ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
01 грудня 2010 р. Справа № 2а-11913/10/0470 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді ОСОБА_1 при секретаріОСОБА_2 за участю: розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпропетровську адміністративну справу за адміністративним позовом Прокурора Індустріального району м. Дніпропетровськав інтересах держави в особі Лівобережної міжрайонної державної податкової інспекції м. Дніпропетровська до товариства з обмеженою відповідальністю "Станкогідросервіс" про стягнення боргу за рахунок активів, -
ВСТАНОВИВ :
24 вересня 2010 року Прокурор Індустріального району м. Дніпропетровська ( далі - Заявник) звернувся до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом в інтересах держави в особі Лівобережної міжрайонної державної податкової інспекції м. Дніпропетровська (далі - Позивач) про стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю Станкогідросервіс (далі - Відповідач або ТОВ Станкогідросервіс ) за рахунок активів на користь державного бюджету податкового боргу з податку на додану вартість у сумі 274911грн. 24коп., податку на прибуток у сумі 343886грн. 39коп., податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів у сумі 267грн. 01коп. та податку з доходів найманих працівників у сумі 1640грн. 58коп.
Правовою підставою стягнення податкового боргу позивач вважає пп.3.1.1 п.3.1 ст.3 Закону України Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами , відповідно до якого активи платника податків можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його податкового боргу виключно за рішенням суду.
Прокурор не звЂ�явився у судове засідання, про дату, час та місце його проведення повідомлений належним чином, з клопотанням про відкладення розгляду справи не звертався.
Представник позивача в судове засідання не з'явився, надав суду клопотання про розгляд справи за відсутності позивача, просив позовні вимоги задовольнити в повному обсязі.
Відповідач не з'явився у судове засідання та не забезпечив участь повноважного представника. Повістки про дату, час та місце проведення судового засідання на адресу Відповідача направлені вчасно. Однак, з адреси відповідача надійшов конверт - повернення. Виходячи з того, що адреса відповідача, зазначена у позовній заяві, співпадає з адресою його реєстрації, що також підтверджується наявною у матеріалах справи копією довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, відповідач вважається належним чином повідомлений про дату, час та місце проведення судового засідання.
Дослідивши всі документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає позовні вимоги такими, що підлягають задоволенню в повному обсязі з наступних підстав.
Виходячи із матеріалів справи встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю Станкогідросервіс (ЄДРПОУ 33323711) зареєстроване виконавчим комітетом Дніпропетровської міської ради від 06.12.2004 р. та перебуває на обліку у Лівобережній міжрайонній державній податковій інспекції м.Дніпропетровська з 14.12.2004р.
Податковий борг відповідача становить 620 705,22 грн., який виник в зв'язку з винесенням Лівобережною МДПІ м. Дніпропетровська податкових повідомлень-рішень та несплатою самостійно задекларованих та несплачених податкових зобов'язань по податку на додану вартість і по податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів:
- №0000132301/0 від 22.01.2009р. на суму 275105,00 грн. на підставі акту перевірки №08/23/33323711 від 08.01.09р.;
- №0000122301/0 від 22.01.2009р. па суму 343881,00 грн. на підставі акту перевірки № 08/23/3332371 1 від 08.01.09р.;
- №0001081701/0 від 25.06.2009р. на суму 1640,58 грн. на підставі акту перевірки № 4222/23/33323711 від 18.06.09р.;
- №0014191505/0 від 15.07.2009р. на суму 55,71 грн. на підставі акту перевірки № 4630/15-1/33323711 від 07.07.09р.
На підставі яких позивачем здійснено нарахування наступних податків та зборів:
1) по податку на додану вартість - всього в сумі 274 911,24 грн.:
- податкові зобов'язання - 711,00 грн.
- за основним платежем - 183403,00грн.
- штрафні санкції - 90696,35грн.
- залишок несплаченої пені - 100,89грн.
2) по податку на прибуток - всього в сумі 343 886,39 грн.:
- за основним платежем - 229254,00 грн.
- штрафні санкції- 114627,00грн.
- залишок несплаченої пені- 5,39грн.
3) по податку з доходів фізичних осіб - всього в сумі 1640,58грн.:
- за основним платежем - 546.86грн.
- штрафні санкції - 1093,72грн.
4) по податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і
механізмів - всього в сумі 267,01грн.:
- податкові зобов'язання - 267,01 грн.
Лівобережною МДПІ м. Дніпропетровська здійснено документальну невиїзну перевірку ТОВ Станкогідросервіс щодо підтвердження відомостей, отриманих від особи, яка мала правові відносини з платником податків ПП Оренда за період з 21.03.2005р. по 30.06.2006р.
За результатами перевірки складено Акт №08/23/33323711 від 08.01.2009р. в якому зафіксовані порушення п.1.7 ст.1 Закону України Про податок на додану вартість від 03.04.1997р. №168/97-ВР - податковий кредит - сума, на яку платник податку має право зменшити податкове зобов'язання звітного періоду.
Відповідно до пп.7.4.1. п.7.4 ст.7 Закону Про податок на додану вартість - податковий кредит звітного періоду складається із сум податків, сплачених (нарахованих) платником податку у звітному періоді у зв'язку з придбанням товарів (робіт, послуг).
Відповідно до п.п.7.4.4 п.7.4 ст.7 Закону України Про податок на додану вартість від 03.04.1997р. №168/97-ВР, у разі коли платник придбаває товари (роботи, послуги), вартість яких не відноситься до складу господарської діяльності і не підлягає амортизації, податки, що сплачені у зв'язку з таким придбанням, відшкодовуються за рахунок відповідних джерел і до складу податкового кредиту не включаються. В результаті чого відповідачу донараховано ПДВ у сумі 183403,00 грн.
Також зазначеним актом перевірки зафіксовані порушення п.5.1 ст. 5 Закону України Про оподаткування прибутку підприємств від 28.12.94р. №334/94-ВР (далі-Закон №334), валові витрати виробництва та обігу це сума будь-яких витрат платника податку у грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, здійснюваних як компенсація вартості товарів (робіт, послуг) які придбаваються (виготовляються) таким платником податку для їх подальшого використання у власній господарській діяльності.
Також відповідачем порушено абз.4 п.п.5.3.9 п.5.3 ст.5 Закону №334, відповідно до якого не відносяться до складу валових витрат будь-які витрати, що не підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими документами, обов'язковість ведення та зберігання яких передбачена правилами ведення податкового обліку. В зв'язку з чим відповідачу донараховано податок на прибуток на загальну суму 229253,00 грн.
На підставі акту перевірки №08/23/33323711 від 08.01.2009р. сформовані податкові повідомлення-рішення по податку на додану вартість за №0000132301/0 від 22.01.2009р., яким визначено суму податкового зобов'язання за основним платежем 183403,00 грн. та за штрафними (фінансовими) санкціями в сумі 91702,00 грн., але за рахунок переплати частково були погашені нараховані штрафні (фінансові) санкції у сумі 1005,65 грн., таким чином сума несплаченої штрафної (фінансової) санкції по податковому повідомленні-рішенні №0000132301/0 від 22.01.2009р. становить 90696,35 грн. та податкове повідомлення-рішення по податку на прибуток №0000122301/0 від 22.01.2009р., яким визначено суму податкового зобов'язання за основним платежем 229754,00 грн. та за штрафними (фінансовими) санкціями в сумі 114627,00 грн.
Зазначені повідомлення-рішення направлені на адресу ТОВ Станкогідросервіс листом з повідомленням про вручення, та повернулись з відміткою пошти про вручення особисто під підпис.
Податкова заборгованість по податку з доходів найманих працівників виникла на підставі Акту №4222/23/33323711 від 18.06.2009р. Про результати виїзної позапланової перевірки з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 15.12.2004р. по 31.03.2009р.
Згідно п.1.15 ст.1 ТОВ Станкогідросервіс є податковим агентом та відповідно п.8.1. ст..8, п.17.2 ст.17, п.19.2 ст. 19 Закону України Про податок з доходів фізичних осіб повинно своєчасно нараховувати, утримувати та сплачувати (перераховувати) до бюджету податок з доходу фізичних осіб.
При перевірці відомостей нарахування заробітної плати та правильності надання працівникам податкової соціальної пільги по податку з доходів фізичних осіб за 2008 рік встановлено, що пільги надавались без відповідних заяв працівників, що призвело до недоотримання податку в розмірі 546,86 грн., чим порушено п.п.6.3.2 п.6.3 ст.6 Закону України № 889-IV від 22.05.2003р. Про податок з доходів фізичних осіб .
На підставі акту №4222/23/33323711 від 18.06.2009 сформовано повідомлення-рішення №0001081701/0 від 25.06.2009р., яким визначено суми податкового зобов'язання за основним платежем в сумі 546,86 грн. та за штрафними санкціями в сумі 1093,72 грн.
Повідомлення-рішення направлено на адресу підприємства ТОВ Станкогідросервіс поштою з повідомленням про вручення та повернулось з пошти з відміткою про вручення особисто під підпис.
За результатами перевірки Лівобережною МДПІ м. Дніпропетровська складено Акт №4630/15-1/33323711 від 07.07.2009р., яким виявлено, що в порушення пп.16.4 ст.16 Закону України від 28.12.1994 №334/94ВР Про оподаткування прибутку підприємств , п.п.5.3.1. п.5.3. ст.5 Закону України Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами від 21.12.2000р., платником податків несвоєчасно сплачено податок на прибуток.
На підставі Акту №4630/15-1/33323711 від 07.07.2009р. Лівобережною МДПІ м.Дніпропетровська винесено податкове повідомлення-рішення №0014191505/0 від 15.07.2009р., яким визначено суму штрафної санкції з податку на прибуток в розмірі 55,71 грн. Повідомлення-рішення направлено на адресу ТОВ Станкогідросервіс поштою листом з повідомленням про вручення, яке повернулось з відміткою пошти про вручення особисто під підпис.
Підприємством ТОВ Станкогідросервіс надано до Лівобережної МДПІ м.Дніпропетровська податкові декларації з податку на додану вартість, а саме:
- декларація з податку на додану вартість № 37699 від 10.09.09р. з сумою податкового зобов'язання 70,00грн.;
- декларація з податку на додану вартість №46692 від 07.07.2009р. з сумою податкового зобов'язання 211,00грн.;
- декларація з податку на додану вартість №61048 від 06.08.09р. з сумою податкового зобов'язання 84,00грн.;
- декларація з податку на додану вартість №40114 від 17.06.10р. з сумою податкового зобов'язання 346,00грн.
Зазначені вище узгоджені податкові зобов'язання з податку на додану вартість підприємством самостійно не погашені у визначений законодавством строк.
Також ТОВ Станкогідросервіс до Лівобережної МДПІ м. Дніпропетровська надано розрахунок суми податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів № 21611 від 22.04.2009р. Але відповідачем самостійно не сплачено розраховану суму податку за III квартал в сумі 135,00грн. та за IV квартал в сумі 135,00 грн. ТОВ Станкогідросервіс частково було сплачено заборгованість у сумі 2,99грн.
Відповідно до ст. 4 Закону України "Про систему оподаткування" платниками податків і зборів (обов'язкових платежів) є юридичні і фізичні особи, на яких згідно з законами України покладено обов'язок сплачувати податки і збори (обов'язкові платежі).
Відповідно до п. 5.1 ст.5 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", №2181 податкове зобов'язання, самостійно визначене платником податків у податковій декларації, вважається узгодженим з дня подання такої податкової декларації.
Підпункт 5.3.1 пункту 5.3 статті 5 Закону №2181 передбачає, що платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 цього Закону для подання податкової декларації.
Пункт 5.4 ст. 5 Закону №2181 визначає узгоджену суму податкового зобов'язання, не сплачену платником податків у строки, визначені цією статтею, сумою податкового боргу платника податків.
Відповідно до п.1.3 ст.1 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", податковий борг (недоїмка) - податкове зобов'язання, самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи в судовому порядку, але не сплачене у встановлений законом строк.
Таким, чином загальна сума заборгованості відповідача складає: з податку на додану вартість у сумі 274911грн. 24коп., податку на прибуток у сумі 343886грн. 39коп., податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів у сумі 267грн. 01коп. та податку з доходів найманих працівників у сумі 1640грн. 58коп .
Отже, керуючись пп.6.2.1, пп. 6.2.3 п.6.2. ст. 6 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", позивачем були направлені Товариству з обмеженою відповідальністю Станкогідросервіс першу та другу податкові вимоги, а саме 22.05.2009 р. № 1/728 та 06.07.2009 р. № 2/877.
Згідно п 1.6 ст.1 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" примусове стягнення - звернення стягнення на активи платника податків у рахунок погашення його податкового боргу без попереднього узгодження його суми таким платником податків.
Таким чином, враховуючи факт наявності самостійно узгодженого податкового зобов'язання, не сплаченого у встановлені чинним законодавством строки, така заборгованість підлягає стягненню у примусовому порядку за рахунок активів платника податків згідно п.3.1 ст. 3 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" .
Відповідно до ст. 2 Закону України "Про державну податкову службу в Україні", від 04.12.1990 №509 одним із завдань органів державної податкової служби є: здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов'язкових платежів), а також неподаткових доходів, установлених законодавством (далі - податки, інші платежі).
Відповідно до абзацу першого пункту 1 статті 8 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" Державна податкова адміністрація України здійснює такі функції: виконує безпосередньо, а також організовує роботу державних податкових адміністрацій та державних податкових інспекцій, пов'язану із: здійсненням контролю за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів (обов'язкових платежів), контролю за валютними операціями, контролю за додержанням порядку проведення готівкових розрахунків за товари (послуги) у встановленому законом порядку, а також контролю за наявністю свідоцтв про державну реєстрацію суб'єктів підприємницької діяльності та ліцензій на провадження видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню відповідно до закону, торгових патентів;
Відповідно до частини 1 статті 11 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Згідно із статтею 69 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів. Докази суду надають особи, які беруть участь у справі.
Статтею 71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. Суд, згідно зі статтею 86 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Отже, проаналізувавши зазначені вище норми чинного законодавства України, матеріали адміністративного позову, суд вважає, що позовні вимоги Державної податкової інспекції у Кіровському районі м.Дніпропетровська до Товариства з обмеженою відповідальністю Рєалді про примусове стягнення активів в рахунок погашення податкового боргу є правомірними та підлягають задоволенню в повному обсязі.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 2, 3, 11, 35, 69, 71, 86, 94, 158-163, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, Дніпропетровський окружний адміністративний суд ,
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Прокурора Індустріального району м. Дніпропетровська в інтересах держави в особі Лівобережної міжрайонної державної податкової інспекції м. Дніпропетровська до Товариства з обмеженою відповідальністю Станкогідросервіс про примусове стягнення активів в рахунок погашення податкового боргу - задовольнити в повному обсязі.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Станкогідросервіс (49051, м.Дніпропетровськ, вул.Б.Хмельницького,буд.4; код ЄДРПОУ 33323711) на користь держави активи в рахунок погашення податкового боргу по податку на додану вартість (р/р 31116029700006, код платежу 14010100; одержувач Управління Державного казначейства Індустріального району, код ЄДРПОУ 24232376, банк одержувача - ГУДКУ в Дніпропетровській області; код МФО 805012) на суму 274911грн. 24коп. (двісті сімдесят чотири тисячі дев'ятсот одинадцять гривень 24коп), податку на прибуток (р/р 31114009700006, код платежу 11021000; одержувач Управління Державного казначейства Індустріального району, код ЄДРПОУ 24232376, банк одержувача - ГУДКУ в Дніпропетровській області; код МФО 805012) на суму 343886грн. 39коп. (триста сорок три тисячі вісімсот вісімдесят шість гривень 39коп.), податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів (р/р 33217807700006, одержувач Управління Державного казначейства Індустріального району, код ЄДРПОУ 24232376, банк одержувача - ГУДКУ в Дніпропетровській області; код МФО 805012) на суму 267грн. 01коп. (двісті шістдесят сім гривень 01коп.), податку з доходів найманих працівників (р/р 33214800700006, одержувач Управління Державного казначейства Індустріального району, код ЄДРПОУ 24232376, банк одержувача - ГУДКУ в Дніпропетровській області; код МФО 805012) на суму 1640грн. 58коп. (одна тисяча шістсот сорок гривень 58коп.).
Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги через Дніпропетровський окружний адміністративний суд з одночасним направленням копії апеляційної скарги особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі складення постанови у повному обсязі, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна, скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
У разі якщо справа розглядалась судом за місцезнаходженням суб'єкта владних повноважень і він не був присутній у судовому засіданні під час проголошення судового рішення, але його було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо у суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Постанова суду набирає законної сили відповідно до вимог ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Повний текст постанови складений 03.12.2010 року.
Суддя ОСОБА_1
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.03.2011 |
Оприлюднено | 30.12.2015 |
Номер документу | 54535734 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Захарчук Наталія Віталіївна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Захарчук-Борисенко Наталія Віталіївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні