ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 819/2622/15
13 жовтня 2015 р.м.Тернопіль
Тернопільський окружний адміністративний суд в складі:
головуючого судді Данилевич Н.А.
при секретарі Стасюк А.В.
за участю:
представника позивача - ОСОБА_1;
представника відповідача - ОСОБА_2;
представника третьої особи - не з'явився;
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в місті Тернополі адміністративну справу за позовом Державної фінансової інспекції в Тернопільській області до Відділу культури, національностей та туризму Бучацької районної державної адміністрації Тернопільської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Бучацька районна рада, про стягнення коштів, -
ВСТАНОВИВ:
Державна фінансова інспекція в Тернопільській області (далі - позивач) звернулась до суду з адміністративним позовом до Відділу культури, національностей та туризму Бучацької районної державної адміністрації Тернопільської області (далі відповідач), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Бучацька районна рада, про стягнення коштів.
В обґрунтування позовних вимог посилається на те, що працівниками Державної фінансової інспекції в Тернопільській області проведено ревізію фінансово-господарської діяльності Відділу культури, національностей та туризму Бучацької районної державної адміністрації Тернопільської області за період з 01.01.2012 року по 31.03.2015 року. За результатами ревізії було встановлено ряд порушень, про що було складено акт від 21.05.2015 №08-22/33, який підписано без заперечень.
В ході ревізії встановлено, що частина адміністративного приміщення Бучацької районної ради надається в оренду Відділу культури, національностей, релігій і туризму Бучацької РДА. Протягом ревізійного періоду відповідачем не проводилось відшкодування Бучацькій районній раді витрат, понесених на оплату праці та нарахування на заробітну плату операторам паливної, які забезпечують теплом адміністративне приміщення, чим завдано матеріальних збитків районному бюджету на суму 6986,83 грн.
На підставі акту ревізії голові Бучацької районної ради направлено обов'язкові вимоги від 27.05.2015 року №19-08-12-15/2839, терміном виконання до 24.07.2015 року. Зокрема, вказаною вимогою зобов'язано Бучацьку районну раду стягнути з Відділу культури, національностей, релігій і туризму Бучацької РДА кошти в сумі 6986,83 грн. Однак, у встановлений термін вимоги не виконано, а тому позивач просить суд стягнути з відповідача кошти на вказану суму на користь Бучацького районного бюджету.
В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримала, надавши пояснення аналогічні викладеним в позовній заяві, просила позов задовольнити.
Представник відповідача в судовому засіданні позов не визнала, пояснивши, що умовами договорів про спільне використання системи опалення із газовою паливною, укладених між Бучацькою районною радою та Відділом культури, національностей, релігій і туризму Бучацької РДА, не передбачено відшкодування витрат Бучацькій районній раді на оплату праці та нарахування на заробітну плату операторам паливної, а відповідно і видатки в бюджеті на 2012 -2015 роки не планувалися, а відтак відповідач заперечує наявність будь-якої заборгованості за умовами договорів про спільне використання системи опалення із газовою паливною, в зв'язку з чим просить відмовити в задоволенні позову.
Від третьої особи на адресу суду надійшла заява про розгляд справи без їх участі, позовні вимоги підтримують.
Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши докази по справі, з'ясувавши всі обставини справи в їх сукупності на підставі чинного законодавства, перевіривши їх дослідженими у судовому засіданні доказами, суд вважає, що позов підлягає до задоволення враховуючи наступне.
Судом встановлено, що працівниками Державної фінансової інспекції в Тернопільській області, відповідно до п.1.4.1 Плану контрольно-ревізійної роботи на II квартал 2015 року, проведено планову ревізію фінансово-господарської діяльності Відділу культури, національностей та туризму Бучацької районної державної адміністрації Тернопільської області за період з 01.01.2012 року по 31.03.2015 року.
За результатами перевірки складено акт від 21.05.2015 року №08-22/33, в ході ревізії встановлено, що відповідно до умов договору №3 оренди нежитлових приміщень, частиною приміщень Бучацької районної ради користується Відділ культури, національностей, релігій і туризму Бучацької РДА, розмір орендної плати становить 1 грн. в рік.
Відшкодування вартості спожитого природного газу на опалення адміністративного приміщення проводиться у процентному співвідношенні до орендованої площі.
Однак, протягом ревізійного періоду відповідачем не проводилось відшкодування Бучацькій районній раді витрат, понесених на оплату праці та нарахування на заробітну плату операторам паливної, які забезпечують теплом адміністративне приміщення.
Відповідно до проведеного розрахунку, Бучацькою районною радою не вжито заходів щодо відшкодування з відповідача понесених витрат на оплату праці та нарахування на заробітну плату операторам паливної, що фактично є покриттям витрат сторонньої юридичної особи, пов'язаних із опаленням приміщення на загальну суму 6986,83 грн., чим завдано матеріальної шкоди збитків районному бюджету на вказану суму.
На підставі вищевказаних порушень та згідно п.7 ст. 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» голові Бучацької районної ради направлено обов'язкові вимоги від 27.05.2015 року №19-08-12-15/2839, терміном виконання до 24.07.2015 року. Зокрема, вказаною вимогою зобов'язано Бучацьку районну раду стягнути з Відділу культури, національностей, релігій і туризму Бучацької РДА кошти в сумі 6986,83 грн.
Як випливає із матеріалів справи, вищевказана вимога відповідачем не оскаржувалась та станом на час розгляду справи не виконана.
Статтею 2 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» визначено, що головними завданнями органу державного фінансового контролю є: здійснення державного фінансового контролю за використанням і збереженням державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, правильністю визначення потреби в бюджетних коштах та взяттям зобов'язань, ефективним використанням коштів і майна, станом і достовірністю бухгалтерського обліку і фінансової звітності у міністерствах та інших органах виконавчої влади, державних фондах, фондах загальнообов'язкового державного соціального страхування, бюджетних установах і суб'єктах господарювання державного сектору економіки. Державний фінансовий контроль забезпечується органом державного фінансового контролю через проведення державного фінансового аудиту, перевірки державних закупівель та інспектування.
Згідно з Положенням про Державну фінансову інспекцію України, затвердженим Указом Президента України від 23.04.2011 року № 499/2011, Державна фінансова інспекція є центральним органом виконавчої влади, діяльність якої спрямовується і координується КМ України через Міністрерство фінансів України, входить до системи органів виконавчої влади і забезпечує реалізацію державної політики у сфері державного фінансового контролю.
Державна фінансова інспекція, відповідно до покладених на неї завдань, вживає в установленому порядку заходів до усунення виявлених під час здійснення державного фінансового контролю порушень законодавства та притягнення до відповідальності винних осіб, а саме: вимагає від керівників та інших підконтрольних установ усунення виявлених порушень законодавства; звертається до суду в інтересах держави, якщо підконтрольною установою не забезпечено виконання вимог до усунення виявлених під час здійснення державного фінансового контролю порушень законодавства з питань збереження і використання активів (підпункт 4 пункту 4 Положення).
Відповідно до пункту 6 вказаного Положення, Державна фінансова інспекція для виконання покладених на неї завдань має право в установленому порядку, зокрема, пред'являти керівникам та іншим особам підприємств, установ та організацій, що контролюються, обов'язкові до виконання вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства; при виявленні збитків, завданих державі чи об'єкту контролю, визначати їх розмір згідно з методикою, затвердженою КМ України.
Положенням також установлено, що якщо підконтрольною установою не забезпечено виконання вимог до усунення виявлених під час здійснення державного фінансового контролю порушень законодавства з питань збереження і використання активів, Державна фінансова інспекція має право звернутися до суду в інтересах держави.
Зазначені норми кореспондуються з положеннями п.7 ст.10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», згідно з якими органу державного фінансового контролю надано право пред'являти керівникам та іншим особам підприємств, установ та організацій, що контролюються, обов'язкові до виконання вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства, вилучати в судовому порядку до бюджету виявлені ревізіями приховані і занижені валютні та інші платежі, ставити перед відповідними органами питання про припинення бюджетного фінансування і кредитування, якщо отримані підприємствами, установами та організаціями кошти і позички використовуються з порушенням чинного законодавства.
З аналізу наведених правових положень видно, що органу державного фінансового контролю надано можливість здійснювати контроль за використанням коштів державного і місцевого бюджетів та у разі виявлення порушень законодавства пред'являти обов'язкові до виконання вимоги щодо усунення таких правопорушень.
При виявленні збитків, завданих державі чи об'єкту контролю, орган державного фінансового контролю має право визначати їх розмір згідно з методикою, затвердженою КМ України, та звернутися до суду в інтересах держави, якщо підконтрольною установою не забезпечено виконання вимог до усунення виявлених під час здійснення державного фінансового контролю порушень законодавства з питань збереження і використання активів.
Суд звертає увагу на те, що вимога органу державного фінансового контролю спрямована на корегування роботи підконтрольної організації та приведення її у відповідність із вимогами законодавства, і у цій частині вона є обов'язковою до виконання.
Що стосується відшкодування виявлених збитків, завданих державі чи об'єкту контролю, то про їх наявність може бути зазначено у вимозі, але вони не можуть бути примусово стягнуті шляхом вимоги. Такі збитки відшкодовуються у добровільному порядку або шляхом звернення до суду з відповідним позовом.
Враховуючи встановлені обставини справи та положення чинного законодавства, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог, позов підлягає до задоволення у повному обсязі.
Керуючись ст.ст. 2, 6, 10, 11, 94, 160 - 163 КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити.
Стягнути з Відділу культури, національностей, релігій і туризму Бучацької районної державної адміністрації (майдан Волі, 1, м. Бучач, Тернопільська область, ідентифікаційний код 02230431) до Бучацького районного бюджету кошти в сумі 6986,83 грн. (шість тисяч дев'ятсот вісімдесят шість гривень вісімдесят три копійки).
Постанова суду може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд в порядку і строки, передбачені ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України та набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Повний текст постанови виготовлено 19.10.2015 року.
Головуючий суддя Данилевич Н.А.
копія вірна
Суддя Данилевич Н.А.
Суд | Тернопільський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.10.2015 |
Оприлюднено | 27.12.2015 |
Номер документу | 54505407 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Данилевич Н.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні