Україна КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
23 грудня 2015 року Справа № П/811/1971/15
Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі судді Хилько Л.І., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Адаферон" до Кіровоградської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Кіровоградській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, -
В С Т А Н О В И В:
Позивач звернувся до Кіровоградського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просить суд визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення № НОМЕР_1 від 23.01.2015 року.
В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що відповідачем було проведено документальну позапланову невиїзну перевірку ТОВ "Адаферон" з питань правильності нарахування податкових зобов'язань та податкового кредиту з ПДВ, доходів та витрат, що враховуються при визначенні об'єкта оподаткування з податку на прибуток підприємств по взаємовідносинах з ТОВ "Сідіталь Плюс" (код 39327800) за вересень 2014 року, за результатами якої зроблено висновки про порушення п.198.2, п.198.3, п.198.6 ст.198 Податкового кодексу України, в результаті чого занижено податок на додану вартість за вересень 2014 року в сумі 2 320 240 грн.. В той же час, позивач вважає, що вищевказана перевірка була проведена за межами правового поля, з порушенням норм Податкового кодексу України, у зв'язку з чим висновки контролюючого органу, викладені в Акті, є суб'єктивним припущенням і не ґрунтуються на фактичних доказах та вивченні первинних документів. Так, позивач посилається на те, що на підтвердження здійснення господарських операцій з ТОВ "Сідіталь Плюс" за вересень 2014 р. були надані всі необхідні первинні документи, що підтверджують фактичний рух активів між сторонами та реальність зміни майнового стану. Оскільки зобов'язання за укладеними договорами поставки виконані в повному обсязі та ТОВ "Адаферон" оплатило останні в повному обсязі й отримало податкові накладні, а тому з урахуванням п.14.1.181, п.198.1, п.198.2, п.198.3, п.198.6, п.201.1, п.201.10 Податкового кодексу України у товариства були всі підстави для нарахування сум податку за укладеними договорами до податкового кредиту. Відтак, викладені обставини дають підстави стверджувати про відсутність будь-яких порушень чинного законодавства з боку позивача та свідчать про протиправність податкового повідомлення-рішення.
Представник позивача у судове засідання 14.12.2015 р. не з'явився, повідомлений належним чином (т.4 а.с.223).
Відповідач позовні вимоги не визнав, подав суду заперечення згідно змісту якого зазначив, що перевіркою встановлено, що ТОВ "Адаферон" мало взаємовідносини з контрагентом-постачальником ТОВ "Сідіталь Плюс" на загальну суму 13921437,78 грн. в т.ч. ПДВ 2320239,63 грн.. При цьому, в ході перевірки встановлено, що усі первинні документи, отримані позивачем від ТОВ "Сідіталь Плюс" не мають юридичної сили та доказовості в зв'язку з тим, що діяльність контрагентів-постачальників була спрямована на надання податкових вигод та проведення безтоварних операцій. Відтак, у зв'язку із не підтвердженням податкового кредиту з ПДВ ТОВ "Адаферон" по взаємовідносинах з ТОВ "Сідіталь Плюс", відсутній об'єкт оподаткування податком на додану вартість та податку на прибуток. З огляду на це відповідач вважає позовні вимоги необгрнутованими та просить суд в їх задоволені відмовити (т.4 а.с.4).
Представник відповідача у судове засідання 14.12.2015 р. також не з'явився, проте подав до суду клопотання про розгляд справи в порядку письмового провадження (т.4 а.с.224).
Згідно ч.6 ст.128 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Відтак, справу розглянуто в порядку письмового провадження.
При цьому, у зв'язку з неявкою у судове засідання осіб, які беруть участь у справі, згідно вимог ч.1 ст.41 КАС України, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалось
Дослідивши подані сторонами документи та матеріали, всебічно й повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов та об'єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи та вирішення спору по суті, суд дійшов наступних висновків.
ТОВ "Адаферон" зареєстроване як юридична особа, перебуває на обліку в Кіровоградській ОДПІ Головного управління ДФС у Кіровоградській області як платник податків.
Встановлено, що податковим органом проведено документальну позапланову невиїзну перевірку ТОВ "Адаферон" з питань правильності нарахування податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість, доходів і витрат, що враховуються при визначенні об'єкта оподаткування з податку на прибуток по взаємовідносинах з ТОВ "Сідіталь Плюс" (код 39327800) за вересень 2014 р., за результатами якої складено акт № 1/11-23-22-02/39331639 від 12.01.2015 р. (т.1 а.с.10-59).
Згідно висновків акту, перевіркою встановлено порушення позивачем:
- п.198.2, п.198.3, п.198.6 ст.198 Податкового кодексу України, в результаті чого підприємством занижено податок на додану вартість за вересень 2014 р. у сумі 2 320 240 грн..
На підставі вищевказаних висновків відповідачем винесено податкове повідомлення-рішення від 23.01.2015 р. № НОМЕР_1 (т.1 а.с.60), згідно якого позивачу збільшено суму грошового зобов'язання за платежем: податок на додану вартість, у розмірі 2 900 300 грн., з яких: 2 320 240 грн. основного платежу та 580 060 грн. штрафних (фінансових) санкцій.
Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступні фактичні обставини у справі.
Кіровоградська ОДПІ Головного управління ДФС у Кіровоградській області, в розумінні п.7 ч.1 ст.3 КАС України, є суб'єктом владних повноважень, рішення якої оскаржено.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
За приписами п.1, 3 частини 3 статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони, в тому числі: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії).
Перевіркою встановлено, що ТОВ "Адаферон" згідно з ІС "Податковий блок" щодо результатів співставлення податкового кредиту та податкових зобов'язань, додатку №5 "Розшифровки податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів", податкових декларацій з ПДВ за вересень 2014 р., мало взаємовідносини з контрагентом-постачальником ТОВ "Сідіталь Плюс" (код - 39327800) на загальну суму 13 921 437,78 грн., в тому числі ПДВ - 2 320 239,63 грн.. Зокрема, ТОВ "Адаферон" було відображено в податковому обліку як придбання у ТОВ "Сідіталь Плюс" товару, робіт та послуг у вересні 2014 р. на вищевказану суму.
При цьому, використавши в ході перевірки позивача, серед іншого, також податкову інформацію Індустріальної ОДПІ м. Харкова ГУ Міндоходів у Харківській області від 11.11.2014 р. №3820/7/20-36-22-03-08 по ТОВ "Сідіталь Плюс" за період вересень 2014 р., відповідач дійшов висновку, що ТОВ "Сідіталь Плюс" має ознаки сумнівності, оскільки у контрагента відсутні: майно, трудові ресурси, виробничо-складські приміщення, технічний персонал, основні фонди, виробничі активи, засоби для транспортування та інше майно, яке економічно необхідне для здійснення господарської операції. Отже, ТОВ "Сідіталь Плюс" здійснювало діяльність спрямовану на здійснення операцій, пов'язаних з наданням податкової вигоди третім особам, в т.ч. ТОВ "Адаферон" (т.4 а.с.65-82).
Відтак, у зв'язку з не підтвердженням податкового кредиту з податку на додану вартість ТОВ "Адаферон" по взаємовідносинах з ТОВ "Сідіталь Плюс", відсутні об'єкти оподаткування податком на додану вартість та податку на прибуток підприємств.
Згідно до ст.1 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" від 16.07.1999 р. №996-XIV (надалі - Закон №996-XIV) первинний документ - це документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення.
Відповідності до ч.1 та 2 статті 9 Закону №996-XIV підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи. Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати такі обов'язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.
Відповідно до п.п.14.1.181 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України (в редакції, чинній на день виникнення спірних правовідносин) податковий кредит - сума, на яку платник податку на додану вартість має право зменшити податкове зобов'язання звітного (податкового) періоду, визначена згідно з розділом V цього Кодексу.
Згідно до вимог п.198.3 ст.198 Податкового кодексу України податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку, зокрема, з придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку. Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.
Отже, аналіз наведених вище норм дає підстави вважати, що для віднесення платником податку до податкового кредиту суми податку на додану вартість необхідно, в тому числі, і підтвердити відповідними бухгалтерськими документами факти отримання товару (послуг), його оплати, а також наявність мети отримання такого товару (послуг), пов'язаної із подальшим використанням останніх в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.
При цьому, згідно п.198.6 ст.198 Податкового кодексу України не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними (або підтверджені податковими накладними, оформленими з порушенням вимог статті 201 цього Кодексу) чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу. У разі коли на момент перевірки платника податку органом державної податкової служби суми податку, попередньо включені до складу податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними цим пунктом документами, платник податку несе відповідальність відповідно до цього Кодексу. У разі якщо платник податку не включив у відповідному звітному періоді до податкового кредиту суму податку на додану вартість на підставі отриманих податкових накладних, таке право зберігається за ним протягом 365 календарних днів з дати складання податкової накладної.
Таким чином, платник податків не має права на податковий кредит у разі відсутності податкової накладної чи митної декларації, що позбавляє платника податку права на включення до податкового кредиту сплачених (нарахованих сум податків у звітному періоді у зв'язку з придбанням товарів (робіт, послуг).
При цьому, наявність вказаних законодавчо визначених обставин для формування податкового кредиту (наявність податкової накладної чи митної декларації) є обов'язковою, але, є не безумовною підставою визнання правомірності такого формування за умови, якщо податковий орган доведе, що відомості у документах, на підставі яких вони були сформовані, не відповідають дійсності, в тому числі, коли господарські операції з придбання товару (робіт, послуг) не мали реального характеру.
Згідно вимог п.198.2 ст.198 Податкового кодексу України датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.
Ст. 201 Податкового кодексу України встановлено порядок складання та вимоги до податкових накладних.
Відповідно до п.201.8 ст.201 Податкового кодексу України право на нарахування податку та складання податкових накладних надається виключно особам, зареєстрованим як платники податку в порядку, передбаченому ст.183 цього Кодексу.
Згідно з п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України податкова накладна видається платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, на вимогу покупця та є підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Статус позивача та його контрагента як платників ПДВ не заперечувався сторонами.
Судом встановлено, що ТОВ "Адаферон" було відображено в податковому обліку як придбання товарів (робіт, послуг) у ТОВ "Сідіталь Плюс" у вересні 2014 р. на загальну суму 13921437,78 грн., в т.ч. ПДВ 2320239,63 грн..
На виконання Договору № 01/09-2014 від 01.09.2014 року, ТОВ "Сідіталь Плюс" (постачальник) зобов'язувалося поставити ТОВ "Адаферон" (покупець) товар, відповідно з видатковими накладними, а замовник зобов'язувався прийняти і оплати його (т.1 а.с.154-156).
Так, на підтвердження виконання умов даного Договору позивачем надано видаткові і податкові накладені, акти виконаних робіт, в т.ч.: на суму 58229,84 грн., в т.ч. ПДВ 9704,97 грн. (т.1 а.с.206-207), на суму 52806,54 грн., в т.ч. ПДВ 8801,09 грн. (т.1 а.с.208-209), на суму 41228,53 грн., в т.ч. ПДВ 6871,42 грн. (т.1 а.с.210-211), на суму 41228,53 грн., в т.ч. ПДВ 6871,42 грн. (т.1 а.с.212-213), на суму 59676,26 грн., в т.ч. ПДВ 9946,04 грн. (т.1 а.с.214-215), на суму 50123,46 грн., в т.ч. ПДВ 8353,91 грн. (т.1 а.с.216), на суму 15769,91 грн., в т.ч. ПДВ 2628,32 грн. (т.2 а.с.65-66), на суму 50817,15 грн., в т.ч. ПДВ 8469,53 грн. (т.2 а.с.67-68), на суму 56103,84 грн., в т.ч. ПДВ 9350,64 грн. (т.2 а.с.78-79).
На підставі Договору № 12/09-2014 від 12.09.2014 року, ТОВ "Сідіталь Плюс" (постачальник) зобов'язувалося поставити ТОВ "Адаферон" (покупець) товар, відповідно з видатковими накладними, а замовник зобов'язувався прийняти і оплати його (т.1 а.с.157-159).
На підтвердження виконання умов вказаного Договору позивачем надано видаткові і податкові накладені, акти виконаних робіт, в т.ч.: на суму 30 555,80 грн., в т.ч. ПДВ 5 092,63 грн. (т.1 а.с.160-161), на суму 33 572,80 грн., в т.ч. ПДВ 5 595,47 грн. (т.1 а.с.162-163), на суму 56 988,99 грн., в т.ч. ПДВ 9498,17 грн. (т.1 а.с.164-165), на суму 48600 грн., в т.ч. ПДВ 8100 грн. (т.1 а.с.166-168), на суму 33793,29 грн., в т.ч. ПДВ 5632,21 грн. (т.1 а.с.169-172), на суму 59300 грн., в т.ч. ПДВ 9883,33 грн. (т.1 а.с.173-174), на суму 33572,80 грн., в т.ч. ПДВ 5595,47 грн. (т.1 а.с.175-176), на суму 44687,18 грн., в т.ч. ПДВ 7447,86 грн. (т.1 а.с.177-178), на суму 30555,80 грн., в т.ч. ПДВ 5092,63 грн. (т.1 а.с.179-180), на суму 57119,81 грн., в т.ч. ПДВ 9519, 97 грн. (т.1 а.с.181-182), на суму 42360,82 грн., в т.ч. ПДВ 7060,14 грн. (т.1 а.с.183-184), на суму 51320, 50 грн., в т.ч. ПДВ 8553,42 грн. (т.1 а.с.185-186), на суму 50607,85 грн., в т.ч. ПДВ 8434,64 грн. (т.1 а.с.187-188), на суму 46967,23 грн., в т.ч. ПДВ 7827,87 грн. (т.1 а.с.189-190), на суму 53833,17 грн., в т.ч. ПДВ 8972,20 грн. (т.1 а.с.191-192), на суму 54882,22 грн., в т.ч. ПДВ 9147,04 грн. (т.1 а.с.193-194), на суму 7432,56 грн., в т.ч. ПДВ 1238,76 грн. (т.1 а.с.195-196), на суму 53902,68 грн., в т.ч. ПДВ 8983, 78 грн. (т.1 а.с.197-198), на суму 57445,80 грн., в т.ч. ПДВ 9740,97 грн. (т.1 а.с.199-200), на суму 52300 грн., в т.ч. ПДВ 8716,67 грн. (т.1 а.с.201-202), на суму 49000 грн., в т.ч. ПДВ 8166,67 грн. (т.1 а.с.203-204), на суму 50123,46 грн., в т.ч. ПДВ 8353,91 грн. (т.1 а.с.205), на суму 38000 грн., в т.ч. ПДВ 6333, 33 грн. (т.1 а.с.217, 219-220), на суму 31949,16 грн., в т.ч. ПДВ 5324,86 грн. (т.1 а.с.218, 221), на суму 50930 грн., в т.ч. ПДВ 8488,33 грн. (т.1 а.с.230-231), на суму 50930 грн., в т.ч. ПДВ 8488,33 грн. (т.1 а.с.232-234), на суму 50607 грн., в т.ч. ПДВ 8434,50 грн. (т.1 а.с.235-236), на суму 39341 грн., в т.ч. ПДВ 6556,83 грн. (т.1 а.с.237-238), на суму 45074,88 грн., в т.ч. ПДВ 7512,48 грн. (т.1 а.с.244), на суму 3025,54 грн., в т.ч. ПДВ 504,26 грн. (т.1 а.с.245-248), на суму 33261,17 грн., в т.ч. ПДВ 5543,53 грн. (т.1 а.с.249-250), на суму 58490,58 грн., в т.ч. ПДВ 9748,43 грн. (т.2 а.с.1-2), на суму 7507,87 грн., в т.ч. ПДВ 1251,31 грн. (т.2 а.с.3-4), на суму 43319,09 грн., в т.ч. ПДВ 7719,85 грн. (т.2 а.с.5-6), на суму 48 413,11 грн., в т.ч. ПДВ 8068,85 грн. (т.2 а.с.7-8), на суму 53737,84 грн., в т.ч. ПДВ 8956,31 грн. (т.1 а.с.9-10), на суму 53177,76 грн., в т.ч. ПДВ 8862,96 грн. (т.2 а.с.11-12), на суму 33261,17 грн., в т.ч. ПДВ 5543,53 грн. (т.2 а.с.13), на суму 46319,09 грн., в т.ч. ПДВ 7719,85 грн. (т.2 а.с.16-17), на суму 48413,11 грн., в т.ч. ПДВ 8068,85 грн. (т.2 а.с.18-19), на суму 53737,84 грн., в т.ч. ПДВ 8956,31 грн. (т.2 а.с.20-21), на суму 53177,76 грн., в т.ч. ПДВ 8862,96 грн. (т.2 а.с.22-23), на суму 14719,32 грн., в т.ч. ПДВ 2453,22 грн. (т.2 а.с.27-28), на суму 48800 грн., в т.ч. ПДВ 8133,33 грн. (т.2 а.с.29-30), на суму 57734 грн., в т.ч. ПДВ 9622,33 грн. (т.2 а.с.31-32), на суму 57730 грн., в т.ч. ПДВ 9621,67 грн. (т.2 а.с.33-34), на суму 51501,03 грн., в т.ч. ПДВ 8583,51 грн. (т.2 а.с.35-36), на суму 12987 грн., в т.ч. ПДВ 2164,50 грн. (т.2 а.с.37-39), на суму 28471,50 грн., в т.ч. ПДВ 4745,25 грн. (т.2 а.с.45-46), на суму 2564,68 грн., в т.ч. ПДВ 427,45 грн. (т.2 а.с.47-48), на суму 3179,22 грн., в т.ч. ПДВ 529,87 грн. (т.2 а.с.50-51), на суму 12937,08 грн., в т.ч. ПДВ 2156,18 грн. (т.2 а.с.69-70), на суму 51782,40 грн., в т.ч. ПДВ 8630,40 грн. (т.2 а.с.86-87), на суму 2547,34 грн., в т.ч. ПДВ 424,56 грн. (т.2 а.с.88-89), на суму 36271,47 грн., в т.ч. ПДВ 6045,24 грн. (т.2 а.с.90-91), на суму 44175,78 грн., в т.ч. ПДВ 7362,63 грн. (т.2 а.с.92-93), на суму 18246,58 грн., в т.ч. ПДВ 3041,10 грн. (т.2 а.с.97-98), на суму 47254 грн., в т.ч. ПДВ 7875,67 грн. (т.2 а.с.99-101), на суму 43156,80 грн., в т.ч. ПДВ 7192,80 грн. (т.2 а.с.102-103), на суму 49318,56 грн., в т.ч. ПДВ 8219,76 грн. (т.2 а.с.110-111), на суму 36000 грн., в т.ч. ПДВ 6000 грн. (т.2 а.с.112-113, 116-118), на суму 36000 грн., в т.ч. ПДВ 6000 грн. (т.2 а.с.114-115), на суму 35018,51 грн., в т.ч. ПДВ 5836,42 грн. (т.2 а.с.119-120), на суму 7665,83 грн., в т.ч. ПДВ 1277,64 грн. (т.2 а.с.121-122), на суму 3761,36 грн., в т.ч. ПДВ 626,89 грн. (т.2 а.с.123-224), на суму 24775,20 грн., в т.ч. ПДВ 4129,20 грн. (т.2 а.с.125-130), на суму 54550 грн., в т.ч. ПДВ 9091,67 грн. (т.2 а.с.135-136), на суму 59000 грн., в т.ч. ПДВ 9833,33 грн. (т.2 а.с.137-138), на суму 57840 грн., в т.ч. ПДВ 9640 грн. (т.2 а.с.139-140), на суму 57000 грн., в т.ч. ПДВ 9500 грн. (т.2 а.с.141-142), на суму 45000 грн., в т.ч. ПДВ 7500 грн. (т.2 а.с.143-144), на суму 48431,11 грн., в т.ч. ПДВ 8071,85 грн. (т.2 а.с.145-146), на суму 49900 грн., в т.ч. ПДВ 8316,67 грн. (т.2 а.с.147-148), на суму 55834 грн., в т.ч. ПДВ 9305,67 грн. (т.2 а.с.149-150), на суму 48995 грн., в т.ч. ПДВ 8165,83 грн. (т.2 а.с.151-152, 169-171), на суму 48990 грн., в т.ч. ПДВ 8165 грн. (т.2 а.с.153-154, 167-168), на суму 48990 грн., в т.ч. ПДВ 8165 грн. (т.2 а.с.155-156, 165-166), на суму 48995 грн., в т.ч. ПДВ 8165 грн. (т.2 а.с.157-158, 161-162), на суму 47354,67 грн., в т.ч. ПДВ 7892,43 грн. (т.2 а.с.159-160, 163-164), на суму 55834 грн., в т.ч. ПДВ 9305,67 грн. (т.2 а.с.171-172), на суму 49900 грн., в т.ч. ПДВ 8316,67 грн. (т.2 а.с.173-174), на суму 48431,11 грн., в т.ч. ПДВ 8071,85 грн. (т.2 а.с.175-176), на суму 45000 грн., в т.ч. ПДВ 7500 грн. (т.2 а.с.177-178), на суму 57000 грн., в т.ч. ПДВ 9500 грн. (т.2 а.с.179-180), на суму 57840 грн., в т.ч. ПДВ 9640 грн. (т.2 а.с.181-182), на суму 59000 грн., в т.ч. ПДВ 9833,33 грн. (т.2 а.с.183-184), на суму 54550 грн., в т.ч. ПДВ 9091,67 грн. (т.2 а.с.185-186), на суму 38787 грн., в т.ч. ПДВ 6454,50 грн. (т.2 а.с.187-188), на суму 56343,60 грн., в т.ч. ПДВ 9390,60 грн. (т.2 а.с.189-190), на суму 56343,60 грн., в т.ч. ПДВ 9390,60 грн. (т.2 а.с.191-192), на суму 36984,59 грн., в т.ч. ПДВ 6164,10 грн. (т.2 а.с.193-194), на суму 36984,59 грн., в т.ч. ПДВ 6164,10 грн. (т.2 а.с.195-196), на суму 48000 грн., в т.ч. ПДВ 8000 грн. (т.2 а.с.197-198), на суму 30823,79 грн., в т.ч. ПДВ 5137,30 грн. (т.2 а.с.199-200), на суму 44564,30 грн., в т.ч. ПДВ 7427,38 грн. (т.2 а.с.201-202), на суму 34941,82 грн., в т.ч. ПДВ 5823,64 грн. (т.2 а.с.203-204), на суму 34941,82 грн., в т.ч. ПДВ 5823,64 грн. (т.2 а.с.209-210), на суму 44564,30 грн., в т.ч. ПДВ 7427,38 грн. (т.2 а.с.211-212), на суму 30823,79 грн., в т.ч. ПДВ 5137,30 грн. (т.2 а.с.213-214), на суму 48000 грн., в т.ч. ПДВ 8000 грн. (т.2 а.с.215-216),
Перевіркою позивача також було встановлено укладення між ТОВ "Адаферон" та ТОВ "Сідіталь Плюс" договорів про надання послуг, в т.ч.:
1. №У-0109 від 01.09.2014 р., предметом якого є послуги:
- відбирання проби паливно-мастильних матеріалів для лабораторних досліджень;
- підготовка запчастин до сертифікації;
- оренда транспортних засобів, устаткування та обладнання;
- транспортно-експедиційні послуги;
2. №У-1209 від 01.09.2014 р., предметом якого є послуги:
- комплектація та пакування акустичних систем;
- комплектація та пакування сантехніки, збірка душових систем;
- оренда транспортних засобів, устаткування та обладнання, оренда аудіо- та відео обладнання;
- збирання, перевезення, захоронення твердих побутових відходів, послуги відкачування;
- суборенда нежитлових приміщень;
- транспортно-експедиційні послуги;
- інформаційно-консультаційні послуги, послуги з організації заходів;
- послуги діагностики та тестування обладнання.
При цьому, до матеріалів справи не надано вищевказані договори.
Так, ТОВ "Сідіталь Плюс" за договором № У-0109 від 01.09.2014 р. надано позивачу послуги по зварюванню балок для перекриття на суму 7 507,87 грн., в т.ч. ПДВ 1 251,31 грн. (т.2 а.с.14-15) та по зборці і комплектації верстата бурового на суму 43 332,24 грн., в т.ч. ПДВ 7 222,04 грн. (т.2 а.с.205-208). Доказів виконання Договору про надання послуг № У-1209 від 01.09.2014 р. позивачем до суду не надано.
Як пояснив представник позивача транспортування товару здійснювалось ТОВ "Сідіталь Плюс" власним транспортом. Для зберігання придбаного у ТОВ "Сідіталь Плюс" товару ТОВ "Адаферон" укладено договори оренди нежитлових приміщень. Частину придбаного товару реалізовано, частина знаходиться на складі товариства. Оплата за товар проводилась у безготівковій формі, на даний час існує кредиторська заборгованість (т.1 а.с.224-229, 239-243, т.2 а.с.24, 40-42, 43-44, 49, 52-64, 71-77, 80-85, 94-96, 104-109, 131-134, 217-225, 226-231, 232-237, 237-247, 248-250, т.3 а.с.1-251, т.4 а.с.1-44, а.с.83-185).
При цьому, суду не надано доказів, які б підтверджували факт відвантаження товару на склади, його оприбуткування та списання. Також, не надано доказів здійснення ТОВ "Адаферон" часткової оплати за поставлений товар (роботи, послуги) та наявність кредиторської заборгованості, не надано оборотні відомості по бухгалтерському рахунку № 63, платіжні доручення або банківські виписки, що унеможливлює проведення аналізу відображення в бухгалтерському обліку проведених операцій з придбання товару (робіт, послуг) у ТОВ "Сідіталь Плюс". Не надано також доказів транспортування, оплати товару, поставленого ТОВ "Адаферон" в подальшому контрагентам-покупцям.
Згідно з абз.11 ст.1 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" первинний документ - документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення.
Відповідно ч.1 ст.9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення.
Відповідно до п. 201.6 ст. 201 Податкового кодексу України, податкова накладна є податковим документом і одночасно відображається у податкових зобов'язаннях і реєстрі виданих податкових накладних продавця та реєстрі отриманих податкових накладних покупця.
Відповідно до абзацу другого пункту 2.1 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 №88 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05.06.1995 за номером 168/704, господарські операції - це факти підприємницької та іншої діяльності, що впливають на стан майна, капіталу, зобов'язань і фінансових результатів.
Аналіз вказаних норм свідчить про те, що будь-які документи (у тому числі договори, накладні, рахунки тощо) мають силу первинних документів лише в разі фактичного здійснення господарської операції. Якщо фактичне здійснення господарської операції відсутнє, відповідні документи не можуть вважатися первинними документами для цілей ведення податкового обліку навіть за наявності всіх формальних реквізитів таких документів, що передбачені законодавством.
Визначальною ознакою господарської операції є те, що вона повинна спричиняти реальні зміни майнового стану платника податків.
Слід зазначити, що про необхідність дослідження реальності здійснених господарських операцій Вищий адміністративний суд України наголошував і в листі від 02 червня 2011 року №742/11/13-11- "…з метою встановлення факту здійснення господарської операції, формування витрат для цілей визначення об'єкта оподаткування податком на прибуток або податкового кредиту з податку на додану вартість судам належить з'ясовувати, зокрема, такі обставини: рух активів у процесі здійснення господарської операції; установлення спеціальної податкової правосуб'єктності учасників господарської операції та установлення зв'язку між фактом придбання товарів (послуг), спорудженням основних фондів, імпортом товарів (послуг), понесенням інших витрат і господарською діяльністю платника податку…".
З аналізу вищевказаних правових норм та обставин справи суд приходить до висновку, що необхідними та достатніми підставами для включення позивачем до складу податкового кредиту відповідних сум ПДВ є: придбання товару з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності; сплата чи нарахування сум податку на додану вартість у зв'язку з таким придбанням.
При цьому, наявність належним чином оформлених податкових накладних є обов'язковою, але не вичерпною обставиною для формування податкового кредиту. Зокрема, якщо наведені у договорах товари чи послуги фактично не поставлялися, то, відповідно, придбання таких товарів або послуг не відбулося, право на податковий кредит у такого платника податків не виникає, оскільки при цьому не дотримано обов'язкових умов для виникнення такого права на придбання товарів (послуг) з метою їх використання у господарській діяльності.
Відтак, дослідивши надані позивачем до суду первинні документи встановлено, що вони носять неповний характер, що унеможливлює з'ясування реальності господарських операцій у перевіряємому періоді з ТОВ "Сідіталь Плюс".
Згідно до вимог ч.1 ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст.72 цього Кодексу. При цьому, за приписами частини другої статті 71 цього Кодексу в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Відповідачем, як суб'єктом владних повноважень, виконано покладений на нього обов'язок щодо доказування правомірності прийняття спірного податкового повідомлення-рішення, а тому суд вважає його таким, що винесене на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
На підставі вказаного, суд дійшов висновку, що позовні вимоги задоволенню не підлягають.
Згідно до ч.2 ст.94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони - суб'єкта владних повноважень, суд присуджує з іншої сторони всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати, пов'язані із залученням свідків та проведенням судових експертиз.
Відповідно до частини 3 статті 4 Закону України "Про судовий збір" (в редакції, чинній на день звернення до суду), під час подання адміністративного позову майнового характеру сплачується 10 відсотків розміру ставки судового збору. Решта суми судового збору стягується з позивача або відповідача пропорційно до задоволеної чи відхиленої частини вимоги.
Так, за подання до суду адміністративного позову з майновими вимогами на загальну суму 2 900 300 грн. позивачем було сплачено судовий збір в сумі 487,20 грн., що підтверджується платіжним дорученням № 112 від 18.05.2015 року (т.1 а.с.9), а тому з позивача належить стягнути судовий збір у розмірі 4384,80 грн. (4872,00 грн. - 487,20 грн.).
Керуючись ст.ст. 86, 94, 159-163, 167 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
В задоволенні адміністративного позову - відмовити повністю.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Адаферон" (код - 39331639) в дохід Державного бюджету України судовий збір у розмірі 4384,80 грн..
Постанова суду набирає законної сили в порядку та строки, передбачені ст. 254 КАС України.
Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Кіровоградський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня її оголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні, апеляційна скарга подається в 10-денний строк з дня отримання копії постанови.
Суддя Кіровоградського окружного
адміністративного суду ОСОБА_1
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.12.2015 |
Оприлюднено | 30.12.2015 |
Номер документу | 54549879 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
Л.І. Хилько
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні