Справа № 815/6140/15
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
07 грудня 2015 року Одеський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Танцюри К.О.,
за участю секретаря Потурнак А.М.,
за участю сторін:
-представника позивача-Кучеренко Г.А.(довіреність від 04.11.2015р. №1690/4/59-15),
-представника відповідача-Лабунець О.В.(довіреність від 06.07.2015р.)
розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Одесі справу за адміністративним позовом Управління Укртрансінспекції у Вінницькій області до Товариства з обмеженою відповідальністю В«НоватісВ» про стягнення 20294,10грн.,-
ВСТАНОВИВ:
Управління Укртрансінспекції у Вінницькій області до Одеського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю В«НоватісВ» (далі ТОВ «Новатіс») з позовними вимогами про стягнення 20294,10грн.
Позовні вимоги Управління Укртрансінспекції у Вінницькій області обґрунтовані тим, що 05.08.2015р. посадовими особами Управління Укртрансінспекцїї у Вінницькій області у а/д Стрий-Тернопіль-Кіровоград-Знамянка 405 км. + 750 м. проведено габаритно-ваговий контроль вантажного автомобіля марки ІVЕСО модель STRALIS, реєстраційний номер НОМЕР_1 із причепом марки SТОСОТА, моделі ОРL 38-3, реєстраційний номер АА 6719 XX (чек зважування №05040 від 05.08.2015 р. о 15:39 хв.). Позивачем зазначено, що за результатами проведеної перевірки складено Довідку про результати здійснення габаритно-вагового контролю від 05.08.2015р. та Акт №003144 про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів від 15.08.2015р., на підставі яких проведено Розрахунок №144 від 05.08.2015р. плати за проїзд великовагових та (або) великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування та нараховано плату за проїзд 851,73 євро. Враховуючи встановлені перевіркою порушення та те, що сума 851,73 євро станом на 05.08.2015р. еквівалентна 20294,10 грн. відповідачем не сплачена, позивач просив суд стягнути зазначену суму.
Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав з підстав наведених у адміністративному позові.
Відповідач заперечував проти задоволення позовних вимог у повному обсязі з підстав, викладених у запереченнях на адміністративний позов №29846/15 від 17.11.2015р., зазначивши що при здійсненні габаритно-вагового контролю 05.08.2015р. транспортного засобу ТОВ «Новатіс» водієві не було надано оригінал свідоцтва про повірку автомобільних ваг та метрологічну атестацію, а також водієм не були перевірені опломбування ваг та перевірки відображення пломб на свідоцтві про повірку ваг та не було перевірено відповідність місця проведення вагового та габаритного контролю ( проведення вимірів рівня уклону), що також впливає на результат вимірювання навантаження на осі. Крім того, представником відповідача зазначено, що якщо законодавством України не визначені вимоги до проведення габаритно-вагового контролю, працівники Укртрансінспекції не мають жодного права здійснювати цей контроль. Позивачем зазначено, що загальна маса автопоїзду з грузом на момент перевірки складала 35813 кг., що не перевищує вагових параметрів за нормативні та відповідно акт №003144 від 05.08.2015р. та довідка про результатами здійснення габаритно-вагового контролю від 05.08.2015р. складені та підписані неналежними посадовими особами Укртрансінспекції у Вінницькій області не можуть вважатися підставами для примусового стягнення плати за проїзд великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування.
Заслухавши пояснення представників позивача та відповідача та дослідивши матеріали справи суд встановив наступні обставини та відповідні їм правовідносини.
05.08.2015р. посадовими особами Управління Укртрансінспекцїї у Вінницькій області на а/д Стрий-Тернопіль-Кіровоград-Знамянка 405 км. + 750 м. проведено габаритно-ваговий контроль вантажного автомобіля марки ІVЕСО модель STRALIS, реєстраційний номер НОМЕР_1 із причепом марки SТОСОТА, моделі ОРL 38-3, реєстраційний номер АА 6719 XX, про що складено довідку про результати здійснення габаритно-вагового контролю. (а.с.10)
Відповідно до акту проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом від 05.08.2015р., складеного посадовою особою Управління Укртрансінспекцїї у Вінницькій області ОСОБА_1, встановлено, що при перевірки автомобіля ТОВ«Новатіс» марки ІVЕСО модель STRALIS, реєстраційний номер НОМЕР_1, на підставі завдання на перевірку від 03.08.2015р. №0077326 виявлено порушення ст.48 Закону України «Про автомобільний транспорт».(а.с.13)
За результатами перевірки вантажного автомобіля марки ІVЕСО модель STRALIS, реєстраційний номер НОМЕР_1 із причепом марки SТОСОТА, моделі ОРL 38-3, складено Акт про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів від 05.08.2015р. №003144, з якого вбачається при допустимому нормативі 40т. фактична маса перевіряємого транспортного засобу склала 46т.(а.с.11)
Як вбачається з розрахунку Управління Укртрансінспекцїї у Вінницькій області №144 від 05.08.2015р., плата за проїзд великовагових та(або) великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування згідно ТТН від 05.08.2015р. №05/08-21670, склала 851,71 євро.(а.с.12)
Зазначені документи були отримані водієм ОСОБА_2 та підписані без будь - яких заперечень.
Враховуючи те, що ТОВ «Новатіс» у добровільному порядку не сплачено 851,73 євро, та зазначена сума станом на 05.08.2015р. еквівалентна 20294,10 грн., представник позивача просить суд задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.
Частиною 2 ст.29 Закону України «Про дорожній рух» від 30.06.1993р.
N 3353-XII з метою збереження автомобільних доріг, вулиць та залізничних переїздів участь у дорожньому русі транспортних засобів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні, допускається за наявності дозволу на участь у дорожньому русі таких транспортних засобів. Порядок видачі дозволу на участь у дорожньому русі транспортних засобів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні, та розмір плати за його отримання встановлюються Кабінетом Міністрів України.
Згідно п.3, п.4 Порядку здійснення державного контролю на автомобільному транспорті , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08.11.2006р. №1567 органами державного контролю на автомобільному транспорті є Укртрансінспекція, її територіальні органи - управління в Автономній Республіці Крим, обласні, Київське та Севастопольське міські, районні управління. Державний контроль на автомобільному транспорті здійснюється посадовими особами органу державного контролю у форменому одязі, які мають відповідне службове посвідчення, направлення на перевірку, сигнальний диск (жезл) та індивідуальну печатку, шляхом проведення планових, позапланових та рейдових перевірок (перевірок на дорозі).
Постановою Кабінету Міністрів України №879 від 27.06.2007р. затверджено порядок здійснення габаритно-вагового контролю та справляння плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні.
Відповідно до п.3 Порядку №879 габаритно-ваговий контроль транспортних засобів на автомобільних дорогах загального користування здійснюється Укртрансінспекцією, її територіальними органами та відповідними підрозділами МВС, що забезпечують безпеку дорожнього руху.
Підпунктом 3 п.2 Порядку №879 передбачено, що великовагові та великогабаритні транспортні засоби - транспортні засоби, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні навантаження на вісь (осі) та загальна маса або габарити яких перевищують один з параметрів, що зазначені у пункті 22.5 Правил дорожнього руху, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 10.10.2001р. №1306. При цьому, транспортний засіб не може вважатися великоваговим та/або великогабаритним, якщо його параметри не перевищують нормативи більш як на 2 відсотки
Разом з тим, п.3 правил проїзду великогабаритних та великовагових транспортних засобів автомобільними дорогами, вулицями та залізничними переїздами, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18.01.2001р. №30 передбачено, що транспортний засіб чи автопоїзд з вантажем або без вантажу вважається великоваговим, якщо максимальна маса або осьова маса перевищує хоча б один з параметрів, зазначених у пункті 22.5 Правил дорожнього руху.
Згідно пункту 22.5 Правил дорожнього руху за спеціальними правилами здійснюється дорожнє перевезення небезпечних вантажів, рух транспортних засобів та їх составів у разі, коли хоч один з їх габаритів перевищує за шириною 2,6 м, за висотою від поверхні дороги - 4 м (для контейнеровозів на встановлених Укравтодором і Державтоінспекцією маршрутах - 4,35 м), за довжиною - 22 м (для маршрутних транспортних засобів - 25 м), фактичну масу понад 40 т (для контейнеровозів - понад 44 т, на встановлених Укравтодором і Державтоінспекцією для них маршрутах - до 46 т), навантаження на одиночну вісь - 11 т (для автобусів, тролейбусів - 11,5 т), здвоєні осі - 16 т, строєні - 22 т (для контейнеровозів навантаження на одиночну вісь - 11 т, здвоєні осі - 18 т, строєні - 24 т) або якщо вантаж виступає за задній габарит транспортного засобу більш як на 2 м.
Статтею 33 Закону України «Про автомобільні дороги» від 08.09.2005р.
№2862-IV встановлено, що рух транспортних засобів, навантаження на вісь, загальна маса або габарити яких перевищують норми, встановлені державними стандартами та нормативно-правовими актами, дозволяється за погодженнями з відповідними органами у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Частиною 3 ст.48 Закону України «Про автомобільний транспорт»від 05.04.2001 р.
N 2344-III встановлено, що у разі перевезення вантажів з перевищенням габаритних або вагових обмежень обов'язковим документом також є дозвіл, який дає право на рух автомобільними дорогами України, виданий компетентними уповноваженими органами, або документ про внесення плати за проїзд великовагових (великогабаритних) транспортних засобів, якщо перевищення вагових або габаритних обмежень над визначеними законодавством становить менше семи відсотків.
Пунктом 16 Єдиних правил ремонту і утримання автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів, правила користування ними та охорони, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 30.03.1994 р. N 198 визанчено, що перевезення небезпечних, великогабаритних і великовагових вантажів автомобільним транспортом по дорожніх об'єктах допускається за окремим дозволом в порядку і за плату, що визначається окремими актами законодавства.
Згідно п.4 Правил №30 рух великовагових та великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами, вулицями та залізничними переїздами здійснюється на підставі дозволу на участь у дорожньому русі транспортних засобів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні, виданим перевізникові Державтоінспекцією, або документа про внесення плати за проїзд таких транспортних засобів.
Згідно з п.31 1 Порядку №879 якщо рух здійснюється без відповідного дозволу або внесення плати за проїзд великовагового та/або великогабаритного транспортного засобу, така плата визначається за пройдену частину маршруту по території України або за частину, яку перевізник має намір проїхати, у разі перевищення нормативу хоча б одного вагового або габаритного параметру: до 10 відсотків - у подвійному розмірі; на 10 - 40 відсотків - у потрійному розмірі; більше як на 40 відсотків - у п'ятикратному розмірі. У разі перевищення кількох нормативів вагових або габаритних параметрів плата за проїзд визначається виходячи з параметру з найбільшим перевищенням. Перевізник зобов'язаний протягом 30 календарних днів з моменту визначення плати внести її та повідомити про це відповідний територіальний орган Укртрансінспекції.
Пунктом 27 Порядку №879 передбачено, що плата за проїзд справляється в національній валюті за офіційним курсом гривні, встановленим Національним банком на день проведення розрахунку.
Таким чином, посадовими особами Управління Укртрансінспекції у Вінницькій області, під час габаритно-вагового контролю вантажного автомобіля марки ІVЕСО модель STRALIS, реєстраційний номер НОМЕР_1 із причепом марки SТОСОТА, моделі ОРL 38-3, реєстраційний номер АА 6719 XX було встановлено перевищення встановленого пунктом 22.5 Правил дорожнього руху фактичної маси транспортного засобу.
Крім того, посадовими особами Управління Укртрансінспекції у Вінницькій області, у порядку встановленому п.31 1Постанови №879 здійснено розрахунок №144 від 05.08.2015р. складено розрахунок плати за проїзд великовагових та (або) великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування згідно ТТН від 05.08.2015р. №05/08-21670.
Враховуючи вищевикладене та те, що ТОВ «Новатіс» перевищено встановлений пунктом 22.5 Правил дорожнього руху фактичну масу транспортного засобу, про що складено Акт №003144 від 05.08.2015р., у зв'язку з чим складено відповідний розрахунок №144 від 05.08.2015р. плати за проїзд великовагових та(або) великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування, суд приходить висновку про наявність підстав для стягнення з ТОВ «Новатіс» заборгованості у розмірі встановленому відповідним розрахунком №144 від 05.08.2015р. - 853,73, що станом на 05.08.2015р. еквівалентна - 20294,10 грн.
При цьому, у ході судового розгляду справи відповідачем не спростовані встановлені зазначеною перевіркою порушення. Жодних доказів на підтвердження позиції позивача щодо неправомірності прийняття акту №003144 від 05.08.2015р. та довідки від 05.08.2015р. до суду не надано.
Відповідно до положень ч.2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Частиною 1 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Згідно ст. 86 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Враховуючи викладене, суд вважає, що адміністративний позов Управління Укртрансінспекції у Вінницькій області підлягає задоволенню.
Керуючись ст. ст. 158 - 163 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В :
Адміністративний позов Управління Укртрансінспекції у Вінницькій області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Новатіс» про стягнення 20294,10 грн.-задовольнити.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Новатіс» (код ЄДРПОУ 37350728) 20294,19 грн. (двадцять тисяч двісті дев'яносто чотири гривні дев'ятнадцять копійок) на користь Управління Укртрансінспекції у Вінницькій області на р/р31113193700002, код 38054707 УК у м.Вінниці, 22160100 у ГУДКСУ у Вінницькій області, м.Вінниця, МФО 802015.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Повний текст постанови виготовлено 14.12.2015р.
Суддя К.О. Танцюра
.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.12.2015 |
Оприлюднено | 27.12.2015 |
Номер документу | 54504837 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Танцюра К.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні