, що будуються, а також придба ння технологічного обладнан ня, що не входить до кошторису об'єктів).
Відповідно до наказу Держа вного комітету України з пит ань житлово-комунального гос подарства від 17 травня 2005 року N76 “Про затвердження Правил ут римання жилих будинків та пр ибудинкових територій” капі тальним ремонтом будинку виз нається комплекс ремонтно-б удівельних робіт, пов'язаних з відновленням або поліпшен ням експлуатаційних показни ків будинку, із заміною або ві дновленням несучих або огоро джувальних конструкцій, інже нерного обладнання та обладн ання протипожежного захисту без зміни будівельних габар итів об'єкта та його техніко-е кономічних показників.
Отже суд приходить до висно вку, що на правовідносини, що в иникли між сторонами, не розп овсюджуються вимоги Порядку державного фінансування кап ітального будівництва, тобто при визначенні моменту вини кнення обов' язку сплатити в иконані роботи слід керувати ся договором №50/05-14 від 10.08.2007р., зок рема п. 4.1.1, п. 6.3, якими передбачен ий обов' язок Міністерства Ж итлово- комунального госпо дарства АР Крим протягом 5 роб очих днів узгодити акти прий мання виконаних робіт та спл атити вартість цих робіт, вик онати розрахунки за виконані роботи після закінчення роб іт, включаючи усунення недол іків, виявлених у процесі при ймання.
Крім того, згідно з умовами Порядку, зокрема п. 19, кінцеві р озрахунки здійснюються у дво тижневий термін після викона ння і приймання всіх передба чених договором (контрактом) робіт та підписання акта дер жавної (робочої) комісії з при йняття об'єкта в експлуатаці ю, затвердженого в установле ному порядку.
Законодавець у даному Поря дку не зобов' язує проводити кінцеві розрахунків тільки при наявності акту державної комісії.
За такими обставинами, мат еріалами справи підтверджує ться факт невиконання Мініст ерством житлово-комунальног о господарства АР Крим зобов 'язань по оплаті 12200,25грн. заборг ованості за виконані позивач ем роботи за договором підря ду від 10.08.2007р., через що вимоги п озивача про стягнення з Міні стерства житлово-комунально го господарства АР Крим забо ргованості у розмірі 12200,25грн. п ідлягають задоволенню.
Відповідно до ч.2 ст. 625 Цивіль ного кодексу України, боржни к, який прострочив виконання грошового зобов' язання, на вимогу кредитора зобов' яза ний сплатити суму боргу з ура хуванням встановленого інде ксу інфляції за весь час прос трочення, а також три процент и річних від простроченої су ми, якщо інший розмір процент ів не встановлений договором або законом.
Розраховані позивачем інф ляційні витрати у розмірі 3744,25г рн. за період з січня 2008р. по кві тень 2009р. та 524,44грн. 3 % річних за пе ріод з 28.12.2007р. по 03.06.2009р. обґрунтова ні та також підлягають стягн енню з відповідача-1.
Щодо позовних вимог до Кр имського республікансько го об' єднання Виробничих пі дприємств “Кримводоканал”, т о суд вважає за необхідне від мовити у позові в цій частині , оскільки позивачем не було з аявлено певної матеріально-п равової вимоги до Кримсько го республіканського об' єднання Виробничих підприєм ств “Кримводоканал”, яка би к ореспондувалася зі способам и захисту цивільних прав та і нтересів, передбаченими стат тею 16 Цивільного кодексу Укра їни.
Позивачем також заявлена п озовна вимога щодо стягнення оплати послуг адвоката у роз мірі 2470,00 грн.
Відповідно до статті 44 Госп одарського процесуального к одексу України судові витрат и складаються з державного м ита, сум, що підлягають сплаті за проведення судової експе ртизи, призначеної господарс ьким судом, витрат, пов' язан их з оглядом та дослідженням речових доказів у місці їх зн аходження, оплати послуг пер екладача, адвоката, витрат на інформаційно-технічне забез печення судового процесу та інших витрат, пов' язаних з р озглядом справи.
Витрати, що підлягають спла ті за послуги адвоката, визна чаються у порядку встановлен ому Законом України “Про адв окатуру”, дія вказаного зако ну поширюється тільки на осі б, які є адвокатами.
Поняття особи, яка є адвокат ом наводиться в статті 2 Закон у України “Про адвокатуру”, к отра зазначає, що адвокатом м оже бути громадянин України, який має вищу юридичну освіт у, стаж роботи за спеціальніс тю юриста або помічника адво ката не менше двох років, скла в кваліфікаційний іспит, оде ржав свідоцтво про право на з айняття адвокатською діяльн ості та прийняв Присягу адво ката України.
Позивач надав суду договір на надання юридичних послуг від 29.05.2009р., укладений між пози вачем та адвокатом Кримськ ої колегії адвокатів Куц иковим М.Б., копію свідоцтва адвоката Куцикова М.Б. та платіжне доручення №216 від 03.06.20 09 р. на оплату юридичних послу г у розмірі 2470,00 грн. (а.с. 26-29).
У договорі на надання юриди чних послуг від 29.05.2009р. вказуєт ься, що адвокат надає юридичн і послуги, пов' язані зі звер ненням до господарського суд у АР Крим з позовною заявою пр о стягнення з Міністерства Ж итлово- комунального госпо дарства АР Крим на користь То вариства з обмеженою відпові дальністю "Будівельна компан ія "Акрополь" суми боргу за дог овором будівельного підряду №50/05-14 від 10.08.2007р., тобто саме за спо ром, який розглядає суд у дані й справі.
Вказані документи підтвер джують факт надання відповід них послуг адвокатом позивач у у зв' язку з невиконанням в ідповідачем своїх зобов' яз ань та вартість вказаних пос луг становить 2470,00 грн.
Таким чином, вимоги позивач а про стягнення з Міністерст ва Житлово- комунального го сподарства АР Крим судових в итрат у вигляді оплати послу г адвоката у розмірі 2470,00 грн. пі дтверджуються матеріалами с прави та підлягають задоволе нню.
Державне мито у розмірі 164,69г рн. та витрати на інформаційн о-технічне забезпечення судо вого процесу у розмірі 312,50грн. також підлягають стягненню з Міністерства Житлово- кому нального господарства АР Кри м відповідно до вимог статті 49 Господарського процесуаль ного кодексу України.
Згідно п.3.9.5 роз' ясне нь Вищого арбітражного суду України «Про деякі питання п рактики застосування Господ арського процесуального код ексу України» №02-5/289 від 18.09.1997р. су ддя може оголосити в судово му засіданні тільки вступну та резолютивну частини рішен ня за наявності згоди на це пр едставників як позивача, та к і відповідача, присутніх у засіданні, а в разі присутнос ті представника лише однієї із сторін - за згодою цього пр едставника.
За згодою представників по зивача в судовому засіданні 11.08.2009р. була оголошена тільки вс тупна та резолютивна частини рішення. Повний текст рішенн я складений та підписаний 12.08.20 09р.
З огляду на викладене та керуючись ст. ст. 49, 82, 84, 85 Госпо дарського процесуального к одексу Україні, суд
ВИРІШІВ:
1. Позов Товариства з обмеже ною відповідальністю "Будіве льна компанія "Акрополь" до Мі ністерства Житлово - комуна льного господарства АР Крим задовольнити.
2. Стягнути з Міністерств а житлово-комунального госпо дарства АР Крим (95005, м.Сімфероп оль, пр.Кирова, 13, рахунок у ГУ Д КУ в АРК, МФО 824026, ЗКПО 34636161) на кори сть Товариства з обмеженою в ідповідальністю "Будівельна компанія "Акрополь" (95022, м.Сімфе рополь, вул.Глінкі/Ж.Дерюгі ної, 57В/2А, рахунок 260033634501 у ЗАТ «Б анк Петрокоммерц-Україна», м .Київ, МФО 300120, ЗКПО 32841299) 12200,25грн. осн овного боргу, 3744,25грн. інфляцій них витрат, 524,44грн. 3% річних, 164,69 г рн. державного мита, 312,50грн. вит рат на інформаційно - техні чне забезпечення судового пр оцесу та 2470,00грн. витрат на опла ту послуг адвоката.
3. Наказ видати після наб рання рішенням законної сили .
4. У позові Товариства з об меженою відповідальністю "Бу дівельна компанія "Акрополь" до Кримського республік анського об' єднання Виробн ичих підприємств “Кримводок анал” відмовити.
Суддя Господарського суду
Автономної Республіки Крим Доброрез І.О.
Суд | Господарський суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 11.08.2009 |
Оприлюднено | 31.01.2011 |
Номер документу | 5446372 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Автономної Республіки Крим
Доброрез І.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні