Постанова
від 04.08.2011 по справі 2-а/1970/2054/11
ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 2-а/1970/2054/11

04 серпня 2011 р.м.Тернопіль Тернопільський окружний адміністративний суд в складі судді Баб'юка П.М.

при секретарях Михайловській Н.В., Митко В.В.

за участю:

представника позивача - ОСОБА_1;

представник відповідача - не з'явився;

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Тернополі позовну заяву Тернопільського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до фермерського господарства «Агро-Шили» про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені в сумі 4 327,87 грн.,

ВСТАНОВИВ:

Тернопільське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів звернулось до суду з адміністративним позовом до фермерського господарства «Агро-Шили» про стягнення адміністративно-господарських санкцій в сумі 4 225 грн. та пені в сумі 102,87 грн.

Позов вмотивовано тим, що відповідачем не дотримано норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів. У зв'язку з недотриманням нормативу відповідач зобов'язаний сплатити адміністративно-господарські санкції 4 225 грн. та пені 102,87 грн. - за порушення терміну сплати адміністративно-господарських санкцій. В добровільному порядку відповідач заборгованість не сплатив, тому позивач звернувся в суд, щоб стягнути заборгованість в примусовому порядку.

Представник позивача позов підтримала, надала пояснення аналогічні позовним вимогам та вказала, що відповідачем до Фонду було подано звіт форма №10-ПІ про зайнятість і працевлаштування інвалідів за 2010р. в якому вказано не дотримання ним працевлаштування однієї особи, якій встановлено інвалідність. Крім того протягом 2010р. звіти до Тернопільського МЦЗ про наявні вакансії для працевлаштування інвалідів подавались тільки станом на 07.05.2010р. та на 15.06.2010р. (форма №3-ПН «Звіт про наявність вакансій»). Представник позивача просила позов задовольнити у повному обсязі.

Представник відповідача повторно в суд не з'явився, хоча про день, час і місце розгляду справи був повідомлений належним чином, у відповідності до вимог ст.ст. 33,35 КАС України: ухвалою суду від 11.07.2011р. про відкриття провадження в адміністративній справі, слухання справи призначено на 25.07.2011р., про що відповідач був повідомлений належним чином. У судове засідання 25.07.2011р. представник відповідача не з'явився. За клопотанням представника позивача, судом було відкладено розгляд справи на 04.08.2011р., про що сторони були повідомлені належним чином. Відповідач 04.08.2011р. вдруге в судове засідання не з'явився, хоча був повідомлений належним чином.

Ухвала та повістки направлені відповідачу по місцю реєстрації, за адресою, вказаною в ЄДРПОУ та ФОП і зміни щодо місцезнаходження відповідача не вносились.

Отже, суд вважає що вжив всі залежні від нього заходи для повідомлення відповідача належним чином про час і місце розгляду судової справи з його участю та реалізації ним права судового захисту своїх прав та інтересів, тому можливо розглянути справу без участі відповідача, представника відповідача, відповідно до положень ст. 128 КАС України.

Суд заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, та оцінивши подані докази, вважає, що позов підлягає до задоволення, виходячи з наступного:

Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі і в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України. Згідно з ч.1ст.67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки та збори в порядку і розмірах, установлених законом.

Відповідач не подавав на протязі 2010р. до Тернопільського МЦЗ звіти Ф-3-ПН, про наявність вільних робочих місць для працевлаштування інвалідів і дане, на думку суду, свідчить про те, що відповідачем не приймались заходи щодо працевлаштування інвалідів.

Судом встановлено, що згідно звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2010р. середньооблікова чисельність штатних працівників облікового складу складає 12 осіб, відповідно до ч.1 ст.19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні», норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів становить 1 особа. Відповідачем даний норматив працевлаштування інвалідів не дотримано, так як згідно звіту форма №10-ПІ за 2010р. середньооблікова кількість штатних працівників, яким встановлена інвалідність становить нуль осіб. Також відповідачем у звіті форма 10-ПІ за 2010р. не вказано сума адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, яка повинна становити 4 225 грн.

За 1 робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, відповідачу нарахована адміністративно-господарська санкція - 4 225 грн. У зв'язку з тим, що було порушено термін сплати адміністративно-господарських санкцій на 81день, відповідачу нараховано пеню - 102,87 грн.

Статтею 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» від 21.03.1991 р. №875-ХІІ (надалі - Закон) встановлено, що для підприємств, установ, організацій, громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі 4% від середньооблікової чисельності штатних працівників особового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб - у кількості 1 робочого місця.

Згідно ст.20 Закону підприємства, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим ст. 19 Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі на підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, у фізичної особи, яка використовує найману працю.

Згідно п.3 Положення про робоче місце інваліда та про порядок працевлаштування інвалідів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.05.1995 р. № 314, робоче місце інвалідів вважається створеним, якщо воно відповідає встановленим вимогам робочого місця для інвалідів відповідної нозології, атестоване спеціальною комісією підприємства за участю представників МСЕК, органів Держнаглядохорони праці, громадських організацій інвалідів і введено в дію шляхом працевлаштування на ньому інваліда.

Пунктом 14 зазначеного Положення передбачено, що підприємства інформують державну службу зайнятості та місцеві органи соціального захисту населення про вільні робочі місця та вакантні посади, на яких може використовуватись праця інвалідів.

Наказом Державного комітету статистики №244 від 06.07.1998 року затверджена норма статистичної звітності № 3-ПН В«Звіт про наявність вільних робочих місць (вакантних посад)В» , яка подається підприємствами щомісячно на адресу державної служби зайнятості.

Виконанням нормативу робочих місць у кількості, визначеній згідно з ч.1ст. 19 Закону, вважається працевлаштування інвалідів, для яких це місце роботи є основним.

Відповідно до ч.2 ст.20 Закону порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені, яка згідно Порядку нарахування пені та її сплати, затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 15.05.2007р., обчислюється виходячи із 120% річних облікової ставки НБУ за кожен календарний день прострочення, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки на весь її строк.

Враховуючи викладене, дослідивши матеріали справи, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність та взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, повно, всебічно і об'єктивно з'ясувавши обставини справи, усунувши із судового розгляду все що не має значення для вирішення справи по суті, дослідивши докази в судовому засіданні, визнання позову відповідачем, суд дійшов висновку, що позов підлягає до задоволення.

Керуючись ст.ст. 7, 11, 35, 69-72, 79, 86, 128, 153, 158-163, 167 КАС України, ст.19, 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні», суд,-

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити.

Стягнути з фермерського господарства «Агро-Шили» (с. Шили, Лановецький р-н., Тернопільська обл. код. ЄДРПОУ 35051656) на користь Тернопільського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно - господарські санкції та пеню в розмірі 4 327,87 грн. (чотири тисячі триста двадцять сім грн. 87 коп.), які перерахувати на р/р 31211230700347, ГУДК України в Тернопільській обл., 50070000, МФО 838012, код одержувача 23588208.

Постанова суду може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд у порядок і строк, передбачені статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства.

Постанова суду набирає законної сили після закінчення строків апеляційного оскарження. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо воно не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Головуючий суддя Баб'юк П.М.

копія вірна

Суддя Баб'юк П.М.

Дата ухвалення рішення04.08.2011
Оприлюднено27.12.2015
Номер документу54505179
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а/1970/2054/11

Ухвала від 11.07.2011

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Баб'юк П.М.

Постанова від 04.08.2011

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Баб'юк П.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні