Справа № 2а- 899/12/2070
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
27 березня 2012 р. м. Харків
Харківський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Бідонька А.В,
при секретарі судового засідання Загребельному В.І.
за участю:
представника позивача ОСОБА_1
представника відповідача ОСОБА_2
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні Харківського окружного адміністративного суду адміністративну справу за позовом Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття в особі Харківського обласного центру зайнятості до Публічного акціонерного товариства "Трест №86" про стягнення штрафу -,
В С Т А Н О В И В:
Позивач, Фонд загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття в особі Харківського обласного центру зайнятості звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Публічного акціонерного товариства "Трест №86", в якому просить суд стягнути з Публічного акціонерного товариства "Трест №86" штраф у сумі 66616,80 грн.
В обґрунтування позову зазначив, що Інспекцією по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення Харківського обласного центру зайнятості здійснена перевірка з 28 по 29 листопада 2011 року ПАТ "Трест № 86", згідно Закону України "Про зайнятість населення", Положення про інспекцію по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення, затвердженого постановою КМУ №47 від 24.06.1991р.
Проведеною перевіркою встановлений факт порушення п. 5 ст. 20 Закону України "Про зайнятість населення" в частині строків подання до Харківського міського центру зайнятості звіту за формою 4-ПН про фактичне вивільнення за п. 1 ст. 40 КЗпП України працівників підприємства ОСОБА_3 та ОСОБА_4 Зазначена форма звітності подана відповідачем до Харківського міського центру зайнятості в день, коли працівники фактично працювали на підприємстві в той час, коли п. 5 ст. 20 Закону України "Про зайнятість населення" передбачено надання даної звітності в десятиденний термін після вивільнення працівників. Приписом №52 від 29.11.2011 року на відповідача було покладено обов'язок самостійно оплатити суму штрафу в розмірі 66616,80 грн. Відповідач вказаного припису не оскаржував, але суми накладеного цим приписом штрафу не сплатив. У зв'язку з тим, що вказана сума накладеного приписом штрафу добровільно перерахована не була, дану суму позивач просить стягнути з відповідача у судовому порядку.
Відповідач проти позову заперечував та просив відмовити у задоволенні позову.
В обґрунтування заперечень зазначив, що під час перевірки, на ім'я директора Харківського обласного центру зайнятості було надано пояснення інспектора з кадрів відповідача ОСОБА_4, в якому вона пояснила, що звіти здавалися за погодженням з центром зайнятості самими звільненими працівниками після закінчення робочого дня, що вказує на фактичне вивільнення робочого місця та фактичне вивільнення працівника. Зауважив, що законодавством України передбачено застосування штрафу, передбаченого ч.5 ст. 20 Закону України "Про зайнятість населення" після спливу десятиденного строку.
У судовому засіданні представник позивача вимоги адміністративного позову підтримав у повному обсязі.
Представник відповідача у судовому засіданні проти позову заперечував, посилаючись на його необґрунтованість.
Суд, заслухавши представника позивача, представника відповідача, дослідивши матеріали справи, проаналізувавши докази у їх сукупності, приходить до висновку про задоволення позову, як законного та обґрунтованого з наступних підстав.
Судом встановлено, що з 28 по 29 листопада 2011 року Інспекцією по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення Харківського обласного центру зайнятості здійснена перевірка ПАТ "Трест № 86".
За результатом перевірки було складено ОСОБА_5 перевірки № 192 від 28-29.11.2011 р. (а.с. 3-6).
ОСОБА_5 перевірки, встановлений факт порушення ПАТ "Трест № 86" п. 5 ст. 20 Закону України "Про зайнятість населення" в частині строків подання до Харківського міського центру зайнятості звіту за формою 4-ПН про фактичне вивільнення за п. 1 ст. 40 КЗпП України працівників підприємства ОСОБА_3 та ОСОБА_4
Факт порушення ПАТ "Трест № 86" строків надання звітності за формою 4-ПН підтверджується наказом ПАТ "Трест № 86" № 28-к від 28.07.2011 р. про звільнення ОСОБА_3 (а.с. 8); наказом ПАТ "Трест № 86" № 45-к від 30.09.2011.2011 року про звільнення ОСОБА_4 (а.с. 9), табелями обліку робочого часу за серпень, жовтень 2011 року та звітами про фактичне вивільнення працівників за формою 4-ПН (а.с. 10-11).
На підставі акту перевірки заступником начальника інспекції по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення Харківського обласного центру зайнятості ОСОБА_6 винесено припис № 52 від 29.11.2011 року, згідно якого керівник ПАТ "Трест № 86" був зобов'язаний усунути порушення чинного законодавства, а саме: добровільно перерахувати в п'ятнадцятиденний термін (з моменту отримання) штраф у розмірі річної заробітної плати за кожного працівника (а.с. 7).
Припис отриманий 29.11.2011 року головою правління ПАТ "Трест № 86" під підпис.
Відповідно ч. 5 ст. 20 Закону України "Про зайнятість населення", при вивільненні працівників (у тому числі працюючих пенсіонерів та інвалідів) у зв'язку із змінами в організації виробництва і праці, у тому числі ліквідацією, реорганізацією або перепрофілюванням підприємств, установ, організацій, скороченням чисельності або штату працівників, підприємства, установи, організації, незалежно від форми власності, повідомляють про це не пізніш як за два місяці в письмовій формі державну службу зайнятості, вказуючи підстави і строки вивільнення, найменування професій, спеціальностей, кваліфікації, розмір оплати праці, а в десятиденний строк після вивільнення - направляють списки фактично вивільнених працівників, зазначаючи в них інвалідів. У разі неподання або порушення строків подання цих даних стягується штраф у розмірі річної заробітної плати за кожного вивільненого працівника. Ці кошти зараховуються до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття і використовуються для фінансування заходів по працевлаштуванню та соціального захисту вивільнюваних працівників.
Судом встановлено, що наказами ПАТ "Трест № 86" № 28-к від 28.07.2011 р. про звільнення ОСОБА_3 (а.с. 8); № 45-к від 30.09.2011.2011 р. про звільнення ОСОБА_4 (а.с. 9), вказані особи звільнені на підставі п.1 ст.40 КЗпП України ОСОБА_3 -з 02.08.2011 р., ОСОБА_4 -з 04.10.2011 р..
ПАТ "Трест № 86" повідомив позивача про фактичне вивільнення працівників ОСОБА_4 - 04.10.2011 р., що підтверджується звітом про фактичне вивільнення працівників (а.с. 10), ОСОБА_3 - 02.08.2011 р. що підтверджується звітом про фактичне вивільнення працівників (а.с. 11), тобто в день, коли працівники фактично працювали на підприємстві.
Отже, відповідачем були порушені вимоги п.5 ст.20 Закону України "Про зайнятість населення" в частині строків подання до Харківського міського центру зайнятості звіту за формою 4-ПН про фактичне вивільнення за п. 1 ст. 40 КЗпП України працівників підприємства ОСОБА_3 та ОСОБА_4
Відповідно до ч. 2 ст. 12 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" функції робочих органів виконавчої дирекції Фонду покладаються на центр зайнятості АРК Крим обласні, Київські і Севастопольський міські, районні, міськрайонні, міські та районні у містах центри зайнятості.
Частиною 4 статті 18 Закону України "Про зайнятість населення" передбачено, що у складі державної служби зайнятості створюється інспекція, що здійснює контроль за виконанням законодавства про зайнятість підприємствами, установами й організаціями, незалежно від форм власності і господарювання, фермерами та іншими роботодавцями.
Відповідно до ст. 34 Закону України "Про зайнятість населення" контроль за законодавства України про зайнятість населення здійснюється інспекціями служби зайнятості.
Пунктом 2 Положення про інспекцію по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення, затвердженого постановою КМУ №47 від 24.06.1991р. (далі-Положення) передбачено, що інспекція складається з інспекції Державного центру зайнятості Мінпраці, інспекцій центрів зайнятості АРК Крим, обласних, Київського та Севастопольського міських центрів зайнятості на правах підрозділів відповідних центрів зайнятості. У містах з населенням понад 500 тис. чоловік створюється структурний підрозділ інспекції обласного центру зайнятості
Підпунктом "г" пункту 8 Положення передбачене право інспекції застосовувати економічні санкції до підприємств, установ і організацій усіх форм власності, за факт порушення законодавства про зайнятість населення, передбачені статтями 5 і 20 Закону України "Про зайнятість населення" і за недодержання вимог статей 8 і 18 зазначеного Закону.
Харківський обласний центр зайнятості є робочим органом виконавчої дирекції Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, в свою чергу інспекція по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення є структурним підрозділом Харківського обласного центру зайнятості.
Таким чином, Харківський обласний центр зайнятості є повноважною особою щодо застосування та стягнення санкцій за порушення вимог Закону України "Про зайнятість населення".
Матеріали справи не містять доказів на підтвердження оскарження припису № 52 від 29.11.2011 р., у зв'язку з чим він є чинним та підлягає виконанню. В добровільному порядку штраф у розмірі річної заробітної плати за кожного вивільненого працівника в сумі 66616,80 грн. відповідачем не сплачений.
Таким чином у ПАТ "Трест № 86" утворилась заборгованість перед Фондом загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття в особі Харківського обласного центру зайнятості по сплаті штрафу в сумі 66616,80 грн.
Враховуючи, що на момент розгляду справи відповідачем зазначена сума заборгованості не була сплачена у повному обсязі, суд приходить до висновку, що вимоги позивача щодо стягнення вказаної суми заборгованості є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
На підставі вищевикладеного, керуючись ст. ст. 9, 11, 71, 94, 159, 160-163, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття в особі Харківського обласного центру зайнятості до Публічного акціонерного товариства "Трест №86" про стягнення штрафу - задовольнити.
Стягнути з Публічного акціонерного товариства "Трест №86" (61003, м. Харків, вул. Короленка, б. 25, р/р260020000151321 у ПуАТ "СЕБ Банк", МФО 300175, код ЄДРПОУ 01269879) на користь Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття в особі Харківського обласного центру зайнятості (61068, м. Харків, вул. Броненосця Потьомкіна, б.1 "а", р/р 37172300900001, ГУДКСУ у Харківській області, код 03491277, МФО 851011) штраф в сумі 66616,80 грн.
Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги на постанову суду протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанова суду першої інстанції, якщо інше не встановлено цим Кодексом, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова чи ухвала суду не набрала законної сили.
Повний текст постанови виготовлений 30.03.2012 року.
Суддя Бідонько А.В.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.03.2012 |
Оприлюднено | 25.12.2015 |
Номер документу | 54464367 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Бідонько А.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні