Постанова
від 16.12.2015 по справі 127/18095/15-а
ВІННИЦЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 127/18095/15-а

Провадження № 2-а/127/570/15

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

16.12.2015 м. Вінниця

Вінницький міський суд Вінницької області

в складі: головуючого судді Сичука М.М.,

при секретарі Гороховій О.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Департаменту соціальної політики Вінницької міської ради до ОСОБА_1 про стягнення надміру виплачених коштів, -

В С Т А Н О В И В :

Департамент соціальної політики Вінницької міської ради в серпні 2015 року звернувся до суду з позовом до ОСОБА_1 про стягнення надміру виплачених коштів в сумі 26022,88 грн., мотивуючи свої позовні вимоги тим, що ОСОБА_1 12.06.2015 року звернувся до управління соціального захисту населення Департаменту соціальної політики міської ради із заявою про призначення йому щомісячної грошової допомоги як особі, яка проживає разом з інвалідом І чи ІІ групи внаслідок психічного розладу, який за висновком лікарської комісії медичного закладу потребує стороннього догляду, на догляд за ним.

Особою, яка потребує стороннього догляду є його брат - ОСОБА_2, 1976 р-н., який відповідно до довідки МСЕК серії ВТЭ-18 № 070505 є інвалідом другої групи. Відповідно до висновку лікарської комісії КЗ Вінницька обласна психоневрологічна лікарня ім. акад. ОСОБА_3 від 12.04.2012р. ОСОБА_2 потребує постійного стороннього догляду.

З поданих відповідачем декларацій про доходи та майновий стан осіб, які звернулися за призначенням усіх видів соціальної допомоги (від 12.06.2012 р., від 005.06.2012 р., від 02.06.2014 р., від 31.12.2014 р.) вбачається, що в графі вид доходу ОСОБА_1 було зазначено єдиний вид доходу - пенсія . Жодних додаткових джерел не вказано.

На підставі поданої заяви та документів, відповідно до Закону України "Про психіатричну допомогу" , керуючись постановою Кабінету Міністрів від 02.08.2000 року № 1192 ОСОБА_1 було призначено допомогу (рішення про призначення допомоги від 19.06.2012 р.).

Проте, як згодом стало відомо відповідно до Довідки ПФУ № 181 від 20.01.2015 року вбачається, що громадянин ОСОБА_1 отримував виплати від Всеукраїнської громадської організації інвалідів користувачів психіатричної допомоги Юзер (код 33323067) в 2012 р., в 2013 р., в 2014 р., Всеукраїнської громадської організації Коаліція захисту прав інвалідів та осіб із інтелектуальною недостатністю (код 26521104) в 2013 р., в 2014 р., Дніпропетровської обласної благодійної організації Ангел дитинства (код 36494373) в 2012 р., 2013 р..

Таким чином, внаслідок подачі відповідачем недостовірних даних за період з червня 2012 року по травень 2014 року йому було незаконно нараховано та виплачено державну соціальну допомогу в загальній сумі 26022,88 грн., чим нанесено збитки державному бюджету, що змусило позивача звернутись до суду з даним позовом.

В судовому засіданні представник позивача за довіреністю ОСОБА_4 позовні вимоги підтримала повністю та просила суд їх задовольнити з підстав, зазначених у позові. 16 грудня 2016 року подала до суду заяву про розгляд справи у її відсутність.

Відповідач заперечував проти задоволення позову, надавши суду заперечення на позовну заяву. В судові засіданні, призначені на 4 та 16 грудня 2015 року відповідач не з'явився, подавши клопотання про відкладення слухання справи в зв'язку з хворобою. Суд, визнавши причину неявки неповажною, розглянув справу у відсутність відповідача.

Заслухавши пояснення осіб, які беруть участь в справі, дослідивши матеріали справи, оцінивши зібрані докази в справі в їх сукупності, суд вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних міркувань.

Так, в судовому засіданні достовірно встановлено, що 12.06.2012 року відповідач звернувся до управління соціального захисту населення Департаменту соціальної політики міської ради із заявою про призначення йому щомісячної грошової допомоги як особі, яка проживає разом з інвалідом І чи ІІ групи внаслідок психічного розладу, який за висновком лікарської комісії медичного закладу потребує стороннього догляду, на догляд за ним.

Відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 5 ЗУ Про психіатричну допомогу - держава гарантує грошову допомогу в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, особі, яка проживає разом з інвалідом І чи ІІ групи внаслідок психічного розладу, який за висновком лікарської комісії медичного закладу потребує постійного стороннього догляду, - на догляд за ним.

Як вбачається з поданої відповідачем заяви від 12.06.2012 року, останній зобов'язаний в десятиденний термін повідомляти про всі обставини, що впливають на виплату допомоги, та попереджений про відмову в призначенні або припинення виплати допомоги (повернення надміру нарахованих коштів) в разі подання неповних чи недостовірних даних про доходи та майновий стан.

З поданих відповідачем декларацій про доходи та майновий стан осіб, які звернулися за призначенням усіх видів соціальної допомоги (від 12.06.2012 р., від 005.06.2012 р., від 02.06.2014 р., від 31.12.2014 р.) вбачається, що в графі вид доходу ОСОБА_1 було зазначено єдиний вид доходу - пенсія . Жодних додаткових джерел не вказано.

На підставі поданої заяви та документів, відповідно до Закону України "Про психіатричну допомогу" , керуючись постановою Кабінету Міністрів від 02.08.2000 року № 1192 ОСОБА_1 було призначено допомогу (рішення про призначення допомоги від 19.06.2012 р.)

Однак, як згодом стало відомо відповідно до Довідки ПФУ № 181 від 20.01.2015 року вбачається, що громадянин ОСОБА_1 отримував виплати від Всеукраїнської громадської організації інвалідів користувачів психіатричної допомоги Юзер (код 33323067) в 2012 р., в 2013 р., в 2014 р., Всеукраїнської громадської організації Коаліція захисту прав інвалідів та осіб із інтелектуальною недостатністю (код 26521104) в 2013 р., в 2014 р., Дніпропетровської обласної благодійної організації Ангел дитинства (код 36494373) в 2012 р., 2013 р.

Пунктом 1 надання щомісячної грошової допомоги особі, яка проживає разом з інвалідом I чи II групи внаслідок психічного розладу, який за висновком лікарської комісії медичного закладу потребує постійного стороннього догляду, на догляд за ним, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 02.08.2000 року № 1192 , передбачено, щомісячна грошова допомога особі, яка проживає разом з інвалідом I чи II групи внаслідок психічного розладу, який за висновком лікарської комісії медичного закладу потребує постійного стороннього догляду, на догляд за ним (далі - допомога на догляд) надається відповідно до статті 5 Закону України "Про психіатричну допомогу" у грошовій формі.

Відповідно до ч. 1 ст. 5 Закону України "Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім'ям" розмір державної соціальної допомоги визначається як різниця між трьома прожитковими мінімумами на кожного члена сім'ї та середньомісячним сукупним доходом сім'ї за попередні шість місяців, але не може бути більше, ніж мінімальна заробітна плата.

Таким чином, внаслідок подачі відповідачем недостовірних даних за період з червня 2012 року по травень 2014 року йому було незаконно нараховано та виплачено державну соціальну допомогу в загальній сумі 26022,88 грн., чим нанесено збитки державному бюджету.

Органами соціального захисту населення здійснювалися спроби врегулювання конфлікту в позасудовому порядку та вживались заходи щодо повернення надміру виплачених коштів.

Пунктом 13.1 порядку надання щомісячної грошової допомоги особі, яка проживає разом з інвалідом I чи II групи внаслідок психічного розладу, який за висновком лікарської комісії медичного закладу потребує постійного стороннього догляду, на догляд за ним, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 02.08.2000 року № 1192 передбачено, якщо внаслідок зловживань з боку громадян (подання документів із свідомо неправдивими відомостями, неподання відомостей про зміни у складі сім'ї, приховування обставин, що впливають на призначення і виплату допомоги на догляд тощо) були надміру виплачені суми допомоги, органи соціального захисту населення здійснюють такі заходи:

визначають обсяг надміру виплачених коштів та встановлюють строки їх повернення залежно від матеріального стану особи;

повідомляють одержувача допомоги про обсяг надміру виплачених коштів та строки їх повернення;

у разі прийняття рішення про врахування надміру виплачених коштів при виплаті допомоги на догляд у наступні періоди провадять щомісячні відрахування у розмірі не більш як 20 відсотків призначеної допомоги;

у разі неповернення надміру виплачених коштів добровільно в установлені строки вирішують питання про їх стягнення у судовому порядку.

Тому з огляду на вищевикладене, суд вважає, що вимоги позивача є обґрунтованими, достатньо вмотивованими та ґрунтуються на наявних у справі доказах, а відтак позов підлягає задоволенню. Суд критично оцінює заперечення відповідача, оскільки вони не ґрунтуються на нормах закону та спростовані позивачем в ході судового розгляду.

Суд враховує, що в будь-якому випадку відповідачем було подано недостовірну інформацію, що є підставою для стягнення надміру виплачених коштів

На підставі викладеного та керуючись Порядком Про надання щомісячної грошової допомоги особі, яка проживає разом з інвалідом I чи II групи внаслідок психічного розладу, який за висновком лікарської комісії медичного закладу потребує постійного стороннього догляду, на догляд за ним, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від 02.08.2000 року № 250, ст.ст. 1 , 5 Закону України "Про психіатричну допомогу" , ст.ст. 7 , 10 , 11 , 17 , 18 , 69 , 71 , 159 , 160-163 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Позов задовольнити.

Стягнути з ОСОБА_1 на користь Департаменту соціальної політики Вінницької міської ради незаконно виплачену державну допомогу як особі, яка проживає разом з інвалідом І чи ІІ групи внаслідок психічного розладу, який за висновком лікарської комісії медичного закладу потребує стороннього догляду, на догляд за ним в розмірі 26022 (двадцять шість тисяч двадцять дві) гривні 88 копійок.

Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Вінницький міський суд Вінницької області.

Суддя:

СудВінницький міський суд Вінницької області
Дата ухвалення рішення16.12.2015
Оприлюднено30.12.2015
Номер документу54533298
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —127/18095/15-а

Постанова від 16.12.2015

Адміністративне

Вінницький міський суд Вінницької області

Сичук М. М.

Ухвала від 16.11.2015

Адміністративне

Вінницький міський суд Вінницької області

Сичук М. М.

Ухвала від 04.11.2015

Адміністративне

Вінницький міський суд Вінницької області

Сичук М. М.

Ухвала від 20.10.2015

Адміністративне

Вінницький міський суд Вінницької області

Сичук М. М.

Ухвала від 20.10.2015

Адміністративне

Вінницький міський суд Вінницької області

Сичук М. М.

Ухвала від 07.10.2015

Адміністративне

Вінницький міський суд Вінницької області

Сичук М. М.

Ухвала від 13.08.2015

Адміністративне

Вінницький міський суд Вінницької області

Сичук М. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні