Постанова
від 02.12.2011 по справі 2-а/1970/3403/11
ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 2-а/1970/3403/11

02 грудня 2011 р.м.Тернопіль Тернопільський окружний адміністративний суд, в складі:

головуючого судді Баб'юка П.М., при секретарі судового засідання Михайловській Н.В.,

за участю:

представника позивача - ОСОБА_1;

представника відповідача - ОСОБА_2;

третя особа - Управління освіти і науки Тернопільської ОДА - не з'явилась;

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в місті Тернополі адміністративну справу за адміністративним позовом Контрольно-ревізійного управління в Тернопільській області до Державного професійно-технічного навчального закладу «Тернопільське вище професійне училище сфери послуг та туризму», третя особа без самостійних вимог на стороні відповідача - Управління освіти і науки Тернопільської обласної державної адміністрації, про зобов'язання виконати вимоги та стягнення коштів, -

ВСТАНОВИВ:

Контрольно-ревізійне управління в Тернопільській області звернулося до суду з адміністративним позовом до Державного професійно-технічного навчального закладу «Тернопільське вище професійне училище сфери послуг та туризму» про зобов'язання виконати пункти 2, 4, 6 вимог Контрольно-ревізійного відділу в м. Тернополі та Тернопільському районі від 21.07.2011 №19-17-13-14/916 та стягнення коштів в сумі 3589,53 грн.

За клопотання відповідача судом до участі у справі в якості третьої особи без самостійних вимог на стороні відповідача залучено Управління освіти і науки Тернопільської обласної державної адміністрації.

З урахуванням заяви про зменшення позовних вимог в порядку ст.137 КАС України представник позивача в судовому засіданні просив суд зобов'язати Державний професійно-технічний навчальний заклад "Тернопільське вище професійне училище сфери послуги та туризму" виконати пункти 2 та 4 вимог Контрольно-ревізійного відділу в м. Тернополі та Тернопільському районі від 21.07.2011 №19-17-13-14/916 в частині виплати працівникам донарахованих під час ревізії коштів в сумі 92286,30 грн. Враховуючи пояснення представників сторін суд ухвалою постановленою в судовому засіданні 02.12.2011 прийняв вказану заяву про зменшення позовних вимог.

Представник відповідача в судовому засіданні враховуючи заяву про зменшення позовних вимог позов визнав в повному обсязі та не заперечив проти його задоволення.

Третя особа в судове засідання не з'явилась, через канцелярію суду 01.12.11 подала заперечення на позов в якому просила справу розглядати без участі її представника.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи та оцінивши подані докази в їх сукупності, суд встановив наступні обставини.

Контрольно-ревізійним відділом в м. Тернополі та Тернопільському районі проведено планову ревізію фінансово - господарської діяльності Державного професійно-технічного навчального закладу «Тернопільське вище професійне училище сфери послуг та туризму» за період з 01.05.2009 по 31.03.2011 за результатами якої складено акт від 17.06.2011 року №17-22/76.

Відповідно д п.3 додатку 1 до постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження розмірів підвищення посадових окладів (ставок заробітної плати) та додаткової оплати за окремі види педагогічної діяльності у співвідношенні до тарифної ставки» від 20.04.2007 року №643 (далі - Постанова №643) розмір підвищення посадових окладів керівних та педагогічних працівників гімназій, ліцеїв, колегіумів, коледжів, гімназій-інтернатів, ліцеїв-інтернатів, колегіумів-інтернатів, вищих професійно-технічних навчальних закладів , вищих художніх професійно-технічних навчальних закладів, професійно-художніх училищ, художніх професійно-технічних училищ становить 10 відсотків посадового окладу (ставки заробітної плати).

Також Постановою №643 установлено, що працівникам установ і закладів освіти, яким передбачено підвищення посадових окладів (ставок заробітної плати) на кількох підставах, абсолютний розмір кожного підвищення визначається виходячи з розміру посадового окладу (ставки заробітної плати) без урахування іншого підвищення та запроваджено поетапне , починаючи з 1 травня 2007 р., введення затверджених цією постановою розмірів підвищення посадових окладів (ставок заробітної плати) та додаткової оплати за окремі види педагогічної діяльності із застосуванням їх в повному обсязі з 1 січня 2008 року.

Проведеною ревізією правильності дотримання законодавства при складанні тарифікаційних списків педагогічних працівників та штатних розписів за період з 01.05.2009 року по 01.04.2011 року, встановлено факти заниження посадових окладів працівників на 10 відсотків на загальну суму 104 926,50 грн. (в тому числі: за травень-грудень 2009 року - 34281,84 грн., за 2010 рік - 51611,22 грн. та за січень - березень 2011 року - 19033,42 грн.), що є порушенням п.3 додатку 1 до постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження розмірів підвищення посадових окладів (ставок заробітної плати) та додаткової оплати за окремі види педагогічної діяльності у співвідношенні до тарифної ставки» від 20.04.2007 року №643 та підп..б) п.28 Інструкції про порядок обчислення заробітної плати працівників освіти, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 15.04.1993 року №102.

Враховуючи виявлені порушення, пунктом 2 вимог Контрольно-ревізійного відділу в м. Тернополі та Тернопільському районі від 21.07.2011 №19-17-13-14/916 «Про усунення порушень, виявлених ревізією фінансово-господарської діяльності» зобов'язано відповідача виплатити донараховані під час ревізії працівникам кошти в сумі 104926,50 грн.

Крім цього, проведеною в процесі ревізії вибірковою перевіркою правильності нарахування та виплати заробітної плати працівникам училища за час перебування у відрядженнях встановлено, що в порушення пп.1, 2 «Порядку обчислення середньої заробітної плати», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08.02.1995 № 100 (із наступними змінами і доповненнями) окремим працівникам за дні перебування у службових відрядженнях заробітна плата нараховувалась виходячи із посадових окладів, а не з розрахунку середньої заробітної плати, що призвело до недоотримання ними заробітної плати на суму 1134,48 грн. , переплати на суму 225,80 грн. та зайвого перерахування внесків до державних цільових фондів на суму 82,2 грн.

Враховуючи виявлені порушення, пунктом 4 вимог Контрольно-ревізійного відділу в м. Тернополі та Тернопільському районі від 21.07.2011 №19-17-13-14/916 «Про усунення порушень, виявлених ревізією фінансово-господарської діяльності» зобов'язано відповідача виплатити донараховані під час ревізії працівникам кошти в сумі 1134,48 грн.

Таким чином, загальна сума донарахованих під час ревізії коштів, яку відповідачу слід виплатити працівникам становить 106060,98 грн.

Як встановлено в судовому засіданні з пояснень сторін та поданої заяви про зменшення позовних вимог відповідачем частково виплачено донараховані під час ревізії працівникам кошти в сумі 13774,68 грн., а тому сума коштів, яку відповідачу слід виплатити працівникам станом на час розгляду справи судом становить 92286,30 грн. (106060,98 грн. - 13774,68 грн.)

Згідно п. 20 постанови Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2002 року N 228 «Про затвердження Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ» під час визначення обсягів видатків та/або надання кредитів з бюджету розпорядників нижчого рівня головні розпорядники повинні враховувати об'єктивну потребу в коштах кожної установи, виходячи з її основних виробничих показників і контингентів, які встановлюються для установ (кількість класів, учнів у школах, ліжок у лікарнях, дітей у дошкільних закладах тощо), обсягу виконуваної роботи, штатної чисельності, необхідності погашення дебіторської і кредиторської заборгованості та реалізації окремих програм і намічених заходів щодо скорочення витрат у плановому періоді.

Обов'язковим є виконання вимоги щодо першочергового забезпечення бюджетними коштами видатків на оплату праці з нарахуваннями, а також на господарське утримання установ. Під час визначення видатків у проектах кошторисів установи повинен забезпечуватися суворий режим економії коштів і матеріальних цінностей. До кошторисів можуть включатися тільки видатки, передбачені законодавством, необхідність яких обумовлена характером діяльності установи. Видатки на придбання обладнання, капітальний ремонт приміщень тощо, які не є першочерговими, можуть передбачатися лише за умови забезпечення коштами невідкладних витрат та відсутності заборгованості. При цьому видатки на заробітну плату з коштів спеціального фонду обчислюються залежно від обсягу діяльності, що провадиться за рахунок цих коштів, із застосуванням встановлених законодавством норм, які використовуються установами аналогічного профілю. Мінфін має право визначати на кожний рік порядок врахування у кошторисах обсягів заборгованості, яка виникла внаслідок непогашення бюджетних зобов'язань установ.

Враховуючи те, що виявлені ревізією фінансово-господарської діяльності порушення відповідачем вимог чинного законодавства знайшли своє підтвердження в процесі розгляду справи, суд приймає визнання адміністративного позову відповідачем, що на рівні з іншими встановленими обставинами справи є підставою для задоволення адміністративного позову (ч.3 ст. 112, ст. 136 КАС України).

Відповідно до ст. 10 Закону України «Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні» органи державної контрольно-ревізійної служби мають право звертатися до суду в інтересах держави, якщо підконтрольною установою не забезпечено виконання вимог щодо усунення виявлених ревізією порушень законодавства з питань збереження і використання активів та у судовому порядку стягувати у дохід держави кошти, одержані підконтрольними установами, за незаконними угодами, без встановлених законом підстав та з порушенням чинного законодавства.

За таких встановлених обставин, суд приходить до висновку, що позов підлягає до задоволення.

Керуючись ст.ст. 94, 122, 136,160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов задовольнити.

2. Зобов'язати Державний професійно-технічний навчальний заклад "Тернопільське вище професійне училище сфери послуги та туризму" (вул. Замонастирського, 26, м. Тернопіль Тернопільської області, і.к.02547671) виконати пункти 2 та 4 вимог Контрольно-ревізійного відділу в м. Тернополі та Тернопільському районі від 21.07.2011 №19-17-13-14/916 в частині виплати працівникам донарахованих під час ревізії коштів в сумі 92286,30 грн. (дев'яносто дві тисячі двісті вісімдесят шість грн. 30 коп.).

Постанова суду може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд у порядок і строк, передбачені ст.186 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова суду набирає законної сили після закінчення строків апеляційного оскарження. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо воно не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

В повному обсязі постанова складена 07 грудня 2011 року.

Головуючий суддя Баб'юк П.М.

копія вірна

Суддя Баб'юк П.М.

Дата ухвалення рішення02.12.2011
Оприлюднено27.12.2015
Номер документу54505251
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а/1970/3403/11

Ухвала від 02.11.2011

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Баб'юк П.М.

Ухвала від 26.03.2012

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Баб'юк П.М.

Постанова від 02.12.2011

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Баб'юк П.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні